- Який закон захищає покупця
- Внутрішній порядок фірми по повернень
- Які товари повернути не можна
- Як проходить процедура повернення
- написання заяви
- Експертиза (порядок і терміни проведення)
- Повернення грошей або обмін товару
- Що якщо товар куплений через сайт
- Повернення при доставці
- Повернення після використання
- висновок
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Зв'язковий - це один з найбільших дистриб'юторів електроніки в Росії. У магазинах цієї мережі можна придбати практично будь-які електронні товари для дому, офісу або особистого користування, в тому числі смартфони, ноутбуки, планшети і аксесуари до них.
Який закон захищає покупця
Повернення і обмін будь-яких об'єктів купівлі-продажу, в тому числі електронних, здійснюється відповідно до норм Федерального Закону «Про захист прав споживачів».
Ті нюанси процедури повернення, які законодавство дозволяє уточнювати в договорі, можна знайти у внутрішніх документах компанії, які обов'язково повинні перебувати в загальному доступі (на сайті і в куточку споживача в кожній торговій точці). Здійснюючи покупку в зв'язковим, споживач автоматично погоджується з усіма пунктами, зазначеними в документації компанії.
Внутрішній порядок фірми по повернень
Повернення в Зв'язковий здійснюється за внутрішніми правилами компанії, які базуються на законах.
У той же час існує безліч нюансів повернення об'єктів купівлі-продажу, які актуальні тільки для цієї мережі. Відрізняється повернення ліквідних і неліквідних речей.
Гарантія на повернення ніяк не впливає. Право повернути або обміняти товар і право на гарантійний ремонт існують незалежно один від одного, а іноді і надаються різними інстанціями (ремонтує сервісний центр, а обмін здійснює магазин). Ці нюанси необхідно уточнювати при придбанні конкретного пристрою.
Існує ряд загальних правил, який актуальний для повернення як ліквідного, так і неліквідного товару:
- Продавцю потрібно надати сам товар.
- Обов'язкова наявність платіжного документа (Чек або квитанція з банку). У разі його втрати можна витребувати копію з архіву магазину (окремою заявою) або залучити свідків.
- Надати документ, що ідентифікує особу.
- Якщо питання стосується ліквідного товару, то він повинен зберегти свій товарний вигляд, споживчі властивості і упаковку .
Які товари повернути не можна
Уряд Російської Федерації своєю постановою встановив перелік товарів, які не підлягають поверненню та обміну крім випадків, коли під час використання були виявлені дефекти, виникнення яких не пов'язане з помилками споживача.
З асортименту зв'язкового безповоротними вважаються технічно складні товари, а саме:
- Смартфони.
- Будь-які пристрої з сенсорним дисплеєм.
- Камери і об'єктиви.
- Комп'ютерна техніка.
- Техніка для авто (навігатори та відеореєстратори).
- Телевізори та супутникові гаджети, тюнери.
- Принтери, сканери, МФУ.
- Часи електронні). На сайті вказані також і механічний годинник, але закон щодо них досить неоднозначний, тому в разі виникнення розбіжностей можна залучити до вирішення спору третю сторону.
Відповідно, можливо повернути складну техніку в зв'язковою. Повернення телефону, наприклад, реалізується протягом 14 днів, але тільки при наявності дефектів, які будуть підтверджені незалежним експертом.
Як проходить процедура повернення
Процедура повернення різниться в залежності від причини. Громадянину за будь-яких обставин доведеться написати заяву для того, щоб повернути гроші.
Якщо товар повертається протягом 14-ти днів і всі умови дотримані, тоді кошти будуть повернуті або товар обміняють. Якщо ж був виявлений дефект, і саме він послужив причиною повернення, торговою точкою призначається експертиза, за результатами якої і виноситься вердикт.
У деяких товарів є особливі нюанси повернення:
- Товари під лейблом Apple не повинні проходити процедуру активації операційної системи. Якщо це сталося, звертатися з дефектами потрібно не в магазин, а в сервісний центр.
- Незалежна експертиза може проводитися тільки з ініціативи магазину. Зв'язковий не приймає результати сторонніх експертиз.
- Технічно складний товар можна перевірити на відповідність стандартам якості протягом 15 днів, а звичайну техніку протягом 14 днів.
написання заяви
В першу чергу необхідно грамотно написати заяву на повернення (обмін) об'єкта купівлі-продажу, або на гарантійний ремонт.
Заява складається в офіційно-діловому стилі. У шапці вказуються реквізити сторін (ПІБ заявника та відповідального за вирішення проблеми особи, адреси, номер телефону та електронну адресу громадянина).
У вступі викладаються фактичні обставини: дата і час покупки, адресу та назву торгової точки. Тут можна написати навіть ПІБ продавця, який допоміг здійснити покупку. Всі ці дані повинні бути вказані у чеку.
Основна частина присвячується суті претензії - чому повертається товар. Якщо справа стосується ліквідного товару, описується, чому він не підійшов покупцеві. Якщо ж питання стосується неліквідних об'єктів купівлі-продажу, необхідно описати всі їх дефекти і підтвердити факт того, що вони виникли не з вини споживача.
Після слова «прошу» через двокрапку споживач викладає свої вимоги. Це може бути обмін товару, повернення грошей або ж гарантійний ремонт. Крім того, споживач має право і на компенсацію шкоди, морального або фізичного.
Завіряється документ датою і підписом громадянина. Магазин зобов'язаний присвоїти йому унікальний номер, який закріплює юридичну силу заяви.
Експертиза (порядок і терміни проведення)
Експертиза в зв'язковим здійснюється двома методами - співробітниками самого магазину і незалежними експертами.
Питання залучення експерта «зі сторони» піднімається керівництвом магазину в разі, якщо причина виникнення дефекту викликає сумнів, або якщо справа стосується заміни мобільного телефону протягом 14 днів.
Внутрішня експертиза магазину не може тривати більш ніж 24 години. Вона проводиться для того, щоб підтвердити сам факт наявності пошкоджень і дати вердикт з приводу того, чи підлягає пристрій ремонту.
Якщо магазин вирішить, що річ можна відремонтувати, і на неї ще діє гарантія, то покупцеві буде запропонований саме цей варіант. Якщо об'єкт визнають неремонтоздатність, тоді питання компенсації вирішуватиметься з клієнтом. У тих випадках, коли магазин сумнівається в тому, що дефекти виникли не з вини споживача, товар відправляється на незалежну експертизу.
Експерт поза штатом магазину проводить дослідження і виносить свій вердикт протягом 48 годин. Його рішення магазин приймає як достатнє, і оскаржити його можна тільки в судовому порядку. Незалежний експерт може визначити не тільки суть пошкоджень, а й причину їх виникнення.
Повернення грошей або обмін товару
Те, відбудеться повернення грошових коштів, або споживачеві запропонують обмін товару, залежить від заяви громадянина і від причин повернення.
Якщо громадянин повертає ліквідний товар, він обов'язково вказує причину повернення, наприклад, невідповідна форма, розмір або колір.
Якщо в документі було написано, що повернення речі необхідно через невідповідного кольору, магазин може не віддавати гроші, а запропонувати поміняти товар на аналогічний, але інший колірної гами. В такому випадку наполягати на поверненні грошей замість обміну товару громадянин не може.
Якщо ж причиною повернення стали дефекти речі, тоді метод вирішення ситуації вибирає споживач. Вважається, що покупець не зобов'язаний довіряти магазину після того, як йому один раз вже продали неліквідний товар, і має повне право вимагати свої гроші назад.
У той же час, якщо гарантійний термін ще не закінчився, магазин може запропонувати замість повернення коштів або обміну речі просто відремонтувати гаджет. Якщо ремонт проходить в перший раз, відмова від нього не може бути причиною повернення коштів, а ось якщо з першого разу відремонтувати гаджет не вдалося, тоді покупець може наполягати на компенсації.
Що якщо товар куплений через сайт
Якщо товар придбаний через інтернет-сайт, то на його повернення або обмін у споживача є 7 днів з моменту доставки (для подачі заяви). Моментом доставки вважається той день, коли громадянин підписав платіжний документ.
Повернення при доставці
У день доставки товару (поштою або кур'єром) споживач перед тим, як приймати товар, повинен перевірити його працездатність.
Якщо шлюб був виявлений клієнтом в момент перевірки об'єкта купівлі-продажу при доставці, то цілісність упаковки і тип товару (технічно складний чи ні) значення не має. Покупець повинен скласти письмову заяву на повернення і передати його разом з товаром поштою або тим же кур'єром.
Якщо товар відправлявся поштою, перевіряти його потрібно на спеціальному столі в самому відділенні або прямо перед співробітником, який зможе виступити в якості свідка. Як тільки об'єкт був винесений з будівлі пошти, споживач втрачає право на миттєвий повернення.
Повернення після використання
Речі, придбані через інтернет, повертаються продавцю за загальними правилами, але з більш гнучкими термінами. Закон виділяє споживачеві тридцять днів на те, щоб повернути річ в магазин.
В цей термін входять потові витрати, але і це питання можна вирішити. Головне - встигнути подати заяву на повернення в установлені компанією сім днів, а то, як довго пошта буде доставляти товар назад, можна оскаржити після (якщо вони не вкладуться в решту 23 дня).
Гроші повертаються громадянину тільки після того, як річ повернулася до продавця. Якщо вона була загублена поштою, тоді необхідно ініціювати судовий розгляд, в якому відповідачами виступатимуть і продавець, і поштова служба.
висновок
Зв'язковий досить лояльно ставиться до питань повернення товарів, якщо споживач дотримується всі умови. Якщо грамотно скласти заяву, що не перевищувати встановлені законом терміни і не грубити продавцям, тоді повернення не займе більше трьох днів і не залишить після себе негативних спогадів.