Повернення товару без чека - закон про захист прав споживача, 14 днів гарантії, чи можливо віддати неякісний товар, повернення в магазині і на ринку

  1. Закон і загальні правила захисту прав споживача
  2. Чи можливе повернення товару без чека?
  3. Гарантія на протязі 14 днів
  4. Способи підтвердження факту покупки
  5. складання акту
  6. види товару
  7. неналежної якості
  8. Що робити в такій ситуації на ринку?

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Якщо покупець не задоволений якістю виробу або ж товар зламався протягом декількох діб з моменту придбання, то він має право прийти в магазин і отримати нове точно таке ж, натомість віддавши зламане. Покупець повинен мати при собі заяву про повернення і чек, який буде підтвердженням факту купівлі-продажу.

Чек - це документ, який доводить факт придбання продукції та передачі за нього грошових коштів. Він доводить, що споживач купив товар саме в цій торговій точці за відповідною ціною.

На роздрукованому касовому чеку обов'язково має бути присутнім:

  • вартість товару;
  • Найменування товару;
  • номер реєстрації та ІПН магазину ;
  • адреса торгової точки, в якій здобувався товар;
  • номер касового пристрою;
  • Номер документа.

Крім обов'язково зазначених даних на чеках може бути присутнім текст рекламного характеру.

Чек доводить факт придбання товару в конкретній торговій точці і передачі за нього грошових коштів, але і дає право контролю податковим органам відслідковувати ведення бізнесу торгових точок.

Завдяки інформації, розміщеної на чеку, податкові органи перевіряють дотримання загальноустановлених правил продажу, операції, вироблені на ККМ, контролюють обсяг зароблених грошей за певні періоди.

Закон і загальні правила захисту прав споживача

У 1992 році вийшов закон про захист прав споживачів, який регулює відносини споживача і торговця. Завдяки цьому закону громадяни Росії мають право здійснити повернення продукції, і продавець не має права відмовити. Для повернення виробу споживачеві дається 2 тижні з дня придбання товару.

Згідно з цим законом, споживач може зробити повернення незалежно від якості продукції, якщо дотримуються певні умови. Навіть в разі втрати чека, керуючись 18 статтею, покупець може зробити повернення.

Крім касового чека, споживач може використовувати для доказу гарантійний талон або товарний чек, але навіть в разі їх відсутності продавець не може відмовити в прийнятті товару.

Існують обов'язкові умови при здійсненні повернення виробів:

  • неприпустимо, щоб товарний вигляд був втрачений;
  • виріб не використовувалося;
  • виріб придатне до подальшого споживання;
  • ярлики і пломби повинні бути присутніми на виробі.

У разі якщо покупець не зміг зробити повернення вироби протягом 2 тижнів, а в торговій точці відмовляються його приймати, то потрібно подати позов до суду.

У деяких випадках торгова точка входить у стан покупця і приймає виріб, навіть коли минуло більше ніж півмісяця. По суті, магазин звільняється від зобов'язань, керуючись законами Російської Федерації.

Для того щоб споживач зміг відстояти свої права, йому потрібно знати захист прав споживача. Незважаючи на це багато жителів Росії так і не знають про це. З огляду на сервісне обслуговування, більшість людей вважають за краще залишати товар у себе в разі втрати чека.

Відповідно до законів Російської Федерації чек повинен друкуватися в 2 примірниках, один примірник знаходиться у споживача, другий зберігає каса продавця. Завдяки тому, що чеки залишаються в магазині, споживач з легкістю може довести, що товар купувався саме їм. При перегляді касової стрічки продавець повинен знайти певний товар, дізнатися коли він купувався і прийняти його.

При втраті чека покупець може керуватися показаннями свідків. Вони також доводять придбання товару. Але згідно правових актів, не всі вироби можна повернути. Наприклад, нижню білизну, меблі, автомобілі неможливо обміняти.

Наприклад, нижню білизну, меблі, автомобілі неможливо обміняти

Зразок заяви на повернення товару

Чи можливе повернення товару без чека?

Закон про захист прав споживачів свідчить, що якщо споживач не має при собі документів, які доводять придбання вироби та передачі за нього грошей, - це не причина для того, щоб відмовити йому в поверненні продукції. Багато людей починають замислюватися, що при відсутності чека доведеться обов'язково направляти справу до суду і вважаючи це зайвими витратами свого часу, не йдуть в торгову точку повертати товар. Просто варто більше знати про свої права громадянина Російської Федерації.

Насправді ж повернення товару без чека - процес легкий. При покупці продукції один чек забирає споживач, а другий знаходиться в торговій точці. Саме тому факт купівлі-продажу зафіксовано присутністю чека в точці продажу. При відсутності чека його заміною можуть бути товарний або гарантійний талон або ж інша документація, що підтверджує передачу грошових коштів за товарну продукцію.

Не варто впадати у відчай, якщо ніяких документів при собі не є. Якщо покупець в момент придбання вироби перебував зі знайомим, то він має право скористатися показниками свідка. Вони також будуть доказом факту передачі грошових коштів за товар. Варто не забувати про це.

Причини повернення можуть бути різні:

  • не влаштовує забарвлення;
  • великі розміри і вага виробу;
  • товар не підходить за формою;
  • не влаштовує зовнішня форма вироби.

Важливо знати, що жоден магазин не має права відмовити покупцеві в обміні продукції, якщо у нього немає документів, що підтверджують придбання продукції.

Гарантія на протязі 14 днів

Захист прав споживачів завжди допоможе покупцеві, незадоволеність в придбаному виробі зробити його повернення в торгову точку, отримавши натомість аналогічний товар або грошові кошти.

Навіть якщо покупець оглядав виріб, приміряв його в примірювальній кімнаті, то це не позбавлять його права на здійснення повернення. Це право дійсно з моменту покупки і по закінченню 14 днів. Підстави можуть бути різні, головне щоб зовнішній вигляд товару не був зіпсований, і була присутня упаковка.

Для здійснення повернення товару, потрібно запросити дублікат квитанції на купівлю у продавця магазину. Для здійснення повернення необхідно надати магазину докази, що виріб було придбано саме в цій торговій точці. Відмовити споживачу в поверненні товару неможливо, якщо всі умови дотримуються.

Якщо при покупці виданий гарантійний талон, то можна здійснити повернення з цього документу. Гарантійний талон - це доказ придбання вироби в певній торговій точці. Повернення несправного вироби здійснюється в тих випадках, які передбачаються гарантією.

ФНС внесла до офіційного реєстру моделі нових онлайн-кас, які відповідають сучасним вимогам.

Чому іноді буває складно визначити, де знаходиться номер чека на документі, дізнайтеся тут.

Способи підтвердження факту покупки

Стаття 493 ЦК РФ говорить, що купівля-продаж був здійснений в момент, коли споживач отримує чек. У цій же статті сказано, що покупець може довести факт покупки, використовуючи свідків.

Касовий чек - це документ, виданий ККМ. Він підтверджує отримання грошових коштів від покупця.

Стаття 493. Форма договору роздрібної купівлі-продажу

Оскільки чек є прямим доказом придбання продукції в торговій точці, то він потрібен при поверненні. Але це не означає, що продукцію неможливо повернути без нього. Якщо переглянути зразок 18 статті про захист прав споживачів, то в 5 пункті точно сказано, що продавець не має права відмовити в поверненні продукції, якщо у покупця немає підтверджуючої документації.

Відповідно до статті 493, крім чека прямими доказами придбання товару може бути різна документація, в якій підтверджено оплата продукції. Крім цього, також може бути надано гарантійний талон або товарний чек.

Багато хто купує продукцію через інтернет. Навіть в таких випадках діє закон про захист прав споживача. При оплаті за безготівковим розрахунком можна для доказу використовувати виписку з банку, а також будь-які інші електронні документи, в яких підтверджується факт придбання вироби.

Акт про повернення грошей покупцям

складання акту

Перед тим, як здійснити обмін / повернення придбаного товару, покупець обов'язково повинен довести, що придбане виріб купувалося в цій торговій точці.

Коли факт придбання товару був доведений, то продавець зобов'язаний:

  • прийняти заяву споживача на повернення товару;
  • віднести заяву керівнику для наявності відмітки про згоду повернення товару;
  • скласти акт повернення, використовуючи зразок КМ-3, якщо дата повернення товару не збігається з днем ​​придбання.

Заява про повернення товару має бути написано у вільній формі. Також в заяві повинно бути зазначено, що чек відсутній. Якщо при поверненні буде оформлятися поворотний чек, то складання акту КМ-3 не потрібно.

Зразок заповнення форми КМ-3

Порожній бланк за формою КМ-3

види товару

якісний

Якщо якість виробу насправді гарне, то не варто зводити наклеп магазин, адже навіть таке можливо обміняти і повернути. Головне, щоб причина повернення задовольняла вимогам. Покупець може повернути товар, якщо його не влаштовує розмір, вага, колір та інші якості. Неможливо здійснити повернення без бирки, пломби, слід ретельно стежити за цим.

Перед тим як повертати річ, слід скласти заяву в двох примірниках про повернення у вільній формі, вказавши причину повернення.

Із заявою не варто йти до продавців, краще відразу ж попросити покликати людину, яка відповідає за повернення продукції. Він повинен поставити підпис і вказати дату на 2-х примірниках. Один примірник залишається у покупця для підтвердження передачі заяви.

Варто ознайомитися з постановою Уряду Російської Федерації № 55, щоб знати список товарів, які не підлягають обміну та поверненню. У деяких випадках магазин відмовляє покупцеві в поверненні коштів, рекомендуючи вибрати аналогічний товар.

Якщо ж покупець хоче повернути свої гроші, то можна запросити виріб з такими характеристиками, яких точно не знайти в цьому магазині. При відсутності такого товару споживачеві повертаються гроші.

неналежної якості

Звичайно ж, існують способи повернення грошей і обміну виробів на подібну продукцію.

Крім цього споживач має право попросити:

  • знизити вартість виробу через його недоліків;
  • виправити недоліки;
  • попросити заплатити витрати за виправлення недоліків.

Замість заяви, покупець при наявності показань свідків повинен складати претензію. Замість того щоб просити повернення грошей або обмін на подібну продукцію, споживач повинен написати про недоліки товару і оголосити свої вимоги.

Варто пам'ятати, що заяву про повернення товару має подаватися в момент дії терміну гарантії або придатності продукції. При відсутності встановлених термінів виріб підлягає поверненню протягом 2 років. При поверненні вироби потрібно направляти заяву в магазин, а претензію і запит на повернення грошей можна направити відразу ж виробника.

Що робити в такій ситуації на ринку?

Ринок - це скупчення торговельних точок. Нерідко саме тут торгують, чи не відбиваючи чеки, не виказуючи гарантійні талони.

Здійснити повернення товарної продукції на ринку без чека - справа складна. Обов'язково потрібно довести факт придбання товару. Також можна скористатися свідками, які бачили, як купувалося виріб. Присутність свідків у залі суду - це незаперечний доказ. Варто знати, що суд буде на боці споживача, якщо з його боку виступають свідки.

Неналежний товар можна повернути на ринку з гарантійного талону. Грунтуючись на гарантійному талоні, шлюб можна повернути без проблем.

Грунтуючись на гарантійному талоні, шлюб можна повернути без проблем

значно збільшився штраф за незастосування ККТ в 2019 році : Його розмір буде залежати від виду порушення і суми операцій.

Які нові вимоги встановлені до касового чеку онлайн-каси, дізнайтеся тут.

Чи є обов'язковим використання онлайн-каси для ІП на ЕНВД в 2019 році, підкажуть фахівці.

Що робити в такій ситуації на ринку?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online