Повернення продовольчого товару належної якості: від і до

  1. Законодавець про продовольчі товари
  2. Варіанти повернення товарів належної якості
  3. Про процедуру повернення
Юридична консультація

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

>>> Повернення продовольчого товару належної якості: чи можливий і як здійснюється - відповідаємо

Повернення продукції неналежної якості - досить поширене явище на території РФ, а ось аналогічна процедура з товаром належної якості не настільки поширена і часта в практиці. Багато людей навіть не знають: чи можуть вони повернути річ в магазин, якщо якість її гарне, але необхідність у її наявності втрачена.

Найцікавіша ситуація в цьому питанні щодо продовольчого товару. З метою допомогти розібратися нашим читачам з тим, коли і яким чином вони мають право повернути продукти харчування належної якості в магазин, ресурс являє сьогоднішній матеріал.

Законодавець про продовольчі товари

При покупці продуктів завжди потрібно дивитися на термін придатності

Відразу відзначимо, що законодавчо розглянутий нами питання практично повністю регламентується Цивільним Кодексом РФ (ГК РФ) і законом «Про захист прав споживачів», до яких і варто звертатися при необхідності розібратися з процедурою повернення продуктів назад в магазин.

Відповідно до першого законодавчого акту, до продовольчих товарів відноситься вся продукція, що є в магазинах або продуктових базах, яка може бути використана в їжу людиною після її покупки і проведення певних маніпуляцій. Поверненню завжди підлягають їстівні продукти, що знаходяться в неналежну якість, наприклад:

  • з вичерпаним терміном придатності;
  • з невідповідністю інформації на упаковці товару і його змістом;
  • з наявністю сторонніх або навіть шкідливих для застосування в їжу елементів.

При поверненні подібних продовольчих товарів громадянин має право:

  1. поміняти їх на аналогічні, але вже належної якості;
  2. отримати гроші назад;
  3. отримати частину коштів назад і залишити продукти у себе.

У тому випадку, якщо через неналежну якість продукції у покупця трапилися проблеми зі здоров'ям, то він має повне право домагатися відшкодування збитків від організації, що надав дану продукцію. У подібних ситуаціях можна вирішити всі в мирному порядку, але іноді доводиться звертатися в суд .

З продовольчим товаром належної якості ситуація інша. Згідно із законом придбані продукти харчування, що відповідають нормам якості, повернути не можна. Дана законодавча норма поширена і на ті випадки, якщо продукція повертається після її «пробиття» на касі.

Справа в тому, що продовольча товар будь-якого роду входить до переліку продуктів, що не підлягають зворотному поверненню з умовою, що їх якість відповідає нормі. Провести обмін товару належної якості і придатного для прийому в їжу можна лише в деяких випадках:

  1. якщо магазин або продовольча база в цьому плані ставиться до своїх клієнтів з розумінням і дозволяє повертати продукти належної якості назад;
  2. якщо неналежну якість купленого продукту було доведено покупцем і, вже за законом, він може повернути його назад;
  3. якщо неналежну якість купленого продукту не було доведено покупцем, але підтвердилося за результатами офіційної експертизи.

В інших же випадках ні ГК РФ, ні закон « Про захист прав споживачів »Не дозволяють повертати продовольчий товар належної якості. Такий доведеться залишити у себе або ж комусь віддати, не інакше.

Варіанти повернення товарів належної якості

Головне - збережете чек!

Як стало зрозуміло з представленого раніше матеріалу, приймати повернення продовольчих товарів належної якості не зобов'язана ні одна організація, що здійснює їх реалізацію. З огляду на цей факт, важливо розуміти, що повернути подібну продукцію можна тільки в тому випадку, якщо в ній будуть виявлені невідповідності рівню заявленого або офіційно визначеного якості.

У випадку з продовольчими товарами повернення через «не підійшов за формою або габаритам» законодавчо не можливий. Незважаючи на це, деякі магазини або продовольчі бази практикують повернення і обмін їстівних продуктів будь-якої якості. Якщо конкретно у вашому випадку пощастило і попалася подібна організація, то домовитися про заміну або повернення продукції цілком реально.

Однак при відмові магазину отримувати продовольчий товар належної якості назад, нарікати варто виключно на себе, так як керівництво організації має повне право на подібні дії. Варто розуміти, що при наявності будь-яких підозр на неналежну якість свою руку продукції цілком реально повернути її або обміняти в абсолютно будь-якому магазині. При цьому факт поганої якості або його невідповідності нормам доведеться довести. Докази поділяються на два види:

  1. Перші - це явні докази на користь неналежної якості, які вказуються покупцем і продавець не заперечує їх наявності. При наявності таких, як правило, проблем з організацією повернення або обміну товару не виникає.
  2. Другі - це правдиві аргументи на користь неналежної якості, які можуть зазначатися покупцем, але продавцем такі не сприймаються. Отримати докази такого роду можна тільки проведенням відповідної експертизи шляхом звернення до Росспоживнагляд . У таких ситуаціях часто не уникнути судових дебатів з організацією, що реалізує поганий товар.

В цілому, в плані реалізації продовольчих товарів законодавство приймає позиції і інтереси обох сторін правовідносин: покупців і продавців, - в рівній мірі. Якщо справа стосується товарів неналежної якості та їх повернення, то закон повністю на боці покупця, однак при необхідності повернути продукцію належної якості законодавець дотримується позиції продавця. Для кого-то подібні норми можуть здатися несправедливими, то їх важливо дотримуватися, адже закон єдиний для всіх і порушувати його не можна.

Про процедуру повернення

Повернення продовольчого товару належної якості іноді переходить в судовий розгляд

Тепер, коли принципи повернення продовольчих товарів детально вивчені і зрозумілі нашими читачами, не зайвим буде представити порядок повернення продукції. При можливості здійснити подібну процедуру, в першу чергу, слід дотримуватись таких умов:

  • повернення або обмін товару здійснюється не пізніше 14 днів з дня покупки (При цьому останній в розрахунок не береться);
    термін використання підлягає поверненню продукції не повинен минути до моменту звернення в магазин (природно, якщо з вже вичерпаним терміном придатності він не був куплений);
  • у покупця в обов'язковому порядку повинні бути докази, що повертається або обмінюється товар він придбав в тому місці, куди хоче його повернути або де хоче його обміняти (чек, показання свідків, відеозапис тощо).

Дотримуючись представлений вище перелік умов і переконавшись в можливості повернення продовольчого продукту, необхідно провести наступний алгоритм дій:

  • Першочергово поговоріть з продавцем або головним менеджером магазину, змалювавши йому всю ситуацію.
  • Постарайтеся налагодити контакт і вирішити проблему в мирному порядку. При небажанні здійснення процедури повернення або обміну «полюбовно» доведеться вдаватися до звернення в суд або, як мінімум, проведення експертиз по визначенню якості товару. Багато разів подумайте, чи варто воно того?
  • Отримавши згоду на мирне вирішення проблеми з боку продавця, необхідно написати на ім'я керівника організації заяву про повернення або обмін товару, вказавши в ньому:
  1. інформацію та контактні дані заявника;
  2. назва організації звернення і ПІБ її керівника;
  3. суть претензії і пропозиції щодо вирішення проблеми;
  4. дефекти продовольчого товару;
  5. при наявності - перелік документів, що підтверджують покупку товару саме у даній організації чи його погане якості (чек, висновок експертизи, показання свідків і т.п.);
  6. дата складання / подачі і розпис заявника.

При неможливості мирного вирішення конфлікту необхідно почати проводити експертизи неякісної продукції в Росспоживнагляді і за її результатами складати позов до суду . Подавши заяву, необхідно очікувати виконання своїх зобов'язань з боку організації, точніше, це повернення грошових коштів, обмін товару на новий або зниження його вартості з залишенням продукції у покупця. При наявності будь-яких проблем у вирішенні конфлікту проблему вирішує суд, особливо, якщо правда гарантовано на вашому боці.

Варто розуміти, що при вирішенні магазину повернути продовольчий товар належної якості, він повинен бути в повністю придатному для продажу вигляді: чи не роздрукований, все етикетки на місці тощо. Крім цього, у покупця повинен бути чек про його придбання, що вже було згадано раніше.

Як бачите, повернення або обмін продовольчих продуктів - непроста процедура, особливо в тому випадку, якщо товар повністю відповідає нормам якості. У будь-якому випадку, вдаючись до подібного заходу, вкрай важливо діяти в рамках чинного законодавства і дотримуватися раніше поданої інформації. Сподіваємося, стаття дала відповіді на ваші запитання. Удачі у відстоюванні своїх прав!

Думка юриста-експерта:

Повернення продуктів харчування, які ви купили в межах терміну придатності і без видимих ​​на погляд порушень якості, утруднений. Але пробувати можна. У статті читачам запропоновано способи досягнення мети. Їх багато, треба правильно вибрати. Звичайно, виявити недоброякісність продукту можна тільки звичайним способом - спробувати його.

Якщо ви переконані в своїй правоті, йдіть в магазин, бажано попросити знайомих бути свідками. Заявіть про претензії в їх присутності способами, викладеними в статті. Але, ще рекомендуємо наступне. Зателефонуйте до територіального органу у справах захисту прав споживачів. Попросіть направити свого представника. Зателефонуйте в громадську організацію із захисту прав споживачів. Попросіть їх про те ж. Контактні дані повинні бути в магазині. Закон зобов'язує мати на видному місці таку інформацію. Представники цих організацій мають великий досвід у вирішенні таких суперечок. Можна зафіксувати претензію в книзі скарг. Якщо запишете все на відеокамеру, це може допомогти. Коли споживач себе активно веде, у магазина може пропасти бажання вам протистояти.

Якщо нічого не допомогло, а представники організацій не захотіли зв'язуватися, не впадайте у відчай. Прямуйте в Центр стандартизації та метрології (ЦСМ). У них є акредитована випробувальна лабораторія харчових продуктів. Здайте товар на експертизу. Це коштує грошей. Але спробуйте домовитися на оплату за фактом. Якщо результат лабораторних випробувань буде на вашу користь, вартість послуг, за законом, відшкодує магазин.

А якщо продукція виявиться якісною, заплатити доведеться вам. Далі, при наявності результату випробувань в вашу користь, звертайтеся до суду. Краще це зробити через громадську організацію. Це для вас буде безкоштовно.

З правами споживача при покупці неякісного товару вас ознайомить відеоматеріал:

Багато разів подумайте, чи варто воно того?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online