- Чи можна повернути або обміняти?
- законодавчий регламент
- строки звернення
- Необхідні документи
- Як здати електронний?
- Що робити в разі відмови?
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Багато хто знає, що при скасуванні концерту глядач може отримати свої гроші назад в повному обсязі. Але що робити, якщо концерт відбудеться, а йти на нього ви не можете або просто не хочете?
Писати термінові оголошення в соцмережах про Пристрій квитків? Намагатися продати їх біля входу в ДК перед початком концерту? Або є менш заморочливі і більш надійні способи? Як здійснюється повернення квитків на концерт за законом?
Про те, як повернути назад в магазин меблі, ви можете дізнатися з нашої статті .
до змісту ↑Чи можна повернути або обміняти?
Якщо ви звернетеся в касу концертного залу з проханням повернути гроші за куплені квитки або обміняти їх на інші, то швидше за все почуєте відмову або згоду повернути лише половину вартості.
Розважальні заклади нерідко мають внутрішній порядок повернення, наприклад:
- повертаючи квитки за 3 дні до початку концерту або раніше, покупець отримує повну вартість;
- при поверненні в термін від 1 до 3 діб утримується 50% вартості;
- якщо покупець повертає квитки пізніше, ніж за добу до початку концерту, то грошей він не отримує.
Деякі установи і зовсім не допускають грошової компенсації за квитки, повернуті з ініціативи покупця.
Крім внутрішніх правил, касир і адміністрація розважального комплексу можуть мотивувати свою відмову повернення повної суми умовами договору оферти, прописаними на самому квитку.
до змісту ↑законодавчий регламент
Однак закони РФ однозначно вирішують це питання на користь глядача.
Закон «Про захист прав споживачів» та Цивільний кодекс стверджують право замовника, тобто глядача, відмовитися від виконання договору з виплатою виконавцю, тобто організатору концерту, фактичних витрат, понесених у процесі виконання зобов'язань за договором.
Ніякі внутрішні правила і положення не можуть бути правомірними, якщо вони суперечать федеральним законам.
Покупець має право отримати повну компенсацію за вирахуванням комісій, сплачених посередникам (комісії розповсюджувача, банку при оплаті кредитною карткою, мобільного оператора при покупці з мобільного рахунку), оплати послуг з доставки та сервісних зборів.
Чи можна повернути в магазин ювелірні вироби з золота? відповідь дізнайтеся прямо зараз.
до змісту ↑строки звернення
Згідно із законом повернути гроші за квитки можна в будь-який час, навіть за 10 хвилин до початку заходу.
Коли концерт почався, послуга вважається наданою, і отримання грошей стає неможливим.
до змісту ↑Необхідні документи
Квитки приймаються до повернення в касі, де купувалися, на підставі заяви від покупця.
При собі необхідно мати паспорт та квитки з неушкодженим контролем.
У касі вам можуть видати готовий бланк заяви, але іноді доводиться запастися парою листів чистого паперу для написання заяви в вільному стилі. У заяві зазначаються:
- дані покупця: ПІБ, паспортні дані, адреса реєстрації, контактний телефон;
- місце покупки;
- кількість квитків, номери місць;
- назва і дата проведення концерту;
- вартість квитків;
- дата і час написання заяви, підпис і розшифровка підпису (ПІБ) заявника.
зразок заяви на повернення грошей за квиток.
Не зайвим буде вказати статті закону, на підставі яких глядач має право отримати назад свої гроші. Якщо в бланку є графа «причина повернення», то можна її проігнорувати. Згідно із законом покупець не зобов'язаний пояснювати, чому він здає квиток.
Заява пишеться на ім'я керівника фірми, яка організувала концерт. Касир або представник адміністрації зобов'язані зареєструвати документ, вказавши точний час прийому, і завізувати копію прийнятого заяви, передавши її покупцеві. Покупець має право отримати повернення грошей в 10-денний термін.
Про те, як скасувати платіж і повернути гроші з гаманця КИВИ, читайте тут .
до змісту ↑Як здати електронний?
Ці правила дійсні як для квитків, придбаних у касах за готівку, так і для електронних, оформлюваних через сайти в інтернеті.
Для повернення електронного квитка необхідно звернутися із заявою в службу підтримки сайту, на якому він купувався, або на спеціальну адресу електронної пошти для повернення, розміщений на сайті.
У заяві зазначаються номери квитків і замовлень. Іноді потрібно вислати скан паспорта.
Гроші будуть повернуті на ту карту , З якої сплачувалися квитки, в термін до 30 днів. Якщо оплата була зроблена шляхом переказу коштів з рахунку, потрібно надати докладні банківські реквізити.
У тому випадку, коли електронний квиток був обміняний на звичайний у касі, необхідно здати цей квиток.
до змісту ↑Що робити в разі відмови?
Незважаючи на те, що закон захищає споживача , Організатори часто намагаються ухилитися від виконання своїх зобов'язань по поверненню грошей. В цьому випадку потрібно зробити наступні кроки.
- Якщо касир і адміністратор відмовляються повернути суму за квиток в повному обсязі, необхідно настояти на реєстрації заяви і отримати його завізовану копію.
- У тому випадку, коли заява не приймають, потрібно скласти скаргу і попросити свідків підписати її. Про наявність свідків краще подбати заздалегідь. Претензію можна направити в Товариство захисту прав споживачів, Росспоживнагляд або вищі органи міністерства культури. Можна відправити копії скарги до всіх цих установ.
- Якщо заяву прийнято, але вам пропонують відшкодувати тільки частина квитка, пославшись на понесені витрати, потрібно зажадати документальне підтвердження витрачених коштів.
- У ситуації, коли організатори концерту не можуть підтвердити заявлені ними витрати і при цьому не виплачують повну суму, буде потрібно направити претензію в вищестоящий орган, наприклад комітет культури, а також в Росспоживнагляд і Товариство захисту прав споживачів. Зазвичай цього буває достатньо, щоб домогтися повного повернення грошей.
- Останній крок - це звернення з позовом до суду за місцем проживання або за місцем придбання квитків. Цей варіант не тільки самий тоскний для глядача, а й самий невигідний для організаторів концерту. У суді, крім вартості квитків, можна стягнути компенсацію моральної шкоди. Крім того, на організацію може бути накладений штраф 10-20 тисяч рублів за включення в договір оферти умов, які обмежують права споживачів. Державне мито суд стягує з організаторів заходу.
Зазвичай організатори можуть обгрунтувати лише суму, витрачену на виготовлення і збут квитка.
існує багата судова практика прийняття рішень за подібними позовами на користь покупця.
При бажанні глядач гарантовано отримує назад свої гроші.
Питання лише в витрачені зусилля і часу. Можливо, ви не захочете домагатися реалізації своїх прав, але пам'ятайте, що правда на вашому боці.
Про введення нових правил повернення квитків на концерти ви можете дізнатися з відео:
Чи можна повернути або обміняти?Що робити в разі відмови?
Але що робити, якщо концерт відбудеться, а йти на нього ви не можете або просто не хочете?
Писати термінові оголошення в соцмережах про Пристрій квитків?
Намагатися продати їх біля входу в ДК перед початком концерту?
Як здійснюється повернення квитків на концерт за законом?
Чи можна повернути в магазин ювелірні вироби з золота?