Статті №2017 # 02 # №08 # 1 від 20.02.2017, Військовий облік на підприємстві

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua


20

20.02.2017 - 26.02.2017, № 8 (463)

АНАЛІТИЧНА ПАЛІТРА

Військовий облік на підприємстві

Військовий облік - завдання не з простих. При відносно невеликій відповідальності за незнання такого обліку керівництво підприємства часто вибирає ризик накладення штрафу, ніж його організацію. Разом з тим не варто забувати, що ми живемо в час зовнішньої агресії, а тому значущість військового обліку неабияк зростає. Про те, як необхідно вести військовий облік на підприємстві, розповімо в цьому матеріалі.

Ірина Петрусенко,
експерт,
ЛІГА: ЗАКОН



Перш за все нагадаємо, що 19 грудня 2016 набула чинності Постанова № 921 (Див. матеріал "Військовий облік призовників і військовозобов'язаних по-новому" видання БУХГАЛТЕР & ЗАКОН (№ 51 за 2016 рік)).

Нововведення не тільки вдосконалюють систему військового обліку в Україні, а й конкретизують завдання як системи військового обліку в цілому, так і її складових.

Отже, підприємства, установи та організації (далі - підприємства) усіх форм власності зобов'язані вести військовий облік військовозобов'язаних і призовників, відповідно, вони - складові системи військового обліку. Головною вимогою до них є постійне забезпечення повноти та достовірності даних про призовників і військовозобов'язаних.

Військовий облік як складова змісту мобілізаційної підготовки держави полягає в цілеспрямованій діяльності по фіксації, накопичення та аналізу військово-облікових даних призовників і військовозобов'язаних з відображенням їх у військово-облікових документах, а також в здійсненні контролю за дотриманням призовниками і військовозобов'язаними, посадовими особами державних органів, підприємств, установ і організацій встановлених правил військового обліку.

Варто зазначити, що на підприємстві повинні бути призначені особи, відповідальні за ведення військового обліку. Залежно від кількості працюючих призовників і військовозобов'язаних за станом на 1 січня поточного року встановлено такі нормативи:

• від 500 до 2000 призовників та військовозобов'язаних - одне відповідальна особа;

• від 2000 до 4000 призовників та військовозобов'язаних - дві особи;

• від 4000 до 7000 призовників та військовозобов'язаних - три особи, а на кожні наступні 3000 призовників та військовозобов'язаних - по одній особі додатково.

Якщо кількість працюючих на підприємстві призовників та військовозобов'язаних становить менше 500 осіб, обов'язки з ведення військового обліку покладаються на посадову особу кадрового підрозділу або служби управління персоналом, якому встановлюється доплата в розмірі до 50 відсотків посадового окладу.

У разі наявності на підприємстві двох і більше осіб, відповідальних за ведення військового обліку, їх об'єднують в окремий підрозділ - військово-облікової підрозділ (відділ, сектор, групу і т. П.). При цьому посадові оклади для осіб військово-облікових підрозділів встановлюються на рівні посадових окладів працівників кадрового підрозділу.

Таким чином, персональний облік призовників і військовозобов'язаних на підприємствах покладається на керівників підприємств незалежно від підпорядкування і форм власності ( п. 5 ст. 34 Закону № 2232 ). Керівник, в свою чергу, може перекласти обов'язки з ведення військового обліку на одного з працівників або ж, при значній кількості військовозобов'язаних і призовників, - на ціле військово-облікової підрозділ.

Персональний облік призовників і військовозобов'язаних на підприємствах, в установах і організаціях ведеться згідно типовою формою первинного обліку № П-2 "Особова картка працівника" , в розділі II "Відомості про військовий облік" якій зазначаються відомості про військовий облік згідно із записами у військово-облікових документах.

Заходи, які зобов'язані виконувати підприємства для забезпечення ведення персонального обліку призовників і військовозобов'язаних, визначені в п. 37 Порядку № 921 . Виконання цих заходів покладається на особу, призначену відповідальним за ведення військового обліку. Заходи, що виконуються підприємством для ведення військового обліку, впорядковані в залежності від часу, коли вони виконуються.

Отже, коротко розглянемо заходи і функції відповідальних осіб під час їх.

Заходи, що виконуються на постійній основі

Особа, відповідальна за військовий облік на підприємстві, зобов'язана забезпечити виконання на постійній основі наступних заходів:

1) перевірка у громадян при прийомі на роботу (навчання) факту перебування їх на військовий облік за місцем проживання, тобто чи є в їх військово-облікових документах (у військовозобов'язаних - у військових квитках або тимчасових посвідченнях замість військових квитків, а у призовників - в посвідченнях про приписку до призовних дільниць) позначка про постановку на військовий облік;

2) забезпечення повноти та достовірності облікових даних призовників і військовозобов'язаних згідно з вимогами, встановленими Порядком № 921 і іншими документами первинного обліку згідно із законодавством;

3) оповіщення на вимогу військових комісаріатів призовників і військовозобов'язаних про виклик до військового комісаріату і забезпечення їх своєчасного прибуття за викликом. Обов'язок повідомляти на вимогу військових комісаріатів військовозобов'язаних і призовників про виклик їх до військових комісаріатів передбачена п. 37 Порядку № 921 ;

4) здійснення постійного контролю за виконанням Правил військового обліку ( додаток 1 до Порядку № 921 ) І проведенням відповідної роз'яснювальної роботи;

5) постійне інформування районних (міських) військових комісаріатів про громадян і посадових осіб, які порушують Правила військового обліку , Для залучення їх до відповідальності відповідно до закону;

Зверніть увагу!

Проводити інформування - це не право, а обов'язок керівника підприємства (особи, відповідальної за ведення військового обліку).


6) ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників та військовозобов'язаних, а також проведення звірки їх облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів;

7) постійно і своєчасно оформляти документи для бронювання військовозобов'язаних за центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час.

Про п'ятиденному терміні

У п'ятиденний термін з дня подання відповідних документів військовозобов'язаними або призовниками особа, відповідальна за військовий облік, вносить в їх особисті картки зміни щодо їх сімейного стану, місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади.

згідно п. 1 Правил військового обліку призовники та військовозобов'язані повинні повідомляти в семиденний термін органи, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну їх сімейного стану, стану здоров'я, адреси місця проживання, освіти. Всі ці зміни повинні бути підтверджені відповідними документами. Особа, відповідальна за військовий облік, зобов'язана внести ці зміни в особисті картки військовозобов'язаних і призовників.

Цей обов'язок роботодавця спрямована на забезпечення повноти та достовірності облікових даних призовників і військовозобов'язаних, їх відповідність реальному стану справ.

Про семиденнім терміні

Особа, відповідальна за військовий облік на підприємстві, зобов'язана направляти в семиденний термін до відповідних районних (міських) військових комісаріатів повідомлення про зміну облікових даних призовників і військовозобов'язаних, прийнятих на роботу (навчання) або звільнених з роботи (відрахованих з навчального закладу).

В цьому випадку під зміною облікових даних слід розуміти зміна місця роботи (навчання). Отже, в семиденний термін до відповідних районних (міських) військових комісаріатів, в яких військовозобов'язані і призовники перебувають на військовому обліку, надсилається повідомлення про військовозобов'язаних і призовників, прийнятих на роботу (навчання) або звільнених з роботи (відрахованих з навчального закладу).

Категорії громадян, які підлягають взяттю на військовий облік

Постановці на військовий облік підлягають наступні категорії громадян:

- громадяни у віці від 18 до 27 років, які:

• Не приписані до призовних дільниць і не перебувають в запасі ВСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки;

• приписані до призовних дільниць;

• прибули з інших місцевостей на нове місце проживання;

• отримали громадянство України і підлягають приписці до призовних дільниць;

- громадяни, придатні за станом здоров'я до проходження військової служби в мирний і воєнний час, що не досягли граничного віку перебування в запасі ВСУ;

- особи, звільнені з військової служби в запас ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки;

- особи, які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення терміну її проходження або достроково;

- особи, звільнені зі служби в Національній поліції, МВС, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту в порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту , До проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби, центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;

- особи, які отримали громадянство України і підлягають постановці на військовий облік військовозобов'язаних;

- особи, які прибули з інших місцевостей на нове місце проживання;

- військовозобов'язані, які виключені з військового обліку СБУ, Служби зовнішньої розвідки;

- призовники, звільнені відповідно до ст. 18 Закону № 2232 від призову на строкову військову службу;

- особи, які досягли граничного віку (27 років) перебування на військовому обліку призовників;

- жінки, які мають спеціальність, родинний з відповідними військово-обліковими спеціальностями, перелік яких затверджується Кабміном, за умови їх придатності до проходження військової служби за станом здоров'я, віком та сімейним станом.

відповідальність

Відповідальність за порушення порядку військового обліку встановлена КУпАП :

ст. 211 3 - прийом на роботу призовників і військовозобов'язаних, які не перебувають на військовому обліку;

ст. 211 4 - незабезпечення сповіщення призовників і військовозобов'язаних про їх виклик у військові комісаріати, перешкода їх своєчасній явці на збірні пункти чи призовні дільниці;

ст. 211 5 - несвоєчасне подання документів, необхідних для ведення військового обліку військовозобов'язаних і призовників, неповідомлення їх про виклик у військові комісаріати;

ст. 211 6 - неподання відомостей про військовозобов'язаних і призовників.

За порушення, передбачені вищезгаданими статтями, з підприємств стягується штраф у розмірі від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі - НМДГ) (тобто від 17 до 51 грн), а за повторне вчинення такого правопорушення протягом року - від 3 до 7 НМДГ (від 51 до 119 грн).

Правовий глосарій:

1. КУпАП - Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р № 8073-X .

2. Кодекс цивільного захисту - Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 р № 5403-VI .

3. Закон № 2232 - Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" від 25.03.92 р № 2232-ХІІ .

4. Порядок № 921 - Порядок організації та ведення військового обліку призовників та військовозобов'язаних, затверджений постановою Кабміну від 07.12.2016 р № 921 .

2016 р № 921

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online