- Від кризи 2008 до сумнівного благополуччя 2014
- Які цілі отримання кредиту у наших позичальників?
- Кредитні інтереси залежать від статі і віку
- Що чекає нас далі?
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Сьогодні, в 2014 році, 47,4% наших співвітчизників принципово не беруть у банків гроші. А ось у більш ніж 30% росіян є діючий споживчий кредит. Як ми прийшли до таких цифр? І куди взагалі йдуть вони - гроші, отримані під відсоток?
Від кризи 2008 до сумнівного благополуччя 2014
Згідно офіційно опублікованих даних, отриманих від інформаційного сервісу "Інтерфакс":
- 2008 рік, криза, непомірно дорогі кредити на будь-які цілі з відповідним рівнем їх неповернення;
- 2010 рік - "при кредиті" 22% опитаних респондентів;
- 2011 рік - неоплачений борг перед банком є у 27% анкетованих;
- 2012 рік, кредитна "відлига", прийнятні процентні ставки і бум споживчої активності. Саме на 2 квартал 2012 року припадає пік темпу зростання оформлених кредитів - 41% з урахуванням інфляції. Оформлений кредит є у 26% анкетованих. За даними на кінець 2012 року, число росіян, у яких є хоча б один кредит готівкою з простроченою оплатою збільшилася на 15% - до 31%.
Незважаючи на зростання процентних ставок, в 2013-му році кількість бажаючих взяти кредит залишилося незмінним.
І ось скоро добігає кінця 2014 рік. Сьогодні для багатьох з нас мета кредиту - взяти позику на погашення попереднього. Але російських банківських клієнтів цікавить не тільки рефінансування.
Які цілі отримання кредиту у наших позичальників?
За даними дослідження банку "Хоум Кредит" , Більшість клієнтів (29,3% опитаних) беруть нецільовий кредит на ремонт. Забавно, але з них 3% до будівельного магазину так і не дійшли - витратили кошти на інші потреби.На другому місці за популярністю - оформлення позики на покупку авто в кредит .
Для 7,6% респондентів мета кредиту - будівництво будинку, дачі, господарських будівель.
Кредитні інтереси залежать від статі і віку
Жінки найчастіше витрачають гроші на ремонт, а чоловіки - на автомобілі і будівництво. Цифри це підтверджують;
- на ремонт бере кредит 34,6% жінок проти 23,9% чоловіків;
- на будівництво - 5,9% жінок і 9,3% чоловіків;
- на автомобіль - 11,6% жінок проти 14,7% чоловіків.
Важливий і вік клієнта. Для позичальників віком від 21 до 24 років в пріоритеті ремонт (34,3%), покупка авто (20%) і придбання побутової техніки (8,6%). А вже для клієнтів у віці від 35 до 50 років замість побутової техніки метою кредиту стає будівництво - 7,1%.
У жодній з категорій не грає скільки б значну роль оформлення кредиту на житло.
Що чекає нас далі?
Кредити оформлюються, фінансове навантаження збільшується. На думку Наталії Найденкова ( "Fortune Сapital ltd"), незалежного експерта, росіяни віддають на кредит більше 50% своїх доходів. Непомірна ноша.
Експерт вважає, що розвантажити позичальників здатне оформлення цільових кредитів - на освіту, покупку житла або машини. Ставки по таких позиках вигідніше, а придбані цінності - значніше.
Може допомоги варто чекати від держави? Нагадаємо, 3 місяці тому вийшов закон "Про споживчий кредит", що обмежує граничну відсоткову ставку. Але про ефективність його реалізації говорити поки рано.
Читайте також
Як ми прийшли до таких цифр?І куди взагалі йдуть вони - гроші, отримані під відсоток?
Які цілі отримання кредиту у наших позичальників?
Що чекає нас далі?
Може допомоги варто чекати від держави?