Акт інвентаризації розрахунків інв-17: зразок заповнення, додаток-довідка до форми

  1. Вимоги до документу
  2. Довідка та додаток
  3. приклад
  4. Як правильно оформити результати

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Форма інв-17 використовується при проведенні обов'язкової у відповідність з Федеральним законом «Про бухгалтерський облік» інвентаризації розрахунків з постачальниками і контрагентами. Відповідальність за коректне проведення даної процедури несе інвентаризаційна комісія, яка обирається генеральним директором.

інвентаризаційна комісія,

Складність полягає в тому, що багато людей, залучені в процес, не знають, яка інформація повинна міститися в інв-17. В даному документі обов'язково має бути вказано наступне:

  1. Назва фірми дебітора і / або кредитора, а також контакти юридичної і фактичної адреси.
  2. Інформація про те, коли і за що був отриманий борг, тобто яким чином він утворився.
  3. Точний розмір боргу, що підлягає списанню.
  4. Документальне підтвердження наявності.

Зміст статті

Вимоги до документу

Форма інв-17 була затверджена Держкомстатом Росії в 1998 році Постановою «Про затвердження уніфікованих форм первинної облікової документації з обліку касових операцій, з обліку результатів інвентаризації». Офіційно з 2013 року використання форми не є вимогою, обов'язковим до виконання.

При проведенні інвентаризації фірма може використовувати форму, розроблену самостійно. Але багато хто до цих пір продовжують використовувати цю форму при проведенні інвентаризації, оскільки вона містить всю необхідну інформацію.

Акт за формою інв-17 повинен містити інформацію про наявність заборгованості перед постачальниками і контрагентами, а також інформацію про документах, що підтверджують наявність такої заборгованості. Якщо контрагентів багато, в форму вносяться зведені дані з бухгалтерії, а в разі їх обмеженої кількості інв-17 може містити також і суми заборгованостей.

Акт заповнюють члени інвентаризаційної комісії в двох примірниках. Один з них залишається у інвентаризаційної комісії, інший відправляється в бухгалтерію фірми. При цьому в акті вказуються не тільки фірми, але і співробітники, якщо стосовно них утворилися заборгованості (зарплата, відпускні, декретні тощо)

Довідка та додаток

Крім самого акту, при проведенні звірки розрахунків з постачальниками і контрагентами додається довідка, на підставі якої і складається згодом акт інв-17 Крім самого акту, при проведенні звірки розрахунків з постачальниками і контрагентами додається довідка, на підставі якої і складається згодом акт інв-17.

У свою чергу основою для складання довідки є дані бухгалтерської звітності, в якій повинна бути прописана вся інформація про заборгованість та суму.

Після цього заборгованість ділиться на три групи: підтверджена дебітором, непідтверджена дебітором і заборгованість з терміном давності. Після заповнення довідки отримані дані бухгалтерської звітності деталізуються в формі інв-17.

При цьому спеціальні законодавчі вимоги щодо заповнення довідки інв-17 відсутні. Тим, хто вперше стикається з необхідністю проведення даної процедури буде корисна інструкція щодо заповнення довідки до акту інв-17.

Графа 3 містить в собі інформацію про те, за що був отриманий борг. У ній може бути вказані кредит, продукція, послуги або інші підстави виникнення заборгованості.

В 4 графі міститься інформація про точну дату, коли утворилася заборгованість. Цю графу необхідно заповнювати особливо уважно в зв'язку з тим, що на підставі цієї дати вважають термін позовної давності, і при зверненні до суду стягнути борг з боржника буває неможливо.

У 7 графі необхідно прописати документ, який підтверджує наявність боргу. В якості такого документа можна використовувати:

  • товарну накладну;
  • акт про надання послуг чи виконання робіт;
  • договір, в якому прописаний термін виконання контрагентом зобов'язань за договором;
  • розмір боргу на звітний період.

При виникненні ситуацій, коли термін позовної давності довелося перервати, оскільки формувався акт звірки, необхідно вказати акт звірки як підтверджуючий документ і поставити точну дату, коли він був створений.

Графа 8 містить інформацію про дату формування документа, що підтверджує борг.

Документи для скачування (безкоштовно)

приклад

Форма бланка інв-17 складається з двох частин, кожна з яких заповнюється при проведенні інвентаризації заборгованості з постачальниками і контрагентами: лицьова частина бланка і зворотний Форма бланка інв-17 складається з двох частин, кожна з яких заповнюється при проведенні інвентаризації заборгованості з постачальниками і контрагентами: лицьова частина бланка і зворотний.

На першій сторінці акта міститься основна інформація про підприємство, а також дата, час і підстави для проведення звірки, крім того необхідно вказати номер акта і дату його складання. Щоб бланк можна було визнати законним, на титульному аркуші повинен бути зазначений код діяльності підприємства.

Допускається заповнення бланка від руки або ручкою з синіми або чорними чорнилами. Після цього на лицьовій частині бланка фіксується інформація про дебіторську заборгованість, на зворотному боці -Дані із взаємин з кредиторами.

Дані в акт інв-17 вносять члени інвентаризаційної комісії, яку призначають за наказом директора компанії. Відповідальні за проведення інвентаризації вносять в інв-17 відомості про залишки сум за рахунками, що фіксує взаємовідносини між постачальниками і споживачами (постачальники, покупці та інші контрагенти).

На бланку заповненого акту всі члени комісії ставлять підписи, після чого один примірник в обов'язковому порядку передається в бухгалтерію, де буде перевірена коректність заповнення даних у формі інв-17.

Після заповнення бланка акта інвентаризації його необхідно зберігати в архіві не менше 5 років. Оскільки інв-17 не є обов'язковим вже 4 роки, заповнення його в перший раз може бути пов'язане з певними труднощами.

Як правило, інвентаризація розрахунків постачальниками і контрагентами проводиться для того, щоб організація могла мати уявленням про те, хто і скільки їй повинен, а також кому і яку суму повинна вона, і після цього могла виробити заходи, спрямовані як на погашення власних кредитів, так і на стягнення дебіторської заборгованості.

Способи для цього можуть бути самі різні: мирне врегулювання, звернення до суду або передача боргу в колекторське агентство. Але бувають і випадки, коли стягнення заборгованості неможливо, тобто утворюється безнадійна дебіторська заборгованість.

Дебіторська заборгованість стає безнадійною, коли підприємство розуміє, що ймовірність стягнення боргу з боржника відсутній. Дебіторська заборгованість може утворитися при наступних обставинах:

  • позичальник не погасив кредит, виданий йому організацією, і не робить ніяких дій щодо його погашення;
  • працівник компанії допустив нецільове витрачання коштів, які були йому видані під звіт на потреби підприємства;
  • постачальник отримав аванс, але продукція не була відвантажена;
  • покупець не сплатив товари, які були ним отримані, виконані постачальником роботи або надані раніше послуги.

Дебіторська заборгованість підлягає списанню при наступних обставинах:

  • закінчення строку позовної давності боргу;
  • неможливість стягнення боргу в зв'язку з тим, що минув час позовної давності або компанія ліквідована.

Як правильно оформити результати

Акт виникнення боргу по кредиту підтверджується кредитним договором Акт виникнення боргу по кредиту підтверджується кредитним договором. Розмір боргу визначається шляхом інвентаризації та фіксується в акті в розділі кредиторська заборгованість.

Дебіторська заборгованість може бути списана на підставу наказу . Основоположними документами для цієї процедури є акт і довідка до інв-17.

Кредиторська заборгованість може виникнути в тих випадках, коли:

  • компанія не розрахувалася з контрагентом (не погасила заборгованість по зарплаті, не сплатила за відвантажену продукцію, не погасила кредит);
  • компанія отримала аванс, а згодом відвантаження продукції проведена не була.

Згідно із законом позовна даність по заборгованості триває три роки. У деяких встановлених законом ситуаціях термін позовної давності може бути збільшений або навпаки скорочений. У такій ситуації підставою для розрахунку терміну позовної давності можуть бути наступні події:

  1. Якщо термін виконання зобов'язань встановлено чітко, заборгованість може бути списана відразу по закінченню терміну позовної давності.
  2. Якщо термін зафіксований ні, борги можна обнулити в той момент, як кредитор прийняв рішення про стягнення заборгованості з дебітора і офіційно пред'явив йому вимогу про виконання зобов'язання.

Як провести інвентаризацію основних засобів в 1С, можна дізнатися з даної відео-інструкції.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online