Чому лінії метро фарбують в різні кольори?

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

18 березня 2014 о 19:11 / Переглядів - 228 014

Московський метрополітен ставить рекорди по будівництву нових станцій. У найближчому майбутньому москвичів навіть чекає поява нової лінії - Кожуховського. Якого вона буде кольору і хто взагалі вирішує, яка гілка на схемі метро буде червоною, а яка фіолетовою, The Village запитав у прес-служби московського метро, яка заодно розповіла і про цветоопределеніе петербурзької підземки.

До 1957 року схема ліній московського метро була монохромного. Зазвичай все лінії малювали чорним кольором або червоним. Це було пов'язано як з досить скромними поліграфічними можливостями тих років, так і з відсутністю потреби в колірної диференціації: все москвичі прекрасно знали «своє метро».

Перша кольорова схема з'явилася в 1957 році. Пов'язано це було перш за все з проведенням в Москві великого міжнародного заходу - Всесвітнього фестивалю молоді та студентів, гостями якого стали кілька десятків тисяч чоловік. Більшість іноземців, звичайно ж, не говорили по-російськи. А головним транспортом столиці СРСР вже тоді було метро. Необхідно було знайти універсальне позначення для різних ліній, ясна абсолютно всім, тому їх вирішили фарбувати в різні кольори.

Для позначення перших гілок використовували традиційні кольори - червоний, зелений і синій. Кільцева лінія стала коричневою, що теж цілком зрозуміло: три фарби, які використовували в друкованих машинах (червона, зелена і синя), при змішуванні (або, правильніше сказати, в накладенні один на одного) дають саме коричневий колір.

Схеми в ті роки малювали художники, що займаються розробкою оформлення міста, а стверджували їх на рівні Моссовета. При виборі квітів розробники керувалися загальноприйнятими естетичними нормами і правилами. Підозрюємо, що у них є свої «правила і закони», наприклад: колір лінії повинен бути контрастним, чітко читатися не тільки на схемі ліній, але і на покажчиках на станціях і шляхових стінах; колір будь-якої лінії повинен однозначно ідентифікуватися тільки з нею і так далі. Адже не секрет, що більшість пасажирів орієнтуються саме за кольором ліній, а не по їх назві або номеру.

У містах Росії і країн СНД після цього почали вибирати для першої лінії червоний колір, для другої - зелений, для третьої - синій. У більшості міст потреба в інших кольорах відсутня досі: не кожен метрогород може похвалитися наявністю двох ліній, а тим більше трьох.

У Санкт-Петербурзі перші три лінії мають аналогічне позначення, четверта - помаранчева, а п'ята - фіолетова. І це цілком відповідає московським принципом, а пропущений коричневий колір, цілком можливо, до сих пір зарезервований для кільцевої лінії (якщо вона коли-небудь з'явиться в Північній столиці).

З середини дев'яностих років розробкою схем московського метрополітену займалася компанія ЗАТ «метрореклами». Вибір кольору для нових ліній відтепер залежав від дизайнерів цієї компанії, але, безумовно, завжди узгоджувався з керівництвом метрополітену.

До речі, є ще цікавий факт, який не має документального підтвердження: сірий колір для Серпуховського радіуса, що виріс пізніше до Серпуховсько-Тимірязєвської лінії, вибрали не випадково, а завдяки співзвучності назв лінії і кольору.

Згодом ліній на схемі московського метро ставало все більше, а придатних квітів - все менше. Таким чином, Монорейкова транспортна система на схемі ліній стала позначатися вже не одним кольором, а їх поєднанням.

Черговий новою лінією московського метро найближчим часом стане Кожуховська - вона простягнеться від станції «Авиамоторная» в новий спальний район Некрасівка. Серед можливих варіантів кольору цієї лінії розглядаються рожевий і чорний.

Поділися записом в соціальних мережах:
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online