- ПДР для електробайк
- Електробайкі в Гродно
- Які ж правила діють в інших країнах?
- Питання, відповідей на які поки немає
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Електровелосипеди ще не стали в Білорусі мейнстрімом. А для нашого законодавства їх і зовсім не існує. Але рекомендації по користуванню пауербайкамі є. Так ось, їздити на електровелосипед потрібно (краще присядьте) по проїжджій частині, в мотошоломі (так-так, саме в мото-) і (увага) з правами категорії АМ.
У гродненских магазинах електробайкі не продають і, за словами деяких продавців, поки не планують. Причини: високий цінник (близько тисячі доларів) і складності в сертифікації нової продукції. Велолюбителі збирають свої пауербайкі самі, комплектуючі купують в інтернет-магазинах.
Якщо ви ще не знаєте, що таке електричний велосипед, розповідаємо. Він же пауербайк, він же велогібрід, а по-англійськи e-bike або pedelec. Виглядає майже так само, як і простий велосипед. Але на відміну від останнього у нього є електродвигун, акумуляторна батарея і контролер. Тобто, це велосипед з електроприводом. Зарядив його від мережі і поїхав. Завдяки електроенергії, зусиль, щоб тиснути на педалі, витрачається менше. Як говорить електробайкер Володимир з Гродно: «відмінність у тому, що на роботу на ньому приїжджаєш в сухий сорочці».
ПДР для електробайк
ООВ «ВелоГродно» звернулося до Гродненського ДАІ УВС з питаннями, яких правил дотримуватися при їзді на електровелосипед. Чи співпадають вони з правилами для звичайних велосипедів?
У ДАІ були змушені визнати, що сьогодні в законодавстві такого поняття як «електровелосипед» немає. Співробітники інспекції звернули увагу, що їх відповідь носить лише інформаційний характер і «висловлює думки управління ДАІ УВС», але не є трактуванням чинного законодавства.
На думку ДАІ, електровелосипед можна прирівнювати до велосипеда, бо він «приводиться в рух електродвигуном, а не мускульною силою людини» (п. 2.27 ПДР). А ось прирівняти його в мопедів - будь ласка. Звідси в ДАІ пропонують користуватися електровелосипедом як мопедом.
По-перше, сісти на нього можна тільки з правами категорії АМ. Отже, дітям до 16 років про електробайк можна забути. Особам, які мають права на управління іншими категоріями автотранспорту, категорія АМ відкривається автоматично.
По-друге, їхати можна тільки по проїжджій частині. Велодоріжки на тротуарах або в Пишках - не місце для пауербайкеров.
По-третє, водій (саме так пропонується називати велосипедиста на пауербайке) повинен бути в застебнутому мотошоломі (!). З приводу велошлема сказати щось важко, так як в п. 9.5 ПДР про велошлем нічого не сказано.
Перевозити пасажирів можна, якщо це передбачено конструкцією велосипеда.
Реєструвати, страхувати і проходити техогляд електровелосипедів потрібно так само, як мопедів.
Скутер (мопед) обов'язково реєструється в ДАІ, якщо він відповідає таким технічним характеристикам:
- має робочий об'єм двигуна понад 50 куб. см.
- має електродвигун потужністю понад 4 кВт
- має максимальну конструктивної швидкістю руху більш ніж 50 км / год
Зареєстровані транспортні засоби в обов'язковому порядку підлягають страхуванню цивільної відповідальності.
У відповіді ДАІ попереджає також про відповідальність за порушення правил. Бесправнік заплатить від 5 до 20 БВ (це 115-460 рублів). Якщо ж ви осідлали електробайк без мотошлема, вас чекає або попередження, або штраф в 1 БВ, тобто 23 рубля.
Оскільки ці правила поки носять рекомендаційний характер і не публікуються офіційно, незрозуміло, що чекає власників електровелосипедів в конфліктній ситуації. Мабуть, щоб в законодавстві врегулювали тему електровелосипедів, хтось до цього повинен постраждати.
Електробайкі в Гродно
Гродненський електробайкери зустріли рекомендації без захвату.
Гродненец Володимир купив електровелосипед 4 роки тому і не згоден з новими рекомендаціями.
- Потужність акумулятора в моєму байці 250 Вт. Він розганяється максимум, ніж, якби я просто ногами крутив педалі. Чому тоді я повинен здавати на права, надягати мотошлем?
Віталій з Гродно згоден, що при потужності двигуна до 3 кВт велосипед можна прирівняти до мопеду. Але чоловік їздить у велошлема, позначає себе білим ліхтарем спереду, червоним ззаду. На проїжджу частину не виїжджає.
- Їжджу тротуарами, бо водії у нас темні і всіляко намагаються нашкодити велосипедисту, нехай і на «механічному транспортному засобі».
Туристи, які скористаються безвізовим режимом і приїдуть в Білорусь на електробайк, повинні будуть дотримуватися наших правил. Але звідки вони їх дізнаються, якщо навіть білоруси з ними не знайомі?
Які ж правила діють в інших країнах?
Незважаючи на наявність електроприводу, електровелосипед використовується приблизно так само, як і звичайний велосипед, і в більшості країн не вимагає для водіння наявності водійського посвідчення або номерного знака.
Наприклад, у Великій Британії їздити на електровелосипед можна з 14 років. Для цього не потрібні права. E-bike не потрібно реєструвати або страхувати. Їздити на ньому можна по велодоріжках.
Більшість електровелосипедів в Німеччині - нізкомощностние (pedelec), які розвивають швидкість не більше 25 км / ч. Щоб на них їздити не потрібні права, шолом або страховка. Одиничні екземпляри - це справжні e-bike, які можуть розігнатися до 45 км / ч. Для користування ними потрібні права керування автомобілем або мопедом, шолом, страховка.
Питання, відповідей на які поки немає
Виходить, електробайк, який розвиває швидкість менше 50 км / год не треба реєструвати в ДАІ, і при наявності прав на категорії АМ не німий можна пересуватися по проїжджій частині? І тим, хто бажає рухатися по проїжджій частині (і має права на водіння авто-мото техніки) досить придбати комплектуючі та встановити на свій велосипед?
але згідно ru.wikipedia.org , Що посилається на ПДР Росії, «велосипед з саморучно вставленим ел.мотором за документами залишається безмоторних велосипедом».
Підтримка сайту здійснена Фондом «Євразія» за рахунок коштів, наданих Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
Чи співпадають вони з правилами для звичайних велосипедів?Чому тоді я повинен здавати на права, надягати мотошлем?
Але звідки вони їх дізнаються, якщо навіть білоруси з ними не знайомі?
Які ж правила діють в інших країнах?
І тим, хто бажає рухатися по проїжджій частині (і має права на водіння авто-мото техніки) досить придбати комплектуючі та встановити на свій велосипед?