- На продукти з "підмоченою" репутацією потрібно скаржитися в Госпотребслужбу
- Що каже закон
- куди звертатися
- Що чекає продавців неякісного товару
- АВТОР:
- Орфографічна помилка в тексті:
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
18 серпня 2017, 7:19 Переглядів:
На продукти з "підмоченою" репутацією потрібно скаржитися в Госпотребслужбу
За неякісні товари супермаркетам загрожують штрафи. Фото: Богдан Россинський
Нещодавно в Києві в одній з мереж супермаркетів помітили кота, який вільно розгулював торговому залу і справив нужду прямо на ваговий цукор . На наступний день керівництво мережі повідомило, що цукор утилізували, ємності продезінфікували і роз'яснювальну роботу з персоналом провели.
Це далеко не єдиний випадок порушення санітарно-гігієнічних норм зберігання продуктів в супермаркетах. Досить часто надходять скарги і на птахів, які кружляють над торговими залами, і на тарганів, і на інших комах, які раптово виявляються в купленій на вагу крупі. Сайт "Сегодня" вирішив розібратися, як повинні зберігатися продукти харчування, хто може захистити споживача в таких ситуаціях і яке покарання передбачено для продавців.
Що каже закон
В українських Санітарних правилах чітко прописані всі вимоги для зберігання продуктів в супермаркетах та інших торговельних точках. Так, наприклад, сипучі продукти повинні зберігати в мішках штабелями на стелажах, які знаходяться на відстані не менше 50 см від стін і 15 см від підлоги. Правда, у вітчизняному законодавстві не передбачено, що ці товари мають бути накриті хоч якимись кришками.
Та ж ситуація і з хлібобулочними виробами, які, як правило, лежать в маркетах на відкритих поверхнях. У нормах сказано, що для зберігання хліба приміщення повинно бути чистим, сухим і провітрюваним, а сам товар повинен перебувати на спеціальних стелажах і ні в якому разі не на підлозі.
Але, на жаль, такі санітарні норми ніяк не гарантують покупку якісного і незіпсованого товару. Якщо звичайні товари, які продаються в банках або коробках, упаковка захищає від зовнішнього впливу, то у товарів "на вагу" захист відсутній зовсім, тому іноді там можна знайти вельми неприємні сюрпризи.
куди звертатися
Крупи, мука і цукор нерідко продаються разом з міллю та іншими жучками, які там встигли завестися. А хліб часом цілий день лежить на відкритому прилавку, де будь-який його може помацати голими руками. Якщо куплений товар все ж не відповідає нормам, а всередині нього вже давно утворилася нова екосистема, цей продукт завжди можна повернути в магазин і зажадати свої гроші назад.
"Покупець може повернути цей продукт, а йому зобов'язані повернути гроші. Потім він може звернутися в органи захисту прав споживачів зі скаргою і вимогою вжити необхідних заходів. Якщо було завдано якоїсь шкоди здоров'ю, тоді вже можна звертатися навіть в поліцію, за відшкодуванням збитку , пов'язаного зі шкодою, завданою здоров'ю ", - говорить юрист Юлія Золотаренко.
За права покупців тепер відповідає Державна служба з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів, яка почала працювати тільки в лютому минулого року, після об'єднання кількох інспекцій і служб. Госпотребслужба має право перевіряти дотримання законодавства про захист прав споживачів, здійснювати перевірки і внаслідок накладати штрафи.
Саме сюди можна звернутися зі скаргою на неналежне якість товарів, після чого Госпотребслужба може провести позапланову перевірку закладу. А ось без скарги служба поки що не може раптово заявитися з ревізією в магазин.
Що чекає продавців неякісного товару
За продукти з невідповідною якістю в магазинах передбачений чималий штраф . Досить поширена ситуація при покупці простроченого товару: гроші магазин повертає без скандалів, а ось зі стелажів продукт так і не прибирають. У такому випадку варто звернутися до вищезазначеного орган і зажадати провести перевірку. Інспектори Госпотребслужби в таких випадках зможуть приймати рішення, що робити з товаром далі - утилізувати, відкликати з ужитку, припинити виробництво або продаж і т.д ..
Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", за реалізацію товару, термін придатності якого закінчився, передбачений штраф в розмірі 200% від вартості залишку партії товару, але не менше 5 неоподатковуваних мінімумів (85 грн). Якщо ж повертати гроші за зіпсований товар відмовляються, штраф збільшиться до розміру десятиразової вартості продукту.
Щоб не стати жертвою обману і не купити неякісний товар, потрібно пам'ятати про свої споживацькі права і не боятися вказувати магазинах на їх недоліки. Можна як просто зажадати повернення грошей за зіпсований продукт, так і "нагнати" на торговий заклад перевірку, щоб усунути всі невідповідності законодавчим нормам.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Хто і як захищає українців від поганого товару в супермаркетах". інші Новини економіки дивіться в блоці "Останні новини"
АВТОР:
Анастасія Іщенко
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.