Правові аспекти буріння свердловин

  1. Проект на буріння свердловин, дозвіл на буріння Статтею 23 Кодексу України «Про надра» передбачено...
  2. Глибока артезіанська свердловина
  3. спецводокористування
  4. Інші статті:

Проект на буріння свердловин, дозвіл на буріння

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Статтею 23 Кодексу України «Про надра» передбачено право землевласників і землекористувачів на видобування прісних підземних вод та користування надрами для інших цілей Статтею 23 Кодексу України «Про надра» передбачено право землевласників і землекористувачів на видобування прісних підземних вод та користування надрами для інших цілей.

Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати для своїх господарських і побутових потреб підземні води для власних господарсько-побутових потреб, нецентралізованого та централізованого (крім виробництва фасованої питної води) господарсько-питного водопостачання за умови, що продуктивність водозаборів підземних вод не перевищує 300 кубічних метрів на добу, і використовувати надра для господарських і побутових потребн стей.

Всупереч розхожій думці, ст. 23 Кодексу України про надра говорить тільки про скасування обов'язкового отримання спеціального дозволу на видобуток надр (ліцензію). Воду можна добувати тільки з уже пробуреної свердловини. Отже, до самого процесу спорудження (будівництва, буріння і т.д.) дана стаття ніякого відношення не має. Згідно з чинним законодавством України (Кодексу України «Про надра», Закону України «Про питну воду та питне водопостачання»), землевласникам і землекористувачам (незалежно від організаційно-правових форм і форм власності) дозволяється використовувати води з підземних джерел глибиною до 20 м в господарсько-питних цілях без спеціальних дозволів. Якщо підземні води розташовані нижче 20 м, дане джерело водопостачання підлягає узаконення в державних структурах влади (тобто необхідно узгодити проект на буріння свердловини і отримати необхідні дозволи на буріння).

етапи:

  1. Проектування свердловини.
  2. Узгодження проекту.
  3. Отримання дозволу на буріння.
  4. Отримання дозволу на спецводо-користування (якщо потрібно).

Залежно від об'єкта, на якому буде здійснюватися буріння свердловини на воду, і за бажанням замовника розробляється проектна документація. Розділяють проектну документацію для питного водопостачання та технічного водопостачання. Від призначення проектованої свердловини залежить вартість проекту системи водопостачання.

Нижче наводиться приблизний перелік основних документів, необхідних для проектування:

  • Лист - замовлення на проектування водозабору.
  • Завдання на проектування водозабору підземних вод.
  • Нормативний розрахунок водоспоживання та водовідведення.
  • Генеральний план території М 1: 500.
  • Ситуативний план. М 1:10 000.
  • Акт вибору, обстеження земельної ділянки для розташування водозабірної свердловини.
  • Рішення сільської (селищної, міської) ради про погодження розташування свердловини і дозвіл на збір матеріалів технічної документації місця розташування водозабірної свердловини.
  • Державні акти на право володіння землею (оренда).
  • Звіт про інженерно-геологічні дослідження, розрізах.

Проект узгоджується (підприємством-проектувальником / виконавцем робіт з буріння) в обласній СЕС, КП «Південукргеологія», Державному управлінні екології та природних ресурсів області, водгосп.

Після того, коли проект узгоджений, необхідно отримати в обласній службі екології дозвіл на початок бурових робіт (подається заява, копія проекту).

Якщо вам необхідно пробурити свердловину, доведеться для початку вирішити організаційні питання, такі як залучення підрядників і підготовка пакету документів.

Перелік документації, необхідної для проектування водозабору підземних вод, з подальшим погодженням проекту в інстанціях, надається замовником.

Дрібна свердловина

Головне і основне гідність дрібної свердловини (так само як і звичайного колодязя) - на буріння свердловини в більшості випадків не потрібен дозвіл!

У діючих на сьогоднішній день державних нормативних документах дано досить розпливчасте визначення поняття «дрібна свердловина»: джерела води з глибиною залягання піщаного водоносного горизонту до 30 м або більше - залежно від геодезичних нюансів місцевості. Лише для буріння нижче 30-метрової позначки може знадобитися додаткове узгодження в наглядових органах з видачею відповідного документа.

переваги:

  • Майже ніколи не потрібні дозвільні документи для облаштування дрібної (фільтрової) свердловини. А для буріння дрібної свердловини трохи нижче 30-метрової позначки (якщо не будуть зачіпатися водоносні вапнякові горизонти глибокого залягання) отримати дозвіл легко.
  • Місце для свердловини вибирає власник будинку, виходячи зі зручності користування джерелом (зрозуміло, після ради з фахівцями - щоб не промахнутися повз водоносного пласта).
  • Роботи з буріння розраховуються з 1 пог. м. - дрібна свердловина дешевше «у виробництві».
  • Можна проводити буріння свердловини своїми руками.

недоліки:

  • Дрібні свердловини не здатні забезпечити повноцінне автономне водопостачання великого об'єкта.
  • Нерідко мають низький дебетом (запас води у водоносному горизонті).
  • Вода з дрібної свердловини може виявитися непридатною для зрошення і пиття: вода може містити велику кількість солей і шкідливих домішок.
  • Якщо застосовувати системи водоочищення та водопідготовки, дрібна свердловина виявляється нерентабельною.

Глибока артезіанська свердловина

Буріння глибокої свердловини «на вапняк» з юридичної точки зору - куди більш складний процес. Глибокі водоносні горизонти складають державний стратегічний запас води. Це пояснює жорсткий контроль над їх використанням.

Для початку майбутній власник артезіанської свердловини повинен нанести візит в місцевий наглядовий орган, який відає земними надрами. Там розглядають, в першу чергу, доцільність буріння, тобто чи є артезіанська свердловина єдино можливим джерелом води. Якщо є альтернативні варіанти, то у видачі дозволу може бути відмовлено.

Потім перевіряючі органи оцінюють запаси рідини в даному водоносному горизонті з урахуванням вже існуючих свердловин. Власник будинку має надати всі відомості про майбутні роботах - точне місце розташування свердловини, її глибину і конструкцію, технологію буріння, а також передбачуваний обсяг викачувати води. На підставі ваших даних фахівці обчислюють, чи достатній залишковий дебет джерела і чи не відіб'ється збільшення водозабору на функціонуванні екосистеми регіону в цілому.

Нарешті, перевіряють, а чи зможе господар свердловини забезпечити дотримання жорстких санітарних норм. Останні передбачають створення навколо оголовка свердловини зони відчуження радіусом від 15 до 20 м, в залежності від рельєфу місцевості. Усередині цієї зони забороняється вести будівництво, розташовувати септики і інженерні комунікації, паркувати машини і т.д.

спецводокористування

Кілька слів про дозвіл на спецводокористування (СВП).

Статтею 323 Податкового Кодексу України передбачено збір за спеціальне використання води. Згідно з цією статтею, платниками збору є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи-підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та / або від первинних або інших водокористувачів (вторинні у допользователі), і використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва. Таким чином, даний збір стягується з усіх осіб і організацій, що мають дозвіл на СВП (крім винятків, передбачених п 324.4. Ст. 324 НК).

Забір води з водних об'єктів, використання та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти без наявності дозволу СВП класифікується як самовільне використання водних об'єктів і тягне за собою адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства України (Водний Кодекс України (ст.110)). У зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України, норми щодо адміністрування збору за спеціальне використання води (розділ XVI «Збір за спеціальне використання води» Кодексу) дещо змінилися.

З 1 січня 2011 року і по нинішній час збір за спеціальне використання води не справляється за воду, яка використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок). Таким чином, всі юридичні особи та фізичні особи-підприємці повинні сплачувати збір за спеціальне використання води.

Виняток становлять сільськогосподарські товаровиробники, що знаходяться на фіксований сільськогосподарський податок (відповідно до ст.307.1.пункт В). Таким чином, дозвіл на СВП також і є визначальним документом в питаннях про сплату державного збору за спеціальне пристрій води. Процедура оформлення дозволу на спецводокористування через тепер діючий «Центр дозвільних процедур« Єдиний дозвільний офіс »така.

У перелік основних документів, що подаються на отримання дозволу, входить:

  • клопотання для оформлення дозволу на спецводокористування;
  • Заява;
  • розрахунок норм водоспоживання та водовідведення;
  • виписка з ЄДР;
  • узгодження дозволу на спецводокористування з соотв. службами.

Крім документів, що подаються через «Єдиний центр», Держуправління охорони навколишнього природного середовища, відповідно до Закону України «Про захист навколишнього середовища», може зажадати документи додатково, а саме:

  • паспорт свердловини;
  • документ, що підтверджує право власності на землю, на якій знаходиться свердловина (копія договору оренди, купівлі-продажу);
  • схему мереж водопостачання та водовідведення;
  • копію договору на утилізацію рідких відходів;
  • копію паспорта лічильника води;
  • копію звіту за формою 7гр (при продовженні СВП), звіт проводиться перед службами геології;
  • копію звіту за формою 2ТП (при продовженні СВП), звіт проводиться перед службами «Водгосп», в разі якщо споживання води становить понад 50 куб.м / добу;
  • звіт про проведені охоронних заходах по свердловині (при продовженні СВП);
  • копію акта перевірки підприємства екологічною інспекцією, якщо такого немає, доведеться провести позапланову перевірку;
  • копію хімічного аналізу води.

Дозвіл на спецводокористування видається на три роки, після чого потрібно його продовження. Штраф за відсутність дозволу на СВП накладається службою екологічної інспекції в стократному розмірі від кількості використаної води.

За матеріалами консультації
ТОВ «Укр-Консалтинг Груп»


Інші статті:

Хто займається бурінням свердловин?
Освоєння нафтових свердловин
Захисники природи вважають закон про спрощення землевідведення загрозою нацбезпеці України
Характеристика пухових порід кіз
Як правильно вибрати промисловий насос?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online