Чи можна повернути товар без чека в магазин

  1. Навіщо чек покупцеві
  2. Навіщо квитанція продавцеві
  3. Захист прав покупця
  4. Винятки з правил
  5. Акційна продукція
  6. Як здати покупку без квитанції після 14 днів
  7. куди скаржитися
  8. Покрокова інструкція по поверненню
  9. Повернення виробів без дефектів
  10. терміни повернення

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Кожен з нас не раз з продукцією неналежної якості або з вичерпаним терміном придатності. Продати готовий кожен. А чи можна повернути товар без чека? Багато підприємців вважають за краще робити вигляд, що їх відмову прийняти назад річ, яка не підійшла, цілком законний.

Так чи можливе повернення неякісного товару без чека або доведеться залишити його собі? Чи не доведеться, якщо знати і захищати свої споживчі права.

Навіщо чек покупцеві

Якщо ви клієнт, платіжний документ вам може стати в нагоді:

  • Як прямий доказ угоди купівлі-продажу;
  • Для обліку витрачених коштів.

Чек - складова доказової бази при виникненні суперечок між клієнтів і суб'єктом підприємницької діяльності. Однак він не є єдиним доказом факту придбання речі в конкретному магазині.

Категорична відмова магазину прийняти продукцію назад при відсутності чека - незаконний!

Навіщо квитанція продавцеві

Всі юридичні та фізичні особи, які здійснюють торгівлю товарами широкого вжитку, відповідно до федеральним законом від 22.05.2003 «Про застосування контрольно-касової техніки при здійсненні готівкових грошових розрахунків і (або) розрахунків з використанням електронних засобів платежу», зобов'язані видавати покупцеві платіжний документ встановленої форми. Видача касового документа - обов'язок продавця.

Квитанція може знадобитися:

  1. Клієнту як доказ укладання угоди;
  2. Наглядає органам - для здійснення перевірки законності проведення операцій.

Клієнту як доказ укладання угоди;   Наглядає органам - для здійснення перевірки законності проведення операцій

Захист прав покупця

Права покупця закріплені федеральним законом «Про захист прав споживачів». Він надає клієнту чотириденний термін, щоб здати новий виріб без ознак шлюбу, якщо воно з певної причини не підійшло. Час для повернення обчислюється з дня, наступного за днем ​​покупки. При цьому стаття 18 Закону дозволяє споживачеві повернути такий товар без надання чека.

Відсутність товарного документа не може стати причиною відмови здати товар назад.

Згідно із законом повернення товару можливий при дотриманні таких умов:

  • Відсутність слідів використання вироби;
  • Збереження товарного виду;
  • Наявність пломб або ярликів.

Підприємець, зіткнувшись з аргументованою позицією клієнта, не захоче доводити справу до суду, платити штрафи і витрати, псувати репутацію. Для нього в такому випадку набагато простіше мирно повернути в магазин виріб, задовольнити вимоги покупця і привернути клієнта.

Відсутність у споживача товарного документа при поверненні не може служити причиною відмови. Це пов'язано з тим, що друкується він у двох примірниках. Один з них зберігається у продавця. Тому досить переглянути касову стрічку, щоб підтвердити придбання продукції. За ЗоЗПП при поверненні товару без чека покупець має право послатися на усні свідчення очевидців.

За ЗоЗПП при поверненні товару без чека покупець має право послатися на усні свідчення очевидців

Винятки з правил

Законним є відмова продавця прийняти назад товар, який не підлягає поверненню та обміну :

  • Гігієнічні приналежності;
  • постіль;
  • білизна;
  • Медикаменти;
  • Газети і журнали;
  • Складне техобладнання.

Акційна продукція

Виріб, яке ви купили на розпродажі або по акції, здаються в загальному порядку. Продукція цієї групи не підпадає під виключення, передбаченим законодавцем. Клієнт в двотижневий термін має право повернути товар в магазин навіть без чека.

Як здати покупку без квитанції після 14 днів

Якщо у клієнта були об'єктивні причини, що перешкодили йому вчасно здати покупку, а підприємець відмовляється приймати річ, посилаючись на те, що час вийшов, споживач може звернутися до суду з позовною заявою.

Якщо магазин погоджується обміняти продукцію при прострочений зверненні, клієнт не має права вибирати інші способи взаєморозрахунку.

Якщо магазин погоджується обміняти продукцію при прострочений зверненні, клієнт не має права вибирати інші способи взаєморозрахунку

куди скаржитися

Якщо вам не вдалося повернути товар без чека, ви можете подати скаргу до:

  • «Росспоживнагляд»;
  • «Суспільство по захисту прав споживачів».

У поданій претензії слід вказати:

  • Технічну характеристику вироби;
  • Виявлений шлюб;
  • Причину відмови.

Організації, розглянувши досудову претензію , Опитавши зацікавлені сторони, з'ясувавши причини відмови в поверненні товару без чека, намагаються врегулювати конфлікт мирним шляхом. Якщо адміністрація магазину відмовляється співпрацювати, справа передається для розгляду до суду.

Покрокова інструкція по поверненню

Щоб повернути неякісний товар без чека, необхідно оформити письмову заяву до керівництва магазину. У ньому має бути зафіксовано:

  • Назва та реквізити організації - продавця;
  • Відомості про клієнта (ПІБ, місце проживання та телефон для зв'язку);
  • Дата придбання вироби;
  • Його характеристика;
  • вартість;
  • Наявність шлюбу, дата його виявлення;
  • Причина відсутності чека (наприклад, був загублений);
  • Дата подачі заяви.

Завіряється документ особистим підписом заявника.

Якщо у вас є свідки, які згодні підтвердити факт покупки, обов'язково вкажіть це в заяві.

При здачі неякісного або простроченого товару, споживач має право на:

  1. Заміну вироби на ідентичне;
  2. Заміну на іншу продукцію з перерахунком ціни;
  3. Отримання повної вартості придбаної речі;
  4. Знижку з урахуванням виявленого дефекту;
  5. Ремонт вироби за рахунок магазину.

Якщо на продукцію не закінчився термін гарантії, продавець має право зобов'язати покупця звернутися в техбюро для уточнення характеру дефекту.

Повернення виробів без дефектів

Повернення товару без чека, якщо його якість відповідає заявленому, ще легше. Закон дозволяє покупцеві здати річ, яка йому не підійшла або перестала подобатися, протягом двох тижнів. Головне, щоб придбанням не користувалися, були ярлички і були відсутні пошкодження.

Підтвердити факт покупки можна за допомогою:

  • Маркування, нанесеної на упаковку;
  • Свідоцтва про гарантії;
  • Показань свідків;
  • Другого примірника квитанції (він є у продавця).

Маркування, нанесеної на упаковку;   Свідоцтва про гарантії;   Показань свідків;   Другого примірника квитанції (він є у продавця)

терміни повернення

Повернути неякісну продукцію можна:

  • Протягом терміну гарантії;
  • Протягом терміну придатності;
  • Якщо такі терміни не вказані - протягом 2 років з моменту придбання.

Для повернення придбання клієнт на свій розсуд звертається до виробника або до продавця. Відсутність платіжного документа не є перешкодою для здачі непотрібної або неякісної речі.

А чи можна повернути товар без чека?
Так чи можливе повернення неякісного товару без чека або доведеться залишити його собі?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online