- Як повернути товар неналежної якості
- Як повернути товар належної якості
- Як повернути технічно складний товар
- Які документи потрібні для повернення покупки в магазин
- Куди скаржитися на продавця
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Відносини між споживачем продукції і її виробниками, імпортерами, продавцями регулюються Законом РФ № 2300-1 «Про захист прав споживачів» від 07.02.1992г. (Далі - Закон ТЗПС). Саме на пункти цього законодавчого акту покупці посилаються при поверненні купленого в магазин.
Часто виникають ситуації, коли клієнт хоче повернути товар в магазин вже в день покупки. Причин може бути декілька: неналежну якість (виявлення шлюбу, дефектів, проблем в роботі), невідповідність розміру, комплектації і т.д. (Так звана імпульсивна покупка).
Юристи звертають увагу, що окремого законодавчого акту або статті закону, що регулюють процес повернення товару безпосередньо в день покупки, немає. В цьому випадку діє Закон ТЗПС, ГК і УК РФ і повернення здійснюється в терміни 7, 14, 15 днів (в залежності від ситуації) за стандартними схемами.
Зміст статті
Як повернути товар неналежної якості
Якщо після здійснення покупки клієнт виявив недоліки, не обумовлені продавцем, то він має право протягом 15 днів (в тому числі і безпосередньо в день покупки товару):
- Вимагати замінити покупку на:
ідентичну (та ж модель і той же виробник) Увага! Якщо ціна змінилася, то покупець не повинен нічого доплачувати;
продукцію іншого виробника, іншу модель і т.д. з перерахунком ціни. - Залишити виріб собі, при цьому:
вимагати у продавця знижку;
зажадати усунення недоліків (ремонту) за рахунок продавця або відшкодування таких витрат якщо ремонт був здійснений сторонньою організацією. - Розірвати договір купівлі-продажу і зажадати повернення грошей.
Як повернути товар належної якості
Згідно ст. 25 Закону ТЗПС, якщо у покупця немає претензій до якості непродовольчого товару, але він не підійшов за розміром, фасоном, комплектації або кольором, то його можна обміняти на аналогічний протягом 14 днів (без урахування дня покупки).
Обмін може бути здійснений якщо товар:
- не був у вжитку;
- зберіг всі споживчі властивості;
- в наявності заводські ярлики, пломби, наклейки і бирки;
- є товарний чек.
Важливо! Відсутність у споживача чека не позбавляє його можливості посилатися на показання свідків або інші документи, що підтверджують факт покупки.
Урядом РФ також був затверджений «Перелік непродовольчих товарів не підлягають обміну». Якщо товар входить в цей список, то він не підлягає поверненню.
Повернути товар належної якості в день покупки або протягом 14 днів можна тільки в одному випадку: неможливість обміняти на аналогічний через відсутність продукції в магазині. Гроші повинні бути повернуті покупцеві в триденний термін. Також за згодою сторін обмін може бути здійснений під час вступу аналогічного товару в продаж.
Як повернути технічно складний товар
Перелік товарів, що відносяться до технічно складним був затверджений Постановою Уряду РФ № 924 від 10.11.2011 р
Згідно п. 1 ст. 18 Закону ТЗПС технічно складний товар (ТСТ) неналежної якості може бути повернений або обміняти тільки протягом 15 днів з дня покупки.
Магазин повинен замінити ТСТ в 7-денний термін. Якщо Вам потрібна додаткова експертиза, то строк продовжується до 20 днів.
Якщо недоліки були виявлені після закінчення 15 днів, то клієнт має право тільки на гарантійний ремонт або на знижку. Максимальний термін ремонту складає 45 днів. По закінченню покупцеві повинен видаватися акт виконаних робіт із зазначенням того, які роботи були проведені.
При виявленні істотних недоліків, для усунення яких буде потрібно більше 45 днів споживач має право на заміну ТСТ або розірвання угоди купівлі-продажу. На час гарантійного ремонту продавець в триденний термін повинен надати клієнту аналогічний товар в якості заміни.
Згідно Постанови Уряду РФ № 55 від 19.01.1998г. автомобілі, мотоцикли та інші види мототехніки, причепи та номерні агрегати до них, крім товарів, призначених для використання інвалідами, прогулянкові судна і плавзасоби на період ремонту або заміни товару не надаються.
Якщо клієнт вважає, що зробив імпульсивну покупку і хоче повернути технічно складний товар в день покупки, то юристи попереджають: ТСТ належної якості не підлягають поверненню і / або обміну ні в день покупки, ні в 14-денний термін, оскільки згідно з Постановою Уряду РФ № 55 від 19.01.1998г віднесені до ТСТ побутового призначення на які встановлено гарантійні терміни.
Такі товари приймаються магазином на підставі заяви покупця і передаються на експертизу, вартість якої оплачується торговою точкою. Клієнт має право бути присутнім при проведенні перевірки та оскаржити її результати в судовому порядку.
Згідно п. 5 ст. 18 Закону ТЗПС продавець відповідає за недоліки ТСТ тільки в тому випадку, якщо в ході експертизи вдалося довести, що вони виникли до передачі товару покупцеві, а не в ході неправильного користування. Якщо за висновком експерта поломка сталася з вини споживача, то вартість експертизи повинна бути оплачена клієнтом.
Які документи потрібні для повернення покупки в магазин
Щоб розірвати договір купівлі-продажу і повернути гроші, покупцеві необхідно звернутися в магазин по наступними документами:
- Заява на ім'я керівника торгової точки або акт про повернення / обміні з обов'язковим зазначенням:
назви магазину;
ПІБ і паспортні дані покупця;
інформації про товар (найменування, виробник, модель, серійний номер);
дата здійснення покупки і ціна;
дата складання заяви, особистий підпис клієнта, розшифровка підпису;
перелік підтверджуючих документів. - Паспорт або інше посвідчення особи.
- Чек, що підтверджує покупку
- Гарантійний талон.
- Оригінальна упаковка.
Увага! Згідно п. 5 ст. 18 відсутність у споживача касового або товарного чека або іншого документа, що засвідчують факт і умови покупки товару, не є підставою для відмови в задоволенні його вимог.
Повернення грошей здійснюється в 10-денний термін на карту або банківські реквізити, зазначені в заяві.
Куди скаржитися на продавця
Якщо керівництво чи співробітники магазина відмовляють покупцеві в поверненні товару, то можна звернутися зі скаргою в наступні інстанції:
- головний офіс торгової точки (через книгу скарг або листом на ім'я керівника);
- Росспоживнагляд - http://www.rospotrebnadzor.ru/;
- ТЗПС за місцем реєстрації - http://www.ozpp.ru;
- прокуратура або суд за пропискою;
- портал скарг «Добродел» - http://vmeste.mosreg.ru.
Згідно Закону РФ «Про порядок розгляду звернень громадян» № 59 від 02.05.2006г. скарга повинна бути розглянута протягом 30 днів з моменту звернення.