- Принцип роботи по франшизі
- Особливості питання покупки франшизи
- Роялті: нюанси роботи
- Особливості паушального внеску
- Безкоштовні франшизи: міф чи реальність?
- Переваги та недоліки франшиз без роялті та паушального внеску
- Мережевий маркетинг
- Франшиза від виробника
- Франшиза умовного типу
- Метод звільнення від роялті
- Відео: Стягнення роялті з франчайзі
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Торгівля стає все більш популярним видом ведення власного бізнесу.
Для виробництва необхідно безліч умов і кваліфікований персонал, а для відкриття власного магазину вимог на порядок менше.
Основою успіху є можливість працювати в своїй ніші і конкурувати на ринку.
Зміст статті
Принцип роботи по франшизі
Купуючи франшизу , Людина автоматично отримує право працювати під вивіскою і рекламою відомої компанії, при цьому у нього є можливість використовувати в своїй роботі її бізнес-концепцію.
Підприємець може продавати свій товар відповідно до компанією продавця франшизи.
Франчайз в свою чергу має право пред'являти вимоги до зовнішнього вигляду співробітників, торгової площі, а також рівню обслуговування потенційних клієнтів.
Людина не просто купує вивіску на свою компанію, а стає її частиною і тому повинен відповідати вимогам і нормам компанії.
Франчайзер зацікавлений в успіху нової компанії і бере активну участь в її становленні на ринку.
Особливості питання покупки франшизи
Природно для запуску такої торговельної точки необхідний початковий матеріальний капітал для оренди або суборенди приміщення , Придбання товару і купівлю торгового обладнання.
В основному сьогодні договір франчайзингу має 2 види платежів, в які входить:
- одноразова оплата торгової марки (паушальний внесок);
- поточні витрати (роялті).
Паушальний внесок сплачується лише один раз при придбанні франшизи, тобто за можливість працювати під певним розкрученим брендом. Це вступний внесок за початок роботи на ринку під конкретною маркою продукції.
Роялті за франшизою - це постійні витрати компанії, найчастіше вони носять щомісячний характер. Їх розрахунок проводиться індивідуально франчайзером. Зазвичай вони виражаються фіксованою сумою або відсотком від обсягу продажів компанії.
Сьогодні найбільш популярним є процентний розрахунок, і його сума може складати до 15% від загального обсягу продажів. Але в основному сума не перевищує 5%.
Крім цих платежів періодично стягується плата на проведення рекламних акцій. Також деякі франчайзери зобов'язують підприємців проводити рекламні компанії на конкретну суму. Це питання обговорюється індивідуально.
Франшиза являє собою відносини між 2-ма ринковими компаніями, де одна сторона дає право іншій стороні користуватися бізнес-моделлю свого підприємства.
В основному така робота проводиться з малим підприємництвом . Це робиться з метою розкручування нового підприємства за допомогою відомого назви, високою репутацією і відгуками постійних клієнтів.
Щоб укласти угоду необхідно, щоб обидві сторони підписали договір, в якому вказуються всі нюанси співпраці, а також форма оплати.
Це важливий аспект, тому що форма оплати може варіюватися, тому для якісної роботи слід заздалегідь обговорити всі нюанси і підписати договір.
Роялті: нюанси роботи
Слово «роялті» має французьке походження і означає «доля». По суті, це матеріальну винагороду франчайзера.
Існує 3 форми оплати:
- Оплата відсотка від обороту продукції. Підприємець виплачує певну ставку від обороту. Розмір відсотка залежить від договору. Цей варіант сьогодні найбільш оптимальний для обох сторін.
- Відсоткова ставка від обороту продукції з вирахуванням витрат. Такий варіант оплати також використовується і часто застосовується в тих компаніях, де націнка на товари має різний відсоток.
- Фіксована сума оплати незалежно від рівня продажів. Сума, яку підприємець зобов'язаний виплатити встановлюється в договорі. Такий варіант прийнятний у тому випадку, якщо рівень доходу неможливо передбачити.
Людина оплачує можливість користуватися вже готовим брендом, який завоював довіру покупців. Підприємцю не доведеться вкладати гроші в розкрутку своєї компанії.
Плюсом є те, що людина отримує модель підприємництва, а також важливі контакти з постійними постачальниками товару , Що позбавляє від необхідності пошуку чесних і проведених людей.
Підприємець забезпечується допомогою в підборі кадрів і допомогою у вирішенні поточних питань фірми.
Особливості паушального внеску
Головною відмінністю паушального внеску є те, що він виплачується одноразово. Зазвичай він виплачується відразу в повному обсязі, якщо інших вимог не передбачено договором.
Бувають випадки, коли в договорі франшизи прописується те, що сума оплати розбивається на частини і виплачується відповідно до встановленого графіка договору.
Паушальний внесок являє собою витрати, які дають можливість підприємцю вступити в розкручену мережу на умовах оплати матеріальної винагороди.
Розмір платежу індивідуальний і залежить від витрат на створення системи франчайзингу з високим рівнем ефективності.
Єдиного розрахунку платежу при формуванні паушального внеску не існує. Кожна компанія має право застосовувати свій спосіб прорахунку вартості послуги, який дозволяє враховувати всі нюанси і формувати суму внеску.
Внесок зазвичай можна порівняти з витратами на реєстрацію компанії в умовах франшизи. У суму також беруться до уваги витрати по запуску роботи підприємства.
Видаткова стаття часто включає в себе:
Паушальний внесок і роялті є основними платежами по франшизі і, без їх вказівки неможливо складання договорі.
Безкоштовні франшизи: міф чи реальність?
вид франшизи без додаткових вкладень називається дилерській. Один займається виробництвом товару, а другий його реалізацією на ринку.
При цьому при продажу використовується марка постачальника. Якщо дивитися на франшизи з точки зору роялті, то безкоштовних їх не буває.
Це пов'язано з тим, що сума оплати заздалегідь прописується у вартість товару, яку формує безпосередньо франчайзер.
Переваги та недоліки франшиз без роялті та паушального внеску
Очевидною вигодою є те, що для старту не будуть потрібні серйозні матеріальні витрати, які часто просто відсутні.
Але варто розуміти, що такий бізнес малоймовірно принесе великий дохід. Це пов'язано з тим, що продукція буде мати більш високу вартість і завжди знайдеться той, хто зможе запропонувати альтернативу більш дешевше.
Це легкий бізнес, який легко скопіювати і застосовувати більш дешеві альтернативи. Високий рівень конкуренції часто пригнічує перших гравців на ринку.
До недоліків можна віднести те, що людина повністю залежимо від настрою франчайзера.
Дилерська франшиза має на увазі те, що людина не може вплинути на закупівельні ціни товару. А той, природно, не дасть привабливі ціни. Тому вигода є сумнівною.
Відсутність початкового внеску не завжди говорить про те, що це початок бізнесу без вкладень. Так що, якщо такий договір передбачає плату роялті або інші суми внесків за франшизу - це вже не бізнес без інвестицій та він не є безкоштовним.
Якщо немає паушального внеску, то бізнес без матеріальних вкладень вважається тоді, коли франчайзер виконує первинні умови започаткування бізнесу самостійно.
Це може бути оренда і ремонт приміщень, покупка початкового товару під реалізацію, набір і навчання персоналу.
На практиці використовується кілька типів франшиз без вкладення стартового капіталу.
Мережевий маркетинг
Яскравий приклад франшизи без початкового внеску .
Для початку роботи вам пропонується товар, рекламні матеріали та буклети, а також інструкція по роботі з клієнтами в сфері продажів. Тобто лише залишається реалізувати запропонований товар на ринку.
Єдиний внесок, який буде потрібно - це придбання продукції для реалізації першої партії товару. У цьому бізнесі немає потреби в додаткових витратах, так як не потрібен офіс, обладнання та додатковий персонал.
Продажі здійснюються за каталогом продукції, який можна всюди брати з собою. Зарекомендував себе людина, зможе брати товар під реалізацію, підвищувати свій рівень кваліфікації і відвідувати курси та тренінги.
Франшиза від виробника
Відсутність паушального внеску, тобто дистриб'юторська робота. У цьому варіанті людина укладає з виробником товарів договір про представництво його продукції в певному регіоні.
Підприємець отримує знижки на продукцію, а також торгове обладнання бренду. Виробник в цьому випадку розширює ринок збуту, а бізнесмен отримує можливість почати роботу з продукцією чужого бренду з мінімальними витратами.
Франшиза умовного типу
Цей вид має на увазі початок бізнесу без високого паушального внеску і додаткових вкладень.
Тут бізнесмен отримує навчання в компанії, а потім йому надаються знання з бізнес-процесів.
На початку роботи людині надається наставник, який консультує з питань, що виникають.
Всю діяльність веде сам підприємець. Він же і вирішує питання суми стартового капіталу для своєї справи.
Метод звільнення від роялті
Метод звільнення від роялті застосовується для оцінки патентів і різних ліцензій.
Зазвичай власник дає іншим людям можливість скористатися ліцензією за матеріальну винагороду (роялті), яке зазвичай варіюється від виручки за використання і коливається в межах 7%.
Якщо власник патенту продає ліцензію вперше, то розмір роялті встановлюється оцінювачем.
Оцінювач на підставі аналізу ринку і затребуваності проводить дослідження і визначає процентну ставку відрахувань.
Відео: Стягнення роялті з франчайзі
У сюжеті даються практичні рекомендації про способи стягнення боргів з франчайзі в разі несплати останнім роялті чи інших внесків за договором франчайзингу.
Пояснюється, які моменти повинні бути вказані в договорі, щоб безперешкодно отримати з неплатника борг, як на практиці відбувається судовий розгляд за позовом до боржника.
Безкоштовні франшизи: міф чи реальність?