Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Найчастішою метою відкриття споживчого кредиту в Росії є брак коштів на ремонт. На другому за популярністю місці - необхідність покупки нерухомості, а на третьому - автомобіля. До таких висновків прийшли аналітики Хоум Кредит Банку в ході проведеного ними дослідження.
В опитуванні взяли участь 1,4 тис. Клієнтів «Хоум Кредиту» по всій країні у віці від 25 років до 71 року. Як споживчого кредиту мався на увазі будь-який банківський кредит, наданий фізособі. При цьому кредит на нерухомість і на автомобіль в основному мають на увазі собою в опитуванні беззаставні кредити, тобто не іпотеку і не автокредит , А, наприклад, кредит готівкою .
Так, кредит готівкою залишається найпопулярнішим видом кредитів у клієнтів банку. Для того щоб закрити свої позикові потреби, їм хотіли б скористатися 70,9% респондентів, які збираються отримати кредит в цьому році. На другому місці знаходиться POS-кредит (12,1%), на третьому - іпотека (11,5%).
«У 2018 році зросло число клієнтів, готових відкрити і використовувати кредитну карту , - 10,8% проти 8% роком раніше. Швидше за все, на це вплинуло розвиток карт з програмами лояльності і карт розстрочки. При цьому число клієнтів, готових взяти автокредит, скоротилося до 8,3% (8,5% у 2017 році) », - сказано в дослідженні Хоум Кредит Банку.
Глобальні цілі
Як зізналися самі клієнти Хоум Кредит Банку, найчастіше вони беруть споживчі кредити на ремонт. Проте інтерес до «кредитному» ремонту в цьому році знизився. Якщо в 2017 році 27,8% респондентів відзначили, що беруть споживчий кредит саме на нього, то в 2018 році - вже 22,7%.
«Срібло» в цьому році позичальники «присудили» кредитами на покупку нерухомості. В якості мети споживчого кредиту «недвіжкі» вказали 21,1% опитаних. І тут ситуація якраз зворотна: у порівнянні з минулим роком частка вибрали даний варіант збільшилася в 2018-м на 4,4 процентного пункту. На думку аналітиків Хоум Кредит Банку, це пов'язано з привабливою ціновою кон'юнктурою ринку.
А ось покупка автомобіля як мета отримання позикових коштів втратила за рік близько 2 п. П. У березні 2018 го її обрали 18,8% респондентів.
Аналітик Хоум Кредит Банку Станіслав Дужінскій вважає, що росіяни беруть не спеціальні (іпотечні) кредити на нерухомість з двох причин. По-перше, громадяни набувають у тому числі нерухомість, яка не входить в іпотечні програми. По-друге, нерідкі випадки, коли основна сума для покупки нерухомості вже є, але не вистачає якоїсь частини і її простіше покрити за рахунок кеша. Та ж ситуація і зі споживчими кредитами на придбання машини.
У п'ятірку найбільш частих цілей отримання споживчого кредиту також увійшли великі покупки, що вимагають значних витрат (побутова техніка, дорогий одяг, меблі), і подорожі.
«Ремонт залишається найпопулярнішою метою кредитування другий рік поспіль. А ось кредит на покупку нерухомості вперше з 2015 року зайняв друге місце в топі популярних цілей, відтіснивши на третю позицію автокредити, - йдеться в дослідженні Хоум Кредит Банку. - Кілька скоротилася частка клієнтів, готових купувати в кредит побутову техніку, дорогий одяг і меблі. При цьому частка клієнтів, які планують взяти кредит на подорожі, в останні два роки помітно зросла (на 6,1 п. П. - до 9,9%) ».
Ми підемо іншим шляхом
Експерти відзначають, що зниження інтересу до покупки в кредит деяких товарів могло статися в зв'язку з тим, що росіяни навчилися збирати, а деякі з них почали більше заробляти.
Те, що добробут жителів Росії зростає, доводить і дослідження Хоум Кредит Банку. У ньому аналітики відзначають зростання частки людей, чиє матеріальне становище дозволяє робити дорогі покупки - оплачувати побутову техніку, автомобілі, поїздки у відпустку і нерухомість. Їх частка склала 40,2% проти 36,4% в 2017 році. При цьому частка людей з низьким і невисоким рівнем добробуту (доходів вистачає тільки на їжу, одяг і побутову техніку), навпаки, знизилася - до 59,8% проти 63,6%.
«В категорії клієнтів з високим рівнем добробуту помітно зросла частка людей, які можуть купити нерухомість, - на 1,3 процентного пункту, до 3,8%. Серед клієнтів з невисоким рівнем добробуту зменшилася частка людей, чиїх доходів вистачає тільки на їжу і одяг, - 32,1% в порівнянні з 32,4% роком раніше », - зазначено в дослідженні.
Однак клієнти все ще зацікавлені в кредитах . У 2018 році частка клієнтів, які планують взяти кредит, зросла до 22,7% проти 22,1% рік тому. Аналітики «Хоум Кредиту» вважають, що це пов'язано з позитивними змінами споживчого сектора і поступовим зниженням ставок по кредитах.
Найголовніше - погода в домі
Опитані порталом Банкі.ру кредитні організації підтверджують, що «кредитний» ремонт - одна з найпопулярніших «фішок» роздрібних клієнтів. «Серед найпопулярніших цілей отримання кредитів готівкою в нашому банку - проведення ремонтних та будівельних робіт, придбання нового або б / у автотранспорту, а також покупка меблів і великої побутової техніки », - коментує директор департаменту з розвитку кредитних банківських продуктів банку« Ренесанс Кредит »Дмитро Курганов.
Як відмінною риси кредиту готівкою на покупку того ж автомобіля він називає відсутність необхідності в обов'язковому порядку оформляти страховку на машину , А також відсутність обмеження в можливості вибору серед певного списку марок і моделей.
«І найголовніше - автомобіль виявиться в повному розпорядженні свого власника, а не в заставі у банку, отже, при бажанні позичальник зможе його продати і купити новий, - уточнює Курганов. - Ряд певних обмежуючих умов є і при отриманні іпотечного кредиту. Крім того, процес оформлення кредиту готівкою займає набагато менше часу - отримати гроші можна вже в день звернення ».
У першій половині березня в супермаркеті Банкі.ру росіяни залишили близько 40 тис. Заявок на споживчі кредити. Виходячи з аналізу даних сервісу «Майстер підбору кредитів» , В пріоритеті у росіян «просто гроші» - 48% клієнтів вибирають готівку, на другому місці (16%) - рефінансування вже існуючого кредиту. Третя позиція - у кредитів на ремонт.
«Клієнти ВТБ найчастіше беруть кредити готівкою на ремонт квартири. Друга за популярністю мета - придбання великої побутової техніки та інших дорогих товарів. На третьому місці - кредити на рефінансування заборгованості в сторонніх банках. На дані цілі в ВТБ оформляється кожен п'ятий кредит готівкою », - повідомив віце-президент, начальник управління кредитних продуктів ВТБ Дмитро Поляков.
При цьому в ВТБ звертають увагу, що на придбання нерухомості та автомобілів клієнти банку найчастіше оформляють цільові кредити, оскільки умови по ним вигідніше.
В Азіатсько-Тихоокеанському Банку ремонт - також в топі цілей споживчих кредитів . За словами радника голови правління, директора Азіатсько-Тихоокеанського Банку з роздрібного бізнесу Олександра Парамонова, отримання споживчих кредитів замість цільових спеціальних кредитів (іпотеки або автокредитів) може бути пов'язано з декількома факторами.
Так, вимоги до набору документів для споживчих кредитів традиційно набагато м'якше, а терміни надання такого кредиту набагато коротше (все можна вирішити, як правило, за один візит). Крім того, споживчі кредити зазвичай не покладають обтяження на майно, що купується (беззаставні), а також не висувають вимог до страхування майна, що набуває. «По ряду програм споживчих кредитів розмір ставки знаходиться цілком на рівні з іпотечними програмами або автокредитами», - додає Парамонов.
Великі покупки і ремонт - також часта мета кредитування для клієнтів Совкомбанк, хоча і не домінуюча. В першу чергу клієнти звертаються за споживчим кредитом, тому що по ньому не потрібен початковий внесок, необхідний менший пакет документів, а також максимально оперативний розгляд, каже головний керуючий директор Совкомбанк Андрій Співаков.
«Звичайно, не можна упускати той факт, що здійснити правильний вибір клієнтові може перешкодити низька фінансова грамотність і відсутність навичок фінансового планування, а також невисока доступність повного продуктового ряду і послуг по правильному підбору необхідного продукту в банках», - підсумовує він.
Анна ДУБРОВСЬКА, Banki.ru
Якщо ви шукаєте кредит, то можете скористатися сервісом Банкі.ру «Майстер підбору кредитів» .