ЧИ ВАРТО ВІДКРИВАТИ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ АЛКОГОЛЬНІ МАГАЗИНИ?

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Спеціалізована алкогольна роздріб в нашій країні представлена ​​переважно в форматах виномаркетів і винних бутиків. Головна особливість перших полягає в наявності широкого асортименту алкоголю за ціною на 20-40% нижче, ніж в звичайних супермаркетах. Винні бутики в свою чергу роблять ставку на поціновувачів напоїв, пропонуючи дорогі марки в основному імпортного продукту. Число гравців в сегменті спеціалізованого алкогольного рітейлу за останні п'ять років помітно зросла, хоча їх частка на ринку продажів спиртних напоїв все ще невелика - 7-10%. У той же час в європейських країнах на спеціалізовану роздріб вже доводиться до 60% продажів усього алкоголю. Спеціалізована алкогольна роздріб в нашій країні представлена ​​переважно в форматах виномаркетів і винних бутиків

алкогольні масштаби
Український сегмент виномаркетів в основному представлений двома компаніями - «Поляна Україна Груп» і Good Wine. Перевага магазинів цих фірм в порівнянні з класичними супермаркетами в тому, що на полицях представлено понад 3 тис. Найменувань алкогольних напоїв (в основному імпортне вино). «Ретельно вивчивши і проаналізувавши ринок спеціалізованого рітейлу Європи, ми прийшли до висновку, що можемо запропонувати співвітчизникам щось абсолютно інше. Виникла ідея створити мережу в новому форматі, тому спільно з зарубіжними партнерами ми представили в Україні адаптований до нашого ринку концепт високопрофесійної спеціалізованої мережі », - розповідає Ірина Шаутідзе, керівник мережі виномаркетів« Поляна ». Одне з головних переваг для споживачів в цій мережі виномаркетів - система цено¬образованія. «У нас можна суттєво заощадити - купити від трьох пляшок різних напоїв за оптовими цінами. Крім того, діють додаткові знижки до різних свят. Єдиний наш недолік на даний момент в тому, що магазини мережі є не у всіх регіонах країни », - додає пані Шаутідзе.

Винний шопінг

Зі спеціалізованими виномаркетів конкурують винні бутики. Як правило, це магазини, розраховані на невелику кількість покупців. Пропозиція бутиків - якісний і недешевий за українськими мірками алкоголь, тому цільову аудиторію цих магазинів формують в основному заможні клієнти.
Розвиток даного формату утруднено низьким рівнем споживання вина в нашій країні, яке за підсумками минулого року склало 7,4 л на душу населення. Але приводом для оптимізму може служити той факт, що роком раніше українець випивав ще менше - 6,6 л. Для порівняння, у Франції, площа якої порівнянна з територією нашої країни, цей показник перевищує 51 л на людину. Зростанню популярності винних бутиків перешкоджає не тільки відсутність платоспроможних покупців, але і необхідність великих капіталовкладень в цей бізнес. З огляду на високу вартість продукції, закупівля товару стане основною статтею витрат.
На українському ринку присутній і формат фірмових магазинів, які відкривають виробники спиртних напоїв. Наявність таких торгових точок - не життєва необхідність, а скоріше маркетинговий хід. Маючи можливість представити покупцям широкий асортимент своєї продукції, виробники можуть знижувати її роздрібну вартість. Адже при співпраці з торговими мережами націнка на товар зазвичай становить 25-30%. Успіх фірмового магазину багато в чому залежить від сезонності продажів і вдалого місця розташування. У компанії «Массандра» підрахували, що з урахуванням цих факторів щорічний товарообіг на 1 кв. м фірмового магазину може становити 40-200 тис. грн.

Випивка через Мережу

Як канал продажів торговці алкоголем все активніше задіють інтернет. Як зауважив Володимир Коваленко, директор інтернет-магазину Market-A, для споживачів такий формат більш зручний, ніж покупки в торговельних точках. «На сайті можна ознайомитися з усім асортиментом, вибрати потрібний товар і оформити заявку. Тут клієнт вказує місце і час, коли йому буде зручно отримати замовлення. Найчастіше продукція в онлайн-магазинах дешевше, ніж в великих супермаркетах », - пояснює підприємець. При цьому важливий недолік онлайн-магазину - відсутність консультанта, який міг би допомогти у виборі напою. Складнощі торгівлі спиртним через Мережу, перш за все, викликані вимогами законодавства. Справа в тому, що ліцензія на продаж алкоголю видається тільки при наявності офлайновой точки продажів. Примітно, що це не тільки українська проблема. Наприклад, в Росії дистанційна торгівля, в тому числі і через інтернет, заборонена. «Ліцензія видається на місце продажу, а що таке інтернет і де він знаходиться? Через неузгодженостей в законодавстві доводиться орендувати офіс площею 21 кв. м, щоб не було проблем з перевірками. Крім цього потрібен склад для зберігання продукції », - додає пан Коваленко. У той же час інтернет-магазинах не страшні заборони на продаж спиртного вночі, які так активно впроваджують українську владу. «Замовник може зробити заявку на нашому сайті в будь-який час доби, але доставка відбувається тільки вдень, тому ніяких претензій до нас бути не може», - резюмує Володимир Коваленко.
Корективи в статус-кво алкогольної роздробу може внести минулий громадське обговорення проект закону про внутрішню торгівлю. Ним передбачено, що товари, на які встановлені вікові обмеження для покупців, повинні продаватися в спеціалізованих магазинах або відділах з обладнаним місцем розрахунку. Очевидно, що в разі прийняття даного документа у виграші виявляться саме виномаркети та інші спеціалізовані магазини. Супермаркетам ж доведеться розщедритися на реструктуризацію відділів алкоголю.

До відома
Алкогольні переваги українців
Горілка - 1 раз в 2-2,5 тижні
Вино - 3 рази на 2 місяці
Коньяк - 1 раз на місяць
За даними дослідження R & B Group, проведеного в Україні в березні 2011 року (вибірка склала 2094 респонденти)

Eurowine
Автор: Ростислав Шаправський
джерело: http://statuspress.com.ua

«Ліцензія видається на місце продажу, а що таке інтернет і де він знаходиться?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online