Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Сезон дорожньо-ремонтних робіт в Москві завершився. Керівник державної бюджетної установи (ГБУ) «Автомобільні дороги» Олександр Орєшкін розповів, як укладали новий асфальт на Тверській вулиці і часто чи потрібно міняти дорожнє покриття в місті.
- Олександр Станіславович, розкажіть, будь ласка, скільки всього укладено нового асфальту в цьому році в Москві, а також скільки розмітки нанесли на дороги.
- В цілому в цьому році в місті оновлено близько 22 мільйонів квадратних метрів дорожнього покриття. Майже половина нового асфальту покладена силами ДБУ «Автомобільні дороги». З них 1,3 мільйона квадратних метрів - за програмою міського благоустрою «Моя вулиця».
Понад 11 мільйонів квадратних метрів доріг відремонтували підрядні організації. В цьому році ми завдали 2,7 мільйона квадратних метрів дорожньої розмітки. Перш за все її оновили на центральних вулицях, біля шкіл і дитячих садків, поліклінік, культурних, релігійних центрів та інших соціальних об'єктів. Також свіжа розмітка з'явилася на основних транспортних магістралях, пішохідних переходах і територіях біля зупинок громадського транспорту.
- А які дороги відремонтували капітально?
- Капітальний ремонт провели на вулицях, включених в міську програму благоустрою. Це Садове та Бульварне кільце, площа Тверська Застава, Тверська вулиця, Краснопресненська, Котельническая, Болотна, Гончарна, Пречистенская, Якиманская набережні та інші території в центрі столиці.
Після ремонту та заміни люків, а також установки нового бортового каменю ми оновили дорожнє підставу. Спочатку зняли зношений шар покриття. Потім поклали нижній шар асфальту. Для цього використовували геосітка - спеціальний матеріал з підкладкою, просочений бітумом. Завдяки такій сітці збільшується термін експлуатації нижнього шару. Потім був покладений верхній шар асфальту. Коли з нього зійшла тонка плівка бітуму, на відремонтовані дороги нанесли розмітку з термопластика.
Асфальт на Тверській поклали менше ніж за дві доби. Хоча спочатку планували витратити на ремонт дороги три доби
Але дороги ремонтували не лише за програмою міського благоустрою. Масштабний гарантійний ремонт, наприклад, ми провели на Волгоградському проспекті, Ленінградському, Борівському, Київському і Каширському шосе. Площа робіт на цих ділянках склала майже два мільйони квадратних метрів. Гарантійний ремонт проводять там, де закінчився термін експлуатації асфальту. У таких випадках не тільки змінюють асфальт, а й дорожні люки, бортовий камінь, наносять нову розмітку.
- Де були найскладніші ділянки і чому?
- Через негоду в цьому році умови роботи на всіх ділянках були важкими. За нормативами сезон укладання асфальту триває 200 днів - з квітня по листопад. Але згадайте, яка погода стояла цього літа! За сезон було 133 дощові дні і 118 дощових ночей. Природно, робочим доводилося чекати, поки погода налагодиться. У підсумку довелося відкласти терміни здачі деяких об'єктів.
Складно було ремонтувати, наприклад, дорогу на Тверській вулиці. Там поклали новий асфальт менше ніж за дві доби, хоча спочатку планували витратити на ремонт троє. Брали до уваги різні труднощі - зміни погоди, транспортну завантаженість, проблеми з логістикою. Але все пройшло гладко, швидко і злагоджено. З логістикою нам дуже допомогло столичне управління ДАІ. Пробок і скупчень машин майже ніде не було. Міські служби теж впоралися на відмінно.
- Ви згадали, що роботи на Тверській вулиці закінчили раніше терміну. Те ж саме відбулося на 1-й Тверській-Ямській. Чи не відбилося це на якості доріг?
- На якості дорожнього покриття це анітрохи не відбилося. На цих вулицях асфальт укладали єдиним килимом, без спайок. Одночасно йшли кілька асфальтоукладальників, машинам допомагали десятки робітників.
В ремонті доріг нам у Заходу, запевняю, вже нічому вчитися
- На яких ще вулицях дорожнє покриття укладали таким чином? У чому перевага цієї технології? Чому її не застосовують на всіх вулицях?
- Єдиним килимом укладали асфальт не тільки на Тверській вулиці, а й на вулицях Садового, Бульварного кільця, а також на інших міських територіях, включених в програму «Моя вулиця». Але така технологія підходить не для всіх ділянок.
По-перше, доцільність її застосування залежить від транспортної завантаженості вулиці. Для укладання безшовного асфальту рух потрібно перекривати повністю на всій ділянці робіт. Якщо дорогою користується багато автомобілістів, то повинні бути альтернативні маршрути об'їзду. По-друге, проїжджа частина для безшовної укладання повинна бути досить широкою, щоб кілька ковзанок могли працювати одночасно.
- В останні роки в Москві наносять асфальт з полімерними добавками. У чому його особливість?
- Полірозмірно-бітумні в'яжучі суміші при укладанні верхнього шару асфальту почали застосовувати в столиці понад чотири роки тому. Вони були розроблені спеціально для клімату Центральної Росії. Їх використовують на центральних вулицях, кільцевих і вильотну магістралях.
Основа таких сумішей - габро-діабазовий щебінь. Це вулканічна гірська порода, по мінеральному складу близька до граніту, її добувають в Карелії. Матеріал не боїться морозів і має високу міцність (1400 кг / см2).
Використання суміші на основі габро-діабазового щебеню при укладанні асфальту підвищує зносостійкість дорожнього полотен, зводить до мінімуму провали і осідання. Полімерний компонент скріплює щебінь і робить покриття ще міцніше.
Зараз в Москві працює 10 асфальтобетонних заводів і один цементно-бетонний. Вони кращі в світі по екологічної безпеки
- Скажіть, це російська розробка? Чи приймали в ній участь фахівці ГБУ «Автомобільні дороги»?
- Весь асфальт, який ми укладаємо в Москві, проводиться на місцевих підприємствах. Сьогодні в столиці працює 10 асфальтобетонних заводів і один цементно-бетонний. Їх побудували за останні чотири роки. Вони кращі в світі з точки зору екологічної безпеки. Всі новітні асфальтові склади розроблені російськими вченими. В ремонті доріг нам у Заходу, запевняю, вже нічому вчитися.
ДБУ «Автомобільні дороги» в сфері впровадження нових технологій в основному співпрацює з Московським автомобільно-дорожнім державним технічним інститутом (МАДІ). Розробки в подальшому використовуються не тільки в Москві, але і в інших містах Росії. У МАДИ у нас є своя лабораторія перевірки якості свежеуложенного асфальту.
- Чи збільшився термін служби асфальту завдяки застосуванню сучасних технологій і нових розробок?
- Гарантійний термін для асфальту на центральних московських вулицях становить три роки. Але це не означає, що ми обов'язково оновлюємо асфальт, коли закінчується гарантія. Включення дороги в план по ремонту залежить від її стану. А на це впливають погода і завантаженість вулиці.
Кожної весни наші фахівці проводять моніторинг вулично-дорожньої мережі. І якщо вони приходять до висновку, що асфальт може пролежати ще рік, ніхто його не зріже. Гарантійний термін на менш завантажених трасах може досягати чотирьох і навіть п'яти років. Наприклад, який сенс частіше міняти дорожнє покриття в невеликому провулку, де проїжджає одна машина в десять хвилин? Там він може спокійно пролежати і шість років без ремонту або заміни.
- Який склад суміші для розмітки? Вона теж розроблена з урахуванням наших кліматичних умов? І як довго служить розмітка?
- Для нанесення розмітки ми застосовуємо холодний і гарячий пластик. Холодний використовується на вулицях з більш високою транспортним навантаженням, наприклад на МКАД. Цей матеріал не вимагає попереднього прогрівання, тому при нанесенні не деформується. І він менш схильний до стирання, більш морозостійкий.
Також його застосовують в місцях, де доводиться наносити розмітку вручну. Це стосується, наприклад, дублюючих знаків ( «Діти», «Школа», «Поступися дорогою»). В інших випадках використовується гарячий пластик. На завершальному етапі зверху наносяться спеціальні мікроскопічні Стеклошарікі. Вони підсилюють світловідбиваючі властивості розмітки, тим самим підвищуючи безпеку дорожнього руху в темний час доби.
Обидва складу розроблені спеціально для кліматичних умов центральної частини Росії. Втім, навіть найякіснішу розмітку в мегаполісі доводиться оновлювати щорічно. Від великого потоку автомобілів вона стирається. Сезон поновлення розмітки в цьому році почався пізно - в травні. Знову ж через дощі.
- У грудні минулого року був запущений пілотний проект - укоси на МКАД зміцнювали захисним поліуретановим складом, який зберігав їх від руйнування і розмивання опадами. Зміцнювали чи укоси в цьому році подібним способом і чи буде продовжений проект на МКАД і на інших магістралях?
- В цьому році за допомогою поліуретанового захисного складу зміцнили укоси на п'яти великих ділянках. Роботи пройшли на 34-му кілометрі внутрішньої сторони МКАД (Бутовська розв'язка), на з'їзді з 37-го кілометра МКАД на проїзд Карамзіна, на 48-му кілометрі внутрішньої сторони МКАД (Рябиновая розв'язка), на з'їзді з МКАД на Дмитрівське шосе, а також на перетині Боровського і Київського шосе. Площа обробки укосів захисним складом склала майже 13 тисяч квадратних метрів.
У 2018 році укоси зміцнять на 19 об'єктах загальною площею майже 100 тисяч квадратних метрів
У тих місцях, де система зміцнення укосів (георешетка, заповнена щебенем або грунтом з травою. - Прим. Mos. Ru) сильно зносилася, її спочатку повністю демонтували. Потім конструкцію промили, просушили і покрили поліуретаном. Там, де зміцнення укосів можна було не міняти, його просто відремонтували, очистили і закріпили поліуретаном. Поліуретан наносили вручну або за допомогою спеціальних апаратів. Затвердівши, він міцно пов'язує щебінь в осередках решітки з самої гратами.
Технологія добре себе зарекомендувала минулої зими на трьох експериментальних ділянках МКАД. Укоси без втрат пережили зимові холоди і весняний схід снігу. Вони не просіли, щебінь не розмило дощем і не видуло вітром. Тому в 2018 році ми продовжимо обробку укосів поліуретановим складом.
Роботи заплановані на 19 об'єктах загальною площею майже 100 тисяч квадратних метрів. Укоси зміцнять на перетинах МКАД з Волоколамському, Київським, сколковского і Боровським шосе, на транспортній розв'язці Осташковського шосе з Волковський, на Митинському розв'язки і інших ділянках. Оброблені захисним складом схили можна буде не ремонтувати і не зміцнювати після цього як мінімум шість років. Таку гарантію дає вітчизняний виробник складу.
Вибоїни на столичних трасах - процес неминучий. Ямковий ремонт доріг в місті ведеться круглий рік
- Попереду зимовий сезон. А куди городяни можуть повідомити про неналежну якість прибирання від снігу та льоду тротуарів, дворів і доріг?
- Залишити скаргу на неякісне прибирання снігу або ожеледь на дорогах, тротуарах і поблизу зупинок громадського транспорту можна на порталі "Наше місто" . З 1 листопада там з'явилися зимові теми. До повідомлення треба обов'язково прикріпити фотографію проблемної ділянки і вказати його точне місцезнаходження.
- Чи будуть проводити екстрений ремонт доріг (вибоїни, ями, тріщини) взимку, в мороз? Чи це можливо?
- Освіта ям і вибоїн на московських трасах - процес неминучий. Часто наші дороги порівнюють з європейськими, але це неправильно. В Європі переходи температури через нуль трапляються всього пару раз за зиму. Причому це, як правило, коливання від мінус двох до плюс одного градуса. У нас же скачки від мінус 10 до плюс п'яти градусів трапляються до 80 разів за сезон, як це було в минулому році. В таких умовах дорожнє покриття страждає, тому ямковий ремонт трас ведеться круглий рік, навіть з настанням холодів.
При мінусових температурах ми застосовуємо литий асфальт. При цій технології бітум, який є основною складовою асфальту, нагрівається до температури плюс 200 градусів і в рідкому вигляді заливається в вибоїни, ями і локальні руйнування. Такий асфальт не боїться ні морозу, ні снігу, ні дощу і застосовується в основному для ямкового ремонту. Підкреслю, що виробляється литий асфальт теж в Москві, на наших асфальтобетонних заводах.
- Розкажіть, коли почнеться ремонт доріг у 2018 році.
- Все знову залежить від погоди. Якщо в березні температура підніметься до плюс 10 і не йтимуть дощі, то тоді і почнеться наша робота по заміні асфальту на дорогах. Хоча традиційно сезон дорожньо-ремонтних робіт в Москві відкривається на початку квітня і триває до кінця жовтня.
А які дороги відремонтували капітально?Де були найскладніші ділянки і чому?
Чи не відбилося це на якості доріг?
У чому перевага цієї технології?
Чому її не застосовують на всіх вулицях?
У чому його особливість?
Чи приймали в ній участь фахівці ГБУ «Автомобільні дороги»?
Чи збільшився термін служби асфальту завдяки застосуванню сучасних технологій і нових розробок?
Наприклад, який сенс частіше міняти дорожнє покриття в невеликому провулку, де проїжджає одна машина в десять хвилин?
Який склад суміші для розмітки?