- Офіційна причина продажу акцій мережі Магніт
- Акції Магніту падають
- Пошта Росії і Магніт: доставка продуктів до покупця
- Що буде з мережею Магніт?
- Стратегія власника: бізнес на продаж
- Який бізнес створювати, щоб потім не продавати?
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Чому засновник мережі МАГНИТ продав свої акції?
Ще вчора було заявлено, що Пошта Росії займеться доставкою продуктів Мережі Магніт, а сьогодні було гучне заяви, що засновник мережі магазинів «Магніт» Сергій Галицький продав 29,1% акцій ВТБ.
І звичайно дана новина вплинула на капіталізацію Мережі Магніт на ринку, правда поки не зовсім зрозуміло що очікувати, але це не тема цієї статті, тим більше що капіталізація може змінитися в будь-який момент часу.
Зараз я хочу, з точки зору бізнес-кейсу розібрати те, що сталося і нагадати всім власникам бізнесу про те, що створюючи бізнес, пам'ятайте, що можливо його доведеться продавати і буде дуже добре якщо ваше бажання буде збігатися з запитами реальної ситуації.
Швидше за все, рішення про потенційний продаж акцій розглядалося давно і кожен власник, який створює бізнес для бізнесу, а не для хобі, про це повинен пам'ятати.
Сергій Галицький, легенда російського бізнесу, людина яка створила одну з найбільших і ефективних продуктових мереж, зумів з регіонів вивести мережу на московський ринок і успішно конкурувати з такими брендами як Діксі, Пятерочка, Перехрестя, але життя є життя ...
Уміння вчасно вийти з гри, позбутися активів, хоча слово позбутися це дуже грубо, особливо якщо мова йде про справу, якій ви присвятили 5, 10, 15 років свого життя, але завжди треба дивитися в майбутнє і боротися тоді, коли є сили, ресурси, можливості.
Але чи потрібно боротися? або потрібно використовувати концепцію м'якої сили - як часто я про це згадую останнім часом, пам'ятайте вода камінь точить ....
Адже завжди є інші проекти, інші можливості, а так само є банальна людська втома від дійсності, яка у кожного своя, але в чому сенс життя? - це питання з області філософії і відповідь на нього дуже розпливчастий і індивідуальний.
Пані та панове!
Вас цікавить аналітика бізнес-подій і розвиток управлінських навичок? - підписуйтесь на мій канал в telegram: @SavkinKS , Зараз на каналі більше 660 передплатників, це топ-менеджери і власники компаній. До випуску готується матеріал з інвестицій в Telegram.
Офіційна причина продажу акцій мережі Магніт
Офіційна причина звучить так:
Інвестори не зовсім так бачать майбутнє, як засновник ...
Звичайно вміння домовлятися з інвесторами навик важливий, і зрозуміло з огляду на багатий досвід засновника «Магніту» він вміє це робити чудово, так що, швидше за все справжня причина криється далеко не в цьому, а в так званому майбутньому і потенційними ризиками, які пов'язані з даними майбутньому , ось в чому питання, відповідь на який ми навряд чи отримаємо, але який точно знає Сергій Галицький і його близьке оточення.
Так що думаємо, пані та панове бізнесмени і оцінюємо потенційні ризики і можливості, які зрозуміло змінюються в одиницю часу.
Офіційна сума угоди 138 мільярдів рублів і найбільшим акціонером магніту стає Група ВТБ , Що швидше за все спричинить за собою реалізацію нової стратегії і зміну команди ТОП менеджерів, але це припущення, яке зрозуміло дуже близько до істини, адже буквально днями було заявлено, що пошта Росії займеться доставкою продуктів «Магніту» за підтримки ВТБ.
Акції Магніту падають
Як показують поточні новини, відразу після оголошення про продаж акцій засновником мережі «Магніт» Сергієм Галицьким, акції почали падати і дане падіння можна назвати стрімким, так як вранці цей показник був 4,3% за три години вже 7%, хоча на момент прочитання статті ситуація може змінитися.
Як падіння вартості акцій позначиться на подальший розвиток мережі?
На жаль дати відповідь на це питання не можна, але ринок свою думку вже сказав, а отже потенційний проект з Поштою Росією не компенсував догляд засновника «Магніту» з оперативного і стратегічного управління бізнесом.
Пошта Росії і Магніт: доставка продуктів до покупця
Звичайно, це дуже сильне рішення: доставка продуктів харчування ресурсами Пошти Росії і дуже цікаво подивитися на реалізацію даної ідеї на практиці, додатково до колосального потоку посилок з Китаю, які знову ж таки відпрацьовує Пошта Росії ....
- Чи буде це кур'єрська служба до дверей?
- Пункти отримання продуктів харчування на пошті?
- Доставка в безпосередньо в магазин?
Відповісти на ці питання досить важко, так як сам по собі проект має на увазі як приймання замовлень, так їх комплектацію, сортування і подальшу логістику та й багато іншого.
Проект, звичайно для російського ринку амбітний, але не новий, досить згадати мережу качконіс , Але одна справа масштаби качкодзьоба, а інша справа масштаби Пошти Росії, але як то кажуть поживемо - побачимо, а ринок розвивається і повністю інформатизують, але ризики є і ризики колосальні, сподіваюся про них хтось думає.
Що буде з мережею Магніт?
Мережа еволюціонує це на краще? - сумніваюся і обгрунтую свої сумніви наступним: Мережа Магніт - певний бренд на російському ринку, бренд, який присутній по всій країні, бренд який присутній на Лондонській біржі.
У 2018 році "Магніт» планував відкрити близько 2220 магазинів, але чи буде дана стратегія реалізована? - питання я думаю вже висить в повітрі і швидше за все дана стратегія реалізована не буде, а всі сили будуть кинуті на побудову логістичного хаба і так званий сервіс доставки продуктів харчування на будинок, хоча можливо я помиляюсь.
Дана ситуація, до речі дуже вигідна X5 Retail Group , Так як дає можливість значно обігнати свого конкурента / колегу по ринку, поки новий ТОП-менеджмент магніту буде розбиратися і погоджувати стратегію, а дана ситуація зрозуміло буде.
Стратегія власника: бізнес на продаж
Бізнес на продаж це теж непогано, але крім бізнесу вам необхідно створювати упаковку!
Будь-який бізнес можна продати при правильній упаковці і продати дорого, так як тут діють не тільки фактори оцінки фінансових показників, а фактори пошуку інвесторів, у яких будуть світитися очі від ідеї вашого бізнесу, і які захочуть його купити.
Але щоб дорого продати, треба правильно упакувати, іншими словами правильно продюсувати ваш бізнес. Цікавить конкретика? - конкретику обговорюємо тільки при конкретики, так що звертайтеся .
І зрозуміло продажем бізнесу не повинен займатися власник бізнесу, так як приказка «своя сорочка ближче до тіла» в даному випадку несе негативний характер.
Якщо ви хочете отримати максимально вигідну ціну продажу, то будь-які переговори повинен вести посередник, людина якій ви довіряєте і завдання якого продати ваш бізнес максимально дорого, але це вже досить особисте питання і його не можна обговорювати «за очі», так як я прекрасно розумію, що дуже багато власників бізнесу вклали в свої компанії частину свого життя і душі.
Який бізнес створювати, щоб потім не продавати?
Бізнес, який побудований на хобі і особисто на вашому експертному думку, на ваш бренд або лідерство продати / поглинути досить важко.
Причина проста: Як тільки ви відійдете від оперативного управління, то фінансові показники вашого бізнесу впадуть вниз!
Пам'ятайте про це, як про інструмент диверсифікації свого бізнесу, з іншого боку не завжди потрібно створювати бізнес пов'язані зі своїм брендом або хобі, так що питання багатогранний і він більше для роздумів і дискусій, а не для незаперечного факту.
Інвестиції в такий тип бізнесу ви можете залучати, а от купувати такий бізнес без вас не будуть, так як ви є брендом і якщо ви підете, то бізнес втратить свою унікальність і конкурентоспроможність на ринку.
Прикладів на ринку досить багато:
- Компанія Ілона Маска
- Apple Стіва Джобса, який до його смерті був йому повністю підконтрольним
- Top Gear з провідним Джеремі Кларксон
З точки зору можливостей і побудови свого бізнесу навколо свого бренду або хобі я вас можу проконсультувати , Звертайтеся.
Чому засновник мережі МАГНИТ продав свої акції?Але чи потрібно боротися?
Адже завжди є інші проекти, інші можливості, а так само є банальна людська втома від дійсності, яка у кожного своя, але в чому сенс життя?
Вас цікавить аналітика бізнес-подій і розвиток управлінських навичок?
Як падіння вартості акцій позначиться на подальший розвиток мережі?
Чи буде це кур'єрська служба до дверей?
Пункти отримання продуктів харчування на пошті?
Доставка в безпосередньо в магазин?
Що буде з мережею Магніт?
Мережа еволюціонує це на краще?