- температура ГВП
- можливе відхилення
- Як виміряти температуру
- Гаряча вода не відповідає нормативам
- куди звертатися
- наглядові органи
- Температура холодної води
- Аварії, що впливають на показники
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Гаряча вода повинна забезпечити жителям комфорт і безпеку сантехнічного використання водних ресурсів згідно з усіма санітарними нормами температури гарячої води в багатоквартирному будинку. Устаткування для подачі і розподілу ресурсів по точках споживання у всій системі будівлі встановлюють відповідно до стандартів. Подібні послуги повинні бути безпечними, надійними і недорогими.
температура ГВП
Трохи про те, якої температури повинна бути вода. Температурні рамки гарячої води становлять від 60 до 75 градусів Цельсія. Подібні значення обрані не просто так. Коли температура води в крані вище рекомендованих меж, то можливі опіки, особливо чутливої шкіри дитини. Тому стандарт потрібно строго дотримуватися в дитячих установах і організаціях охорони здоров'я.
Багатьох квартиронаймачів цікавить, чому саме таке температурне значення. Коли визначали температурний режим поставки гарячої води, то виходили з такого явища, як розмноження патологічних мікроорганізмів. Також брався до уваги і ризик отримання опікових травм.
Різниця температур гарячої води повинна бути такою, щоб шкідливі бактерії припиняли своє існування, а опіків при цьому не виникало. Тепла прісна рідина - це відмінне середовище проживання легионелли, яка надзвичайно небезпечна, і множиться в центральному водопостачанні (каналізація, опалення). Наприклад, не так давно в місті Верхня Пишма через цієї бактерії, яка проникла в квартири через водопровід, були епідеміологічні форми запалення легенів у 160 жителів міста, а п'ять чоловік померло в лікарні.
У гарячій воді легионелла функціонує при різних значеннях температури в такий спосіб:
- від 70 до 80 градусів - процес знезараження;
- 66 градусів - загибель за 120 секунд;
- 60 градусів - загибель за 22 хвилини;
- 55 градусів - знищення за п'ять-шість годин;
- Від 20 до 45 градусів - відмінно розмножується;
- менше 20 градусів - гине.
З цього ясно, що гаряча вода повинна бути дуже високої температури, але при цьому, коли її значення досягає 80 градусів, то можлива опікова травма. Тому воду в резервуарах для зберігання нагрівають до дуже високих значень, але використовують лише спільно з холодною водою.
У СанПіН регламентується і якість водного ресурсу, він повинен бути безпечним, без смаку і запаху. Потрібно суворо дотримуватися всіх стандартів і норм гарячого водопостачання, а при виявлені порушення керуючі компанії виявляють причинно-наслідковий зв'язок і ліквідують її доступними методами.
можливе відхилення
Правильно спроектована система повинна враховувати чинні СНИП, правила, ДСТУ і СанПіН, що містяться, зокрема, в Постанові Санітарно-епідеміологічної служби (СанПіН 2.1.4.2496-09). У ньому говориться, що установка гарячої води конструюється і здійснюється таким чином, щоб кількість теплової енергії, необхідної для нагріву, підтримувалося на досить низькому рівні. Це повинно допомагати енергоефективності.
У законодавчому урядовому акті №354 містяться можливі відхилення температури гарячої води в місцях водорозбору:
- з 12 години ночі і до 5-ї години ранку - п'ять градусів Цельсія;
- з 5 години ранку до 12 ночі - не більш трьох градусів.
Коли виявляють відхилення від норм гарячої води перевищують вказані величини, то за кожні три градуси вимагають зменшити суму платежу на 0,1% за кожні 60 хвилин неправильних показань.
ПОРАДА! Коли вимірювальний пристрій виявляє температурне значення 40 градусів і менше, то комунальні витрати оплачують за нормативом холодного водопостачання. Для цього слід провести вимірювання температури, який встановить відхилення.
Як виміряти температуру
Тепер трохи про те, як виміряти температуру гарячої води в крані в житлових будинках. Слід сказати, що результати вимірювань, проведені мешканцями, не є доказом того, що керуючі компанії надали комунальні послуги поганої якості. Але в будь-якому випадку, після самостійного вимірювання, можна переконатися, чи відповідає якість води, що подається тим умовам, які зобов'язані за діючими нормативами подавати постачальники в квартири багатоповерхового будинку, а також визначиться температура гарячої води в місцях водорозбору. Це потрібно, щоб звернутися зі скаргою в відповідні органи , Коли гаряча вода не відповідає нормі.
Послідовність самостійних вимірів така:
- Треба відчинити кран, дати воді стекти близько трьох хвилин.
- Взяти будь-яку ємність не менш 1 л і наповнити її водою, яка тече з-під крана.
- Взяти вимірювач температури і ввести його в гарячу рідину ближче до основи.
- Дочекатися, коли на термометрі зупиниться ртуть і вийняти його з ємності.
За цими результатами вимірювання можна з'ясувати, чи відповідає виявлена величина рекомендованим значенням. Слід знати, що вимір проводять тільки в точці водорозбору (там, де виходить вода з змішувача). Ніяких вимірів в інших точках проводитися не повинно, оскільки там знижуються градуси, а це вже турботи ресурсоснабжающих і керуючих компаній .
Внаслідок цього не треба надавати співробітникам керуючої організації прийменників звалити всі ці питання на мешканців будинку, адже санітарні нормативи температури гарячої води в квартирах закріплені в законах, а причинні зв'язки власників і наймачів квартир не стосуються. Основне, що потрібно від мешканців - це бути в курсі того, кому написати заяву на перерахунок платежів послуг ЖКГ, які надали неякісно.
ВАЖЛИВО! Дослідження, якими визначається норма температури гарячої води в квартирі, слід передоручити акредитованої компанії, що має ліцензійні свідоцтва, які дозволяють виконувати подібну діяльність.
Гаряча вода не відповідає нормативам
Після того як проведені заміри температури, і норматив температури гарячої води, яка постачається в житлове приміщення, не дотримано, слід поскаржитися у відповідній організації. Крім відхилень в температурних свідченнях можуть бути наступні аномалії:
- буває, що після включення крана вода витікає тепленькою, а іноді і холодної, що неприпустимо;
- також трапляється, що вода з крана надходить нестандартного кольору і від неї не дуже приємно пахне;
- взагалі немає гарячої води.
На жаль, якість послуг, які надають компанії, буває неналежної якості, за що повинні обов'язково відповісти винуватці. Коли власників нерухомості стосуються подібні проблеми, то потрібно покликати співробітників керуючої організації або ТСЖ , Щоб з'ясувати і усунути причини порушень.
При цьому слід мати на увазі, що всі власники квартир мають право вимагати не тільки ліквідації передумов, причому в якомога коротший час, але і виконати перерахунок комунальних витрат за гарячу воду, а коли її немає в водопроводі, то навіть не оплачувати дану послугу.
Але найчастіше співробітникам компанії самостійно важко довести що виникають у мешканців порушення, вони не поспішають покласти відповідальність на себе. У таких ситуаціях необхідно звертатися в інші ліцензовані організації, які проводять незалежну експертизу.
куди звертатися
Якщо гаряча вода відхиляється від діючих нормативів, а якість послуг, що надаються низька, то власники квартир пишуть заяву в керуючу компанію . До нього потрібно додати додаток у вигляді копії експертизи, яку провела незалежна організація. Після цього залишається тільки чекати, коли КК вирішить цю проблему, на що знадобиться час.
Коли керуюча компанія нічого не робить або у відповідь приходять лише відписки, то на питання, що робити при відхиленнях, відповідь - слід йти далі. У житлову інспекцію або прокуратуру. У реальності багато квартиронаймачів часто зустрічаються з подібними ситуаціями, коли керуюча компанія не бажає усувати свої огріхи, а лише киває на нібито об'єктивні обставини.
Часто вони говорять, що не уповноважені вирішувати подібні питання, вони знаходяться не в їх компетенції, за роботу трубопроводів КК не несуть відповідальності. Також можна дізнатися, що вони взагалі не в курсі, яка температура ГВП повинна бути на виході з точки водорозбору, тому робити КК нічого не збираються для вирішення цього питання.
Необхідно твердо відстоювати власні права, тому що тільки на керуючі компанії покладена місія комунальних послуг. Температура ГВС при нормі від 60 до 75 градусів повинна забезпечуватися керуючими компаніями. Відповідати на всі скарги і усувати проблеми - їх прямий обов'язок. Якщо це не виконується, то власники мають право звертатися зі скаргою в прокуратуру і Росспоживнагляд.
наглядові органи
Коли виявлені відхилення від нормативів гарячої води, то керуюча компанія веде переговори з ресурсоснабжающими організаціями , А в деяких ситуаціях своїми силами ремонтує інженерно-комунікаційну систему. Часто трапляється, що для того, щоб заощадити на користувачах, деякі недбайливі підрядчики ухиляються від проведення ремонтних робіт трубопроводу, які вони просто зобов'язані виконувати. У такому випадку потрібно сміливо скаржитися в прокуратуру або Росспоживнагляд.
Причому можна і не перенаправляти скаргу в наглядові органи, як нерідко роблять квартиронаймачі. Знайте, що завжди можна домовитися з керуючою компанією і зробити перерахунки гарячої води по-хорошому. На практиці багато керуючих організації самі бувають заручниками подібних ситуацій, коли від них буквально нічого не залежить.
Перед тим, як написати заяву на перерахунок платежу за комунальні витрати через послуг, наданих неякісно, слід з'ясувати всі тонкощі цього питання, вивчити підводні камені. Це потрібно зробити для того, щоб не потрапити в різні неприємні ситуації. Все можна вирішити цивілізовано і по закону.
Але коли всі вжиті спроби не привели ні до якого результату, то власникам житлових приміщень слід звернутися в наглядові структури. Тоді справа піде набагато швидше, і, коли проблемна ситуація насправді є, то її вирішать в досить короткі терміни.
Температура холодної води
Якість води, що подається в квартири для пиття і господарського призначення, має відповідати ГОСТ і СанПіН. Температурний розкид холодної води ніякими нормативами не регулюється, але слід знати, що показники залежать від сезону. Це відповідає значенням в джерелах водозабору і температурі землі, де прокладений трубопровід.
У магістральних трубах температура досягає практично мінусових показань через те, що при великому тиску рідина мерзне повільніше. Температура холодної води в крані хоч не регулюється нормативами, але регіональні контрольні органи рекомендують розкид від 4 до 20 градусів Цельсія. У зимовий період у деяких приміщеннях буває дуже жарко, а в інших, навпаки, холодно. Це некомфортно, навіть при дотриманні нормативів, тому вони в сезон опалення регламентуються керуючою компанією.
Аварії, що впливають на показники
Потепління холодної води часто трапляється через змішування в точках водорозбору при центральному гарячому водопостачанні. Це відбувається через нерівномірне тиску в трубах і неотлаженностью змішувача, який стоїть на разводочний стояку. Іноді трапляються змішування при проведенні санітарно-технологічних робіт в технічному підпіллі.
Необхідно знати, що всі проблеми, коли температура холодної води в крані підвищується, керуюча компанія зобов'язана ліквідувати в максимально стислі терміни. Інакше можливе пошкодження дорогої побутової техніки, пральних і посудомийних машин, які діють на холодній воді з водопровідних труб.
Щоб такого не відбувалося, при роботі будь-яких водонагрівальних пристроїв, потрібно вчасно відсікати контури гарячого водопостачання при експлуатації ТЕН, а також здійснювати відсікання бойлерів при взятті води із загального стояка. При відкритій двухконтурной технології найчастіше гаряча і холодна вода змішуються, що веде до великого напору, а потім і поломки сантехнічного обладнання.