- Дистанційна торгівля
- Money back - від 7 днів до 3-х місяців
- Товар можна повернути без чека і упаковки
- Виверт інтернет-магазинів №1
- Виверт інтернет-магазинів №2
- Виверт інтернет-магазинів №3
- Як правильно скласти претензію?
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Довіра росіян покупкам в інтернеті з кожним роком стає все вище, про що красномовно свідчить збільшення обороту електронної комерції. При цьому на російському ринку інтернет-торгівлі досі чимало проблем, пов'язаних із захистом прав споживачів, багато в чому стримують розвиток галузі. Одна з таких - дотримання «Правил продажу товарів дистанційним способом», які гарантують покупцеві інтернет-магазину можливість повернути технічно справний товар продавцеві без пояснення причин протягом семи днів.
Правова інструкція нагадує про те, як це правильно зробити.
Дистанційна торгівля
Норми Закону РФ «Про захист прав споживачів» в рівній мірі захищають всіх споживачів, незалежно від того, де вони здійснюють покупки - в супермаркеті або інтернет-магазині. Однак у клієнтів інтернет-магазинів є додаткові права, пов'язані з особливостями інтернет-торгівлі, яка передбачає, що покупець, приймаючи рішення про придбання товару, не має можливості його особисто протестувати, а виходить з інформації, яка міститься в каталогах і довідниках, розміщених на сайті магазина. А ця інформація не завжди вичерпна. Така торгівля називається дистанційною. Її регламентує стаття 26 закону РФ «Про захист прав споживачів», а також Правила продажу товарів дистанційним способом, затверджених Постановою Уряду РФ від 27.09.2007 N 612.
Money back - від 7 днів до 3-х місяців
Відповідно до даних документами, покупці інтернет-магазинів має право повернути продавцеві будь непродовольчий товар за винятком тих випадків, коли він був виготовлений за індивідуальним замовленням, протягом семи днів. При цьому період, коли діє money back, продавцем може бути збільшений. З інформацією про товар, а також про способи і терміни його повернення покупця повинні проінформувати в письмовому вигляді при укладенні договору купівлі-продажу. Якщо цього не відбулося, то термін повернення товару автоматично продовжується до трьох місяців.
Товар можна повернути без чека і упаковки
Продавець має право відмовити покупцеві в поверненні товару, якщо той вже був у вжитку і втратив товарний вигляд, про що можуть свідчити зірвані бирки, етикетки, а також подряпини на корпусі і інші механічні пошкодження, відсутні на момент передачі товару покупцеві. Ці правила відносяться безпосередньо до товару, але не до його упаковці. Продавець не має права відмовити покупцеві в поверненні товару, посилаючись на те, що упаковка товару зіпсована. Про це в законі нічого не сказано.
Крім того, повернути товар можна і без чека, якщо є докази, що покупка була здійснена саме у цього продавця. В якості такого доказу може служити, наприклад, виписка з банківського рахунку про авторизацію і про здійснення транзакції із зазначенням одержувача платежу, підсумків дебетових і кредитових операцій і т.п., а також інші документи, що підтверджують переказ грошових коштів. Доказом є і свідчення.
Виверт інтернет-магазинів №1
Інтернет-магазини не поспішають виконувати законні вимоги клієнтів, відшукуючи в законах лазівки, що дозволяють не повертати гроші за проданий товар. Найбільш поширеною є спроба видати дистанційну покупку за розносну на тій підставі, що договір купівлі-продажу був укладений вже після того, як клієнтові привезли товар, познайомили з його комплектацією і споживчими властивостями. Хоча відповідно до пункту 20 Правил дистанційної торгівлі, «договір вважається укладеним з моменту отримання продавцем повідомлення про намір покупця придбати товар».
«Оплата на руки кур'єру не дозволяє говорити про те, що товар продається іншим способом, окрім як дистанційним. Це просто форма доставки товару до покупця. Судова практика з цього приводу однозначна і говорить про те ж », - коментує юрист Володимир Калашников.
Часто повернути гроші за куплені таким чином товари вдається тільки через суд, який майже завжди встає на сторону споживачів, проте інтернет-магазини продовжують використовувати таку схему в розрахунку на те, що не кожен клієнт готовий йти до суду, а скоріше перепродасть товар на одному з спеціалізований сайтів, що піде на принцип. Тим же, хто все-таки зважиться до кінця відстоювати свої права, важливо знати, що в суді з продавця, крім сплачених грошей і штрафу, можна стягнути як юридичні витрати (витрати на адвоката, держмита і т. Д.), Так і моральний шкода, розмір якого визначається судом незалежно від вартості товару.
Виверт інтернет-магазинів №2
За словами юриста Сергія Чекунова, укладаючи договір купівлі-продажу, покупці часто не дивляться, що в ньому написано.
- Найчастіше буває так, що при доставці товару кур'єром в договорі все описується так, ніби-то товар був куплений в самому звичайному магазині, - каже юрист. - По факту це не так, проте, підписуючи такий договір, ви втрачаєте можливості повернути товар. Тому завжди потрібно дивитися договір, який приносить вам кур'єр. Іноді замість договору просять підписати товарний чек, в якому написано наступне: «З зразком товару повністю ознайомлений, в тому числі і з технічними характеристиками, комплектацією, забарвленням, габаритами, гарантійними зобов'язаннями, умовами підключення і правилами експлуатації. Ознайомлений з інформацією про продавця, виробника, підприємствах сервісних центрів, уповноважених на проведення гарантійного ремонту, сертифікацій товару. Ознайомлений з правилами продажу, а так само іншою інформацією, передбаченої ст. 10 ФЗ «Про захист прав споживачів». Якщо така інформація в договорі є, то такий продаж вже не є дистанційною ».
Виверт інтернет-магазинів №3
Ще одним прийомом інтернет-магазину може бути затягування розгляду вашої скарги до тих пір, поки встановлені законом терміни для офіційної заяви претензії не пройдуть. Наприклад, 1 жовтня вам доставили куплений в інтернет-магазині телевізор, на наступний день ви вирішили, що він вам з якоїсь причини не підходить і подзвонили в інтернет-магазин з проханням повернути гроші. В інтернет-магазині ввічливо попросили вислати претензію для розгляду до відділу рекламації по електронній пошті. В кінцевому підсумку 8 жовтня ви ще раз телефонуйте в інтернет-магазин, де вам говорять, що ніяких електронних листів не отримували, при цьому терміни складання офіційної претензії, яку потрібно вручити продавцеві під розпис або надіслати рекомендованим листом з повідомленням про вручення, вже вийшли.
Як правильно скласти претензію?
Щоб уникнути таких ситуацій, на ім'я директора інтернет-магазину необхідно скласти письмову претензію (написати від руки) в двох примірниках, в якій у вільній формі викласти, чому ви залишилися незадоволені покупкою, а також всі ваші вимоги - повернути гроші, обміняти товар і т . Д. До даної претензії необхідно додати копію чека та гарантійного талона. Один екземпляр претензії потрібно віддати працівникам інтернет-магазину, а на другому попросити їх розписатися, підтвердивши таким чином отримання. Цей екземпляр необхідно зберегти у себе. Якщо офіс інтернет-магазину знаходиться далеко або його працівники не беруть претензію, її можна надіслати рекомендованим листом з повідомленням про вручення на ім'я директора та юридична адреса інтернет-магазину. Якщо лист вчасно і грамотно складене, то у продавця не буде лазівок, щоб відмовити вам у задоволенні законних вимог. Продавець повинен зробити це протягом 10 днів з моменту отримання претензії. Якщо він цього не зробив, то можна звернутися до суду, стягнувши заодно і моральну шкоду.
За матеріалами сайту "Батайськ офіційний"
Як правильно скласти претензію?