Повернення побутової техніки на підставі закону "Про захист прав споживачів"

  1. Технічно складні товари
  2. Обов'язки продавця
  3. Правила повернення побутової техніки неналежної якості
  4. Як повертати в магазин техніку
  5. Чи може магазин відмовити в прийомі бракованого товару
  6. Що потрібно для повернення техніки без чека

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Купівля нової або оновлення старої побутової техніки - це завжди подія Купівля нової або оновлення старої побутової техніки - це завжди подія. З огляду на її високу вартість, на деяку техніку людям доводиться збирати кошти довгий час або покладати на себе зобов'язання по серйозному кредиту. Зрозуміло, при таких умовах техніка повинна не тільки мати тривалий гарантійний термін, а й підлягати поверненню в разі несправності або шлюбу.

Для надійного захисту від сумнівних продавців, шахрайських схем і порушень при обміні або поверненні побутової техніки необхідно знати і розуміти свої права. Споживач захищений законом. Але, на жаль, не кожен покупець володіє всією необхідною інформацією, націленої на огорожу його від різного роду неприємностей, пов'язаних з поверненням побутової техніки.

Це цікаво! Повернення товару в магазинах М. Відео

Технічно складні товари

Побутова техніка відноситься до товарів технічно складним, а значить, її не можна обміняти або повернути, отримавши назад свої гроші. Це стосується повернення тієї побутової техніки, якість якої можна класифікувати як належне. А ось якщо у неї були виявлені приховані дефекти, вона виявилася бракованою, то протягом 15 днів з моменту придбання продавець зобов'язаний її прийняти в магазин назад.

Якщо термін в 15 днів виявився упущений, і з яких-небудь причин товар вчасно не повернули, отримати назад свої гроші стає можливим тільки при дотриманні двох умов:

  1. ремонт побутової техніки неможливий;
  2. в наявності немає відповідного товару для обміну на справну ідентичну модель.

Спираючись на закон, покупець має право вимагати обмін товару або повернення своїх коштів, якщо товар йому не подобається, не підійшов колір або не влаштувала форма, не підійшли будь-які інші параметри і характеристики. Однак до побутової техніки, так само як і до будь-яких складних товарів, це не відноситься. В цьому випадку повернути або обміняти техніку можна, тільки якщо торговельна мережа або продавець за власною ініціативою піде назустріч купив товар людині.

Товари, які визначаються законом як технічно складні або по-іншому - товари тривалого користування:

Перевіряти таку техніку слід відразу під час покупки, а показ всіх функцій і підтвердження її працездатності входить в обов'язок продавця. Її повинні показати в зібраному вигляді, з повним підключенням всіх додаткових пристосувань.

Обов'язки продавця

При наявності відповідного прохання з боку покупця продавець зобов'язаний продемонструвати належну якість товару і його роботу. Він повинен звірити відповідність чека приобретаемому товару і проконтролювати, щоб всі комплектуючі були в цілості передані покупцеві. В його обов'язки входить оформлення гарантійного талона та заповнення всіх супутніх бланків на гарантію і інших фінансових документів.

Чек, гарантійний талон і інші документи на придбану побутову техніку потрібно завжди забирати з собою і не викидати до повного закінчення гарантійного терміну. Всі ці документи, які фіксують факт придбання товару, можуть знадобитися в разі його обміну або повернення.

У всіх випадках, коли в домашніх умовах не представляється можливим забезпечити правильний монтаж того чи іншого складного технічного пристрою і його підключення своїми силами, продавець повинен гарантувати складання і підключення з залученням своїх фахівців, а за відсутністю таких - надати інформацію про те, де таких фахівців можна знайти.

Правила повернення побутової техніки неналежної якості

Правила, які регламентують повернення технічно складних пристроїв, прописані і регулюються статтею 18 закону «Про захист прав споживачів» (ЗоЗПП). Згідно з цією статтею, у споживача є кілька підстав для вимоги повернення грошей, обміну товару або його ремонту.

Споживач має право:

Якщо споживач зазнав збитків від використання бракованої техніки, він має право на законних підставах вимагати з магазину відшкодування збитку. Але в такому випадку довести збитки і моральну шкоду буде не так просто і доведеться скористатися допомогою професійного юриста.

При наявності недоліків і слідів шлюбу у технічно складного пристрою, до яких закон відносить практично всі види побутової техніки, його обмін або повернення здійснюється в чітко визначені законом терміни, а саме:

  • зовнішні дефекти і дрібні недоліки або функціональні недоробки - 15 днів після придбання;
  • якщо свій виріб має серйозний брак, що перешкоджає його подальшої експлуатації або призвів до повної непрацездатності техніки, обмін такого товару повинен бути проведений протягом усього гарантійного терміну експлуатації або терміну придатності. У тому випадку, якщо магазин не видав гарантію, відповідно до ст. 18 і 19 ЗоЗПП, цей товар підлягає поверненню протягом двох років;
  • коли порушується термін, визначений для ремонту пристрою, споживач має право на повернення грошей за товар і повернення його продавцеві під час усього гарантійного терміну, а якщо гарантія була видана, - протягом двох років з дня покупки;
  • якщо ремонт побутової техніки виробляється постійно, але вона раз по раз виходить з ладу, і якщо через ремонт користування технікою було неможливо більше 30 днів на рік, її можна повернути в магазин.

Це цікаво! куди здати стару побутову техніку за гроші

Як повертати в магазин техніку

Якщо техніка, придбана в торговій мережі або у будь-якого іншого продавця, виявилася бракованою, і її якість навряд чи задовольнить заявленим продавцем характеристикам, повернути її можна в будь-який час, поки не закінчилася гарантія. Серйозний брак в побутовому приладі - це підстава для повернення пристрою протягом дворічного терміну або всього гарантійного часу, а не тільки 15 днів.

Спочатку потрібно написати заяву, звернувши його керівнику торгової мережі чи магазину, де здобувався товар. У заяві необхідно чітко і послідовно викласти всі свої претензії до якості товару і вказати причини, за якими він повинен підлягати поверненню. У законі «Про захист прав споживачів» дано чітке визначення того, що слід вважати суттєвим недоліком у товару.

Чи може магазин відмовити в прийомі бракованого товару

Варто розуміти, що великі торговельні мережі та магазини навряд чи захочуть псувати репутацію і будуть прагнути вирішувати подібні суперечки мирним шляхом Варто розуміти, що великі торговельні мережі та магазини навряд чи захочуть псувати репутацію і будуть прагнути вирішувати подібні суперечки мирним шляхом. Але може трапитися так, що менеджери відмовлять в поверненні непрацюючого пристрою, хоча зазвичай таке відбувається при спробі зробити повернення побутової техніки належної якості.

Підставою для такої відмови може служити доказ того, що прилад був зіпсований покупцем і не був спочатку бракованим. В іншому випадку продавець може спробувати довести, що дефект не свідчить про несправність.

Щоб довести або спростувати належну якість свого товару, продавець призначає експертизу, за результатами якої він буде приймати рішення про повернення товару. Якщо проведена експертиза викликає сумніву, необхідно замовити її проведення у незалежних експертів. Термін, в який товар можна віддати за претензією, становить 10 діб. Час на проведення експертиз не враховується.

Закон передбачає право покупця перебувати поруч і спостерігати за проведенням експертизи з метою захисту його інтересів і неможливості спотворення результатів.

Якщо результат експертизи не влаштовує покупця, а у видачі грошей і повернення товару йому відмовляють, він має право на проведення власної експертизи, яку слід пред'явити продавцю. Навряд чи в цьому випадку буде відмова, але якщо магазин все-таки не зробить повернення товару, потрібно звертатися в суд для захисту своїх інтересів.

Документи, які пред'являються представнику торгової мережі чи магазину, який відмовив у прийнятті назад бракованого товару, необхідно відправляти поштою Росії з повідомленням про вручення та описом вкладень. У разі відмови прийняти документи продавця про це буде зроблена відповідна позначка листоношею, що стане в нагоді в суді.

Що потрібно для повернення техніки без чека

Якщо чек був загублений або просто його не видали в магазині, повернути покупку в випадках, передбачених законом, можна Якщо чек був загублений або просто його не видали в магазині, повернути покупку в випадках, передбачених законом, можна. Навряд чи продавець погодиться замінити товар зовсім без документів, але довести факт придбання техніки можна.

Для цього потрібно подати будь-які інші документи, які видавалися під час придбання вироби. В якості одного з таких може виступати талон на гарантію, де є дата покупки і вказана торговельна мережа, або технічний паспорт приладу з печаткою магазину і підписами продавців.

У магазин звертатися слід, взявши з собою не тільки безпосередньо сам товар, а й упаковку до нього, всі супутні деталі і елементи. Продавцю потрібно вказати відразу на відсутність чека або будь-яких інших документів, які необхідно пред'явити при обміні товару.

Якщо магазин відмовить в обміні або поверненні техніки на підставі відсутності чека або іншого документа, можна звернутися в суд. Незайвим буде залучити свідків, щоб без проблем довести вчинення покупки в магазині не тільки наявністю упаковки і паспорта на апаратуру, але і заявою інших осіб.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online