Як скласти претензію на повернення грошей?

  1. Нормативна база
  2. Коли можна скласти претензію на повернення грошей?
  3. Покрокова інструкція складання претензії
  4. До 15 днів
  5. Через рік
  6. Особливості складання документа в магазин
  7. Послугу не зробили, як оформити претензію в цьому випадку?
  8. Якщо товар був оплачений і не доставлений
  9. Куплений товар з браком, складаємо претензію
  10. Коли слід звертатися до юриста?
  11. нюанси

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Куплений товар виявився з браком або зовсім його не привезли, хоча була внесена передоплата - ці випадки, на жаль, не рідкість. Отримати, вже сплачені гроші назад можна, для цього необхідно скласти офіційний документ і віддати його продавцеві.

Увага! Якщо у вас виникнуть питання, можете безкоштовно проконсультуватися у чаті з юристом внизу екрана або зателефонувати за телефонами: +7 (499) 938-51-29 Москва; +7 (812) 467-30-52 Санкт-Петербург; +7 (800) 350-83-47 Безкоштовний дзвінок для всієї Росії.


Претензія на повернення грошей - це юридичний документ, для того, щоб грамотно його оформити потрібно звернутися до фахівця або самостійно вивчити всі аспекти. При виборі другого варіанту допоможе дана стаття, тут зібрана повна інформація по складанню документа в різних ситуаціях.

Нормативна база

Права громадян при купівлі речей і отримання послуг регулюються   законом №2300-1   ФЗ від 07 Права громадян при купівлі речей і отримання послуг регулюються законом №2300-1 ФЗ від 07.02.1992 р «Про захист прав споживача». Законодавчий акт дозволяє громадянам скласти претензію на повернення грошей і повернути сплачені суми в наступних ситуаціях:

  1. Придбання товару з дефектом, якщо про його вади продавець не попереджав заздалегідь ( стаття 18 ). При цьому, якщо споживач в результаті покупки бракованого товару зазнав збитків, він має право вимагати і їх відшкодування.
  2. Виріб, за яке була внесена передоплата, не доставили в обумовлені терміни ( стаття 23.1 ). В такому випадку можна розірвати договір і зажадати повернення передоплати. Важливо мати на руках договір з фіксованою датою доставки. Також варто врахувати, що грошові кошти не вийде повернути, якщо продавець не зміг доставити товар, внаслідок виникнення форс-мажорних обставин, незалежних від нього.
  3. Повернення вироби належної якості протягом 14 днів, за винятком категорії товарів, які такому поверненню не підлягають ( стаття 25 ).
  4. Послуга не була надана повністю або частково ( стаття 28 ). У ситуаціях, коли домовленості були виконані не в повному обсязі або стало відомо, що послуга не буде надана у встановлений термін, замовник має право повернути частину коштів пропорційно невиконаним роботам. Також він може розірвати договір у будь-який момент, але при цьому зобов'язаний відшкодувати витрати, понесені виконавцем ( стаття 32 ).
  5. Робота була виконана неякісно ( стаття 29 ). Замовник може зажадати відшкодування збитків або компенсацію понесених витрат на виправлення дефектів, що виникли у зв'язку з наданням неякісної послуги.

Письмова претензія на повернення грошей є офіційним документом. Торгова компанія, що одержала її, зобов'язана дати відповідь протягом 10 днів ( стаття 22 ). Якщо організація має сумніви в причинах виникнення поломки, проводиться експертиза, термін - 20 днів. Для бюджетних підприємств встановлено інший термін - 30 днів ( п.2 ст. 452 ГК РФ ). В обох випадках відлік починається з наступного дня, після подання скарги.

Коли можна скласти претензію на повернення грошей?

Протягом перших 14 днів з моменту покупки, людина може повернути навіть справний товар. Винятком є ​​предмети, включені до переліку виробів, що не підлягають поверненню.

Браковану річ можна здати назад протягом усього гарантійного терміну, при його відсутності, відповідно до п.1 ст.19 ЗоПП , Протягом двох років після покупки. Що робити якщо гарантія вже пройшла (до 2-х років), а поломка сталася після її закінчення? Покупець все одно може отримати свої гроші назад. Однак йому потрібно буде проводити експертизу вироби за свій рахунок, щоб довести, що поломка виникла з вини виробника.

Спочатку варто звернутися до продавця, великі компанії, як правило, не хочуть псувати свою репутацію судовими розглядами і при виникненні подібних випадків намагаються не йти на конфлікт, а пропонують обміняти продукцію або повернути кошти. Якщо переговори не вирішили проблему, і магазин не йде на зустріч, необхідно скласти письмову вимогу, із зазначенням причин повернення.

Покрокова інструкція складання претензії

Встановленого бланка немає, скарга складається у довільній формі Встановленого бланка немає, скарга складається у довільній формі. Текст повинен відповідати вимогам ділової переписки:

  • діловий стиль;
  • стислість і чіткість викладу;
  • відсутність помилок.

Претензія на повернення грошей може бути надрукована на комп'ютері або складена від руки. У «шапці» документа вказуються такі дані:


  1. Інформація про продавця: найменування фірми, ПІБ та посада людини, якій адресовано заяву.
  2. Власні дані: ПІБ, адреса проживання, телефон.
  3. Місце і дата.

Рядком нижче, в середині рядка пишеться назва документа - «Претензія». Основний текст повинен містити в собі наступні дані:

  • Інформацію про покупку товару (дата, вартість, місце, інші обставини).
  • Причина, по якій потрібно повернення.
  • Розмір грошових коштів, який необхідно повернути.
  • Термін для відповіді, краще залишити термін встановлений законом і вказати підставу (статтю).
  • Форма відповіді (письмова або електронна) і зворотну адресу для нього.
  • Реквізити рахунку, якщо повернення буде здійснюватися в безготівковій формі.
  • Попередження про подальші дії. Наприклад, звернення до суду, в разі негативного рішення або скарга в наглядові органи.
  • Штрафні санкції, якщо вимога не буде виконана в зазначені терміни.
  • Список додаткових документів, що додаються до скарги (договір, чек, фото дефекту. Акт огляду, висновок експертизи, гарантійний талон, паспорт та інші). Продавцю передаються копії зазначених документів.
  • Особистий підпис заявника. Якщо претензія передається через іншу людину, додається копія довіреності.

Претензія на повернення грошей складається у двох примірниках, один з яких віддається уповноваженій особі, що представляє продавця, інший залишається у покупця. Передати скаргу можна особисто або поштою.

При особистому зверненні рекомендується взяти з собою двох свідків. При передачі претензії, людина, що прийняла документ, повинен поставити дату і підпис на примірнику покупця.

У разі відмови магазину прийняти претензію на повернення грошей, знадобляться свідки. Вони повинні зафіксувати цей факт на екземплярі споживача, вказавши свої особистий дані (ПІБ, паспорт) дату і підпис. Примірник продавця необхідно залишити у нього.

Для відправки документа поштою, потрібно вибрати рекомендований лист з повідомленням. В описі до листа вказуються всі надіслані документи. Інформація про претензії описується докладно.

Завантажити зразок претензії на повернення грошей за неякісний товар можна тут .


До 15 днів

Цей період дається людині для виключення спонтанних витрат. Часом тільки вдома покупець розуміє, що покупка йому підходить під його запити або взагалі не потрібна. Протягом двох тижнів з моменту придбання товару можна повернути його назад, навіть якщо річ не має дефектів. При цьому повинні дотримуватися таких правил:

  • виріб не використовувалося;
  • зовнішній вигляд товару знаходиться в ідеальному стані;
  • етикетки і пломби на місці;
  • є чек.

Наявність чека не є обов'язковою умовою, тому навіть при відсутності чека продавець повинен задовольнити прохання заявника.

Однак, є категорія виробів, які можна повернути тільки в разі виявлення дефекту. Сюди відносяться:

  • медичні препарати та прилади;
  • косметика і парфуми;
  • продукти харчування;
  • засоби гігієни;
  • Спідня білизна;
  • ювелірні прикраси;
  • складно-побутова техніка;
  • хімічні засоби для дому;
  • кухонне начиння;
  • автомобільне засіб;
  • зброю;
  • меблі;
  • вироби, виконані на замовлення;
  • рослини і тварини.

Якщо при придбанні таких речей виникають сумніви, краще відкласти покупку і добре подумати про її доцільність, інакше можна даремно витратити гроші і повернути їх вже не вийде.

Через рік

Якщо дефекти у виробі були виявлені через довгий час, алгоритм подачі претензії різниться в залежності від ситуації.

Вид дефекту Ситуація Що може зробити споживач? До кого звертатися зі скаргою Несуттєвий Гарантії немає Гроші можна повернути протягом двох років Продавець Гарантія діє до 24 місяців Істотний З моменту покупки пройшло 24 місяці, у випадках, коли гарантія була відсутня або якщо її термін був менше

  • Покупець повинен сам довести факт шлюбу виробника;
  • Вимагати безкоштовний ремонт, термін на його виконання - 20 днів;
  • Виробник не виправив поломку в зазначений термін, можна просити про повернення грошей.

Виробник Гарантія (більше 2-х років) минула, але термін служби ще діє Гарантія закінчилася, термін служби не встановлено. З моменту продажу не пройшло 10 років.

Таким чином, після закінчення 2 років або гарантійного терміну (якщо він перевищує цей період) повернути кошти за товар буде дуже складно.

Особливості складання документа в магазин

Одяг, взуття та інші непродовольчі товари належної якості можна повернути в магазин протягом двох тижнів з дня покупки. Текст претензії щодо повернення грошей повинен містити наступне:

Якщо ще залишилися спірні питання, ви також можете безкоштовно проконсультуватися у чаті з юристом внизу екрана або зателефонувати за телефонами: +7 (499) 938-51-29 Москва; +7 (812) 467-30-52 Санкт-Петербург; +7 (800) 350-83-47 Безкоштовний дзвінок для всієї Росії.

  • опис вироби (найменування, розмір, колір, артикул, вартість та інше);
  • посилання на нормативні акти;
  • причина і термін повернення грошей.

При наявності фіскального документа (чека), його копія додається до заяви та направляється керівникові магазину. Більшість магазинів не створюють перешкод і відразу задовольняють вимоги покупця. Деякі торговельні організації мають власні бланки документа.

Завантажити зразок претензії про повернення грошей в магазин можна тут .

Послугу не зробили, як оформити претензію в цьому випадку?

Вимагати сплачені кошти можна тільки в тому випадку, якщо між сторонами було укладено письмову угоду. Договір повинен містити перелік послуг, терміни їх виконання та суму передоплати.

Претензія складається на ім'я посадової особи виконавця. У «шапці» документа вказується інформація про виконавця, замовника і його реквізити (місце складання і дата).

У тексті документа обов'язково повинні бути реквізити договору і посилання на пункти, які не були виконані. Вказується вид послуги, її вартість і терміни надання. Якщо є інші нормативні акти регулюють сферу діяльності невиконаною послуги, їх потрібно вказати в тексті.

Разом з претензією подається заява про припинення дії договору та повернення передоплати.

Завантажити зразок претензії через не надану послугу можна тут .

Якщо товар був оплачений і не доставлений

Претензія на повернення грошей складається аналогічним чином, як і в попередніх ситуаціях, додатково до основної інформації зазначаються дані договору:

  • реквізити;
  • термін постачання;
  • пункти угоди, які не були виконані.

Текст заяви повинен посилатися на законодавчі норми. Важливо точно вказати суму, яку потрібно повернути і терміни. Крім повернення сплачених коштів, покупець має право вимагати неустойку (1%) за кожний день прострочення. Така вимога має бути також зафіксовано в тексті. В іншому складання документа не відрізняється від описаного вище.

Завантажити зразок претензії за непоставлений товар можна тут.

Куплений товар з браком, складаємо претензію

Найбільш частим випадком по поверненню грошей є скарги на бракований товар. При покупці не завжди вдається перевірити всі функції вироби, і його дефекти дають про себе знати вже вдома.

В цьому випадку претензія складається таким чином:

  • шапка документа містить відомості про одержувача заяви та інформацію про його укладача;
  • в тексті розписується сам товар, дата і місце його покупки, реквізити платіжних документів. Їх копії потрібно докласти;
  • описується несправність, вказуються терміни і підстави для відшкодування сплаченої суми;
  • проставляється дата і підпис заявника.

При купівлі дорогого товару (наприклад, техніки) в кредит, споживач має право на повне відшкодування витрат по позиці.

Коли слід звертатися до юриста?

Якщо продавець відмовився виконувати вимоги претензії, подальші дії - це звернення в Роспотребнадзор або мировий суд. Для складання позову і судових тяжб знадобиться допомога професіонала. Незважаючи на те, що послуги юриста це додаткові витрати, причому великі, грамотний фахівець збільшить шанси на виграш у справі, а понесені витрати можна виставити стороні, що програла - торговельній фірмі. До позовної заяви потрібно прикласти претензію на повернення грошових коштів і отриманий на неї відповідь. У суді можна вимагати такі компенсації:

  • повернення грошей за товар;
  • неустойку, яка нараховується за кожний день по закінченні встановлених 10 днів на повернення суми;
  • витрати на юридичні послуги;
  • витрати на експертизу;
  • відшкодування грошей за оплату держмита;
  • компенсацію моральної шкоди;
  • інші витрати.

нюанси

Якщо оплата за товар проводилася готівкою, гроші повертаються або також готівкою, або за вказаними банківськими реквізитами. При оплаті банківською картою, гроші повертаються лише на неї.

Якщо у виробі знайдений виробничий брак, пред'явити скаргу можна як продавцеві, так і виробника.

Отримати гроші за повернуту річ можна навіть в разі, коли чек не зберігся. Підтвердженням факту, що було придбано саме в цьому місці, можуть стати свідчення свідків.

При купівлі товару в кредит, покупцеві повертаються всі витрати за договором, включаючи вже внесені платежі за позикою.

Претензію на повернення грошей краще вручати особисто під підпис, зробити це може і юрист. Для цього оформляється довіреність, роздільна йому представляти інтереси споживача, копія довіреності прикладається до скарги.

Коли можна скласти претензію на повернення грошей?
Що робити якщо гарантія вже пройшла (до 2-х років), а поломка сталася після її закінчення?
Вид дефекту Ситуація Що може зробити споживач?
Послугу не зробили, як оформити претензію в цьому випадку?
Коли слід звертатися до юриста?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online