IT News: Playkey: російський хмарний проект, який полегшує життя геймерам

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

IT News Факти і прогнози технології

Микола Блинков | 15.08.2018

Сучасні комп'ютерні ігри часто вражають своєю захоплюючою атмосферою, ігровий графікою і неймовірно реалістичними відчуттями в ході геймплея - переважна більшість ігор 2018 року роблять акцент саме на цьому.

Але результатом стало те, що сучасні, нові і красиві комп'ютерні ігри стали недоступні середньостатистичному геймеру. Пов'язано це з тим, що їхні вимоги до «заліза» поступово вийшли за межі «звичайних» комп'ютерів, які орієнтовані на роботу в Інтернеті і набір текстів. В результаті встановити новинку останніх років навіть на новий рядовий ноутбук просто неможливо - установка навіть не почнеться. Для цього необхідний комп'ютер з надзвичайно потужним «залізом», геймерський, який є чистим надмірністю з точки зору не захоплюється подібними іграми людини.

Тим самим індустрія сучасних комп'ютерних ігор непомітно зазнала серйозних змін, хоча фактично це повернення в часи, коли комп'ютери були куди менш поширені, ніж зараз.

Відзначимо, що в даний час, у зв'язку з поширенням гаджетів, переважна більшість грає в куди менш вимогливі ігри на сенсорному екрані, рідко або майже не граючи в ігри на ноутбуці або робочому столі. Мобільні ж гри в даний час є самостійною індустрією, не пов'язаної з власне комп'ютерними іграми.

Найголовніший параметр, який не дозволяє запустити комп'ютерну гру на звичайному, «пересічному» ноутбуці - малий обсяг оперативної пам'яті. Сучасні ноутбуки, що знаходяться у продажу, найчастіше мають обсяг оперативної пам'яті від 4 до 8 Гбайт. Але потрібно куди більше - всього лише мінімальні системні вимоги до ОЗУ в сучасних іграх складають 16 Гбайт (наприклад, стільки потрібно ігор Project Cars 2 або Star Wars: Battlefront II).

Причому мова йде про мінімальні вимоги - швидше за все, при обсязі пам'яті навіть в 16 Гбайт вищезгадані гри будуть подвисать, що зробить ігровий процес некомфортним.

Інші системні вимоги, хоча формально їх виконати простіше, теж вельми серйозні. Кількість вільного місця на жорсткому диску для багатьох ігор обчислюється десятками гігабайт, а для найбільш вимогливих ігор долає позначку в 100 Гбайт (наприклад, Final Fantasy XV - 148 Гбайт; Call of Duty: Black Ops III - 113 Гбайт). Високі вимоги також пред'являються і до процесора (необхідний мінімально Intel Core i5), а також відеокарти.

З цих причин ігрові комп'ютери виділилися в самостійний сегмент. Вартість сучасного ігрового комп'ютера вельми «кусюча», і для відповідності вимогам до самих ресурсномістких ігор становить суму близько $ 1000.. Крім того, іноді такі комп'ютери спеціально збираються на замовлення геймера (і навіть під системні вимоги окремої гри).

Але витрачатися на придбання такого комп'ютера, навіть заради довгоочікуваної гри, геймер не завжди зважиться - завжди спочатку треба спробувати гру «на чому є». І таку можливість можуть дати набирають поступово популярність хмарні ігрові сервіси, які позбавляють від обов'язкової установки гри на свій комп'ютер, запускаючи гру дистанційно за допомогою Інтернету в браузері, а під час гри використовуючи потужності хмарних серверів. Або фактично надаючи віддалений потужний комп'ютер, можливостей якого вистачить для запуску «просунутих» ігор.

Хоча далеко не так вже й просто організувати вигідну бізнес-стратегію хмарного ігрового сервісу, проте, чим потужніший стають нові комп'ютерні ігри, тим сильніше бажання геймерів обійтися без покупки дорогого комп'ютера.

У Росії таку можливість надає хмарний ігровий сервіс Playkey, який поступово стає все більш популярним. Він дає можливість грати в вподобану гру на комп'ютері незалежно від його потужностей. До слова, в перспективі очікується підтримка і інших пристроїв, крім ПК - Smart-TV, інтерактивних ТВ-приставок і навіть смартфонів і планшетів. Також організована підтримка інших ОС, крім Windows. Не секрет, що найчастіше гри створюються для роботи з останньою, і створення версій для інших платформ вимагає помітних зусиль, тому користувачам OS X, і тим більше Linux, практично недоступно переважна більшість існуючих комп'ютерних ігор (тим більше, новинок).

Playkey був створений пермським IT-підприємцем Єгором Гур'єв, спочатку він був швидше російським клоном американського сервісу OnLive, який, однак, не зміг вирішити численні проблеми і незабаром зазнав банкрутство.

Вивчаючи помилки OnLive, Playkey повністю відмовився від «тематичної моделі», яка і стала причиною банкрутства OnLive, так як привела до непомірною навантаженні на сервери останнього.

Playkey ж використовує виключно тимчасову тарифікацію, а не надає доступ до конкретних ігор постійно, щоб уникнути того, що велика кількість людей зможе з одного облікового запису практично безкоштовно грати, витрачаючи потужності серверів. Крім ігор, Playkey почав надавати послуги з використання ПЗ професійної графіки, хоча специфіка робить «ігроманів» основною цільовою аудиторією проекту.

Playkey був запущений ще в червні 2014 року, проте відносно успішним проектом він стає тільки в даний час, оскільки тривалий час фахівці компанії розбиралися з великим кількості проблем, які перешкоджали функціонуванню хмарного сервісу. Так, однією з них було налагодження безперебійної ігрової сесії. Використання кешу, зокрема для уникнення переривань в разі короткочасного зниження швидкості інтернет-з'єднання, неможливо, тому якість картинки просто різко знижується щоб уникнути переривання гри, що дозволило підвищити число успішних ігрових сесій з 70% до 96%.

Іншою проблемою для Playkey стали непомірні необхідні потужності серверів. З цієї причини хмарний сервіс коштує тим дорожче, ніж при кращій ігровій графіці бажає знаходиться користувач (опції «ультра-настройки», «високі настройки» і «середні настройки», що вимагають Інтернет зі швидкістю не менше відповідно 25, 15 і 10 Мбіт / с ).

Виходом став лізинг серверів, що дозволило користувачу вибирати бажаний сервер, щоб підвищити до максимально можливої ​​швидкість Інтернету і мінімізувати «вильоти». Крім того, Playkey, відчуваючи недоліки потужностей, почав залучати сервера і комп'ютери «з боку».

Для всіх взаєморозрахунків Playkey запустив токени - власну криптовалюта, через яку де-факто і відбуваються всі розрахунки користувачів з ігровим хмарним сервісом. Користувачі набувають токени за реальні гроші або біткоіни.

Крім того, власник комп'ютера або серверного обладнання може його «здати» геймеру, заробляючи токени через Playkey, які може потім обміняти на іншу криптовалюта або продати ігроманам.

Третьою проблемою стала необхідність вибудовування домовленостей з правовласниками ігор - користувачеві доступний каталог з 250 ігор, він може як ввести куплений ключ на стороні, так і купити його через Playkey. В даний час без спеціальної покупки ігор або ліцензії Playkey надає тільки переважно демо-ігри з обмеженим функціоналом з рідкісними винятками.

Однак в даний час Playkey являє собою динамічно розвивається платформу, що має безліч серверів в різних країнах, і особливо зручну для епізодичних гравців, охочих час від часу грати в сучасні ігри, але яких немає резону вкладатися в необхідний комп'ютер.

Тарифи Playkey диференціювала так, щоб полегшити більш-менш рівномірне навантаження на сервера протягом доби. У користувачів є кілька варіантів тарифів - наприклад, одноразова покупка часу (60 хвилин; 300 хвилин), можна витрачати необмежено довго, і 4200 хвилин - строго на місяць, невитрачені хвилини анулюються (далі доплата ще 1200 хвилин пакетами); або вибрати безлімітний денний або нічний тариф (з 12:00 до 00:00 і з 00:00 до 12:00).

Вартість послуг Playkey досить висока (за даними на жовтень 2017 року) місячний (найбільш популярний) тариф з 4200 хвилинами часу варто 790 рублів (при ультра-налаштуваннях; - Full HD 1920x1080, 60 FPS). Для бажаючих спробувати 60 хвилин часу обійдуться в 69 рублів, а 300 хвилин - в 149 рублів.

Перспективи Playkey на російському ринку, в той же час, дуже гарні. Конкурентів у сервісу не спостерігається, що робить його фактично монополістом, а переважна більшість російських геймерів грають епізодично і поза Playkey грати не зможуть. За даними аналітичної компанії Newzoo в Росії близько 46,4 млн. Активних геймерів (приблизно 1/3 населення країни), а значить, аудиторія у Playkey дуже немаленька.

Основний вік грають в комп'ютерні ігри, згідно зі звітом Mail.ru Group «Ігровий ринок Росії», становить від 18 до 36 років. При цьому вік найактивнішого користувача онлайн-ігор становить 33 роки. Звідси зрозуміло, що для переважної більшості молоді придбання дорогого ігрового комп'ютера також знаходиться за межами їх фінансових можливостей.

Журнал: Журнал IT-News , Підписка на журнали

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online