- «Пакет мобільності» - останній шанс?
- Чи не авто єдиним - розділ морських і авіаперевезень на Cargo.LT
- Що потрібно знати не членам «Linava» про можливість придбання книжок МДП
- Скандал навколо «Vlantana Norge AS» - чудеса на віражах
- Страхова компанія та інші проблеми перевізників - час збирати каміння
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Останнім часом увагу транспортного спільноти і установ, відповідальних за транспортну політику, зосереджено на протекціоністських законах Німеччини, Франції і Бельгії. Багато хто, напевно, залишили поза увагою той факт, що 23-його червні Великобританія буде голосувати «за» або «проти» членства в ЄС. Як результати референдуму можуть вплинути на діяльність європейських (в тому числі і литовських) перевізників? Що їх чекає в тому випадку, якщо Великобританія вийде зі складу ЄС?
Почнемо з відповіді на питання, яку роль в розвитку литовського господарства відіграють зовнішньоекономічні відносини між Литвою і Великобританією? За даними Департаменту статистики, в першому кварталі 2016 р обсяг литовського експорту в Великобританію склав 319,2 млн євро, тобто 4,6 проц. від загального обсягу експорту. Основна частина литовського експорту припадає на експорт товарів литовського походження. В цьому відношенні Великобританія є шостим за величиною партнером Литви в ЄС. Тим часом імпорт з Великобританії в Литву склав 219 млн євро - за цим показником Великобританія займає десяте місце серед імпортерів з країн-членів ЄС в Литву. За товарообігом, вираженого в грошах, Великобританію можна вважати одним з найбільших партнерів Литви, хоча її обігнали такі країни, як Латвія, Польща, Естонія та Німеччина. Іншими словами, в якості економічного партнера Литви Великобританія виступає як «сильний партнер середнього калібру».
Тим часом перевізників хвилює інший показник - експорт литовських послуг (включаючи транспортні послуги) до Великобританії становить тільки-но 1 проц. від загального обсягу експорту послуг. Друга за величиною економіка ЄС для литовських послуг практично недоступна ...
Що може змінитися в Великобританії після референдуму?
На сьогоднішній день великобританське законодавство приведено у відповідність із загальноєвропейським законодавством. Якщо громадяни Великобританії проголосують «за» вихід з ЄС, ЄС доведеться переглянути нині діючого законодавства. Політика ЄС спрямована на лібералізацію багатьох галузей економіки, між тим як Великобританію такий підхід не влаштовує. Цілком ймовірно, що в разі виходу з ЄС, Великобританія відмовиться від ідеї лібералізації та займеться переглядом економічних відносин з колишніми партнерами по ЄС. Ні для кого не секрет, що такі дії робляться для захисту власного ринку. Це може істотно змінити умови роботи транспортників з інших країн - зокрема, вони можуть втратити право виконувати каботажні перевезення. Якщо після виходу з ЄС Великобританія не укладе спеціальні угоди в сфері митного регулювання, у інших європейських перевізників, швидше за все, з'являться нові податки (податок на імпорт і транспортний податок) і додаткове адміністративне тягар. Кого з транспортників може порадувати така перспектива?
Інше важливе питання - як може виглядати процес виходу Великобританії з ЄС? В які терміни він може бути реалізований? Невже Великобританія стане жити окремим життям на наступний день після «Brexit'а»? Звичайно ж ні! Про рішення вийти зі складу ЄС Великобританія зобов'язана буде в офіційному порядку поінформувати Європейську Раду. З цього дня Великобританія вступить в стадію переговорів і врегулювання умов договору про вихід з ЄС. Формально для цього відводиться два роки, але можуть бути й інші сценарії -Великобританія і ЄС можуть домовитися раніше цього терміну, або ЄС може скористатися відповідним пунктом Договору про Європейський Союз, і продовжити цей термін до десяти років. Принаймні, така цифра згадується в лютневому звіті великобританського уряду.
Залишається додати, що в разі голосування Великобританії «за» вихід з ЄС, всіх перевізників, в тому числі і литовських, чекає довгий період невизначеності і маса питань без відповідей.
Перевізники чекають результату голосування з деякою тривогою
За словами Вітаутаса Клейнаускаса, представника «Linava» зі зв'язків з громадськістю, на сьогоднішній день в великобританським напрямку працює приблизно 70 членів асоціацій. Зараз ще рано займатися прогнозами, але факт той, що вихід цієї країни зі складу ЄС викличе ряд нових питань: що буде з візами, прикордонним і митним контролем, дозволами, декларуванням вантажів і т.д.? Швидше за все, ці питання Великобританії доведеться вирішувати разом з ЄС », - вважає В. Клейнаускас.
ПП Повіласа Монкуса займається регулярними перевезеннями в Великобританію на мікроавтобусах. Керівник компанії не сумнівається, що з виходом Великобританії з ЄС у нього з'являться проблеми. «По-перше, Великобританія автоматично стане третьою країною з усіма витікаючими з цього наслідками - митними, транзитними формальностями і додаткової тратою часу. По-друге, на кордоні можливі нові несподіванки у вигляді посиленої "фільтрації". Великобританія - важкопрогнозованих країна. Наша компанія займається терміновими доставками по Англії і Ірландії. Якщо з'являться додаткові формальності і додаткова витрата часу, наша послуга може втратити сенс », - каже П. Монкус. За словами П. Монкуса, на сьогоднішній день його доставки розплановані по хвилинах - якщо в роботі з'являться нові, що вимагають часу, процеси, то вся схема роботи може впасти.
У діяльності компанії «Baltic Transline», в автопарку якої знаходиться більше 250 вантажних автомобілів, рейси до Великобританії складають приблизно 40 проц. всіх перевезень. Адомас Мачінскас, керівник транспортного відділу, не сумнівається в тому, що можливий результат референдуму (вихід з ЄС) в тій чи іншій мірі позначиться на діяльності компанії. Незважаючи на те, що референдум ще не відбувся, А. Мачінскас вважає, що можливі зміни в порядку видачі дозволів можуть вплинути на обсяг перевезень до Великобританії. «Однак, ми налаштовані оптимістично і віримо, що всі зміни будуть тільки на краще», - говорить А. Мачінскас.
Схожу думку висловили і інші співрозмовники CargoNews. Ніхто не наважився «ворожити на кавовій гущі». Незважаючи на те, що перевізники чекають на цю подію з деякою тривогою, вони сподіваються, що здоровий глузд все ж таки переможе.
Боятися нема чого?
Деякі Великобританський юристи та експерти в галузі транспортного права вважають, що можливий вихід Великобританії з ЄС не спричинить за собою масового перегляду транспортного законодавства. З такою думкою згоден і головний економіст «Swedbank» Неріюс Мачюліс. За його словами, вплив «Brexit'а» на роботу транспортного сектора може бути «занадто незначним, щоб його хтось помітив». Експерт вважає, що з можливим виходом Великобританії з ЄС нічого не зміниться. Крім того - вихід не означає припинення економічних зв'язків. «Процес виходу триватиме не менше двох років, малоймовірно, що в період переговорів в міжнародній торгівлі Великобританії і інших країн з'являться додаткові бар'єри. Швидше за все, їх не буде - в цьому можна переконатися на прикладі економічних відносин ЄС з Норвегією або ЄС з Швейцарією », - говорить Н. Мачюліс.
Однак, не можна не враховувати і деякі інші фактори. Вихід Великобританії з ЄС може призвести до ослаблення фунта стерлінгів. За цим піде скорочення доходів експортерів, а це, в свою чергу, позначиться на кількості замовлень на перевезення. Британські аналітики теж не сходяться в єдиній думці з приводу того, як можуть вплинути можливі нові умови на міжнародну торгівлю.
Судячи з висловленою співрозмовниками редакції CargoNews думок, перевізникам не варто турбуватися з приводу результатів завтрашнього референдуму. По-перше, тому, що багато експертів не бачать особливих причин для змін у зовнішній торгівлі. По-друге - якщо якісь зміни все-таки будуть, вони будуть не настільки істотними, щоб в значній мірі вплинути на роботу литовського транспортного сектора. По-третє - литовські перевізники не вперше зіткнуться з подібною ситуацією. Як то кажуть, їм не звикати - досвід з Росією неодноразово показав, що вони вміють пристосовуватися до будь-яких труднощів. А ми сподіваємося, що Великобританія в будь-якому випадку залишиться тією цивілізованою країною, якою ми звикли її вважати.
«Пакет мобільності» - останній шанс?
Сьогодні найважливішим міжнародним фактором, який може серйозно ускладнити бізнес литовських перевізників, є придуманий в Брюсселі «Пакет мобільності» (ПМ). «Linava» і Литва як країна, а також їх союзники в Європі намагаються домогтися його перегляду в бік пом'якшення, але справа з невеликими поправками невблаганно рухається до досить сумного фіналу. Нещодавно завершилися тристоронні переговори з цього питання між Єврокомісією (ЄК), Європарламентом (ЄП) та Радою Європи (так званий «Трилогія»). Що можна сказати за результатами і перспективам розвитку ситуації?
2019-12-25 17
Чи не авто єдиним - розділ морських і авіаперевезень на Cargo.LT
У кожної компанії буває історія, коли постійний клієнт просить доставити вантаж з заморської країни, а Ви можете виконати тільки сухопутну частину перевезення. Відмовити незручно, адже весь маршрут перевезення може цілком виконати інша компанія, в якій розвинені всі види доставки. Для вирішення цього завдання деякі компанії звертаються за допомогою до колег на форум Cargo.LT з проханням допомогти виконати морську або авіа частина перевезення. Щоб навести порядок з такими запитами, команда Cargo.LT розробила нові розділи на сайті - «Морські перевезення» та «Авіаперевезення». Тепер користувачі можуть додавати в систему вантажі, які необхідно доставити по морю або повітрю.
2019-12-23 92
Що потрібно знати не членам «Linava» про можливість придбання книжок МДП
Сьогодні основні пункти на порядку денному перевізників - «Пакет мобільності» та коефіцієнт зарплат водіїв. При цьому без належної уваги залишилася новина про те, що тепер книжки МДП (TIR) можуть набувати і не члени «Linava», а це важливий момент як для них, так і для асоціації. Тому редакція «Cargonews» вирішила з'ясувати деталі нового порядку, для чого звернулася в «Linava» зі списком уточнюючих питань.
2019-12-17 133
Скандал навколо «Vlantana Norge AS» - чудеса на віражах
Нещодавно литовське інформаційне поле сколихнуло розслідування LRT, суть якого в тому, що працює в Норвегії транспортна компанія з литовським корінням «Vlantana Norge AS» серйозно порушувала трудові права своїх водіїв (подробиці на литовській мові тут). Редакція «Cargonews» вирішила не дублювати роботу колег з LRT і спробувала прояснити кілька інтригуючих моментів, які залишилися за рамками їх розслідування.
2019-12-09 7 137
Страхова компанія та інші проблеми перевізників - час збирати каміння
Четвертого грудня відбувся повторний тридцять шостий конгрес «Linava», найбільше уваги на якому було приділено установі страхової компанії перевізників. У цій історії трапився різкий поворот, і питання стало руба - продовжувати або закінчувати. Дискусія була палкою. Чи правильно вчинили члени асоціації, покаже час. Але якби це була єдина проблема ...
2019-12-08 269
«Пакет мобільності» - останній шанс?Як результати референдуму можуть вплинути на діяльність європейських (в тому числі і литовських) перевізників?
Що їх чекає в тому випадку, якщо Великобританія вийде зі складу ЄС?
Почнемо з відповіді на питання, яку роль в розвитку литовського господарства відіграють зовнішньоекономічні відносини між Литвою і Великобританією?
Що може змінитися в Великобританії після референдуму?
Кого з транспортників може порадувати така перспектива?
Інше важливе питання - як може виглядати процес виходу Великобританії з ЄС?
В які терміни він може бути реалізований?
Невже Великобританія стане жити окремим життям на наступний день після «Brexit'а»?
Боятися нема чого?