Гендиректор ТРК «Сіті Молл" Бєлгородський »Леонід Померанцев:« Торговий центр повинен постійно змінюватися »

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Головна   Ексклюзив   27

Головна Головна   Ексклюзив Ексклюзив

27.01.2012, 17:24 27

Білгород. 27.01.2012. Агентство Бізнес Інформації (ABIREG.RU) - Ексклюзив - Криза сильно похитнула девелоперський бізнес, однак сьогодні галузь практично оговталася від фінансової спаду. Більш того, багато учасників ринку активно приступили до реалізації нових планів. Генеральний директор торгово-розважального комплексу «Сіті Молл" Бєлгородський »Леонід Померанцев розповів« Абірегу »про подальші плани розвитку ТРК, а також про тонкощі девелоперського бізнесу.

- Леонід Львович, вже озвучені плани по введенню другої черги ТРК «Сіті Молл" Бєлгородський ». Коли об'єкт буде введений в експлуатацію? Хто стане якірним орендарем?

- Першим орендарем другої черги стане компанія «Стройдепо», що працює у форматі DIY (супермаркет будівельних товарів; DIY-скорочення від Do It Yourself - «Зроби сам». - прим. «Абірег»), яка займе 5,5 тис. Кв. м. Тут не може бути застосовано слово «якірний», так як люди, які приходять за будматеріалами, навряд чи підуть відразу після цього в магазини формату Fashion. Однак DIY буде затребуваний, тому що поруч з нашим ТРК йде активне освоєння нових мікрорайонів індивідуального житлового будівництва, є дачні селища. Спочатку сюди мала намір зайти аналогічна мережа Castorama, проте їх формат - 10-12 тис. Кв. м. Я думаю, що для Білгорода це забагато.

«Стройдепо» і основний корпус «Сіті Молла» з'єднає крита галерея, своєрідний торговий перехід площею близько 7,5 тис. Кв. м. Сьогодні в торговому центрі практично немає розваг для дорослих - за винятком кіно і ресторанів. У галереї з'являться боулінг і льодовий каток. Проект реалізує місцевий оператор «Сюрприз». Припускаю, що вони займуть не менше 3,5 тис. Кв. м. Крім того, є домовленості з мережею магазинів товарів для дому «УюТерра». Причому, планується, що працювати вони будуть у «великому» форматі - як в «Білій дачі».

Здача в експлуатацію будівлі, де розташується «Стройдепо», планується на травень 2012 року. Після цього орендарю потрібно кілька місяців на обробку, завезення обладнання і т.п. Я сподіваюся, що ще через рік друга черга вже буде працювати в нормальному режимі.

- Сьогодні в Бєлгороді діє відразу кілька великих торгово-розважальних центрів, йде будівництво великого ТРК корпорацією «Грін». Чи витримає місто стільки об'єктів?

- Я думаю, що питання слід переадресувати. Переадресувати девелоперам, які вже представлені в місті, і тим, які ще збираються входити. Витримує не місто, витримує девелопер. Не думаю, що ТРК «Грін» запуститься навіть в цьому році. Швидше за все, всі сили будуть зосереджені на введенні гіпермаркету, щоб запустити його вже до грудня. Адже гіпермаркет, приносить гроші, і їх можна було б вкладати в подальше будівництво.

Відносно грошей ... Грошей у девелопера немає майже ніколи. Він становить фінансовий план, йде в банк і бере кредит під ф'ючерсні проекти. Коли ми будували «Сіті Молл», в заставу віддавали землю під комплексом. Ідея створення ТЦ в цьому місці існувала з 2006 року. Місто росте на південь - в першу чергу, мікрорайонами ІЖС. Було багато проектів, але, напевно, не всі виявилися вдалими. Наш був краще.

У минулому році наш торговий комплекс відвідало 6,1 млн чоловік. Це більше 500 тис. В місяць. «Сіті Молл» - бренд в Бєлгороді. Це приємна особливість маленьких міст.

- «Сіті Молл» відомий як місце, де розташовано багато незвичайних орендарів: тут з'явився перший в місті офіс Ощадбанку нового формату, автомати з продажу молока, працює лавка «Артемія Лебедєва», проходять ярмарки handmade-товарів. Це така любов до експериментів?

- Сбербанк був нашим основним кредиторам, тому вони і попросили для себе одне з кращих місць в «Сіті Молле» - підсіли на потік «Каруселі». У нас присутня повага і вдячність до Ощадбанку за те, що все було нормально з кредитами в кризовий час, але вони, природно, також платять оренду. Крім того, поблизу, та й в найближчих районах, немає жодного офісу Ощад. Тут він затребуваний.

Що стосується молокоматов, не бачу в цьому нічого поганого. Це - як місцевий колорит. Їх в місті всього трохи більше десятка, і коштують вони в основному в різних держустановах. Я вважаю, що розливне молоко багатьом подобається. До того ж, в автоматах воно дешевше, ніж в тій же «Каруселі».

- Лавка «Артемія Лебедєва» - це теж «місцевий колорит»?

- Такі сувеніри - це прикольно, як зараз кажуть. До того ж, він хороший, цікавий дизайнер. Правда, зараз у власника цієї точки немає франшизи. Франшизер її не потягнув фінансово: зверніть увагу, прізвища «Лебедєв» в назві зараз немає. Залишилися тільки їхні товари - наскільки я знаю, там була якась домовленість з цього приводу зі студією Лебедєва.

Щодо ярмарків товарів handmade можу сказати, що в торговому центрі треба задовольняти попит різних людей. Коли поруч з Fashion розташовані дискаунтери - це нормально.

- На що взагалі сьогодні скаржаться місцеві девелопери?

- Скаржаться на низьку купівельну спроможність населення після кризи. Девелопер розраховує фінансовий план. Якщо криза - банк все одно вимагає платежі, а девелопер - «дотискає» ритейлера.

- А ви знижували орендні ставки в кризу?

- Ми відкрилися в 2010 році, коли криза майже закінчився, але відгомони ще були. Деякі орендарі не змогли виконати зобов'язання, прописані в укладених раніше угод. Ми готові знижувати ставки тим, хто працює чесно, показує свої обороти. Взагалі, ми оцінюємо роботу орендаря за цілою низкою показників, наприклад, місця, де розташовується точка. Можемо порекомендувати змінити місце, якщо бачимо, що так буде краще для бізнесмена.

Торговий центр - це ж не щось стабільне, він повинен постійно змінюватися, щоб пропонувати відвідувачам весь час щось нове. Я - за те, щоб була текучка орендарів приблизно в 5%. Орендар приходить на місце, де недавно працював хтось «живий» і думає: «Що сталося з моїм попередником? Чому він пішов? Я повинен бути краще. Працювати якісніше ». Вигодонабувач в результаті - споживач.

МТРК «Сіті Молл" Бєлгородський »відкрився 29 квітня 2010 року. Загальна площа комплексу становить 70 тис. Кв. м, площа торгових площ - 50 тис. кв. м. Якірні орендарі - гіпермаркет «Карусель» (X5 Retail Group), мережа електроніки «М. Відео», мережа кінотеатрів «Сінема Парк», мережа «Спортмастер», «Снігова Королева», а також «Макдоналдс» з цілодобовим «Макавто» .

Сергій Антонов


Коли об'єкт буде введений в експлуатацію?
Хто стане якірним орендарем?
Чи витримає місто стільки об'єктів?
Це така любов до експериментів?
Лавка «Артемія Лебедєва» - це теж «місцевий колорит»?
На що взагалі сьогодні скаржаться місцеві девелопери?
А ви знижували орендні ставки в кризу?
Орендар приходить на місце, де недавно працював хтось «живий» і думає: «Що сталося з моїм попередником?
Чому він пішов?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online