Звукові ефекти басистів, бас-примочки і їх підключення

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

У статті ми розповімо про бас-примочки і звукових ефектах. Після прочитання ви будете знати, які з них підійдуть саме вам, як включити їх в ланцюг ефектів, і які додаткові аксесуари для цього можуть знадобитися.

Що таке «педаль ефектів»?

Педаль ефектів (примочка, педаль) - електронний пристрій, призначений для обробки звуку музичного інструменту. Простіше кажучи, невелика квадратна коробка, яка зазвичай коштує на підлозі перед гітаристами під час концерту. Чи включається або відключається при натисканні.

Примочки використовують для зміни звуку гітари. В сучасній музиці все рідше використовують «чистий», необроблений звук. Музиканти усього світу постійно експериментують з різними ефектами, щоб знайти свій «саунд», і басиста - не виняток. Ефекти для баса потрібні не тільки для того, щоб звучання бюджетного інструменту наблизити до високоякісної, але і для того, щоб додати нових фарб до вже відомої мелодії.

Педаль ефектів потрібна для обробки звуку музичного інструменту

Як виглядають педалі ефектів?

Будь-ефект може бути виконаний у вигляді аналогової педалі в окремому корпусі. Підлоговий або, рідше, настільний гітарний процесор об'єднує безліч цифрових примочок в одному приладі. Існують також рекові варіантипроцессоров ефектів і мультиефектів, які поміщаються в стійку для обладнання.

1. Окрема примочка «заточена» під один ефект, тому якість останнього зазвичай трохи вище, ніж ефектів в складі процесора. Якщо ви точно знаєте, як хочете обробити звук вашої бас-гітари, то окрема педаль - ваш вибір.

Окрема басова примочка варто, в середньому, від 2000 до 15000 рублів залежно від бренду, якості звучання і навороченності налаштувань.

Якщо примочка розрахована на один ефект, то якість останнього буде вище в порівнянні з ефектами процесора

переваги:

  • Недорога ціна.
  • Компактність.
  • Зручність у використанні при «живому» виконанні.
  • Аналоговий звук.

недоліки:

  • Зазвичай за все один ефект.
  • При використанні декількох педалей виникають складнощі з комутацією.

2. Підлоговий процесор поєднує в одному корпусі безліч цифрових ефектів, емуляторів предусилителей, а також інших корисних примочок бля бас-гітари. Процесори підійдуть для музикантів, які хочуть поекспериментувати з різними звуками, використовувати різні ефекти і їх поєднання в одному пристрої. Діапазон цін ? від 5 000 до 30 000 руб.

Підлоговий процесор поєднує безліч ефектів і корисних примочок

переваги:

  • Велика кількість ефектів в одному корпусі.
  • Можливість грати в навушниках без використання комбіка.
  • Вбудований тюнер для налаштування гітари.
  • Можливість підключати інструмент безпосередньо в пульт або лінійний вхід звукової карти.

недоліки:

  • Цифрове звучання зазвичай поступається аналоговому.
  • У деяких топових моделей досить великі габарити.

На нашому каналі на YouTube можна подивитися відеоролики на басові процесори. Один з них:

3. Рекові варіанти процесорів використовують для роботи в студії. Якості звуку педалей, прийнятного на концерті, недостатньо для студійного запису: педаль фонить, має низьке відношення сигнал / шум, іноді клацає при перемиканні і т.п. Рекові пристрої призначаються, перш за все, для звукорежисера, а не музиканта-виконавця. Вони мають більше можливостей для регулювання параметрів звуку, ніж концертні. Деякі з рекових процесорів мають ніжний контролер. В цьому випадку пристроєм керує сам музикант. Ціни на такі процесори найвищі.

Ціни на такі процесори найвищі

Для роботи в студії використовують рекові процесори

переваги:

  • Якість звуку.
  • Зручність при роботі в студії.

недоліки

  • Ціна.
  • Не зручно використовувати при «живому» виконанні.

типи ефектів

Може здатися, що існують сотні різних примочок, але насправді всі вони представляють собою модифікацію декількох базових ефектів. Ці ефекти можна поділити на чотири категорії, які ми розглянемо нижче. Йтиметься лише про ефекти, які частіше за все застосовують басисти.

1. Еквалайзер.

Пристрій змінює баланс між різними частотами, що допомагає зробити звучання інструменту більш чітким і приємним. Наприклад, якщо підсилювач добре підсилює низькі частоти і погано середні, в результаті вийде «брудний» невиразний звук. В цьому випадку невелике ослаблення низьких частот і підняття середніх зробить звук більш яскравим. Відеоогляд на найпопулярніший басовий еквалайзер викладений на нашому каналі на You Tube:

2. Динамічні процесори.

Ці пристрої працюють з динамікою (гучністю і м'якістю) сигналу.

  • Компресор (compressor) зменшує динамічний діапазон сигналу, посилюючи слабкі ноти і послаблюючи сильні. Тобто як би згладжує сигнал, робить перехід від ноти до ноти більш послідовним.

Компресор люблять початківці музиканти: він вирівнює похибки їхньої гри. Проте і досвідчені виконавці часто використовують цей ефект для баса. Необхідність в пристрої може виникнути, наприклад, при використанні різних технік звуковидобування. Як варіант ? при переході з гри пальцями в області звукознімачів на слеп (slap) помітно додається рівень гучності. Якщо далі піде перехід на гру пальцями, то на слух це сприйметься як провал звуку бас-гітари.

Послухаємо, як звучить одна з примочок цього типу:

  • Лімітер (limiter) згладжує піки в грі бас-гітариста, роблячи звучання рівнішим без втрати динаміки. Педаль добре показує себе в техніці гри слепа і поп-року. Цей ефект, на відміну від компресора, що не буде підтягувати слабо звучать ноти, а тільки «зріже» піки при активній грі. Зате основний сигнал залишиться недоторканим.
  • Шумоподавлювач (noise reduser) робить тихий звук ще тихіше. Він може пригнічувати шумовий фон, коли ви не граєте.
  • Wah-Wah ( «вау-вау», «жаба») - звуковий ефект, що дозволяє динамічно змінювати тембр. По суті пристрій є параметричним фільтром, у якого за допомогою педалі змінюється центральна частота піку. Ось наш відео огляд:

3. синтезуються ефекти.

  • Дісторшн (distortion) - перекладається з англійської як «спотворення» або «порушення». Це той самий всім відомий рев гітари - різкий і брутальний. Дісторшн вважається синтезують ефектом, оскільки він додає сигналу високі частоти, яких не було раніше. В результаті звук стає більш грубим і «сирим», хоча деякі окремо взяті екземпляри при роботі з бас-гітарою створюють дуже приємне звучання. Найчастіше дисторшн забезпечений двосмуговим еквалайзером і регулятором балансу між «чистим» і перевантаженим звуком, чого не буває на гітарних драйвах.
  • Овердрайв (overdrive) - підвид дісторшна, що імітує ламповий перевантаження. Це більш плавне обмеження по амплітуді, коли верхівки синусоїди обрізаються не рівною лінією, а плавно закругляются. Можна сказати, що овердрайв - це легкий дисторшн. Він додасть «хрускоту» в звучання вашої бас-гітари
  • Фузз (fuzz) - ще один родич дісторшна. Це дуже сильний перевантаження звуку. Так як fuzz кардинально міняє звучання гітари, його добре використовувати під час інтро або соло.
  • Октавер (octaver) - додає до сигналу його копію, яка вище або нижче основного тону на одну-дві октави. Ефективна штука, якщо ви граєте високо по грифу. Ви можете, не втрачаючи часу, переходити з високих нот на низькі. При використанні октавер створюється враження, що замість одного інструменту грають відразу два в різних октавах.
  • Басовий синтезатор (basssynthesizer) поєднує в одній педалі безліч звуків аналогових синтезаторів. Він перетворює класичне звучання бас-гітари в сучасне і оригінальне, яке використовується в самих прогресивних напрямках музики.

4. Ефекти, засновані на затримці часу.

  • Ділей (delay) - звуковий ефект, що імітує чіткі затухаючі повтори вихідного сигналу. Він формується в такий спосіб. До вихідного сигналу з затримкою за часом додаються її копії - одна або кілька.

За принципом дії дилей схожий з ревербератором і відрізняється від нього лише часом затримки, яка триває не менше 50-60 мілісекунди (мс).

  • Хорус (chorus) імітує хоровий звучання музичних інструментів. Ефект реалізується шляхом додавання до вихідного сигналу його власної копії, зрушеною за часом на 20-30 мс, причому час зсуву безперервно змінюється. Створюється враження, ніби грають кілька басистів.
  • Фленжер (flanger) нагадує «летить» звучання. За принципом роботи схожий з хорусом, але відрізняється від нього часом затримки (5-15 мс) і наявністю зворотного зв'язку (feedback).

додаткові педалі

  • Ді-бокс (Di-box). Являє собою трансформатор з підсилювачем. Незамінний на концертах при підключенні в лінію пульта. Вирівнює опір і вхідний / вихідний сигнал, прибирає шуми. Часто дібокс вбудований в басові преампи або процесори.
  • Преамп (preamp). Це об'єднуюча ланка між інструментом і підсилювачем. Він дає основне забарвлення звуку. Преамп практично завжди використовують при студійного запису. Застосування в концертній практиці або на репетиціях залежить від класу підсилювача, частково від самого інструменту (багато сучасних бас-гітари мають вбудований активний темброблок з преампом) і, напевно, від звички.

Як підключати педалі ефектів?

Схема підключення

Найпростіша схема підключення виглядає наступним чином: бас-гітарний провід-примочка-гітарний провід-підсилювач.

Якщо ви використовуєте кілька ефектів, між кожним з них обов'язково повинен бути додатковий гітарний провід. При роботі з процесором зайвих проводів не потрібно, тому що всі ефекти будуть в одному пристрої.

Просунуті музиканти користуються так званої петлею ефектів (fx loop): підключають деякі примочки після преампа, але до підсилювача.

Схема підключення «петля ефектів»

ланцюг ефектів

При створенні ланцюга ефектів важлива послідовність підключення примочок. Зазвичай ставлять ді-бокс і компресор, перевантажують покращений оптимізований сигнал, підключають модулятори і синтезатори. Еквалайзер може бути як на початку, так і в кінці ланцюга.

Такі ефекти, як хорус і роби, потрібно застосовувати дуже обережно визначати. Без додаткового обрізання нижній частоти на виході може вийти звукова каша. Не забудьте: барабани і бас-гітара - це основні інструменти ритм-групи.

Існують різні способи підрізання нижньої частоти для пропускання звуку через хорус і роби. Найпростіший - трохи підрізати баси на інструменті або на еквалайзері (він зазвичай очолює ланцюжок ефектів). Більш витончений і правильний - перед ефектом роби ставити ще один електронний ланка у вигляді активного кроссовера. Останній ділить сигнал на дві складові. Нижчу смугу він пропускає повз ефекту роби, і ця смуга надходить на вхід наступної ланки ефектів. Тобто ефект роби працює тільки з верхньої смугою звуку. Таким чином вдається зберегти конкретність звуку бас-гітари.

Список необхідних аксесуарів

Отже, ви дізналися, в якому вигляді можуть бути виконані педалі ефектів, вибрали ефекти для себе і розібралися в схемі їх підключення. Тепер розповімо, які саме пристрої потрібні для роботи схеми і де їх знайти на сайті POP-MUSIC.

  • Гітарний провід - основна комутація примочок. У найпростішому випадку вам знадобляться два дроти: від баса до ефекту і від ефекту до підсилювача. Посилання на продукцію в каталозі .
  • Блок живлення потрібен для підключення педалей або процесорів до мережі в 220 В, так як зазвичай він не входить в комплект. Посилання на товар в каталозі .
  • При використанні декількох окремих педалей може знадобитися педалборд (pedalboard). Етоспеціальная сумка, або кейс, для зручного перенесення та зберігання педалей. У педалборд вони завжди будуть з'єднані один з одним, і залишиться тільки підключити до них бас. Товар представлений в каталозі .

Що таке «педаль ефектів»?
Діапазон цін ?
Як варіант ?
Як підключати педалі ефектів?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online