- Рожева гілка: двоколійні тунелі і найбільший щит
- Хай-тек і гай з залізними кронами: дизайн станцій
- Хто виграє: сім діб економії на рік
- Як росте метро
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Друга половина 1980-х: у московському метро дев'ять гілок загальною протяжністю 212,5 кілометра і 132 станції. Кожен день в підземку спускаються сім мільйонів пасажирів, на багато ліній замість шестивагонних виходять семи- і навіть восьмивагонного склади, ескалатори їдуть зі швидкістю близько метра в секунду. Потяги ходять з інтервалами до 80 секунд, і це найвища інтенсивність руху в світі. Місця для пасажирів стало більше: кабіни машиністів, які були раніше у всіх вагонах, тепер є тільки в хвостовому і головному.
Але цього мало. Підземка буквально задихається від напливу пасажирів, штовханини на станціях і в вагонах; бувають збої в русі. Тому і розглядається проект будівництва п'яти ліній: чотирьох хордових і однієї периферійної кільцевої. На них випустять десятівагонние поїзда. Хорди мають минути центр, а перетинаючись, утворити чотирикутник - свого роду друге кільце. Вони з'єднають Мітіно з бутового, Химки з Люберцях, Митищі з Внуково і Балашиху з бутового.
Однак масштабним планам не судилося збутися в минулому столітті. Проект швидкісних хорд почали розробляти ще в 1985 році. Через чотири роки генплан однієї з них, яка з'єднала б Химки і Люберці, розглядали, але так і не затвердили. На рубежі століть проект не брали до уваги.
Задуми минулого століття поступово втілюються в життя зараз: будується Третій пересадочний контур (ТПК), а радіальних гілок стає більше. На 2018 рік заплановано відкриття нової лінії - Кожуховського, яка стане 15-й за рахунком. Вона простягнеться на 17,2 кілометра паралельно Таганско- Краснопресненській лінії з району Некрасівка на південному сході і упреться в «авіамоторного» Калінінської гілки, на якій буде пересадка. На Кожуховського відкриють дев'ять станцій.
Рожева гілка: двоколійні тунелі і найбільший щит
Проект планування ділянки лінії від станції «Некрасівка» до «Окской» затвердили в 2014 році, від «Окской» до «Нижегородської» - в минулому. Спочатку будувати і запускати Кожуховський гілку планували частинами, але потім від цієї ідеї відмовилися, і роботи почалися одночасно.
Спочатку, в 2009 році, Кожуховського лінію хотіли прокласти вздовж Волгоградського проспекту, але потім вирішили перенести її ближче до Рязанському проспекті. Це зменшило будівельні витрати. Приблизно на 30 відсотків витрати знижує і так званий іспанська метод, коли щит прокладає тунель для руху відразу двох поїздів. Так будується ділянку від «Нижегородської вулиці» до «Південно-Східна». Спеціально для цих робіт з Німеччини в Москву привезли найбільший тунелепрохідницький щит діаметром 10,8 метра. Потім його відправлять на ділянку ТПК .
Свою лепту в створення нової лінії внесли і городяни. На порталі «Активний громадянин» вони вибрали для неї колір. Понад 70 відсотків тих, хто проголосував вирішили, що рожевий підходить найкраще. За чорний висловилися тільки 18 відсотків.
Хай-тек і гай з залізними кронами: дизайн станцій
Атмосфера Середньої Азії, подвиг Стаханова, чиста вода і екологія, хай-тек - у кожної станції нової лінії метро буде унікальний дизайн . В оформленні «Нижегородської вулиці» , Яка відкриється на Рязанському проспекті, вчуваються мотиви архітектури Нижнього Новгорода і традиційних для цієї галузі народних промислів.
Два підземних вестибюля станції будуть вести на обидві сторони Рязанського проспекту. «Нижегородська вулиця» об'єднає рожеву гілку з Третім пересадочних контуром. Загалом залі пройдуть чотири шляхи: посередині - для Кожуховського лінії, а з боків - для ТПК. Західний вестибюль станції і Рязанський проспект зв'яже підземний пішохідний перехід . А пізніше «Нижегородська вулиця» стане частиною транспортно-пересадочного вузла, який з'єднає метро, МКЖД і Горьковское напрямок залізниці. ТПУ створять і на базі станції «Некрасівка» .
«Стахановська» відкриється на однойменній вулиці. Дизайн в індустріальному стилі нагадає про трудовий подвиг радянського шахтаря Олексія Стаханова, який за зміну видобув 102 тонни вугілля при нормі сім тонн. Тут обіграна ця тема: коричневий, сірий і оранжевий кольори, темні світильники-куби під стелею. Два підземних вестибюля будуть вести на обидві сторони Рязанського проспекту.
Назва «Окской» дала однойменна вулиця, яка отримала ім'я на честь річки Оки. Тему води підкреслили в дизайні, оформивши станцію в білих і блакитних тонах. Стеля облицюють кольоровим металом, а світильники зімітують розходяться на воді кола. Один з підземних вестибюлів буде вести на Рязанський проспект, другий - на Окського вулицю.
«Південно-Східна» , Яка відкриється на перетині Ферганській вулиці і Самаркандського бульвару, перенесе пасажирів в Середню Азію. Колони і підвісну стелю на станції схожі на перголу східного базару - з'єднані між собою арки, часто повиті рослинами, що захищають від спекотного сонця. Світлу і простору станцію оброблять жовтим цеглою і біло-блакитними панелями, підлога викладуть гранітом з піщаної текстурою.
станція «Косино» між Лермонтовський проспектом і залізничними шляхами Казанського напрямку буде в бежевих і сірих тонах, які були популярні в архітектурі кінця ХХ - початку XXI століття. Підвісна стеля зроблять з геометричних фігур під мідь, титан, чорний нікель і хром. Вийти зі станції можна буде до залізничної платформи Косино і на Лермонтовський проспект.
на «Вулиці Дмитрівського» , Розташованої на однойменній вулиці, «виросте» гай із залізними кронами. Підвісні світильники схожі на гілки, а колони коричневого кольору - на стовбури. Гра світла на підвісній стелі нагадає про променях сонця, що проникають крізь листя дерев. На цій станції буде тільки один вестибюль.
«Лухмановскую» в стилі хай-тек будують на перетині траси Вешняки - Люберці з Лухмановской вулицею. Стеля прикрасив світловий лабіринт, а в оздобленні використано зелений, білий і сірий кольори. станція «Некрасівка» розташована на території колишніх полів зрошування, тому архітектори вирішили відобразити в дизайні станції тему екології. Близькість до природи символізують натуральні матеріали і природні кольори.
Технічно станції Кожуховського гілки будуть незвичайними. При пожежі на станції вода не поллється зі стелі. Замість цього створиться хмару пари, яке може за кілька секунд загасити навіть потужне загоряння. Вперше в метро така система з'явилася на «Румянцева». На всіх станціях, крім «Південно-Східна» та «Лухмановской», краю платформи відокремлять від шляхів скляною стіною з розсувними дверима. Вони будуть відкриватися разом з дверима вагонів. Ліфти для маломобільних пасажирів встановлять на всіх станціях. Кожній з них зможуть користуватися від 70 до 190 тисяч осіб на добу.
Хто виграє: сім діб економії на рік
До Некрасівці, куди простягнеться рожева лінія, в 2011 році були приєднані Люберецкий Поля. Сьогодні там активно розвиваються нові мікрорайони.
У зв'язку з цим Некрасівці необхідні нові хороші транспортні зв'язки. Гілка метро з'єднає південно-східні і східні райони міста. Кожуховського лінією будуть користуватися жителі не тільки Некрасовки, але і Нижегородського і Рязанського районів, Текстильників, Кузьминок, Вихіно-Жулебіно, Косино-Ухтомського і підмосковних Люберец.
Поїздки на наземному транспорті до станцій підземки стануть коротшими. Час в дорозі на метро в середньому скоротиться на 15-20 хвилин, значить, в рік працюють пасажири заощаджуватимуть майже сім діб. Кожуховська лінія знизить навантаження не тільки на наземний транспорт в районі Рязанського проспекту, але і на Таганско- Краснопресненську гілку, яка зараз залишається найбільш завантаженою.
Як росте метро
Сьогодні в московському метро 12 гілок, які простяглися в цілому на 333 кілометри. Станцій в підземці 200. Останню з них, «Саларьево» , Відкрили для пасажирів в лютому. Тільки за останні п'ять років в Москві побудували 34 кілометри нових ліній , 18 станцій і один додатковий вестибюль метро.
Знижувати темпи будівництва місто не буде: в найближчі роки планує прокладати по 20 кілометрів гілок і відкривати приблизно по десять станцій . Зараз на різних ділянках працюють близько 35 тисяч будівельників, проектувальників, інженерів та інших фахівців. Тунелі прокладають 20 щитів. Роботи йдуть більш ніж на 30 нових станціях, понад 10 з яких планують закінчити в цьому році.
Всього з 2011 по 2020 рік побудують більше 160 кілометрів ліній метро і 78 нових станцій (частина з них вже відкриті). Завдяки цьому 93 відсотки городян отримають метро в крокової доступності від будинку.
Крім Кожуховського, серед нових гілок - Калінінський-солнцевські і Третій пересадочний контур. По суті, легким метро стане і МКЖД , Запустити рух по якій планують до кінця цього року. Її вже позначили на схемах як Другу кільцеву лінію .
На базі метро формується нова інтегрована мережа, яка об'єднає відразу кілька видів транспорту, розвантажить пересадочні станції і зробить поїздки більш швидкими і комфортними. Нові станції обладнають за найсучаснішими стандартами: оплачувати проїзд на них можна банківськими картами і смартфонами з технологією NFC, на інтерактивних інформаційних стійках прокладають і друкують маршрут, на спеціальних стійках заряджають гаджети. У вендінгових апаратах продаються напої та закуски, спеціальні апарати упаковують мокрі парасолі в поліетилен.