- Готель при затримці рейсу покладена не всім
- Затримка рейсу авіакомпанією
- Компенсація при скасуванні рейсу
- Два квитки на одне місце
- Як повернути повну вартість квитка
- Втратив квиток на літак. Як відновити?
- Що робити, якщо запізнився на рейс
- Чи не випустили з країни за борги
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Авіакомпанія скасувала виліт? Затримала рейс? Продала два квитки на одне місце? Або ви запізнилися на літак? Відповіді на ці та інші питання знайшов сайт EG.RU
Купити квиток на літак і опинитися через кілька годин на протилежному кінці карти світу - легко, якщо все йде гладко: квиток куплений, рейс не затриманий, проблем з контролем немає.
А якщо щось пішло не так? Сайт EG.RU розібрався, що належить пасажиру, а де сперечатися з системою марно.
Готель при затримці рейсу покладена не всім
Кабмін почав перейматися комфортом пасажирів, які «застрягли» в аеропорту. Якщо очікування вильоту затягується з вини авіакомпанії через затримку рейсу, скасування через метеоумови і технічних причин, то перевізник зобов'язаний організувати пасажирам безкоштовну готель. Але не всім підряд, а тільки тим, хто чекає понад вісім годин вдень і шести годин вечора або слідує транзитом з 24-годинним очікуванням.
Є ще одне застереження: на преференції ви можете розраховувати тільки якщо встигли пройти пункт пропуску через держкордон. А якщо ви сидите недалеко від стійки реєстрації, то чекати вильоту доведеться в загальному залі. Пам'ятайте, з недавніх пір сидіти на підлозі і лежати на кріслах в аеропортах заборонено.
Готелі будуть розташовані у вільній митній зоні, тобто там же, де магазини дьюті-фрі. Буде це зроблено через якийсь час, а поки комфорт пасажирів зафіксовано тільки в урядовій постанові.
На що може розраховувати пасажир, якщо затримали виліт? Зображення: Віктор Гусейнов / КП
Затримка рейсу авіакомпанією
Якщо ваш літак затримується через форс-мажору (погода не дозволяє або технічна несправність літака), то можна розраховувати на приємні бонуси від авіакомпанії, які скрасять нудне чекання. За посиденьки в аеропорту від двох до п'яти годин можна розраховувати на безкоштовні напої та їжу (як правило, вручаються ваучери, які можна обміняти в кафе аеропорту), два безкоштовних телефонних дзвінка або повідомлення по факсу та електронної пошти. Якщо очікування затягується, то варіанти два: або безкоштовний номер в готелі і трансфер до нього, або повернення грошей за квиток.
Як правило, перевізник не поспішає пропонувати повернення і намагається виконати свої зобов'язання.
Компенсація при скасуванні рейсу
Якщо ваш рейс скасований, то ключове значення мають причини, за якими скасували рейс і термін, за який вас повідомили. Якщо не вдаватися в деталі, то при скасуванні вильоту перевізник зобов'язаний запропонувати альтернативний рейс або повернути повну вартість квитка і компенсацію: за маршрут до 1,5 тис.км - 250 євро, до 3,5 тис.км - 400 євро, понад - 600 євро.
Але не поспішайте радіти, тонкощів в цій частині правил так багато, що домогтися реальної виплати грошей буде не так просто. Отже, ніяких компенсацій понад квитка не буде, якщо:
- Літак не летить через негоду, теракту, масових заворушень та інших форс-мажорних умов;
- Про скасування вам повідомили за 14 днів. Вважається, що це зручний час і пасажир цілком може одержати гроші за квиток і купити інший;
- Повідомили за 7-13 днів, але запропонували альтернативний рейс, яким можна полетіти майже в той же час (різниця в 2-4 години між вильотом і прильотом від планового);
- Інформація до вас дійшла за 7 днів до вильоту, але альтернативний рейс пропонується з різницею о 1 годині від планованого;
- Якщо рейс-заміна летить строго за графіком скасованого;
- У всіх інших ситуаціях (а їх залишається не так багато), можна отримати компенсацію. Причому не тільки за свій квиток, а й за інші квитки, якщо маршрут був складовою.
Авіакомпанія повинна компенсувати тривале час очікування рейсу в аеропорту. Зображення: Марія Ленц / КП
Два квитки на одне місце
Така неприємна ситуація називається красивим словом овербукинг. Ваше місце може бути продано ще одній людині. Для вас це надзвичайний випадок і дика випадковість? Для авіакомпанії - нормальна практика. Багато перевізників свідомо продають квитків трохи більше, ніж пасажирів. Якщо відкинути тих, хто здасть свій квиток або не з'явиться на посадку, вийде якраз норма. Але бувають і неприємні ситуації, коли з'явилися всі, або в разі, коли літак замінили на менш місткий.
Тут діє золоте правило: хто вперед, того і крісло. Пройдіть електронну реєстрацію на рейс, як тільки вона почалася, або приїжджайте в аеропорт до відкриття стійок реєстрації.
На що можна розраховувати в таких ситуація:
- На місце в бізнес-класі за ціною економ і навпаки;
- На пропозицію полетіти більш пізнім рейсом за рахунок авіакомпанії і за компенсацію;
- На відшкодування шкоди в сумі від 250 до 600 євро, але тут теж маса хитрощів. Кінцеві виплати залежать протяжності перельоту, запропонованих авіакомпанією умов і т.д .;
- На готель, харчування та мобільний зв'язок, якщо ви все ж залишилися за бортом.
І найголовніше, якщо добровольців, які погодяться летіти іншим рейсом, не знайдеться, то авіакомпанія залишає за собою право зняти з літака будь-якого пасажира. Наприклад, того, хто прийшов на реєстрацію останнім.
Якщо овербукинг увірвався у ваше життя, то не забудьте поставити на стійці реєстрації позначку в квитку, що вас не беруть в літак з вини авіакомпанії.
Як повернути повну вартість квитка
Авіакомпанії готові повернути повну вартість квитка в рідкісних випадках і далеко не всім. Якщо ви посварилися з приятелем і не хочете летіти разом, то це зовсім не аргумент. Начальник, який раптом не дає відпустку, теж не підійде для отримання всієї вартості квитка.
Перевізник визнає вагомими:
- Смерть близького родича (матері, батька, дитини, чоловіка);
- Відмова у видачі візи (природно, документально підтверджений);
- Екстрена госпіталізація (звичайно ж, підтверджена всіма медичними виписками).
Другий і третій варіант буде актуальний тільки для самого мандрівника. Якщо його супутник теж вирішить не летіти в поодинці, то розраховувати на повну компенсацію йому не доведеться. Для нього це зовсім не вагома причина.
Як не залишитися за бортом? Зображення: Олександр Глузь / КП
Втратив квиток на літак. Як відновити?
Ситуація неприємна, але виправна. Щоб позбавити себе і пасажира від таких непорозумінь, авіакомпанії все частіше продають електронні квитки на літак. Маючи такий віртуальний талон, вам не доведеться переживати за паперовий документ. Досить мати паспорт і пам'ятати час вильоту.
Якщо все ж був куплений звичний паперовий квиток, то має сенс подбати про його збереження. Не вийшло: чи не панікуємо, авіакомпанії хоч і не зобов'язані відновлювати квитки, але йдуть назустріч пасажиру:
Що робити, якщо запізнився на рейс
Якщо завершилася реєстрація, а літак ще не полетів, то є шанс все виправити.
- У кожному аеропорту є стійки реєстрації тих, хто запізнився пасажирів. Вас екстрено внесуть до списку пасажирів, проводять до виходу і доставлять на борт в кращому вигляді. Коштує це задоволення від 2000 рублів і вище, залежно від аеропорту.
- Якщо літак полетів без вас, то можна спробувати отримати компенсацію за квиток. За документ бізнес-класу вам повернуть не тільки гроші, але і запропонують полетіти наступним рейсом. Якщо безповоротний тариф (промо, економ - у кожної авіакомпанії він свій), то шансів повернути гроші практично немає. Перевізник може вам компенсувати тільки вартість тарифу, без повернення всіх зборів.
- Якщо квиток був куплений туди і назад, а ви вимагаєте повернути вам гроші тільки за одну частину перельоту, то авіакомпанія анулює обидва проїзних документа. За другий кошти вам повернуть, за перший - під питанням.
Чи не випустили з країни за борги
Мабуть, найнеприємніша ситуація, яка може трапитися з мандрівником в аеропорту - це заборона на виїзд. Про нього дізнаються тільки на стадії прикордонного контролю. Інформацію про боржників прикордонникам передають судові пристави.
Які борги стануть обмеженням для виїзду:
- 30000 рублів (ЖКГ, штрафи, кредити, податки і тд);
- 10000 рублів (аліменти, компенсації за шкоду здоров'ю, моральну шкоду ітд).
Оплатити свої зобов'язання тут і зараз не вийде. Поки в Росії такої практики немає. Виходить, до подібних «сюрпризів» треба готуватися заздалегідь.
Обмеження виїзду означає, що пристави всерйоз намірилися стягнути з вас борг. Тепер ваша доля залежить від людини, який веде вашу справу.
- Біжимо в районний відділ ФССП, беремо платіжки і оплачуємо всі борги.
- Документ про оплату несемо назад, з огляду на російську бюрократію - це актуально.
- Беремо довідку, що все оплачено і чекаємо 10 днів, коли вас викреслять з бази боржників. Маленька поправочка: не тільки пристави, а й прикордонники.
- Для заспокоєння совісті перевіряємо себе в базі боржників на сайті судових приставів і пишемо запит в онлайн-приймальню прикордонної служби з проханням підтвердити, що ви тепер виїзний. На офіційну відповідь піде ще 10-12 днів.
Корисна порада: якщо ви купили не просто квиток на літак, а цілий тур, то неодмінно оформите страховку від невиїзду.
Як відновити?Затримала рейс?
Продала два квитки на одне місце?
Або ви запізнилися на літак?
А якщо щось пішло не так?
На що може розраховувати пасажир, якщо затримали виліт?
Для вас це надзвичайний випадок і дика випадковість?
Як не залишитися за бортом?
Як відновити?