- Навіщо боржнику виписка по рахунку?
- Куди скаржитися на колекторів?
- Асоціація колекторів НАПКА
- Судовий розгляд
- Відмовитися від платежів
- Законні способи боротьби
- Як правильно спілкуватися по телефону з колекторами?
- Повноваження співробітників стягнення
- Що робити людині, якщо він не боржник, але йому постійно телефонують?
- Чи мають право колектори дзвонити родичам боржника?
- підсумок
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Сьогодні колекторські агентства (далі КА) є головним інструментом банківського стягнення. Їх діяльність контролює ФЗ 230 і з 01.01.2017 р серйозно обмежує повноваження, ніж та може скористатися будь-який громадянин має борг.
Необхідно розуміти, що боротьба буде не з легких, адже стягнення в Росії знаходиться в зародковому стані, а самі способи нагадують ситуацію, яка відбувається в 90-і роки.
Страх, єдина зброя, яку визнають співробітники фірм з вибивання боргів і боротьба з ними необхідна, адже ми зобов'язані відстоювати свої громадянські права і інтереси.
У кредитних організацій два шляхи повернути гроші:
- Звернутися до судової системи.
- Продати або переуступити борг третім особам.
Раніше ми писали, що робити, якщо у вас борг банку . Радимо прочитати цю статтю, щоб розуміти, як боротися з кредитором і системою в цілому.
У другому випадку позичальник піддається постійному терору і пресингу. У позичальників і їх оточення виникає питання, як протистояти КА? Чи може закон в цьому допомогти?
Колектори - це бич сучасності. Сьогодні уряд спільно з ректорами вузів всерйоз замислюються про введення в навчальну програму інститутів - факультети колекторів. Незабаром вони стануть дипломованими фахівцями. Поки незрозуміло як це вплине на методи стягнення, але можливо, ми будемо рівнятися на захід і захищати себе цивілізованими способами.
Важливо! З 21.06.2016 р депутати Державної думи ввели новий закон про регулювання колекторської діяльності. Ознайомитися з поправками можна тут.
Існує два види договорів, за якими борг передається в колекторське агентство. Згідно ст. 382 ГК РФ борг може бути переданий третім особам:
- Агентський договір. Банк передає заборгованість на час в КА. Як правило, на три місяці. Потім, якщо борг не стягнуто, то він передається в наступний агентство, і так кілька разів.
- Договір цесії. Після того як борг не змогли стягнути ні колектори, ні служби стягнення банків, його продають за договором цесії.
Важливо! За агентським договором, позичальник зобов'язаний оплачувати заборгованість по реквізитах банку. За договором цесії платять, за реквізитами колекторів.
Клієнту необхідно отримати копію договору. Її можуть вислати по електронній пошті або по факсу. Звичайним листом запросити паперу не вийде. Їх просто не відправлять.
Навіщо боржнику виписка по рахунку?
Незалежно продано проблемне угоду чи ні, позичальникові необхідно замовити виписку по рахунку в банку, де він брав кредит. У ній відображаються раніше внесені платежі і повна звітність по руху грошових коштів.
Це необхідно для розуміння необхідної від вас суми. Наприклад, якщо кредит був 10 тис. Рублів і ви вже виплатили 20 тис., То чому ще повинні стільки ж? У даній ситуації буде доречним зробити перерахунок боргу і звернутися до суду.
До речі, такий метод боротьби є найбільш правильним, з точки зору закону, що підтверджується великою юридичною практикою.
Куди скаржитися на колекторів?
Скаржитися на дії колекторів по їх гарячої лінії безглуздо. На відміну від банку, який стежить за своєю репутацією.
Існує кілька місць, куди можна скаржитись на незаконні дії агентств:
Ефективний варіант боротьби, це скарга в Росспоживнагляд . Його співробітники проведуть повну перевірку КА і в разі порушення ініціюють судове провадження, при цьому будуть представляти ваші інтереси в суді. Але тільки при необхідності.
Якщо колектори погрожують, телефонують вночі, то необхідно написати скаргу в прокуратуру. При цьому докази найкраще збирати самостійно:
- записувати телефонні переговори;
- отримати роздруківки дзвінків;
- зберігати СМСки з погрозами;
- не видаляти інтернет-листування.
Самі співробітники прокуратури нічого робити не будуть, а просто винесуть відмовний рішення. Тому необхідно купити телефон з функцією запису розмов.
Асоціація колекторів НАПКА
Можна поскаржитися в асоціацію колекторів НАПКА. Якщо агентство, співробітники якого загрожують позичальникові, входить в неї, то буде проведена повна перевірка скарги.
Падати скаргу можна на сайті НАПКА.
Інструкція
Переходимо на сайт представників колекторів http://www.napca.ru/napravit-zhalobu/
Заповнюємо нескладну форму і натискаємо відправити
Таким чином, представники асоціації зможуть почати перевірку за фактом порушень.
Важливо! Самостійно зберіть якомога більше документів по кредиту, багато організацій або юристи, будуть їх запрошувати.
Судовий розгляд
Якщо банк не подає в суд, а передає борг з одного колекторського агентства в інше, то ініціювати судовий процес можна самостійно. Подається клопотання по ст. 333 ГК РФ (Скасування або зниження неустойки). Сума боргу фіксується, а суддя знижує, або зовсім скасовує нараховані банком штрафи. Також можна подати в суд на колекторів.
Необхідно обґрунтувати причину прострочення:
- довідка 2НДФЛ, якщо знизився рівень доходу;
- болелі- довідка з лікарні і т. д.
Пристави не зможуть вичитати з вашої зарплати понад 50%. Грамотний юрист знизить цю планку до 30%.
Радимо вирішити що-небудь з майном, щоб уникнути його арешту. Квартиру заарештувати не зможуть, якщо вона є єдиною житловою власністю. Що можуть заарештувати пристави, дивимося тут .
Боротьба за допомогою судової системи не дозволяє КА впливати на позичальника іншими способами, крім як, спілкуванням в рамках правового поля.
Відмовитися від платежів
Даним способом боротьби користуються люди з важким фінансовим становищем.
Колектори в суд подають дуже рідко, тому просто міняйте телефони, і не відкривайте двері, коли до вам приїжджають. Через деякий час, борг «заморозять» через неефективність роботи з ним.
Важливо! Не забувайте, що термін позовної давності становить три роки. Якщо ви нічого не платили в цей період, то сміливо йдіть до суду, і списуйте заборгованість. Або можна залишити все як є, значення це не має. Колекторам простіше знайти людину, яка заплатить, ніж витрачати час і гроші на вас.
Законні способи боротьби
Юридичні методи
З початку 2017 року набув чинності Федеральний закон №230 (Про захист прав і законних інтересів фізичних осіб при здійсненні діяльності по поверненню простроченої заборгованості).
Наглядовим органом призначена служба ССП, яка зобов'язана перевіряти діяльність колекторських агентств за зверненнями громадян.
У разі виявлення порушень, фірма може бути оштрафована на суму до 500 тис. За одне правопорушення.
Подати скаргу можна на сайті ФССП, але для цього необхідно зареєструватися, що може викликати деякі складності.
Якщо ви зареєстровані в особистому кабінеті на сайті приставів, то переходимо на http://fssprus.ru/form/, де в режимі онлайн пишемо скаргу на незаконні дії колекторів.
Якщо не зареєстровані, то на головній сторінці переходимо на сайт держпослуг , Де і проходимо реєстрацію.
Також можна ввійти в особистий кабінет за допомогою електронного підпису. Отримати її можна в будь-якому МФЦ, які є в кожному місті.
Психологічні методи боротьби
Налякати колекторів складно, але можна пояснити їм, що їхні дії незаконні і ви будете змушені звернутися в поліцію. Також рекомендуємо попереджати тих, що дзвонять, що всі розмови записуються. У 50% це спрацьовує, і розмова проходить в рамках правового поля.
Як правильно спілкуватися по телефону з колекторами?
У службі стягнення працюють люди, які готові нормально спілкуватися, якщо і опоненти будуть розмовляти нормально, без переходу на особистості.
- Ведіть переговори спокійно.
- Вислухайте позицію колекторів.
- Не бійтеся і не погоджуйтеся оплачувати названу суму.
- Торгуйтеся як на ринку і збивайте суму загального боргу.
- Відстоюйте позицію, якщо дали обіцянку сплатити, стримаєте його.
- Якщо відмовляйтеся від оплати, стійте на своєму до кінця.
Колектори повинні зрозуміти, що ви людина слова. Від цього буде будуватися модель поведінки і роботи на вашу боргу. Якщо людина йде назустріч, то і йому також поступляться. Ця формула боротьби може бути застосована до всіх сфер життя.
Повноваження співробітників стягнення
Зі вступом Закону №230 у колекторів з'явилися повноваження, які вони не можуть порушувати. В іншому випадку їх чекає штраф. Як будуються відносини колекторів і боржників, тепер чітко прописано в ст. 4-6 Закону.
Не допускаються:
- загрози або будь-яка форма насильства;
- псування майна;
- введення в оману;
- дзвінки не частіше двох разів на тиждень;
- особисті контакти не частіше ніж один раз на тиждень і тільки з вашої згоди.
Важливо! Радимо фіксувати порушення і звертатися в наглядові органи. Тільки такими способами боротьби, бізнес стягнення стане цивілізованим.
Що робити людині, якщо він не боржник, але йому постійно телефонують?
Колекторські агентства дістають своїми викликами не тільки того, хто проштрафився позичальника, але і все його оточення і навіть незнайомих людей. Що робити якщо не брав кредит, але співробітники стягнення тиснуть на вас і вимагають оплатити чужий борг або знайти потрібного їм людини?
Звичайно, існує легкий шлях просто послати колекторів куди подалі, але як показує практика, це ні до чого не призводить. Ви повинні пояснити людям, що нікого шукати не будете, передавати нічого не збираєтеся. При повторному дзвінку будете змушені звернутися в прокуратуру за фактом вимагання з вас грошових коштів.
Природно, подібне висловлювання ніяк не подіє, але в базі обов'язково зберегтися вашу розмову, а також коментар співробітника. Що нам і потрібно. При наступному виклику, попросіть співробітника представитися, назвати свою організацію, на яку він працює. Уся розмова потрібно записати.
Важливо! Якщо колектори відмовляються називати своє агентство, попросіть надіслати реквізити для оплати. Скажіть, що закриєте борг за позичальника.
Тепер можете сміливо писати заяву в прокуратуру. Зробити це можна за допомогою інтернету не виходячи з дому. Відмовити в прийомі скарги вам не зможуть. Доведеться все перевірити.
Після подібних дій можете бути впевнені, що дзвінки припиняться.
Інструкція по боротьбі за свої права через СК
Переходимо на сайт https://genproc.gov.ru/ і натискаємо кнопку - Інтернет приймальня
Читаємо правила для складання заяви і натискаємо «Згоден»
Заповнюємо форму звернення і вибираємо регіон
Далі, по кроках заповнюємо з'являються поля і пишемо претензію.
Чи мають право колектори дзвонити родичам боржника?
Дзвінки від колекторів звичайне явище, якщо у вас борг. Але чи можуть вони турбувати ваших родичів? Так, можуть. Але згідно з Федеральним законом №230 не частіше двох разів на тиждень. При цьому вони не можуть повідомляти будь-яку інформацію по заборгованості або персональні дані.
При більш частих контактах необхідно звернутися в суд, т. К. Ваші права й інтереси порушені (ст. 3 ЦПК РФ) або написати заяву в прокуратуру.
підсумок
Боротьба боржників і стягувачів з кожним роком набуває все більш цивілізований відтінок. Але ми радимо не вирішувати подібні питання самостійно. Зверніться до представників юридичних організацій для надання кваліфікованої допомоги.
У всіх регіонах діють юристи, готові допомогти або проконсультувати людину, яка потрапила у важку ситуацію безкоштовно. Держава стежить за наданням подібних пільг. Тому ви без зусиль знайдете потрібних адвокатів по боргах.
Якщо у вас виникають питання по темі даної статті або потрібна консультація, опишіть свою ситуацію в коментарях або зверніться до чергового юристу в формі спливаючого вікна.
Будемо раді вам допомогти, тільки разом ми зможемо боротися з беззаконням стягнення і домогтися його становлення на цивілізовані рейки.
Куди скаржитися на колекторів?
Чи мають право колектори дзвонити родичам боржника?
У позичальників і їх оточення виникає питання, як протистояти КА?
Чи може закон в цьому допомогти?
Навіщо боржнику виписка по рахунку?
То чому ще повинні стільки ж?
Куди скаржитися на колекторів?
Як правильно спілкуватися по телефону з колекторами?
Що робити людині, якщо він не боржник, але йому постійно телефонують?