Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Петербурзькі далекобійники, які 5 січня перекривали один з в'їздів на ЗСД, розповіли в студії інтернет-каналу [Фонтанка.Офіс], як вони планують боротися за безкоштовний проїзд.
Сергій Куликов / Інтерпресс
Автомобілісти, якими 5 січня довелося кілька годин стояти на двадцятиградусному морозі в пробці біля південного пункту оплати ЗСД, що не поцікавилися, хто і навіщо паралізував трасу. Акція далекобійників була адресована журналістам - і організатори вважають, що своєї мети досягли. В студії [Фонтанкі.Офіс] голова ОПР Андрій Бажутін пояснив, яке відношення має його син до акції на ЗСД, а єдиний затриманий поліцією учасник подій Олександр Макаров - чим закінчилося засідання суду у справі про перекриття траси.
- Щодо Олександра Макарова порушено адміністративні справи за непокору вимогам співробітника поліції і перекриття проїзду. Суд виніс рішення?
Макаров: З приводу рішення суду я нічого зараз не можу сказати. За станом здоров'я я не з'явився на засідання 7 січня. На сайті суду висить база, і з'ясувати що-небудь через інтернет мій адвокат Динар Идрисов теж не може.
- Що вам загрожує?
Макаров: За перекриття траси від 50 до 100 тисяч рублів штрафу. Але я її не перекривав.
Бажутін: Ми все з'ясуємо в найближчі дні. Якщо обвинувальний рішення є, будемо писати скарги.
- Якщо трасу ніхто не перекривав, то що це було?
Бажутін: Якщо вдарити бампером в шлагбаум, то це вважається дорожньо-транспортною пригодою. У нас було 10 машин і 15 учасників. Машини вдарилися в шлагбауми, і, щоб не вийшло, що водії втекли з місця ДТП, ми викликали співробітників ДАІ.
- А за вами в цей час збиралася багатокілометрова пробка.
Бажутін: Так буває на дорозі, коли трапляється аварія.
- Що стало приводом для акції?
Бажутін: Ми неодноразово піднімали цю проблему. ЗСД перекрив нам, вантажоперевізникам, в'їзд в порт. Тому що по місту вантажівкам проїзд заборонений, будь в'їзд - це 5 тисяч рублів штрафу. Але ми їздимо на розвантаження і вивантаження, ми возимо товари народного споживання, товари першої необхідності. І зараз машини, які йдуть на трасу "Скандинавія", змушені користуватися цією дорогою. І коли ми йдемо в порт, теж. І повинні платити. Що позначається на підсумковій вартості товарів.
- Ці проблеми почалися у вантажоперевізників тільки в грудні?
Бажутін: Проблеми з'явилися, як тільки відкрили рух по ЗСД, - кілька років тому. Питання про те, що для вантажівок немає проїзду в порт, постало відразу. Але потім ця історія трошки заткнулася.
- Чому саме 5 січня чаша вашого гніву виявилася переповнена?
Бажутін: Люди ми мобільні, працюємо по всій країні, постійно в роз'їздах. І весь інший час року зібрати далекобійників на акцію важко.
- І ви змогли зібратися 5 січня в кількості 15 чоловік.
Бажутін: Ми могли зібратися в набагато більшій кількості. Але ми не вважали за потрібне залучати більше людей, тому що самих пунктів оплати на цій ділянці ЗСД не так багато. Навіщо влаштовувати стовпотворіння? Дорога, якою користуються ті, хто спізнюється на літак, проходить з іншого боку, і ми її принципово не перекривали. А ті, хто повертається з Пулково в Петербург, напевно, завжди встигне додому. А що стосується пожежних, спецмашин або швидкої допомоги, то за весь час, що я пересуваюся по ЗСД, я їх там не бачив. У день перекриття ЗСД була одна машина МНС.
- А прості водії, які стояли в скопилася пробці, до вас приходили з квітами та подяками?
Бажутін: Слів було сказано багато. Але особисто ми їх не чули. Кілька людей, відкривши двері, проїжджали повз і кричали: «Пацани, ви молодці!» Були провокатори, які кричали і махали руками, звертаючись до співробітників ДАІ. Але до нас ці люди не пішли.
- А по якихось ознаках водії на ЗСД могли зрозуміти, що відбувається акція протесту, а не просто хуліганство?
Бажутін: Якби хтось прийшов і поцікавився, ми б пояснили, що відбувається. Акція була спрямована більшою мірою на увагу ЗМІ. І новини були. Нас же загнали в такі рамки, що ми не можемо проводити автопробіги, а мітинги нам узгоджують в Синявинских болотах. Тим, хто живе там білків і зайчиками проблеми вантажоперевізників не дуже цікаві.
- Рух ОПР було створено для боротьби з системою оплати проїзду по федеральних трасах «Платон». Чому раніше ми не чули, що у ОПР є якісь питання і до ЗСД теж?
Бажутін: Справа в тому, що ОПР це дуже молода організація.
- Не така вже й молода.
Бажутін: Вона існує з квітня 2016 року - документи все ще в процесі реєстрації в Мін'юсті. Але проблема ЗСД в тому, що 11 км шляху стоять 125 млрд рублів, а концесіонер буде до 2042 року отримувати гроші з бюджету міста, навіть якщо ніхто не буде за цими 11 км їздити. Що ж це за преференції у цього концесіонера? Якийсь незрозумілий власник 8% акцій знаходиться у кіпрському офшорі. Концесіонери «Газпромбанк» і ВТБ - це державні банки. Це наші з вами гроші. У цій країні ми господарі. Давайте почитаємо Конституцію. Я теж її не читав до грудня 2015 року.
- Якщо подивитися на послідовність новин про далекобійників і ЗСД, то у людини неупередженого виникає абсолютно чіткий асоціативний ряд. Все почалося з конфлікту Андрія Бажутін з співробітниками ЗСД після інциденту з його сином. Юнак нібито зламав шлагбаум, проїжджаючи без зупинки через пункт справляння оплати на Audi A8. А всього через кілька днів далекобійники фактично перекрили ЗСД.
Бажутін: Часто ЗМІ видають інформацію, не розібравшись. При чому тут мій син? Він власник автомобіля, але пересуваюся на Audi A8 я. Це я проїжджав через пункт справляння плати і відгинав шлагбаум. Своїх дітей я не підставляю. Пошкодити цей шлагбаум на малій швидкості не можна. А ДТП - це коли є матеріальний збиток. Ось я і поїхав на ЗСД, щоб показати, що система відкидання шлагбаума працює. Вибігли співробітники ЗСД - і журналісти писали, що «культурно і адекватно» намагалися порозумітися. На викладеної нами в інтернет відеозапису видно, що там ні про яку культурності і адекватності мови немає. Я народився в Єкатеринбурзі і пам'ятаю, як там спілкувалися в 90-і роки, - ось це були нормальні хлопці десь звідти.
- А до цього ви оплачували на ЗСД?
Бажутін: Я не оплачую ЗСД ніколи принципово і не приховую цього. Коли мені треба, я їду там і не плачу. Це міська магістраль.
- А якого результату ви хотіли домогтися 5 січня?
Бажутін: Ми його добилися - нам стали задавати питання журналісти, пішли новини, ми привернули увагу до проблеми платного проїзду по ЗСД.
- Але все ж роками їздять через ЗСД і платять - і проблеми в цьому не бачать.
Бажутін: Може, і бачать. Але багато людей, як і ми до минулого року, не знають, що у них є права і важелі боротьби за ці права. Ми своїми акціями показуємо, що вони є. Ми спілкувалися з інспекторами ДАІ, які прийшли оформляти ДТП. Вони сказали, що кожен день люди проїжджають через ці шлагбауми, які не оплачуючи проїзд. По трасі М-4 «Дон» ешелонами йдуть вантажівки, що не оплачуючи проїзд. Тому що люди зрозуміли, що платять чужому дядькові.
- А що ви від ЗСД хочете?
Бажутін: Ця дорога є стратегічно важливою. Вона проходить над портами. І нею не повинен розпоряджатися приватний користувач. У Москві третє кільце також було побудовано для розвантаження руху. Воно безкоштовне. У Петербурзі у вантажівок немає альтернативних шляхів об'їзду, крім ЗСД.
- Ви плануєте інші акції на ЗСД?
Бажутін 5 січня ми промацали грунт. Всі наші стратегічні плани я розповісти не можу. Але акції будуть, поки нас не почують. Міністр транспорту пан Соколов сподівається на залізничні перевезення, але до кожного супермаркету він не прокладе рейки. А що зроблено для автотранспортної галузі? Нічого. І ті кошти, які були зібрані «Платоном», пішли в регіональні бюджети на ремонт доріг в містах. Але нам же сказали, що ми повинні платити, тому що псуємо федеральні траси. Чому тоді на ці гроші асфальтують Невський проспект, по якому я на вантажівці не їжджу?
- Пане Олександре, а ви відчуваєте, що чимось ризикуєте, беручи участь в боротьбі з ЗСД і «Платоном»?
Макаров: Ні, я нічим не ризикую.
- Але ви ж перевозите вантажі на власній машині як індивідуальний підприємець. Ніякого тиску на вас не роблять?
Макаров: Ніякого тиску немає.
- А чому тоді ви такий один, якщо платити не подобається всім? Чому сотні не виходять протестувати?
Макаров: Коли мене привезли до відділу, я так зрозумів, що їм треба когось ще затримати. Але потім передумали, мабуть.
Бажутін: Насправді, виходять багато. Нас підтримують. Кожен далекобійник звик боротися з негараздами життя і з дорогою один, сам по собі. Але в об'єднання вступають по 14 - 15 чоловік в день. Зараз у нас близько 7 тисяч членів з різних регіонів країни. Членські внески ми поки збирати не маємо права. Але люди отримують від нас юридичну підтримку. Ми виїжджаємо, наприклад, на Чудовський пост, тому що там співробітники УГДН перевищують свої повноваження і заарештовують автомобілі. Ми хочемо, щоб свавілля припинився.
- Перекриття 5 січня стало найпомітнішою акцією далекобійників в Петербурзі за останній рік. А що ви весь інший час робили, як боролися з «Платоном» - і яких результатів досягли?
Бажутін: Ще на самому початку минулого року ставки по «Платону» були сніжени.Но наша вимога колишнє - повне скасування «Платона». Мінтранс, економічний блок уряду і пан Медведєв вдають, що все добре і вони йдуть правильним шляхом. І намагаються знову підняти тарифи з 1 лютого. Ми розуміємо, що нам це загрожує. Ми весь минулий рік писали папери і звернення. Нас чути не хочуть. Ми зберемо всіх наших колег. Ми розмовляємо з ними на одній мові. Приїхавши на будь-яку стоянку вантажного транспорту, я зможу поговорити з людьми і переконати їх, що у них є права.
Венера Галеева, "Фонтанка.ру"
Суд виніс рішення?Що вам загрожує?
Якщо трасу ніхто не перекривав, то що це було?
Що стало приводом для акції?
Ці проблеми почалися у вантажоперевізників тільки в грудні?
Чому саме 5 січня чаша вашого гніву виявилася переповнена?
Навіщо влаштовувати стовпотворіння?
А прості водії, які стояли в скопилася пробці, до вас приходили з квітами та подяками?
А по якихось ознаках водії на ЗСД могли зрозуміти, що відбувається акція протесту, а не просто хуліганство?
Чому раніше ми не чули, що у ОПР є якісь питання і до ЗСД теж?