- З'ясування органу або посадової особи, яке уповноважені розглядати скарги в вашому випадку
- Підготовка скарги по адмін справі
- Подача скарги по адмін правопорушення
- Очікування розгляду скарги по адмін справі
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Порядок оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення визначається Кодексом про адміністративні правопорушення РФ. Зокрема, в ч. 1 ст. 30.1 Кодексу зазначено, що право на оскарження постанови є у особи, щодо якої винесено цю постанову, у його захисника, а також у потерпілого і у його представника.
Ви можете подати скаргу протягом 10-денного терміну після того дня, коли ви отримали на руки копію постанови (див. Ч. 1 ст. 30.3 КоАП РФ). Цей термін може бути продовжений на день, якщо останній день 10-денного строку припадає на вихідний або святковий день (див. Ч. 3 ст. 4.8 КоАП РФ). Порядок дій як водієві оскаржити постанову про адміністративне правопорушення ми розглянули нижче.
З'ясування органу або посадової особи, яке уповноважені розглядати скарги в вашому випадку
Якщо ми розглядаємо випадок винесення постанови про адміністративне правопорушення інспектором ДАІ відповідно до пп. 3 ч. 1 ст. 30.1 КоАП РФ, ви маєте право подати скаргу в наступні інстанції:
- Вищій посадовій особі, тобто, в нашому випадку - начальнику відділу ГИБДД, в якому працює виніс постанову інспектор.
- У районний суд за місцем розгляду справи.
- У вищестоящий орган.
Порядок подачі скарги розкритий в ч. 1 і 2 ст. 30.2 КоАП РФ. Зокрема, в ньому зазначено, кому ви можете звернутись із скаргою: судді, до органу або посадовій особі, які винесли постанову.
Згідно із загальним правилом, протягом триденного терміну після отримання скарги вони зобов'язані направити її разом з матеріалами справи вищій посадовій особі, до вищестоящого органу або до відповідного суду.
Єдиний виняток становить випадок скарги на постанову судді про призначення адміністративного арешту або адміністративного видворення - ця заява передається до вищестоящого суду в день отримання.
Однак ч. 3 ст. 30.2 КоАП РФ дає вам право подати скаргу безпосередньо на адресу уповноваженого розглядати вашу скаргу вищої посадової особи, в вищестоящий орган або безпосередньо до суду.
Підготовка скарги по адмін справі
Скарга складається в письмовій формі і повинна містити такі відомості:
- Найменування суду або посада особи, якій ви спрямовуєте скаргу.
- Ваші дані (ПІБ, адреса місця проживання, контактний телефон).
- У текстовій частині скарги ви повинні вказати:
- Якщо в справі є потерпілі - відомості про них.
- Найменування суду або органу, який виніс оскаржуване постанову.
- Вочевидь, призначений адміністративне покарання (резолюцію постанови).
- Обставини справи, з якими ви не згодні і правові норми, на які ви посилаєтесь для захисту своїх прав.
- Прикладені документи, що доводять вашу точку зору. Кількість копій документів відповідає числу учасників справи.
- В кінці документа ставиться дата його складання і ваш підпис.
Ви повинні додати копію оскаржуваної постанови і копії документів, на які ви посилаєтесь в скарзі.
Показання свідків також додаються до скарги.
У тому числі ви можете докласти записи відеореєстратора і фотографії (див. Ч. 2 ст. 26.7 КоАП РФ).
Оскільки ваша скарга стосується справи про адміністративне правопорушення, згідно з ч. 5 ст. 30.2 КоАП РФ, вона не накладається адміністративний збір.
Подача скарги по адмін правопорушення
Як ми вже згадували в першому пункті, ви маєте право подати скаргу або безпосередньо до відповідного органу (суду або посадовій особі), які уповноважені вирішувати такі питання, або можете подати скаргу через орган, суд або посадова особа, що винесла постанову. В останньому випадку ваша скарга повинна бути передана адресату протягом 3 діб з моменту отримання.
Ви можете подавати скаргу або особисто, або через повноважного представника. Також дозволена подача скарги поштовим відправленням з повідомленням про вручення.
В останньому випадку датою подання вважатиметься дата, зазначена на відбитку поштового штампу.
Очікування розгляду скарги по адмін справі
Орган, суд або посадова особа розглядають вашу скаргу і за результатами розгляду згідно ст. 30.7 КоАП РФ буде винесено одне з таких рішень:
- Рішення про залишення скарги без задоволення, а постанову без змін.
- Рішення про скасування постанови та про припинення постанови по вашій справі.
- Рішення про скасування постанови, повернення справи на новий розгляд уповноваженій посадовій особі, судді або до уповноваженого органу.