Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Москві - земля, області - фінансовий центр
Стоячи між камер і диктофонів в президентських «Горках», Собянін, здавалося, тягнув інтригу, розмірковуючи про те, що столиця - один з найбільш перенаселених мегаполісів світу, і розширення в 2,4 рази суттєво знизить щільність населення: «В цілому, це рішення дозволить змінити вектор розвитку мегаполіса на найближчі десятиліття ».
Але довго не морив: «Мова йде про великій ділянці від Варшавки до Київського шосе і далі на південний захід, до Великого кільця Московської залізниці». Площа нової території - 144 тис. Га. З огляду на, що зараз столиця займає всього 107 тис. Га, її територія виросте в 2,35 рази. Ця територія потребує комплексного градостоітельного планування, яке передбачатиме і адміністративну і ділове будівництво, а так само поява нових освітніх і наукових центрів, повідомив мер столиці.
Семенов Роман
Про житло теж подумали: потенціал розвитку території дозволить побудувати 60 млн. Кв. м. житла, причому щільність забудови буде в 2,5-3 рази нижче, ніж в межах МКАД. Як сказано в матеріалах, які були представлені президенту, розширення дозволить дати житло 2 млн. Москвичів і створить 1 млн. Робочих місць
Розвиток транспортної інфраструктури практично вкладається в існуючі плани розвитку московського транспортного вузла, продовжив Собянін.
«Ми визначили, що основна ділянка виділяється під цілі, про які Сергій Семенович говорив, починаючи з розташування федеральних органів влади», - вступив в розмову з журналістами мовчав до цього Борис Громов. За його словами, вирішено не збирати «все в одне місце», тому фінансовий центр буде розміщений по Рубльово-Архангельському напрямку. «Швидше за все, це варіант, який буде розглянуто», - уточнив губернатор Підмосков'я.
До речі, площа цієї ділянки - 430 га. Він знаходиться в Красногорському районі Московської області, в 3 км від МКАД. Там у 2005 році сенатор Сулейман Керімов захотів побудувати "місто мільйонерів". Але навесні 2008-го Керімов продав цю землю альянсу інгушського бізнесмена Михайла Шішханова і Ощадбанку РФ - за $ 5,3 млрд., Майже в 25 разів дорожче за первинну вартість. Сбербанк видав Шішханову кредит під заставу землі в розмірі $ 4 млрд. Оскільки кредит не був погашений, Сбербанк забрав всі землі собі.
За словами Громова, все пропозиції отримали попередню згоду Медведєва. Про способи передачі обласних земель місту Громов проте поширюватися не став, зазначивши, втім, що це «справа техніки», але питання потребує ретельного опрацювання. Втім, область не відчуває себе обділеною - на думку Громова, після розширення автоматично зростуть ціни на землі, що примикають до нових столичним кордонів.
Які саме федеральні і муніципальні установи переїдуть на південний захід від МКАД, обидва високопосадовці поки не знають. На детальне опрацювання проекту буде потрібно як мінімум рік, зауважив з цього приводу Собянін.
Зате вже відомі транспортні плани розростається столиці. Як вже говорилося вище, вони приблизно збігаються з програмою розвитку транспортного комплексу Московського регіону. У неї входить формування в старих і нових кордонах міста трьох хордових напрямів, ремонту поперечних доріг в зоні 15-20 кілометрів від МКАД і реконструкція радіальних напрямків на головних ділянках за МКАД. Буде розвиватися і метро: в пропозиціях містяться пункти про будівництво нової лінії метрополітену в Сколково, продовження лінії метрополітену від станції «Південно-Західна» на два перегону «Тропарево» і «Румянцево», а так само продовження лінії метрополітену від Південного Бутово на 1 2 перегону в сторону Комунарка. Де не пройде метро - пустять швидкісний трамвай, причому в «широтному напрямку», щоб транспортна сітка була більш зручною для пасажирів. Залізниці теж не залишилися забуті. Преполагает першочерговий розвиток залізничного транспорту в західному, південно-західному і південному напрямках, будівництво двох залізничних вокзалів на Київському і Курськом напрямках МЗ в районі перетину з автомобільною дорогою А-101, будівництво сполучних залізничних колій між Смоленським і Київським напрямками МЗ, модернізація і продовження Усівського залізничної гілки. Ну а транспортно-пересадочні вузли будуть працювати на пересадку пасажирів з приміських електричок на міський громадський транспорт.
Таким чином, Москва і область поділили майбутній столичний федеральний округ по братськи: столиці дісталися гігантські території для розширення і зростання, Підмосков'ї - міжнародний фінансовий центр, за ним же залишилося Сколково. Втім, до прийняття пропозицій, їх конкретної опрацювання, а вже тим більше реалізації пройде ще дуже багато часу.
Велика містобудівна революція
Декларований відхід від колишньої радіально-кільцевої схеми розвитку Москви до нової концепції міста без єдиного центру представляється воістину революційною. Система містобудівного розвитку столиці зміниться вперше з часів Юрія Долгорукого. У той же час про необхідність такої зміни говорили мало не впродовж ста років.
- Це легалізація дійсного стану справ, існування Москви і сусідніх районів як одного цілого, - говорить професор Московського архітектурного інституту, експерт по територіальному і міського розвитку, член Громадської палати РФ В'ячеслав Глазичев, - слід було давно визнати цей статус, встановити єдину економічну транспортну управлінську систему фактично об'єдналися територій.
За словами вченого, про програму розселення столиці, говорили вже на початку 1920-х років, потім опрацювання питання відновилася в 1960-і, 1990-е, але далі дискусій справа не йшла. Місто тим часом розвивався.
«У 1961 році межа міста була встановлена по МКАД, територія міста збільшилася до 88 тис. Га, а населення - до 6 млн осіб. В даний час територія міста становить 107 тис. Га, а населення - 11,5 млн осіб, - говориться в офіційному повідомленні уряду Москви і області, - Таким чином, за 50 років територія міста зросла в 1,2 рази, а чисельність населення - практично в 2 рази. В результаті сучасна Москва перетворилася в один з найбільш густонаселених мегаполісів Європи та світу. Щільність населення в російській столиці становить 11,0 тис. Чол. / Кв. км, в той час як в Берліні вона становить менше 4 тис. чол. / кв. км; в Парижі, Лондоні, Нью-Йорку в порівнянних кордонах - менше 7 тис. чол. / кв. км. Забезпеченість житлом жителів міста Москви - одна з найнижчих серед інших регіонів Росії (19 кв. М / чол.), Тоді як в середньому по країні вона становить 22,8 кв. м / чол.
Москва гостро потребує нового транспортному будівництві, розвитку соціальної сфери, майданчиках для зведення нових житлових кварталів, а також для розміщення нових ділових і адміністративних центрів.
Вимогою часу є відхід від історичної концепції єдиного міського центру на користь більш гармонійним поліцентричної структури, яка дозволяє забезпечити рівномірне розселення жителів і розподіл міських функцій. Однак територіальні резерви для розвитку міста практично вичерпані: будь-яка масштабна будівництво в існуючих межах міста призведе до істотного погіршення якості життя москвичів, а також екологічної обстановки в столичному регіоні ».
- Ми, фахівці, величезна кількість разів говорили, що проривати зашморг МКАД необхідно, - каже мистецтвознавець, історик архітектури, член президії експертної ради при головному архітекторі міста Москви Олексій Клименко.
Міський статус на руку власникам земель
До останнього часу, втім, на офіційному рівні вирішити це питання було неможливо. Все практично миттєво змінила воля президента.
- Таке враження, що щось з наших численних писань дійшло до мера і губернатора, - вважає Клименко, - правда, багатьох фахівців - урбаністів до розробки пропозицій не првлеклі. Дуже шкода, якщо вони залишаться «за кадром» і в майбутньому.
Але ідея потребує детального опрацювання, вважають вчені.
- Те, що Москві потрібна поліцентрична схема - це давно зрозуміло, - говорить Глазичев, - Як саме її втілити - ще належить довго обговорювати, серйозно опрацьовувати.
- Звичайно, потрібно змінювати функціональне наповнення Москви, - вважає Клименко, - Це неправильно, коли офіси гіганетскіх компаній розташовуються в історичному центрі, на бульварах. Але має бути перебороти юридичні та інфраструктурні труднощі. Перш за все треба вирішити - чи можемо ми забезпечити ці землі транспортним обслуговуванням. У спадок нам залишилися і гігантські сміттєві полігони, і безсистемна забудова цих земель, що проводилася останні роки.
Втім, власникам земель в тепер уже майже колишньому Підмосков'ї міської статус тільки на руку. Приблизно 85% території, яка прирізати до Москви, є землею сільгосппризначення. «Потрібно розуміти, що ринку сільгоспземель як такого зараз не існує, девелоперам не потрібні ризики, а використовувати сільгоспполя за призначенням не вигідно, так як сільське господарство в Підмосков'ї збитково», - пояснив МК директор департаменту індустріальної нерухомості і землі компанії Knight Frank В'ячеслав Холопов. За ідеєю, якщо сільгоспземля не використовується більше 3-х років, її можуть просто вилучити, таким чином, найбільші власники підмосковних полів ризикували втратити власності. Але тепер все змінюється. «Це десятки тисяч гектарів, які ніхто ніколи не міг використовувати, а тепер землі стануть міськими, і тут без зволікань і затримок можна буде вести будь-девелопмент, а ціни, природно, виростуть в рази, - пояснив експерт. - Власники дуже серйозно на цьому зароблять ». Основними власниками землі в Подільському, Наро-Фомінськ і Ленінському районах, які можуть стати Москвою, явлются керуюча компанія «Масштаб», афільована з сенатором Вадимом Мошковича (13 тис га) і група «Абсолют» (один з акціонерів - Олександр Свєтлаков).