Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Телефон - один з найважливіших предметів електроніки в наш час. Сучасні смартфони давно вже перестали бути просто засобами зв'язку і тепер активно використовуються для самих різних завдань. І тому надійний, якісний і при цьому багатофункціональний телефон потрібен практично кожному.
На жаль, телефон - техніка досить тонка, і наявність виробничого браку в ньому зовсім не рідкість. При цьому поміняти телефон не так то просто. У цій статті ми розповімо про те, як проводиться повернення телефону за допомогою претензії і як ця сама претензія складається.
Коли можна повернути телефон
Для початку відповімо на запитання «Коли в принципі можна писати претензію на повернення грошових коштів за телефон або вимагати його обміну?». Він трохи складніше ніж здається на перший погляд, так як телефон є технічно складним приладом, і згідно з діючими Постановами Уряду, а так само «Закону про захист прав споживача», просто так повернути його не вийде. Отже, ви можете здати або поміняти телефон в двох випадках:
- Якщо він неналежної якості, а з дня покупки пройшло не більше 14 днів;
- Якщо він на гарантії, але при цьому є всі підстави для того, щоб повернути його.
У першому випадку все просто - закон «Про захист прав споживача» дає покупцям технічно складних товарів проводити їх обмін і повернення в тому випадку, якщо товар не відповідає своїм характеристикам або бракований, а з моменту покупки пройшло менше 2-х тижнів. У цьому випадку досить повернути телефон з усіма комплектуючими і вказати на його недоліки, а потім підписати документ про повернення. Якщо є всі підстави для повернення, то відмова буде неправомірне, а для повернення телефону буде потрібно писати претензію.
У другому випадку все трохи складніше. Для того, щоб повернути телефон після закінчення двох тижнів, але знаходиться на гарантії, вам буде потрібно довести одне з наступних підстав:
- Ремонт телефону неможливий;
- Ремонт телефону занадто витратний або тривалий;
- Телефон пробув в ремонті разово більше 45 днів;
- Телефон пробув в ремонті 30 днів сумарно протягом року і потрапляв туди більше одного разу.
Якщо у вас є свідчення від сервісного центру, яке підтвердить вашу позицію, то вам варто звернутися в магазин і зажадати повернення. Відмова так само буде вважатися неправомірним і стане можливим тільки за допомогою подачі претензії на повернення телефону.
інфо
Претензія на повернення грошових коштів за телефон неналежної якості - документ не обов'язковий в тому випадку, якщо продавець сумлінно виконує свої обов'язки. Знадобиться вона вам тільки в тому випадку, якщо сам магазин порушує встановлені норми і необгрунтовано відмовляє вам.
Повернення через претензію
Якщо ви зіткнулися з порушенням ваших споживчих прав, то почати боротьбу за них треба з малого, а саме з подачі скарги в сам магазин. Писати претензію на повернення телефону потрібно на ім'я дирекції магазину, вказати в ній потрібно наступне:
- Дані по тому, до кого направлено претензію;
- Дані по тому, від кого вона спрямована;
- Опис покупки: де і коли сталася, що було продано, хто відпустив товар;
- Опис повернення: на яких підставах товар був переданий назад в магазин, чому повертати його відмовилися;
- Перелік прохань до керівників магазину.
інфо
Подається така скарга в головний офіс або особисто, або через представника.
Так само у вас є можливість відправити претензію на повернення телефону поштою, але завжди є ризик того, що ваша скарга буде загублена в дорозі. З моменту передачі звернення у керівництва буде рівно 30 діб на те, щоб відповісти на вашу претензію. У разі позитивної відповіді ви зможете без праці поміняти свій телефон або отримати за нього назад свої гроші, приклавши до загальних документів ще й постанову директора.
завантажити
Звернення в Роспотребнадзор
Наступний тип скарги, який ви можете подати - це звернення в Роспотребнадзор. Дана держслужба займається виключно правами споживача і їх порушеннями, і вона буде дуже ефективна в тому випадку, якщо ви не зможете повернути телефон за допомогою стандартної скарги в магазин.
Ви можете звернутися в Росспоживнагляд наступними способами:
- Зателефонувати за номерами всеросійської гарячої лінії - 8-800-100-0004 для отримання консультацій та 8 800-100-29-26 для подачі звернень щодо захисту прав споживача;
- Направити лист на електронну поштову скриньку [email protected] ;
- Звернутися особисто або відправити лист до відділення. Адреси ви можете дізнатися за посиланням http://www.rospotrebnadzor.ru/region/structure/str_uprav.php .
При цьому найбільш пріоритетним буде саме останній варіант. Претензія на повернення телефону в Росспоживнагляд має включати в себе наступні пункти:
- Дані по відділенню Росспоживнагляду;
- Відомості про вас як про заявника;
- Детальний опис купівлі - продажу, а так само магазину, який відмовив вам у обслуговуванні;
- Відомості про спробу мирного врегулювання конфлікту;
- Ваші прохання і їх обгрунтування;
- Підпис і перелік доданих паперів.
На розгляд вашої скарги у Росспоживнагляду є не більше 30 днів. Протягом цього терміну буде проведена перевірка, за результатом якої вам надішлють лист з її результатом і винесеною постановою.
Позов до суду
Останній, і при цьому найдієвіший спосіб вирішити проблему з поверненням грошей за телефон - подати позовну заяву до суду на вашу місцем проживання або за місцем реєстрації магазина. Для початку судового розгляду потрібно скласти і подати позовну заяву, що складається з тих частин:
- Заголовок. Містить всі відомості про позивача (тобто про вас) і про відповідача (магазині);
- Інформаційна частина. Містить всі дані по справі, а так само ваші прохання до суду;
- Висновок. Містить перелік матеріалів справи, а так же підпис позивача і дату відправки заяви.
Розглядається позов протягом 5 діб, після чого кожна зі сторін отримує повідомлення про початок слухань. На них вам буде потрібно довести неправомірність відмови в поверненні товару. Якщо у вас все вийде, то ви зможете провести повернення телефону за допомогою судового рішення.
Залиште перший коментар