Претензія на повернення або обмін товару / Зразок претензії

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Питання про те, як написати претензію неодноразово піднімалося в форумі статті про   мультиварці Redmond Питання про те, як написати претензію неодноразово піднімалося в форумі статті про мультиварці Redmond . Стало очевидно, що інтерес до даної теми назріло чималий. Тому сьогодні я публікую короткий огляд про те як скласти претензію на повернення або обмін кухонної техніки і меблів, а наш консультант Мельник Олександр Сергійович (юрист з.п.) відповість на всі ваші запитання.

зразок претензії

Пред'явлення претензії справа не хитра, але спочатку потрібно визначити, які куплені товари підлягають обміну, а які ні.

Відповідно до Закону РФ «Про захист прав споживачів» покупець може обміняти якісний непродовольчий товар протягом 14 діб після покупки, якщо покупка не підійшла йому за кольором, фасоном тощо. Характеристикам. Повернення передбачений, тільки якщо у продавця немає в наявності аналогічного товару (ст.25).

Обміняти таким чином можна не будь-який куплений товар. Виняток становлять технічно складні товари і товари, що входять до «Переліку якісних товарів не підлягають поверненню та обміну на аналогічний товар іншого розміру, форми, фасону, забарвлення або комплектації»:

Виняток становлять технічно складні товари і товари, що входять до «Переліку якісних товарів не підлягають поверненню та обміну на аналогічний товар іншого розміру, форми, фасону, забарвлення або комплектації»:

Потрібно повторити, що даний перелік охоплює лише товари належної якості. Якщо ж раптом зазначені «товари не підлягають поверненню» мають будь-якої дефект, то вони можуть бути повернуті продавцеві або обміняні на інший товар. В цьому випадку покупцем подається звичайнісінька претензія щодо якості товару. Як написати претензію розповімо трохи нижче.

Тепер розглянемо ситуацію, коли в товарі виявлено недолік. У цьому випадку покупець має право:

- вимагати обміну купленого товару на ідентичний або подібний, з відповідним перерахуванням ціни (якщо таке буде потрібно);

- вимагати зниження ціни товару пропорційного його нестачі;

- вимагати якнайшвидшого і безоплатного усунення наявних недоліків товару або вимагати компенсації витрат за таке усунення;

- відмовитися від придбаного товару і вимагати повернення його повної вартості.

У разі виявлення дефекту товару претензія за якістю подається протягом усього гарантійного терміну або встановленого терміну придатності. При цьому необхідно пам'ятати, що якщо навіть виробник з якоїсь причини не встановив на свій товар гарантійний термін, то право пред'явлення претензії за якістю зберігається у покупця протягом 2-х років з моменту покупки. Якщо ж дату покупки достеменно встановити не можна, то строк пред'явлення претензії обчислюється з дати виготовлення товару. У разі, якщо куплений сезонний товар (вулична взуття, верхній одяг, гірськолижне спорядження і т.п.) терміни пред'явлення претензії щодо якості товару обчислюються з дня настання відповідного сезону.

Кому пред'являється претензія щодо якості товару

Пред'явлення претензії здійснюється за вибором покупця: продавцю, виробнику товару або імпортеру. У свою чергу, ці особи (або організації) не має права відмовити в прийомі претензії щодо якості товару, який вони виробляють або розповсюджують.

Закон стверджує, що відсутність у покупця чека на товар, формально не є причиною для відмови в розгляді претензії. Але потрібно пам'ятати, що в такому разі факт приналежності проблемного товару конкретного продавця (або виробнику) все одно доведеться доводити.

У тому випадку якщо ви намагаєтеся повернути або обміняти бракований товар без чека, а продавець (виробник) стверджує, що товар куплений не в нього, то тягар доведення своїх слів лягати на продавця. Але якщо ви вирішили повернути або обміняти якісний товар, не маючи чека, то і доводити факт здійснення покупки потрібно буде самостійно.

Чим довести факт покупки, якщо немає чека: показання свідків осіб, присутніх при покупці; показання свідків продавців або касирів (зустрічаються рідко); заповнений продавцем гарантійний талон; накладна; інші документи, що містять відомості про продавця та датою покупки товару; наклейки і цінники на упаковці товару із зазначенням даних продавця.

Експертиза якості товару або все-таки перевірка якості товару?

Прийнявши у вас претензію на повернення або обмін товару, продавець (виробник) зобов'язаний прийняти товар, видавши натомість акт прийому-передачі товару . У разі виникнення розбіжностей продавець зобов'язаний самостійно і за свій рахунок провести експертизу якості товару. Але будьте уважні, на ділі продавці найчастіше проводять перевірку якості товару, а не експертизу. Експертиза якості товару проводиться протягом 20 днів з дня пред'явлення претензії (ст.21).

Як скласти претензію і як направити її відповідачу

Зразок претензії і бланк можна скачати тут

Претензію будемо складати в 2-х примірниках. Один для себе, інший для продавця.

- У шапці претензії вкажіть: реквізити особи, якій адресована претензія (фірмове найменування, адреса), свої дані (П.І.Б., адреса прописки, телефон).

- Далі в тексті претензії вкажіть марку і артикул товару, дату його придбання.

- Коротко і по суті викласти суть виниклої проблеми, опишіть дефект і незручності виникають через нього.

- Вкажіть, що в разі виникнення розбіжностей щодо дефекту, вимагаєте провести саме незалежну експертизу якості товару, а не перевірку якості товару. Тут же, попросіть продавця письмово повідомити вас про дату і місце проведення експертизи.

- Ясно викладіть свої вимоги про ремонт, обміні або розірвання договору купівлі-продажу.

- Вкажіть, додаються чи до претензії ксерокопії чека або інші документи.

- Обов'язково поставте дату і свій підпис.

Прийшовши в магазин, претензію можна подати будь-якого співробітника будь то продавець, адміністратор, менеджер, касир, і т.п. Один екземпляр зі своїм підписом залиште співробітникові, а на другому попросіть його розписатися, поставити дату і найменування посади. Цей екземпляр збережіть у себе.

Важливо пам'ятати!

- Не віддавайте разом з претензією оригінал касового чека тощо. Документи. Навіть якщо продавець наполягає. Краще заздалегідь зробіть ксерокопію.

- Перевірка якості товару і експертиза якості товару не одне і те ж. детально тут .

- Процедура повернення і обміну технічно складних товарів відмінна від порядку обміну і повернення звичайних товарів. детально тут .

- Якщо в магазині (ательє, майстерні) вам відмовляють в прийнятті претензії - це незаконно. Але продавця це нічим не врятує. Надішліть претензію листом з рекомендованим повідомленням. Всередину вкладіть один екземпляр поштової опису, в якій буде вказано, що в листі саме претензія до якості товару. Другий примірник і квитанцію-корінець про відправлення листа залиште собі. Тепер навіть якщо продавець відмовиться отримувати претензію, для суду вона буде вважатися врученої.

- Якщо бракований товар, був куплений в кредит, то при розірванні договору купівлі-продажу споживачеві повертається сума, вже погашеного кредиту до дня повернення товару, а також повністю відшкодовується плата за надання кредиту.

зразок претензії

Із задоволенням відповімо на всі ваші запитання! Із задоволенням відповімо на всі ваші запитання

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online