Повернення впродовж 14 днів без пояснення причин

  1. Покупка не подобається
  2. Покупка не підійшла з об'єктивних причин
  3. дистанційні магазини

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Іноді покупки, здавалися вдалими в магазині, при домашньому огляді виявляються невідповідними і недоречними. При бажанні, громадяни мають право повернути річ продавцю. Повернення впродовж 14 днів без пояснення причин дозволяється законом для більшості придбань. Винятки становлять продукти харчування, засоби індивідуальної гігієни, а також багато інших товарів.

Порядок повернення покупок залежить від місця і способу їх придбання. Причини можуть бути різними, але право повернення не залежить від них, навіть якщо товар відповідає всім необхідним параметрам.

Покупка не подобається

Статті 502 ГК РФ і 25 ФЗ «Про захист прав споживачів» гарантують права на обмін або повернення товарів протягом 14 днів. Відлік терміну починається з дня, наступного за датою набуття, яка вказана в договорі купівлі-продажу (товарному, касовому чеку). Повернутися в магазин можна, якщо річ не підійшла по суб'єктивних факторів (наприклад, за кольором, розмірами або фасону). Навіть якщо до придбання клієнт уважно оглянув придбання, і отримав всю необхідну інформацію про його властивості і якості.

Для повернення товару без пояснення причин важливо дотримати наступні умови:

  1. Упаковка збережена в заводському вигляді і не має пошкоджень, етикетки, бирки, інші заводські маркування залишені на місці.
  2. чек або гарантійний талон збережені, або факт придбання може бути підтверджений іншим способом (наприклад, показаннями свідків, на підставі камер відеоспостереження).
  3. Клієнт надав посвідчення особи для оформлення супровідних документів.

Після передачі купленого товару назад продавцеві, споживач може зажадати обміну на аналогічну річ, при цьому доплативши або повернувши різницю у вартості. Якщо відповідних для обміну виробів немає в наявності, то продавець повинен повернути кошти в повному обсязі. Термін повернення суми не повинен перевищувати трьох днів, а спосіб передачі узгоджується з клієнтом (готівкою або на банківську карту / рахунок).

Повернути товар в магазин може не тільки покупець особисто, а й іншу особу, якщо на нього буде оформлена довіреність, в разі, коли передача товару проводилася за договором, в якому вказані дані покупця. Право на дії з матеріальними цінностями довіреній особі дасть тільки довіреність, завірена нотаріально. Якщо представляється документ просто написаний від руки, продавець не має права здійснювати фінансові операції.

Законом встановлено вичерпний список, строго вказує, які товари не можна повернути. Доповнення даного переліку на розсуд продавця є незаконним.

Доповнення даного переліку на розсуд продавця є незаконним

У списку виробів, які не можна повернути або обміняти, присутні:

  • продукти;
  • вироби, перераховані в окремому переліку, затвердженому Постановою Уряду РФ № 55 від 19 січня 1998 роки;
  • речі, змінені на замовлення покупця. Наприклад, якщо в салоні вже підшили одяг по зростанню клієнта або виконали на годиннику індивідуальну гравіювання.

Для технічно складних товарів деякі великі торгові мережі передбачають можливість повернення на загальних підставах, це не суперечить закону, так як покращує умови договору на користь покупця. Купуючи апаратуру або побутову техніку треба запитати у консультанта додаткові надаються переваги щодо можливого повернення.

Покупка не підійшла з об'єктивних причин

Якщо після придбання з'ясувалося, що річ бракована, то її обмін буде регулюватися статтею 18 ФЗ «Про захист прав споживачів». По закону гроші за товар неналежної якості можна повернути на всьому протязі гарантійного періоду, якщо буде доведено факт заводський брак. Повернення грошових коштів здійснюється протягом 10 днів з моменту звернення. При дотриманні умов про заводській упаковці і маркуванню, можна наполягати на триденному терміні, як у випадку з відмовою від покупки через суб'єктивні причини.

Віднести браковану річ продавцю протягом 2 тижнів після її придбання можна без етикеток і упаковки. Важливо докласти чек або заповнений гарантійний талон. Якщо вони не збереглися, то споживач має право представити свідчення. Клієнт також становить претензію, в якій відображаються об'єктивні причини повернення товару і відповідні вимоги. Магазини в таких випадках пропонують відразу замінити виріб аналогічним, але справним. Якщо аналогів немає в наявності, то клієнт має право вимагати повне повернення сплаченої суми. Продавець зобов'язаний компенсувати витрати, якщо вони виникли в процесі експлуатації товару неналежної якості.

Якщо доведено, що річ була пошкоджена до її придбання, то вона підлягає ремонту або обміну протягом гарантійного періоду. З ініціативи продавця може бути проведена товарна експертиза, якщо він не згоден з тим, що товар бракований. Слід пам'ятати, що найчастіше магазини безпосередньо співпрацюють з експертами, які можуть оцінювати недоліки товару на користь продавця. Якщо ви не згодні з результатами огляду, необхідно звернутися до незалежного фахівця, який неупереджено проведе експертизу. У цьому випадку суди стають на бік клієнта, якщо повторна перевірка показала наявність шлюбу. Витрати, пов'язані з оплатою послуг експерта, стягуються з продавця.

Для технічно складних виробів повернення товару після 14 днів передбачений тільки в наступних випадках:

  1. Виріб не підлягає ремонту.
  2. Споживач не може користуватися товаром протягом 30 днів щорічно через його ремонту по гарантії.
  3. Шлюб не може бути усунутий в термін, зазначений сервісним центром.

Якщо придбана річ є товаром тривалого користування, то на період гарантійного ремонту клієнтові повинен бути запропонований аналогічний товар з підмінного фонду .

дистанційні магазини

Покупці часто сумніваються, чи можна повернути товар, придбаний дистанційно, якщо він не сподобався. Закон гарантує можливість повернути будь-який товар протягом 7 днів після його отримання та огляду, а до моменту передачі - в будь-який час.

Цікавий момент: якщо продавець не встановив порядок і терміни, які передбачають повернення речі належної якості, можна скористатися правом повернення протягом трьох місяців після отримання товару.

Порядок повернення дистанційних покупок відрізняється тільки в тому, що його потрібно відправити назад в магазин. Всі пересилання буде оплачувати покупець, інші грошові кошти будуть йому повернуті на рахунок або поштовим переказом. Грошові кошти, як і в випадку з бракованими товарами, повертаються в десятиденний термін.

Споживач має право повернути покупку, якщо вона йому не підійшла з об'єктивних чи суб'єктивних причин. Винятки становлять лише вироби з переліку, встановленого законодавчо. Якщо продавець відмовляється прийняти покупку назад без підстав, то клієнт може звернутися в суспільства, що займаються захистом прав споживачів або Росспоживнагляд. Ці організації допоможуть йому захистити свої права і добитися від продавця дотримання законодавства. Також можна звернутися до суду самостійно.

За порушення добровільного порядку повернення коштів у встановлені терміни, з продавця стягується штраф, що становить 50% від присудженої суми . Ці кошти перераховуються покупцеві або організації, яка виступає на захист прав споживача.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online