Повернення телефону. Чи є телефон технічно складним товаром?

  1. 1. Телефон в порядку, але хочу повернути
  2. 2. Телефон з недоліками, що робити?
  3. Статті за схожою тематикою:

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Тисячі людей щорічно купують нові мобільні телефони. Часом покупка не відповідає нашим очікуванням, і ми шукаємо всі можливі способи, щоб повернути назад гроші і знайти їм краще застосування. В якому випадку вимога про повернення грошей буде законним?

Тисячі людей щорічно купують нові мобільні телефони

зміст:

1. Телефон в порядку, але хочу повернути
2. Телефон з недоліками, що робити?
2.1. Ваш телефон не технічно складний
2.2. Телефон технічно складний

1. Телефон в порядку, але хочу повернути

Статтею 25 Закону про захист прав споживача передбачено право покупця на обмін товару належної якості, якщо він не підійшов йому за формою, габаритами, фасоном, забарвленням, розміром або комплектації.

При уважному прочитанні ми побачимо, що мова йде про обмін, а не повернення, проте в частині другій коментованої статті зазначено, що при відсутності аналогічного товару в день звернення споживач має право розірвати договір купівлі-продажу і грошові кошти повинні бути йому повернуті протягом трьох днів .

На практиці це зводиться до того, що покупець може сказати: «Цей колір мені не підійшов, хочу розмальовку зебри в малинову цяточку. У вас немає? Як шкода! Тоді доведеться розірвати договір ... ». Моє глибоке переконання, що при чинній редакції ч. 1 ст. 25 Закону покупець повинен мати право вимагати обміну на такий аналогічний товар, який спочатку був у асортименті продавця. Він же із запропонованих варіантів вибирав. За фактом же кожен другий просто повертає річ, навіть не збираючись розглядати варіант обміну. Тоді давайте ст. 25 так і назвемо «Право споживача на обмін або повернення товару належної якості» і приберемо з абзацу першого ці нікому непотрібні причини. Але це лірика, повертаємося до цікавого для нас питання.

Абзац четвертий ч. 1 ст. 25 Закону про захист прав споживача говорить, що є перелік товарів, що не підлягають обміну просто за бажанням покупця. До речі, в офіційному найменуванні переліку вже фігурує не тільки обмін, а й повернення, що більш відповідає усталеній практиці.

У пункті 11 цього переліку вказана наступна категорія товарів:

  1. Технічно складні товари побутового призначення, на які встановлені гарантійні терміни (верстати металорізальні і деревообробні побутові; електропобутові машини та прилади; побутова радіоелектронна апаратура; побутова обчислювальна та розмножувальна техніка; фото-і кіноапаратура; телефонні апарати та факсимільна апаратура; електромузичні інструменти; іграшки електронні, побутове газове обладнання та пристрої; годинники наручні та кишенькові механічні, електронно-механічні та електронні, з двома і більше функціями)

З цієї норми можна зробити висновок, що телефонні апарати за умови встановлення на них гарантійного терміну обмінені або повернуті, просто тому що не сподобалися, не можуть. Здавалося б, на цьому можна закінчити. Але є один важливий нюанс.

Група товарів в пункті 11 позначена як технічно складні товари побутового призначення. Давайте звернемося до переліку технічно складних товарів і подивимося, яка інформація міститься в ньому. У пункті 6 цього документа фігурує обладнання навігації та бездротового зв'язку для побутового використання, в тому числі супутникового зв'язку, що має сенсорний екран і володіє двома і більше функціями.

З урахуванням цих уточнень скорегуємо зроблений вище висновок: телефон належної якості не підлягатиме поверненню або обміну, якщо він:

1) має сенсорний екран,
2) володіє двома і більше функціями і
3) на нього встановлена ​​гарантія.

Зверніть увагу, що в тексті використаний союз «і», що робить обов'язковим дотримання всіх умов. відповідно:

- якщо телефон кнопковий і дотик до екрану ніякого ефекту не має, то апарат вже не буде технічно складним;

- якщо у телефону екран сенсорний, але все, що він вміє, це дзвонити АБО писати смс, то це не технічно складний товар;

- якщо телефон вміє робити тільки щось одне, то незалежно від того, який у нього екран, він не буде технічно складним товаром;

- яким би крутим, сучасним і багатофункціональним не був би телефон, відсутність на нього гарантії уможливлює його повернення або обмін.

Висновок: якщо Ви стали володарем телефону, описаного вище і протягом 14 днів після покупки передумали, маєте повне право вимагати розірвання договору купівлі-продажу та повернення грошей.

Залишилося одне важливе уточнення - все вище викладені нюанси актуальні в тому випадку, якщо Ви купували товар «вживу», тобто на руках у Вас той девайс, який Ви тестували в магазині або аналог розглянутого зразка. Якщо ж Ви придбали телефон дистанційним способом (докладніше див. Статтю « Коли товар вважається купленим дистанційним способом? »), То незалежно від його характеристик він може бути повернений без пояснення причин протягом 7 днів з дати покупки. Семиденний термін діє в тому випадку, якщо термін і порядок повернення були роз'яснені Вам в письмовій формі при передачі телефону. В іншому випадку право на безумовний повернення зберігається протягом трьох місяців.

Підставою для зробленого висновку є відсутність в ст. 261 Закону про захист прав споживачів обмежень на повернення в відношенні технічно складних товарів. При цьому з урахуванням того, що дана стаття відтворює положення ст. 25, то її слід розглядати в якості спеціальної. А раз в ній будь-яких обмежень не встановлено, то залишається лише вітати підвищений захист прав споживача при здійсненні ним покупки дистанційним способом.

Отже, вважаю, з обміном і поверненням телефону належної якості розібралися. Тепер поговоримо про те, що робити, якщо в товарі є недоліки.

2. Телефон з недоліками, що робити?

Тут, знову ж таки, принципове значення має, є телефон технічно складним чи ні. Зараз розберемося, чому. (Пам'ятаємо, що технічно складним він буде, якщо має сенсорний екран І володіє двома і більше функціями).

2.1. Ваш телефон не технічно складний

При наявності гарантійного терміну Ви маєте право вимагати повернення грошей в будь-який момент в період його дії, якщо в телефоні виявлений той чи інший недолік. Звичайно, мова про недоліки з огляду на шлюбу, а не тому що телефон, наприклад, впав і у нього розколовся екран.

Якщо гарантійний строк не встановлений, то на покупця лягає тягар доведення того, що недолік виник до моменту передачі йому телефону. Такі обставини встановлюються в ході експертизи.

Відчуваєте різницю? При наявності гарантійного терміну, досить довести сам факт нестачі, при відсутності - ще й те, що він виник до моменту передачі Вам товару. Пам'ятайте, що якщо правда на вашому боці, то всі витрати, пов'язані з доведенням понесе в результаті продавець.

2.2. Телефон технічно складний

В такому випадку вимагати повернення грошей при виявленні звичайного нестачі Ви зможете тільки протягом п'ятнадцяти днів з того моменту, коли Ви стали володарем телефону. Що таке звичайний недолік?

Недолік товару - невідповідність товару або обов'язковим вимогам, передбаченим законом або у встановленому ним порядку, або умовами договору (при їх відсутності або неповноті умов звичайно ставляться), або цілям, для яких товар такого роду звичайно використовується, або цілям, про які продавець був повідомлений споживачем при укладенні договору, або зразком і (або) опису при продажу товару за зразком та (або) за описом.

Після закінчення зазначеного терміну повернення телефону можливий при:

1) виявленні в ньому істотного недоліку,

2) порушення термінів усунення неполадок або

3) неможливості користуватися телефоном більш ніж 30 днів протягом кожного гарантійного року внаслідок неодноразового усунення недоліків.

Що таке істотний недолік?

Істотний недолік - непереборний недолік або недолік, який не може бути усунутий без невідповідних витрат або витрат часу, або виявляється неодноразово, або проявляється знову після його усунення, або інші подібні недоліки.

Давайте розберемо ці пункти на найбільш поширених прикладах.

При експлуатації телефону перестає працювати динамік. Ви віддаєте його в сервісний центр. Вам повертають справний телефон. Однак через пару місяців динамік знову ламається. В даному випадку буде мати місце істотний недолік (той, що проявляється знову після його усунення).

Інший приклад. У процесі використання Ви виявляєте, що на телефон не може бути встановлений ряд додатків. Просто не встановлюються і все, і сервісний центр нічого не може з цим вдіяти. У наявності непереборний недолік, тобто, знову ж таки, істотний - маєте право повернути телефон.

Ще одна ситуація. Телефон Вам подобається, виникла неполадка з камерою - віддали в ремонт. Обіцяли зробити протягом 10 днів. Десять днів позаду, а від сервісного центру ніяких звісток, на 15-ий Ви починаєте телефонувати самі, Вас чекають смачні сніданки. Проходить 20-ий і вже 30-ий день. Вам вже плювати на цей «милий» телефончик, хочете назад грошей. Але на Ваші зауваження Вам заявляють, що згідно із законом товар можуть чинити 45 днів. Вони праві. Тільки якщо буде допущено прострочення хоча б на один день, можете сміливо вимагати розірвання договору купівлі-продажу.

Нарешті, може бути ситуація, коли лагодять на кшталт швидко і якісно, ​​але постійно - весь час щось ламається. Ось Ви без телефону в травні, липні, серпні, листопаді та грудні і кожен раз днів по десять. В сукупності - близько 50 днів Ви не мали можливості користуватися своєю власністю. Загалом, п'ятдесяти чекати зовсім не обов'язково - вимагайте повернення грошей, як тільки буде подолано рубіж в 30 днів.

Ось ми і розглянули питання повернення телефону при всіх можливих умовах. На жаль, на наші права у продавців частенько один відповідь: «А ми не хочемо». Звичайно, для них це втрата прибутку і часом продавці чинять усілякі перешкоди аби не допустити повернення. Але нехай Вас це не зупиняє. Пам'ятайте, що якщо правда на вашому боці, то за незговірливість продавець поплатиться сумою вдвічі-втричі більше, ніж коштує телефон.

Детальніше про те, як діяти і що загрожує продавцю, читайте в статті «Суперечки з продавцем: алгоритм дій» і «Захист прав споживачів: відповіді на найпопулярніші питання» . І нехай телефони дарують нам тільки приємні хвилини і емоції!

Стаття підготовлена з використанням нормативних правових актів в редакції, чинній на 10.02.2017 р

Статті за схожою тематикою:

  1. Захист прав споживачів: відповіді на найпопулярніші питання .
  2. Спори з продавцем: алгоритм дій .
  3. Коли товар вважається купленим дистанційним способом?
  4. Захист прав споживача .
  5. На що звертати увагу при укладанні договору в письмовій формі?

2. Телефон з недоліками, що робити?
В якому випадку вимога про повернення грошей буде законним?
2. Телефон з недоліками, що робити?
У вас немає?
2. Телефон з недоліками, що робити?
Відчуваєте різницю?
Що таке звичайний недолік?
Що таке істотний недолік?
Коли товар вважається купленим дистанційним способом?
На що звертати увагу при укладанні договору в письмовій формі?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online