- 1 крок
- 2 крок
- 3 крок
- 4 крок
- 5 крок
- 6 крок
- 7 крок
- 8 крок
- 9 крок
- 10 крок
- 11 крок
- 12 крок
- 13 крок
- 14 крок
- 15 крок
- 16 крок
- 17 крок
- Приклад успішно пройденої камеральної перевірки
- Подача заяви з реквізитами на повернення податку разом з декларацією.
- Подача заяви з реквізитами на повернення податку через форму «розпорядитися переплатою»
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Дана інструкція складена для тих, хто вирішив заощадити свій особистий час і оформити свій соціальний (лікування, навчання) або майнове відрахування (за покупку квартири, кімнати або будинку) через інтернет.
Для цих цілей податкової був створений особистий кабінет, в якому Ви в режимі онлайн можете подати свою декларацію, підтвердивши дані зазначені в ній скан-копіями необхідних документів. Де і як це правильно зробити? Про це та багато іншого читайте нижче.
Покрокова інструкція відправки декларації і заяви на повернення грошових коштів
1 крок
В першу чергу Вам необхідно перейти на сайт особистого кабінету податкової служби: https://lkfl.nalog.ru/lkfl/login
Перейшовши за посиланням, Ви потрапляєте на сторінку авторизації. Як увійти в особистий кабінет податкової? У вас є 2 варіанти:
- Необхідно звернутися в будь-яку ФНС. При собі необхідно мати паспорт та Ваш ІПН (можна копію або оригінал). У разі, якщо Ви звертаєтеся до податкової за місцем прописки, то досить мати при собі тільки паспорт.
- Якщо у вас є обліковий запис на сервісі Госулугі: https://esia.gosuslugi.ru/ , Яка підтверджена в авторизованому центрі, то можна скористатися їй для входу (Кнопка №3 на картинці). Правда, якщо Ви підтверджували обліковий запис через пошту Росії (тобто логін і пароль надсилали поштою), то цього може виявитися недостатньо, так як Ваш обліковий запис може бути не повноцінною. Для того щоб отримати повний доступ досить звернутися в центр, де можна зробити повторне «підтвердження особи», знайти такий можна за посиланням на офіційному сайті: https://esia.gosuslugi.ru/public/ra . Для цього буде потрібно оригінал СНІЛС і паспорт. Після «підтвердження особи» Ви зможете за допомогою облікового запису зайти в Ваш особистий кабінет.
2 крок
Увійшовши в особистий кабінет перше, що Вам потрібно зробити, для можливості оформлення податкового вирахування через особистий кабінет: отримати сертифікат ключа перевірки електронного підпису. Даним ключем Ви підпишете комплект документів, які прикріпіть на 15 кроці .
Для цього в правому верхньому кутку натискаємо на: ваш профіль.
3 крок
Далі вибираємо розділ отримати ЕП.
4 крок
На сторінці створення ключа Ви вибираєте один з трьох способів, їх відмінності можна побачити, натиснувши на знаки питання на проти відповідного варіанту:
- Ключ електронного підпису зберігається в захищеній системі ФНС Росії (рекомендовано);
- Електронний підпис зберігається на Вашій робочої станції;
- Реєстрація наявної кваліфікованої підпису
5 крок
Також, як і податкова я рекомендую використовувати: Ключ електронного підпису зберігається в захищеній системі ФНС Росії. Решта варіантів більш складні, і в них немає необхідності для фізичних осіб.
6 крок
Перевіряємо заповнені дані (реквізити сертифіката). Якщо все вказано правильно, то формуємо пароль відповідно до вимог і тиснемо відправити запит.
7 крок
Протягом 10-15 хвилин підпис буде генеруватися.
Спробуйте оновити сторінку через деякий час. В результаті у вас повинна з'явиться зелена галка і напис: Сертифікат електронного підпису успішно випущений. Даний атрибут є підтвердженням того, що підпис сформована і її можна використовувати для роботи. У деяких ситуаціях на створення підпису йде 24 години, якщо даний час минуло й у вас до сих пір йде процес формування, значить вам треба звернутися в службу підтримки ( Приклад з помилкою ).
8 крок
Далі переходимо в розділ: Життєві ситуації.
9 крок
Вибираємо розділ: Подати декларацію 3-ПДФО.
10 крок
Тепер ми потрапили на сторінку заповнення і подання податкової декларації 3-ПДФО. Далі ми можемо 2 варіанти:
- заповнити нову декларацію онлайн (кнопка №1).
- направити сформовану декларацію (кнопка №2).
Так як в нашому випадку файл підготовлений в програмі декларацію 2017 форматі xml, то ми вибираємо: відправити декларацію, заповнену в програмі. Так само на цій сторінці ви можете перейти на сторінку, де можна скачати програму декларація (кнопка №3).
11 крок
Вибираємо потрібний нам рік. Далі натискаємо вибрати файл, на комп'ютері переходимо в розділ, де у нас збережений попередньо підготовлений в програмі декларація файл у форматі XML (назва починається NO_NDFL _ ***). Далі тиснемо відкрити і ОК.
12 крок
Тепер наша декларація довантажуючи на сайт і особистий кабінет її визначив.
13 крок
Все наша декларація завантажена, тепер нам необхідно додати необхідні підтверджуючі документи. Список документів для кожного вирахування свій (список для кожного типу за посиланням навчання , лікування або майнове відрахування ). В даному випадку ми оформляємо відрахування за квартиру, тому довантажити треба буде відповідні документи. Для кожного документа нам необхідно натиснути кнопку: прикріпить ь документ.
14 крок
- Сумарний обсяг прикріплюються документів не повинен перевищувати 20 мегабайт,
- Розмір одного документа не повинен бути більше 10 мегабайт (якщо необхідно зменшити розмір документа, припустимо pdf, то можна скористатися даним сервісом https://smallpdf.com/ru/compress-pdf або будь-яким іншим).
- Дозволені формати: .jpg, .tiff, .png, .pdf
- Для кожного документа потрібно написати опис, з розряду: ІПН, Договір навчання, Договір купівлі продажу квартири і т.д. Прикріпивши файл, додавши опис, тиснемо: зберегти.
Рекомендації з підготовки скан-образів документів до декларації за формою 3-ПДФО
15 крок
Після того, як ми додали всі документи. Внизу країни вводимо пароль від нашого підпису, який ми формували разом з підписом на (дивимося 6 кроці ). Вводимо пароль, тиснемо кнопку: підтвердити і відправити.
16 крок
Далі Ви отримуєте повідомлення про те, що декларація була підписана і спрямована в Вашу ИФНС. Далі ви можете натиснути на кнопку на одну з чотирьох вкладок:
- Подати заяву ( Нова функція з 1 червня, в даному меню, ви можете відразу разом з декларацією подати заяву на повернення. Виконано воно буде після закінчення камеральної перевірки).
- повідомлення
- Мої податки
- Подати заяву на повернення надміру сплаченого податку. (вкладка і 1 і 4 дублюють один одного).
При переході на вкладку 2 повідомлення ви можете побачити всю історію вашого документообігу, в тому числі останнім відправлене повідомлення - декларація 3 ндфл. Ви можете клікнути на неї.
Перейшовши в неї, ви можете побачити:
- Статус: відразу після відправки він стає: Створено => Прийнято => Зареєстровано => На розгляді;
- Податковий орган, який здійснив реєстрацію;
- Дата і час реєстрації
- Вкладення в відправленому пакеті.
- Історія обробки.
- Номер і дату реєстрації декларації (зазвичай всі ці дані з'являються в перебігу 15 хвилин, але може зайняти і 24 години).
У разі, якщо ваш процес реєстрації не рухається, рекомендую подзвонити в податкову. За умови що пройшло 3 робочих дня з моменту відправки.
17 крок
Якщо Ви хочете проконтролювати, що відбувається з Вашої декларацією, в якому вигляді вона дійшла до ИФНС, то необхідно перейти в розділ: Подати декларацію 3-ПДФО (дивимося 9-10 крок ). Внизу Ви бачите розділ: мої декларації, в якому ви можете бачити всі відправлені вами декларації. Ви можете клікнути на номер декларації і побачити її подробиці.
Натиснувши на номер ви можете побачити:
- Унікальний номер реєстрації вашої декларації;
- Дату її реєстрації;
- А також додати додаткові документи (в разі, якщо ви щось забули, або вам подзвонили з податкової і попросили додати).
Приклад успішно пройденої камеральної перевірки
Як зрозуміти що перевірка пройдена і Ви можете розраховувати на відрахування? У розділі повідомлення в день закінчення перевірки ви отримаєте повідомлення з податкового органу: Відомості про хід камеральної податкової перевірки по декларації № *******.
Клікнувши на необхідну нам перевірку, ми потрапляємо в меню, де зазначена докладна інформація з перевірки:
- Реєстраційний номер вашої декларації
- Статус камеральної перевірки
Ось таким чином ми відправили нашу декларацію, не ходячи в податкову і не втрачаючи часу в черзі.
Також в особистому кабінеті Ви можете відправити заяву з реквізитами, за якими податкова перерахує належні вам кошти.
Подача заяви з реквізитами на повернення податку разом з декларацією.
З 1 червня 2019 вийшло оновлення особистого кабінету, яке дозволяє відразу подати заяву з реквізитами, через особистий кабінет. Тепер немає необхідності чекати 3 місяці до закінчення камеральної перевірки для його подачі.
Дана можливість надається під час виконання 16 кроку. Після подачі декларації у вас з'являється повідомлення: Декларація отруєна, тепер ви можете натиснути на вкладку: подати заяву або Подати заяву на повернення надміру сплаченого податку.
- Перевіряємо суму, повинна відповідати сумі з декларації.
- Вносимо: БИК, найменування та номер розрахункового рахунку вашої картки.
- Перевіряємо. Клікнувши на зберегти в PDF можна подивитися заповнену заяву => Вводимо пароль ЕЦП => тиснемо відправити.
Відправлене заяву можна буде переглядати через розділ повідомлення (натиснувши на конверт в правому верхньому куті).
Подача заяви з реквізитами на повернення податку через форму «розпорядитися переплатою»
Даний спосіб був основному в першій версії кабінету, але і сьогодні залишається актуальним. По-перше, для тих, хто подав декларації до 1 червня 2019 і не мав можливості відразу подати заяву з реквізитами. По-друге, ви могли випадково пропустити нову можливість і для подачі заяви у вас залишається один спосіб, про нього далі.
Після того, як ваша камеральна перевірка завершена, Ви можете: сформувати заяву на повернення. Для цього вам необхідно перейти в розділ: Мої податки => в розділі «Переплата» натиснути кнопку: Розпорядитися.
або
Перейти в розділ: Життєві ситуації => Розпорядитися переплатою.
Так як розпорядитися «переплатою», ми не можемо не розпорядившись заборгованістю по іншим видам податку, почати формування заяву ми почнемо з даного розділу, далі продовження заповнення нашого документа необхідно натиснути: «Підтвердити». (Увага! Дана «переплата» по транспортному або будь-якого іншого виду податку ніяк не пов'язана з вашим вирахуванням, і в разі, якщо у вас є заборгованість за податок на машину, вона не буде покрита з суми вашого вирахування).
Далі ми повинні розпорядитися залишком по відрахуванню. Перевіряємо суму з зазначеної в нашій поданої раніше декларації, і якщо вона відповідає тиснемо: Підтвердити.
Заповнюємо заявою. Ваше завдання заповнити розділ: Повернути кошти на банківський рахунок. Зверніть увагу на суму.
Для заповнення вам знадобиться:
- БИК Банку;
- Повне найменування банку;
- Номер вашого рахунку (Це не номер карти, а номер р / рах. Карти або сбер.книжку).
Після заповнення реквізитів та перевірки суми, тиснемо: Підтвердити.
В даному розділі Ви можете переглянути щойно сформовані вами документи. Щоб переглянути вам необхідно натиснути кнопку: Зберегти як PDF. В даному конкретному випадку, у нас виходить кілька заяви, так як є заява про залік транспортного податку та 2 заяви на повернення з податку на доходи (наш відрахування був розбитий на 2 суми, так як в раніше сформованої нами декларації у нас було 2 джерела ОКТМО куди ми платили ПДФО).
Після того, як ви переглянули документ, вам необхідно ввести пароль Вашого сертифіката ключа, який ми формували в (дивимося 5-7 крок)) і тиснемо відправити.
Після відправки заяву у Вас випаде вікно-повідомлення: «Заява відправлено». Там буде посилання в розділ: Повідомлення, де буде вся інформація про ваших заявах. (Увага! Обробка заяв відбувається протягом 30 днів з дати його реєстрації).
В даному розділі знаходяться всі ваші повідомлення, нижче можете побачити, як виглядають ваші заяви в електронний документообіг податкової. Натиснувши на будь-яку заяву, ви можете побачити його статус.
В даному випадку повинен бути статус: Відправлено. А також ви можете ще раз переглянути відправлений документ. В даному повідомлення статус буде змінюватися (потім він стане: Зареєстрованим, а після перерахування грошових коштів: Виконаним)
Усе. Ваша декларація і заява готові і відправлені. Відповідно до статті 78 Податкового кодексу c моменту подачі заяви протягом 10 робочих днів податкова приймає рішення за вашою заявою після його реєстрації. Після прийняття рішення ви побачите вашу заяву в списку (відомості за рішеннями на повернення), протягом 30 робочих днів з дати рішення за Вашими реквізитами надійдуть кошти.
У розділі повідомлень з податкового органу, після прийняття заяви на виконання, статус буде змінено не тільки в повідомленні, де є інформація про заяву на повернення, але у відповідній камеральній перевірці.
Де і як це правильно зробити?
Як увійти в особистий кабінет податкової?