- По закону. Гарантія та ремонт ювелірного виробу
- Обмін або повернення ювелірних виробів
- Способи вручити претензію продавцеві
- Випадок із судової практики
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Купівля ювелірних прикрас зазвичай обходиться недешево. Тому хочеться, щоб коштовності були якісні і довго радували своєю красою. А може бути, навіть стали сімейною реліквією. Але в магазинах при світлі яскравих ламп, достатку дзеркал і шикарного блиску, буває дуже важко помітити те, що будинки видно неозброєним оком.
Яке ж розчарування, коли вбрання прикрасу не підійшло, не сподобалося або виявилося бракованим. Часто ювелірні вироби купують в подарунок. А потім, виявляється, кільце надто велике, колір каменю не ваш, браслет дряпає руку або кольє не підходить до сукні.
Чи потрібно йти до кінця (аж до подачі позову в суд), якщо ваші права були порушені?
Та ні
Як повернути ювелірний виріб? Потрібно взяти чек, бирки, гарантійний талон і йти в магазин з вашою проблемою. Так, не у всіх випадках вам замінять або повернуть гроші за покупку.
Чи підлягає поверненню ювелірний виріб? Згідно із законом немає, але багато що залежить від самого магазину і самого виробу
По закону. Гарантія та ремонт ювелірного виробу
Звичайно, будь-які виявлені дефекти або невиправдані очікування малоприємні. Повернути покупку, яка розчарувала - природне бажання. Але відповідно до закону повернення ювелірних виробів належної якості неможливий. Тому якщо вже після покупки вам раптом вже не подобається прикраса або подарунок не припав до смаку, не підійшов за кольором камінь, форма виявилася не такою - повернути коштовність не вийде. Але є один нюанс.
Якщо ви набували ювелірну прикрасу через інтернет-магазин - маєте право повернути його з причин: не сподобалося, не підійшло, не той колір і т. Д. ( п.4 ст. 26.1 Закону про захист прав споживачів ). У вас на це сім днів, за умови дотримання вимог до повернення (товарний вигляд, упаковка, бирки, документи і т. П.).
На ювелірні вироби виробником згідно із законом повинен встановити гарантійний термін. Зазвичай він становить від 6 місяців до двох років, але найчастіше рік. Все залежить від виду прикраси. Протягом цього терміну, ви можете розраховувати на гарантійне обслуговування в магазині, якщо виріб буде пошкоджено або щось з ним станеться. Наприклад, випаде камінь або зламається застібка, вам повинні будуть провести ремонт. При цьому вашої провини бути не повинно. У разі підозри на шлюб магазин забирає виріб, проводить експертизу. Якісне прикраса не підлягає обміну.
Дивно, але повернення ювелірних прикрас в інтернет магазин повністю законний і можливий
Якщо ви пошкодили прикраса в результаті удару або неправильного поводження - гарантія не діє. Хоча у деяких продавців бувають акції по заміні виробу на нове, навіть якщо пошкодження сталося з вашої вини протягом, наприклад, місяця.
Більш того, багато великі мережі дорожать своєю репутацією і завжди йдуть назустріч споживачам, навіть можуть обміняти прикраси, якщо не підійшов розмір. Але це не означає, що вони повинні так робити.
Читайте також: Правила подачі скарги на продавця сайту Аліекспресс
Принесли виріб належної якості - магазин вправі вам відмовити в заміні або поверненні. Але іноді, як виняток, можна повернути ювелірний виріб в магазин - уточніть всі умови до покупки або під час неї.
Відомі бренди ювелірних прикрас можуть обміняти свої вироби. Але зловживати цим не потрібно, так як якщо співробітник зрозуміє що ви брали прикраса на короткий термін, наприклад для пам'ятної події, ніякого повернення не буде
Багато продавців включають в гарантійне обслуговування полірування, чистку, підгонку розміру кілець, закріпку каменів і ін. Все це вам роз'яснять при покупці. Або уточніть правила гарантійного обслуговування самостійно.
Важливо! Деякі магазини обмежують число звернень по додаткових послугах, якщо вони є.
Продавці можуть хитрувати і робити гарантію менше, ніж у заводу-виготовлювача. Варто заздалегідь уточнити цей момент. Не викидайте чеки, сертифікати та бирки до закінчення гарантії, а ще краще протягом двох років.
Тому що за законом, якщо ви до закінчення двох років виявите істотний або непереборний недолік в товарі - можна вимагати заміни або повернення грошей навіть за ювелірні прикраси ( п. 6 ст. 19 Закону про захист прав споживачів ). Тільки врахуйте, потрібно буде довести, що недолік мав місце ще до передачі товару, і вашої провини в цьому немає.
При пошкодженні прикраси в результаті удару або неправильного поводження - гарантія не діє, що вельми справедливо
Обмін або повернення ювелірних виробів
Отже, повернути або обміняти ювелірні прикраси можна тільки в разі заводського браку, непереборного або істотного недоліку, який виник з вини продавця або виробника. Тобто вам продали виріб неналежної якості. Тут може бути і ситуація, коли ви купували золото 585 проби, а по факту це позолота або взагалі сплав. В такому випадку вам повинні повернути гроші або зробити заміну на вашу вимогу.
Читайте також: Куди поскаржитися і як правильно скласти претензію на Евросеть
Ви йдете в магазин і пишете заяву. Продавець робить експертизу і за фактом підтвердження шлюбу або змінює, або повертає гроші - як ви вимагаєте. Якщо робите заміну, і нове прикраса коштує дешевше, вам повинні повернути різницю. Гроші повертаються протягом 10 днів (ст.21-22 Закону про захист прав споживачів). Зазвичай порядок повернення ювелірних виробів скрізь однаковий.
Претензія на повернення (обмін) товару належної якості
Не варто викидати чеки, сертифікати та бирки протягом двох років, адже за законом термін гарантії на виробі становить саме два роки
Рідко буває таке, що продавець не хоче приймати прикраса і робити експертизу. Але якщо ви зіткнулися з цією проблемою, пишіть претензію з докладним описом виявленого недоліку, чітко виклавши свої вимоги, і звертайтеся в магазин. Претензію пишіть в двох примірниках (якщо пишете від руки, просто зніміть копію). Один примірник залиште у себе, на ньому повинна стояти підпис з розшифровкою і посадою прийняв її, дата і печатка магазину (якщо ІП необов'язково).
Якщо магазин зробив експертизу, з якої ви не згодні - можна звернутися до незалежного експерта. Продавець буде зобов'язаний вам відшкодувати всі витрати при експертному висновку на вашу користь (заводський брак). В іншому випадку вам доведеться відшкодовувати витрати продавцеві на його вимогу.
Читайте також: Правила та терміни подачі скарги на інтернет магазин
Ви завжди можете звернутися в незалежного юриста і проконсультуватися - чи можна повернути ювелірний виріб у вашій конкретній ситуації чи ні. На сьогоднішній день багато компаній пропонують безкоштовні перші консультації для клієнтів. Варто звернутися до них, хоча б для того, щоб перевірити наскільки виграшна ваша ситуація.
Способи вручити претензію продавцеві
Трапляється, що в магазині вашу претензію брати відмовляються, мотивуючи тим, що це не гарантійний випадок або наполягаючи на їх формі заяви, яка вас не влаштовує. Тоді є 3 способи вручити претензію продавцеві:
- Запросити двох свідків. Краще кличте знайомих, але не родичів - можливо, вам доведеться відстоювати права в суді. Залишайте претензію в магазині при свідках і на своєму екземплярі робіть позначку - продавець (вказуєте його посаду, ПІБ, найменування магазину) відмовився прийняти претензію, але вона залишена при свідках (вказуєте ПІБ), ставите дату, час і підписи.
- Надіслати рекомендованим листом, обов'язково з повідомленням і краще з описом. Тільки зверніть увагу, що відправляти потрібно і на юридичну адресу, і на фактичний - якщо вони не збігаються. З цього приводу є роз'яснення Верховного суду: коли лист відправлено за адресою реєстрації юридичної особи, але повернулося з відміткою про закінчення терміну його зберігання, тобто ніхто не почув за фактом (буває спеціально), лист все одно вважається отриманим. Повідомлення з такою позначкою стане письмовим доказом отримання претензії.
- Самий витратний спосіб - доставити претензію кур'єром.
Продавець зобов'язаний відповісти протягом 10 днів. Якщо відповіді немає - можна звертатися до суду. За рішенням суду з продавця стягнуть всі витрати: на юриста, експертизу, кур'єра і інші.
Продавець робить експертизу і за фактом підтвердження шлюбу або змінює, або повертає гроші
Випадок із судової практики
У Нижегородське товариство із захисту прав споживачів звернулася мешканка Нижнього Новгорода. Вона придбала в ювелірному магазині «Золотий» у ІП Столбова М.Ю. золотий ланцюжок вартістю 15 тис. руб.
Під час примірки в магазині вона не помітила, що ювелірний виріб з браком. Будинки ланцюжок стала сильно дряпати їй шкіру шиї. Ретельно оглянувши покупку, вона помітила щербини і відразу ж звернулася до продавця з претензією. Але в магазині її претензію не задовольнили, відмовивши у вимозі повернути гроші за браковану ланцюжок. Причому кілька разів (мешканка Нижнього Новгорода написала не одну претензію).
Тоді покупниця пішла в суспільство по захисту прав споживачів і подала скаргу на магазин. Довелося вимагати гроші через суд. Юрист товариства був представником потерпілої громадянки.
Суд задовольнив позов і постановив стягнути з Столбова М.Ю. на користь споживачки не тільки вартість золотого ланцюжка, а й неустойку в розмірі 17 тис. руб., компенсацію моральної шкоди в розмірі однієї тис. руб. і штраф в розмірі 12 тис. 500 руб.
Якщо ви твердо впевнені, що вам продали неякісне або браковане ювелірний виріб, не потрібно думати, чи підлягають поверненню ваші сережки або кольє - йдіть і сміливо захищайте свої права.
При покупці будьте уважні, перевіряйте ювелірну прикрасу ретельно, дивіться проби, цілісність пломби, відомості про заводі-виробнику, ознайомтеся з умовами гарантії та повернення.
Бажаємо вам тільки вдалих покупок!
Читайте також: Куди поскаржитися на магазин «Пятерочка»?
Чи потрібно йти до кінця (аж до подачі позову в суд), якщо ваші права були порушені?Чи підлягає поверненню ювелірний виріб?