- Роботодавець або податкова інспекція?
- Схема відшкодування через роботодавця
- Отримання в податковій інспекції
- складання декларації
- приклад 1
- приклад 2
- Найменування рахунку в заяві
- Відмова інспекції у відрахуванні
- Порядок повернення 13 відсотків - докладніше на відео
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Деякі категорії громадян при покупці квартири мають можливість повернути частину коштів вже сплаченого прибуткового податку. Скористатися цим правом можуть не всі, а тільки такі громадяни:
- Особи, у яких є дохід, офіційно підтверджений документами, що потрапляє під ПДФО.
- Особи, які не досягли вісімнадцяти років, дохід яких отримує один з батьків.
- Працюючі пенсіонери, які мають офіційний заробіток, з якого виплачуються податки.
Громадяни, які є індивідуальними підприємцями, безробітними, а також юридичні особи право на відшкодування частини коштів нерухомості не мають.
Роботодавець або податкова інспекція?
Прибутковий відрахування може бути проведений двома способами. Перший - через роботодавця, другий - через податкову службу. Різниця між ними невелика, проте є свої нюанси і в тому, і в іншому випадку. Розглянемо їх докладніше.
Найпопулярнішим і простим способом є перший - у роботодавця.
Майновий вирахування можна отримати тільки у одного роботодавця. Тому якщо у вас дві роботи, то варто вибрати ту, з якої одержати відрахування буде вигідніше.
Схема відшкодування через роботодавця
Перший крок
Звернутися до податкової і отримати довідку, яка доводить, що ви ставитеся до категорії громадян, які мають право на отримання необхідного вирахування. Обов'язково необхідно вказати найменування рахунку в заяві на повернення, свої персональні дані.
другий крок
Отриману довідку необхідно надати роботодавцю. Разом з нею зажадають наступні документи:
- свідоцтво реєстрації квартири;
- договір, що відображає покупку квартири;
- акт передачі об'єкта;
- заяву у роботодавця.
Крім цього необхідно надати розписку, в якій відображено акт передачі грошових коштів. Якщо оплата здійснювалася безготівковим способом, то надайте ксерокопію ощадкнижки продавця із зазначенням рахунку перерахування.
Даний список документів є базовим, проте, деякі регіони можуть мати свій перелік. Уточнюйте це питання у роботодавця.
третій крок
Пишемо заяву на повернення прибуткового податку. Зразок такої заяви можна сказати тут .
Отримання в податковій інспекції
Другий варіант не сильно відрізняється від першого, але в ньому є ряд складнощів, до яких варто підготуватися.
Весь перелік документів для майнового відрахування варто надавати в ту податкову інспекцію, за місцем якої ви прописані.
Отже, при зверненні до податкової інспекції ви зобов'язані надати:
- паспорт;
- декларацію 3-ПДФО, в якій особливу увагу зверніть на КБК для повернення ПДФО, він повинен бути наступним: 182 1 01 02010 01 1000 110;
- довідку від роботодавця форми 2-ПДФО (якщо протягом року місце роботи змінилося, довідку необхідно взяти у попереднього роботодавця);
- ІПН;
- реквізити банку і номер рахунку, на який будуть перераховувати відрахування при схваленні заяви.
Обов'язковим пунктом у переліку документів є надання правовстановлюючих документів, що підтверджують акт передачі грошей і прийому квартири.
Майновий повернення термін давності не має. Ви можете звертатися за вирахуванням будь-якої пори.
Зібравши документи, ви повинні написати заяву на вимогу про вирахування прибуткового податку. Після цього працівники інспекції розглядатимуть ваша справа, тобто проводити камеральну перевірку. Термін даної перевірки - до трьох місяців.
Після розгляду наданих документів інспекція може або схвалити відрахування, або відмовити. У разі ж схвалення кошти по відрахуванню перераховуються на зазначений банківський рахунок протягом одного місяця. Коли гроші надійдуть на р / с, справа по відшкодуванню коштів з покупки квартири закривається.
складання декларації
Декларація 3-ПДФО - обов'язковий документ, який відображає право на отримання майнового вирахування. Його заповнення починається з титульного аркуша. У відповідні графи бланка необхідно внести всі наявні відомості, починаючи від персональних даних і закінчуючи ІПН. Якщо декларація заповнюється вперше, то в графі коду слід проставити цифру «0». Код ИФНС можна дізнатися, або безпосередньо зателефонувавши до відділення, або на сайті ФНС.
Наступний «Лист А» призначений для відображення доходів. У ці графи необхідно внести відомості з довідки 2-ПДФО. Далі заповнюємо «Лист Д», вказуючи код об'єкта. Ставите цифру 1, якщо ви купуєте житловий будинок, цифру 2 - якщо квартиру, цифру 3 - якщо кімнату, цифру 4 - часткова власність.
Проблеми щодо заповнення декларації починаються з питань «як заповнити графу вирахування» і «як зробити розрахунок». Зробити розрахунок правильно допоможе наступна формула:
СВ = (Ц - 2млн. Рубл) * 13%, де
- СВ - сума відрахування;
- Ц - вартість нерухомості.
Максимальний відрахування становить 260 000 руб, це в разі, якщо ви купили квартиру за 2 млн. Руб. і вище. Якщо ціна квартири менш 2 млн. Руб., То розрахунок проводиться за вказаною вище формулою.
приклад 1
У 2015 році Ромашова А.А. купила квартиру за 1 850 000 руб.
Розрахунок буде виглядати наступним чином.
Сума вирахування = 1 850 000 * 13% / 100% = 240 500 руб.
приклад 2
Подружжя Нефедова придбали в 2013 році квартиру за 4 млн руб. в спільну власність. За 2013 рік Нефедов А.А. заробив 2,5 млн.руб. Нефедова Н. В. не працювала.
Розрахунок податку розподіляється в будь-яких частках, тобто податок може бути розподілений 100% вирахуванням на Нефедова А.А. або на нього і дружину. Але так як Нефедова Н.В. не працювала, логічніше відрахування врахувати на Нефедова А.А. При цьому за 2013 рік сума відрахування становитиме лише 260 000 руб., Так як вартість квартири більше 2 млн. Рублів.
Якщо ви не знаєте, як заповнити 3-ПДФО, то краще звернутися до професіоналів.
Найменування рахунку в заяві
Найменування рахунку в заяві на повернення 13 відсотків
На реквізит слід звернути особливу увагу, адже саме на цей рахунок будуть зараховані кошти.
Фізичній особі слід вказати номер поточного (особистого) рахунки.
З депозитним рахунком можуть бути проблеми, оскільки не за всіма депозитними рахунками можливий прийом коштів від третіх осіб.
Але якщо можливість прийому коштів вказана в договорі, і немає ризику отримати виплату з великою затримкою, то сміливо можна поставити номер депозитного рахунку.
Податкова інспекція протягом встановленого законом часу зобов'язана провести перерахування на р / с. Терміни можуть варіюватися від двох до чотирьох місяців. Більша кількість часу буде займати камеральна перевірка документів у справі. Як тільки буде отримано схвалення від податкової, гроші надійдуть на рахунок.
Відмова інспекції у відрахуванні
Відмовити в податковому відрахуванні інспекція може з кількох причин, серед яких найпоширеніші - це використання майнового відрахування раніше, незаконне придбання нерухомості, неправильне заповнення декларації та інше.
Алгоритм дій при відмові:
Крок 1. Обговорюємо акт перевірки. З'ясовуємо, з яких причин відмовили. Якщо після розгляду справи, є претензії до податкової про повернення, якщо ви не згодні з прийнятим рішенням, то протягом одного місяця можна заявити про заперечення з вашого боку.
Крок 2. Якщо розгляд в «місцевої» податкової не принесли результатів, то пишемо скаргу до вищої податкову службу. Це регіональне управління. Якщо ви не напишете туди скаргу, то не зможете далі відправлятися в суд.
Крок 3. Суд. Після того як вам прийде відповідь з вищестоящої податкової служби, і якщо він знову негативний, а ви впевнені в своїй правоті, то сміливо можете звертатися до суду. Перед подачею позову доведеться заплатити держмито, яка може варіюватися в залежності від вашого вимоги. Таким чином, можна отримати належний вам податкове вирахування в судовому порядку.
Порядок повернення 13 відсотків - докладніше на відео
Хто має право на повернення, як швидко можна виконати цю процедуру і що саме потрібно робити, щоб повернути прибутковий податок в 13%? Відповіді на всі ці питання дивіться нижче.
Роботодавець або податкова інспекція?Роботодавець або податкова інспекція?