- Загальні положення щодо приймання прибуткового податку
- На кого не поширюється право на отримання компенсації виплаченого податку?
- Отримання податкового вирахування за житло, куплене дитині
- Виплати: на яку суму розраховувати?
- Чи встановлений термін давності на повернення коштів?
- Коли в податкову слід подавати декларацію?
- Список документів для надання до податкової інспекції
- Сторінки, обов'язкові для заповнення
- Повернути ПДФО, якщо житло куплено в кредит
- Відео - Податкові відрахування по іпотеці
- Отримання грошей в податковій
- Отримання грошей за місцем роботи
- Підведемо Підсумки
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Багатьом росіянам відомий той факт, що держава повертає громадянам частину коштів, витрачених на покупку житла. Але часто навіть ті, хто давно відзначив новосілля, не поспішають отримати належну їм податкову виплату. Багато хто просто не мають поняття, як зробити це правильно і куди звернутися. Хтось побоюється, що у нього не вийде вибудувати схему взаємодії з державою і розібратися в хитросплетінні необхідних документів. Але нехтувати цією можливістю не варто, адже сума виходить немаленькою і допомагає заощадити гроші на облаштування нового житла та інші потреби. Податкове законодавство Російської Федерації має на увазі такий варіант полегшення податкового тягаря громадян, як повернення 13 відсотків з покупки квартири.
Але слід розуміти, що дана сума не є «презентом» від держави. Придбання нерухомості - підстава для того, щоб повернути податок на вже сплачені доходи в певному розмірі. Нижче ми розповімо, що потрібно зробити для оформлення повернення з покупки квартири або кімнати в квартирі, котеджу, житлового будинку або земельної ділянки під будівництво, таунхауса або частки в будь-якому з перерахованих вище об'єктів, в тому числі ще будуються.
Повернення 13 відсотків з покупки квартири
Загальні положення щодо приймання прибуткового податку
Всі фізичні особи, які отримують заробітну плату або інші доходи, вважаються платниками податків прибуткового податку (по-іншому його ще називають ПДФО - податок на доходи фізичних осіб). Такі громадяни щомісяця перераховують на користь бюджету країни 13% від своєї заробітної плати - як правило, за них це робить роботодавець. Кожен платник податків один раз в житті має право повернути собі майнове відрахування з ПДФО, оформивши повернення прибуткового податку з покупки житлоплощі. Як це відбувається?
- Ви купуєте нерухомість, оформляючи її у власність.
- Чи отримуєте підтвердження про сплату ПДФО в поточному податковому періоді.
- Створюєте і передаєте до податкової інспекції декларацію про повернення 13% з покупки нерухомості.
Особливі умови держава надає людям, що знаходяться на заслуженому відпочинку. Дана категорія громадян також має право на отримання майнового вирахування. З огляду на, що пенсійні платежі не оподатковуються в 13%, пенсіонери можуть перенести повернення на попередні роки, коли вони ще працювали, за умови, що даний зрушення здійснюється на три роки тому і не далі.
Які податки не платять пенсіонери?
З цієї статті ви дізнаєтеся, чи звільнені пенсіонери від податків, які існують послаблення по транспортного та земельного податку для громадян на пенсії і видах соціальної допомоги держави в цій сфері.
Підкреслимо, дані правила діють виключно для резидентів Російської Федерації . Резидентом Росії вважається людина, що проживає на її території як мінімум 183 днів протягом наступних поспіль 12 місяців. Винятком є короткочасні виїзди, які перевищують шести місяців поспіль і пов'язані з отриманням медичної допомоги або освіти, робочі поїздки з метою видобутку вуглеводневих ресурсів на родовищах в морях. Відсутність в країні більше року без втрати статусу резидента допустимо для:
- Військових, які перебувають на службі.
- Співробітників силових або владних структур.
- Представників органів місцевого самоврядування.
На кого не поширюється право на отримання компенсації виплаченого податку?
Повернення податку на майно недоступний для осіб, які не є резидентами Росії. Дана обставина не звільняє від необхідності платити податки на доходи, якщо вони працюють в компанії, яка здійснює діяльність і зареєстрованої в Росії. Також держава не має на увазі виплати громадянам РФ, які купили нерухомість за межами країни.
Ще один важливий момент - податок повертається лише при покупці або будівництві житлової нерухомості . На купленій ділянці можна побудувати лазню, в якій за фактом можна цілий рік жити, але офіційно це не буде вважатися нерухомістю житлового сегмента.
На право отримання вирахування не можуть претендувати ті, хто купив нерухомість у своїх батьків, дітей чи інших родичів, а також роботодавця - тих, хто вважається «взаємозалежними особами». Даний пункт покликаний убезпечити державу від виплат шахраям, які користуються своїми зв'язками для збереження грошей всередині сім'ї або близького кола. Чи не вийде відшкодувати свої витрати і в тому випадку, якщо заплатив за нерухомість одна людина, а її фактичним власником став інший - на 13% -відсотковий повернення не зможе претендувати ні новий власник, ні особа, яка здійснила фінансування покупки.
Також є обмеження і для материнського капіталу. Якщо частина виплаченої вартості квартири або іншого житла була оплачена таким способом, сума капіталу не може фігурувати у виплатах від держави
Отримання податкового вирахування за житло, куплене дитині
Часто сім'я набуває житлоплощу, власниками якої також є діти. В іншому випадку квартира оформляється тільки на неповнолітнього, в якості «парашута безпеки» на майбутнє. У цьому випадку батьки витрачають свої власні кошти, а тому мають право на отримання податкового вирахування замість дитини. Коротко розглянемо можливі ситуації:
Ситуація 1. Батько купує житло, частку в якому має дитина (діти).
В даному випадку дорослий може подати декларацію на повернення податку як зі своєї частки в житлоплощі, так і з частки неповнолітнього.
Ситуація 2. Подружжя мають частки в квартирі, як і дитина (діти).
Кожен із подружжя або вони обидва можуть збільшити свою частку виплат за рахунок «дитячої». Цей варіант має на увазі додаванням відповідної заяви до пакету документів для податкової. При цьому відрахування може бути оформлений і на інших членів сім'ї, які мають право власності.
Ситуація 3. Дитина (діти) є єдиним власником.
Батько, який оплатив нерухомість зі своєї кишені, має повне право на отримання податкового вирахування.
Важливо! Згода дитини не потрібно для того, щоб батьки могли оформити на себе повернення податків. При цьому неповнолітній не втрачає права в майбутньому отримати 13% від вартості житла, купленого самостійно, після досягнення вісімнадцяти років. Якщо ж доросла людина вичерпав своє право на отримання виплати раніше, то він не може отримати податковий повернення за дитини.
Виплати: на яку суму розраховувати?
Реальні витрати на покупку житла, що дозволяють оформити майнове відрахування, обмежуються двома мільйонами рублів (для житла, купленого до 2008 року - мільйоном рублів). Нескладно порахувати - максимальна сума, повернути яку вдасться в свій бюджет, дорівнює 260 000 рублей. Значення в два мільйони рублів є фіксованим для території всієї Росії, незважаючи на те, що в різних населених пунктах ціни на житло колосально коливаються.
У невеликому місті на ці гроші без проблем вийде придбати земельну ділянку або трикімнатну квартиру, в столиці ж дана сума для покупки нерухомості є незначною
Залишок можна використовувати в майбутньому, якщо вартість нерухомості не досягає максимальної. Квартира, куплена за 1 300 000 рублів, дає людині право пізніше одержати відрахування на суму в 700 000 рублей при покупці іншого житла. Це зручно, наприклад, для придбання житла для дитини. До моменту, поки він не досягне повноліття, повернення коштів за його квартиру може отримати батько. Отримання суми залишку можна перенести на наступний рік, якщо в поточному періоді фактичний дохід менше суми встановленого обмеження.
Стаття №220 НК РФ говорить, що повернути податкове вирахування можна не тільки від вартості самої нерухомості. У фактичні витрати можуть включатися:
- Купівля будівельних і оздоблювальних матеріалів.
- Оплата роботи майстрів-ремонтників та інших робіт, пов'язаних з обробкою нового житла.
- Витрати, які пов'язані з розробкою кошторисів і проектної документації.
Відшкодування коштів по перерахованим вище пунктам очікувати варто лише в тому випадку, коли в договорі придбання житлоплощі зазначено, що вона надається в чорновий обробці (незавершеною формі) і непридатна для перебування до моменту закінчення ремонту.
Чи встановлений термін давності на повернення коштів?
Держава не встановлює обмежень на отримання податкового вирахування. Єдиний нюанс - прибутковий податок повертається не більше, ніж за три минулі роки. Приклад: житлоплощу куплена платником податків в 2008 році, а подати заяву на повернення він вирішив тільки в 2017 році. Відповідно до букви закону, кошти повернуться лише за період з 2014 по 2016 рік. Залишок вирахування перенесеться на наступний рік і триватиме щороку, поки сума не вичерпається.
Важливо! Громадяни можуть повертати податок лише за конкретно встановлений період, в якому вони стали власниками нерухомості. Приклад: договір про часткової власності в споруджуваному будинку був укладений в 2013 році (і передані гроші за житло), а акт прийому був переданий трьома роками потому (як і вступ до права). Отримати відрахування при таких обставинах можна, лише починаючи з 2016 року. Відповідно, якщо відрахування не використовується повністю, він буде виплачуватися в наступні роки. Але отримати виплати за 2013, 2014 і 2015 року неможливо.
Коли в податкову слід подавати декларацію?
Існує думка, що потрібно встигнути подати пакет документів, який необхідний для отримання майнового податку, до 30 квітня - це невірно. Дане правило поширюється на тих, кому за законом необхідно задекларувати отриманий прибуток (з продажу або оренди будь-якого майна). Декларацію на відрахування же можна подавати в будь-який час протягом усього календарного року, незалежно від того, коли було придбано житло. Але, повернення буде здійснено тільки за минулий рік після його закінчення (наприклад, виплати за 2017 рік почнуться тільки в 2018 році).
Декларацію на відрахування же можна подавати в будь-який час протягом усього календарного року
Список документів для надання до податкової інспекції
Правильно заповнена декларація на бланку 3-ПДФО - головний документ, необхідний для того, щоб держава повернула вам 13% від вартості квартири або іншої житлоплощі. Розберемося, як зробити це грамотно і без помилок, так як відступ від правил може спричинити за собою відмову в наданні вирахування на майно.
Податковий кодекс РФ висуває чотири основні вимоги для таких декларацій:
- 3-ПДФО повинна бути виконана за формою, затвердженою наказом ФНС Росії від 24 грудня 2014.
- До декларації потрібно додати документи, що підтверджують факти придбання та повної оплати нерухомості, а також те, що платник податків є власником.
- Подача декларації з метою отримання 13% -вичета допустиме протягом всього наступного періоду (якщо житло куплено в 2017 році, надати 3-ПДФО можна до грудня 2018 року).
- Передати документ в податкову можна, прийшовши туди самостійно або відправивши офіційного представника. Також можлива подача документа через сайт державних послуг РФ або листом, що містить опис усіх офіційних паперів, укладених в конверт. Як правильно провести опис, розповімо в окремій статті.
Вибравши останній варіант, потрібно потурбуватися повідомленням про вручення адресант - важливо зафіксувати цей момент для своєчасного отримання грошей.
Сторінки, обов'язкові для заповнення
Щоб без зволікань отримати 13% з покупки житлоплощі, необхідно заповнити мінімальну інформацію на сторінках бланка. Нижче перераховані обов'язкові поля, в інших зазвичай проставляється значення «0».
В першу чергу, для заповнення 3-ПДФО потрібно інформація про код ОКТМО. Отримати інформацію про нього можна в Інтернеті, додавши до абревіатурі запит «за адресою». Пошукова система запропонує класифікатори, згруповані по населених пунктах, що дозволяють швидко виявити конкретний код.
Зверніть увагу - на написання коду відведено одинадцять знакомест, якщо ж код включає в себе меншу кількість символів, замість інших потрібно поставити прочерки.
Таблиця 1. Покрокова інструкція щодо заповнення бланка 3-ПДФО
Сторінка Опис Сторінка 001 На першій сторінці потрібно вказати найменування і кількість всіх документів або їх копій, доданих до 3-ПДФО. Тут же вказується поточний податковий період і код податкової інспекції, в яку ви подаєте декларацію (його можна дізнатися на сайті Федеральної податкової служби, вказавши свою адресу). Перша сторінка також містить ваші особисті дані і код фізичної особи. Сторінка 002 В графі 010 потрібно вказати, що ви подаєте декларацію з метою повернути витрачені вами кошти з бюджету країни (цілі відповідає код «02»).
Сторінка 003 Свій загальний дохід за той рік, в якому вами були придбана нерухомість, потрібно вказати в графах 010 і 030. У графі 040 обов'язково вказується повна вартість житла, в графі 080 - загальна сума податку, сплачена у зв'язку з придбанням. Графа 140 повинна містити інформацію про суму, яка буде підлягати поверненню (дублюється з графи 080).
Будь-яку суму, вписану в бланк 3-ПДФО, ви повинні будете округлити за математичними правилами. Так, число в 717,30 рублів округляється до 717 рублів, а 717,60 рублів вже до 718 рублів. Сторінка 004 Дана сторінка містить реквізити, що заповнюються наступним чином:
- цифра «13%» повинна бути вказана як податкова ставка;
- для заробітної плати вказується код «06»;
- під джерелом виплат мається на увазі найменування організації або компанії, де ви працюєте;
- ваш заробіток за 12 місяців і 13% від суми вашого річного заробітку.
Сторінка 005 На даній сторінці ви надаєте інформацію про придбаної нерухомості (адреса, вид власності, дату реєстрації, частку в праві). Тут же вказується повна вартість, яку ви сплатили за житло і перший рік податкового вирахування (рік, в якому була придбана нерухомість).
Якщо дані інструкції здаються вам занадто складними, ви можете отримати консультацію у фахівців. У кожному податковому відділенні є співробітники, здатні заповнити документи за вас - це буде коштувати не дуже великих грошей, а ви будете впевнені в тому, що всі дані внесені вірно.
Завантажити бланк 3-ПДФО
Так виглядає бланк за формою "3-ПДФО»
До заповненої декларації 3-ПДФО обов'язково потрібно додати:
- Документ, що засвідчує покупку нерухомості (договір про покупку і продаж).
- Довідку за формою 2-ПДФО (На вимогу видадуть на роботі).
- Свідоцтво права на житло.
- Чеки, квитанції та інші завірені платіжні документи, якими ви зможете підтвердити, витрати на покупку нерухомості і ремонтно-оздоблювальні роботи.
- Заява про бажання повернути податкові відрахування (пишеться на ім'я керівника податкової інспекції за місцем вашої прописки).
- Якщо житло купується для неповнолітнього, необхідно надати його свідоцтво про народження.
- Коли мова йде про нерухомість, що знаходиться у власності подружжя, буде потрібно свідоцтво про укладення шлюбу.
Повернути ПДФО, якщо житло куплено в кредит
У ситуації, коли громадянин привертає кредитні кошти для покупки нерухомості, передбачені особливі правила. На іпотечне житло повернення нараховується, виходячи не тільки з його вартості, а й з огляду на відсотки банку.
Особливості повернення податку при іпотеці
В даному випадку фактичні витрати покриваються на суму, що не перевищує трьох мільйонів російських рублів. Щоб залагодити це питання з податковою, до зазначених вище документів потрібно додати ще деякі офіційні папери:
- виписки з кредитної організації про передачу коштів від продавця покупцеві;
- чекові листи за прибутковими ордерами.
Відзначимо, що стаття №220 НК РФ говорить: «Якщо розмір відсотків в періоді вище, ніж сума доходів громадянина, невідшкодованого іпотечні відсотки переносяться на наступний рік». Перенесення можливий до повного відшкодування всіх відсотків і закінчення договору позики. Важливо: ви не зможете скоригувати внески банку і переглянути іпотечні відсотки, так як резидент РФ може подати заяву на повернення коштів лише разово.
Детальніше про те, як повернути відсотки по іпотеці через податкову, розповімо в нашій спеціальній статті .
Відео - Податкові відрахування по іпотеці
Терміни, в які держава повертає гроші
Законом встановлено чіткий порядок того, як і коли майновий повернення виявиться в руках у платника податків. Самостійно ви можете прийняти рішення про спосіб отримання належних вам коштів: в податковій або за місцем роботи. Розберемося, протягом якого часу майнову заставу повертається до платника податків і поговоримо про плюси і мінуси вищеназваних варіантів.
Отримання грошей в податковій
После того, як ви принесли стандартний пакет документів, в податковій перевірятімуть дані, Які внесені вами в Декларацію З-ПДФО, и інші папери. На це співробітнікам відведено три місяці. В течение десяти днів после цього ви отрімаєте інформацію про ті, что сплата податки в перевіщенні размере. Тоді ви повинні будете відвідати установу знову, написавши заяву з вимогою повернути вам зазначену в деклараційної формі суму.
У документі потрібно вказати свої банківські реквізити для переказу. Якщо у вас їх немає, все, що потрібно зробити - відкрити рахунок в будь-якому вигляді, який вам зручний (банківська карта, ощадкнижка, розрахунковий рахунок). Саме туди «впадуть» гроші, покладені вам за весь рік, в який скоєно придбання нерухомості.
Плюс: цей варіант сподобається тим, хто хоче отримати всю суму єдиним платежем.
Мінус: необхідність заповнювати масу документів і очікувати виплати.
З моменту подачі вами заяви до моменту отримання грошей має пройти не більше, ніж один календарний місяць
Отримання грошей за місцем роботи
Співробітникам, які мають бажання отримувати повернення майнового податку на роботі, доведеться занести в податкову перераховані вище в статті документи, за винятком З-ПДФО. Останній викликає найбільшу скруту у громадян, в даному ж випадку збір і подача паперів пройдуть оперативніше і простіше. Після того, як фахівці інспекції їх перевірять і підтвердять ваше право на отримання виплати, ви повинні забрати цей документ і передати в бухгалтерію. Дане повідомлення послужить підставою того, щоб із зарплати співробітника припинили вилучення 13%, що є податком на дохід фізичної особи.
Коли моменти, пов'язані з офіційними паперами, будуть завершені, ви будете щомісяця отримувати на 13% більше до тих пір, поки загальна сума цих виплат не досягне величини належного податкового вирахування. Якщо потрібна сума не буде виплачена за рік, вам буде необхідно знову відвідати податкову, щоб повторити процедуру.
Плюс: щомісяця в вашому розпорядженні виявляється вільна сума грошей;
Мінус: постійні візити до податкової і передача повідомлень в бухгалтерію.
Підведемо Підсумки
Держава надає можливість повернути кошти разово, тому розпорядитися нею потрібно з розумом. Складною і навіть лякає процедура здається по початку - розібравшись, будь-який громадянин зможе впоратися з майновим податком самостійно. У даній статті розкриваються відповіді на будь-які питання, які можуть виникнути у людини, вперше задумався про повернення 13 відсотків від покупки нерухомості. Тепер необхідно підготувати необхідні документи, записатися на прийом до фахівця податкової інспекції та вирішити, яким способом краще отримувати гроші.
Повернути податок з покупки нерухомості - це нескладно!
Чи встановлений термін давності на повернення коштів?Коли в податкову слід подавати декларацію?
Як це відбувається?
Які податки не платять пенсіонери?
На кого не поширюється право на отримання компенсації виплаченого податку?
Виплати: на яку суму розраховувати?
Чи встановлений термін давності на повернення коштів?
Коли в податкову слід подавати декларацію?