Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
17.10.2016
Генеральний директор московського представництва HONKA Олександр Львівський про розвиток дерев'яного домобудівництва в Росії
Порахувавши, скільки коштують конструкції Honka, клієнт приємно здивується, що вони займають не більше 20 - 30% від загального бюджету будівництва. Все інше залежить від бажань людини - якою буде фасад, оздоблення, комунікації, каже Олександр Львівський і додає, що дерево сьогодні не тільки самий екологічний матеріал, але і, як не дивно, один з найміцніших. Не дарма майже третина заміських будинків в РФ будується з клеєного бруса.
Генеральний директор московського представництва «Росса Ракен СПб» (HONKA) Олександр Львівський
НА РИНКУ Є КОЛИВАННЯ І зниження платоспроможного попиту, АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ ТОГО
- Олександре Миколайовичу, дайте, будь ласка, оцінку, наскільки успішно для Honka в Росії складається 2016 рік? Як завершився 2015 рік?
- Інерція 2014 року дозволила 2015 році залишитися в тих рамках, які були задані спочатку. Все, що ми запланували, виконали - це і обсяги будівництва, обсяги поставок продукції з Фінляндії, питання, пов'язані з розвитком бізнесу, робота з індивідуальними клієнтами, з девелоперськими проектами, такими як котеджні селища.
- У 2015 році у вас було зростання в порівнянні з 2014 роком?
- У нас до сьогоднішнього дня в цілому завжди був зростання. Не можна не звертати увагу на те, що відбувається за вікном. Пряме скорочення попиту і формування якогось відкладеного попиту призводять до загального скорочення. Хоча ми і не перебуваємо в сегменті масового споживання, у нас більш вузький сегмент, і, як наслідок, у нас немає прямої залежності від того, як штормить ринок.
Інше питання в тому, що в нашому продукті присутня імпортна складова. Всі прекрасно розуміють, що творилося в певний момент з національною валютою. Природно, через імпортної складової в нашому продукті ми були змушені підкоригувати всі наші бізнес-процеси.
- Наскільки зросла вартість вашої продукції?
- У нас не та продукція, яку ми можемо дозволити собі підняти в ціні. Ми просто самі стали менше заробляти, скоротили операційні витрати. Але ніякої паніки немає. Є якісь коливання, є зниження платоспроможного попиту, є відкладений попит. Але не більше того.
- Як ви знижуєте вартість послуг?
- Пропонуємо певну продуктову лінійку. Це конкретні проекти, які були обрані нами за певними показниками, і якщо клієнт нічого не змінює в цьому будинку, якщо він бере за основу запропонований проект, це оптимізує вартість. Є показники термінів. Наприклад, якщо ми поставляємо продукцію з Фінляндії до кінця бюджетного року, це дешевше. Є різні акції, знижки. Словом, ми не економимо на якості для клієнтів, ми скорочуємо свої витрати і менше заробляємо.
- Як ви скоректуєте план по домівках на наступний рік?
- Ми не мислимо категоріями кількості будинків, оскільки у нас не та галузь, яка вимагає моментальної корекції. Цикл будівництва будинку в цілому може йти від року до чотирьох, і наша волатильність в межах життя об'єкту.
- У компанії два основних напрямки. На яке ви робите ставку?
- Так, у нас є чіткий розподіл нашої діяльності на дві складові. Перша: ми працюємо з індивідуальними клієнтами, проектуємо і будуємо будинки. Друга: котеджні селища, девелоперська діяльність, де ми використовуємо більш уніфіковану матрицю, яка дозволяє тримати певний ціновий діапазон продукту. Окремо стоїть наш новий проект «Архівуд», який ми в минулому році випробували і запустили. Також окремо ми займаємося будівництвом громадських будівель і споруд, таких як готелі, ресторани.
Ми всі напрямки хочемо розвивати, але, як казав Володимир Ілліч Ленін, краще менше, та краще. Тому, по-перше, у нас не так багато угод, і їх ціна відносно велика. По-друге, сегмент наших клієнтів не потрапляє під ту категорію, яка різко змінює свій соціальний статус. У наших клієнтів це значна, але не переважаюча частина сімейного бюджету, яку клієнт витрачає на будівництво будинку. Тому побоювань у нас немає.
- Хто ваші конкуренти?
- Прямих конкурентів у нас немає, але є кілька фінських компаній, які присутні на російському ринку, займаються аналогічним виробництвом. І вже є ряд дуже хороших російських компаній, які теж цілком гідно виглядають.
«ЧЕРЕЗ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА РЕЗУЛЬТАТ Ми контролюємо ВСЕ ЦИКЛИ що відбуваються на будівництві»
- Скільки часу займає будівництво будинку від Honka?
- Найшвидше - 8 - 9 місяців. В середньому побудувати будинок - рік-півтора.
- Довго.
- Звичайно, довго. А головне: чим швидше йде будівництво, тим воно дешевше. Але підвести комунікації, збудувати під ключ, зробивши все якісно, в середньому займає рік. Плюс у нас суворий клімат, не завжди можна все швидко зробити.
- Який розмір будинку сьогодні в Росії популярний?
- У середньому від 200 до 400 квадратних метрів.
- Скільки коштує побудувати будинок від Honka?
- Дуже багато міфотворчості, коли ми говоримо про вартість житла. Склавши всі витрати, які людина зазнає на будівництво будинку, порахувавши, скільки коштують самі конструкції Honka, він приємно здивується, що вони займають не більше 20 - 30 відсотків від загального бюджету строітельства.Все інше залежить від бажань людини. Який у нього буде цокольний поверх, наскільки складною буде інженерна система, наскільки унікальна і дорога обробка. Виходить вартість квартири в елітному або не дуже будинку в центрі міста. Тільки там ви купуєте з первинної обробкою або зовсім без неї, а коли будуєте будинок Honka - це практично готовий будинок. На сьогодні побудувати будинок Honka під ключ буде коштувати від 90 тисяч рублів за квадратний метр. Це будинок, що стоїть на фундаменті, з комунікаціями.
- Коли людина будує з вами будинок, його монтують ваші фахівці?
- Звичайно. У чому специфіка нашого перебування на ринку: через відповідальності за результат ми контролюємо всі цикли відбувається на будівництві. Чи не тому що ми хочемо побільше заробити - заробляємо ми в такому випадку як раз менше, а тому що ми хочемо відповідати за результат. Всі види робіт ми робимо самі. У нас всі свої: архітектурно-проектне бюро, будівельники, інженери, дизайн студія і ландшафтне бюро.
«У Татарстані МИ АКТИВНО ШУКАЄМО ЗЕМЛЕВЛАСНИКІВ, ІНВЕСТОРІВ, співінвестором»
- Де в Росії працює Honka?
- Центральний офіс в Санкт-Петербурзі, представництва в Москві, Казані, Пермі, Єкатеринбурзі, Новосибірську, Мінську, Алмати. Історично ми багато будуємо на Уралі, де є точки зростання, сформована культура життя за містом. Це Перм, в меншій мірі Єкатеринбург, райони ближче до Магнітці. Є багато різних об'єктів в Сибіру, є об'єкти ближче до Сочі. У нас широка географія.
- Цікаво порівняти, які дерев'яні будинки воліють в Сибіру, на Уралі і в Татарстані?
- Як не парадоксально, коли людина з певним рівнем достатку вирішує побудувати собі будинок, він не розглядає окремо якісь дорогі будинки, в тому числі Honka. Який образ будинку він собі уявить, намалює в голові, таким і буде втілювати. Honka - не про дерев'яний будинок, а про правильне будівництво. Може бути, ми побудуємо будинок, в якому буде два бруса, все інше буде кам'яне. Але це буде системний архітектурний, будівельний підхід.
- Honka не перший рік працює в Татарстані, як ви оціните розвиток компанії в республіці?
- Ми дуже любимо нашу роботу в Татарстані. Перший проект тут з'явився років 12 назад, з тих пір вони були, але епізодично. Системно в Татарстан ми вийшли в 2013 році, відкривши тут представництво. На сьогоднішній день ми маємо ряд об'єктів в тій чи іншій стадії - вже завершені, що будуються, плануються. По-перше, в Татарстані багато красивих місць. По-друге, тут все досить просунуте в питаннях інфраструктури та роботи з місцевими органами влади, причому на всіх рівнях. Крім того, в Татарстані є культура життя за містом, тут завжди любили природу, близькість водойм. Є ряд галузевих компаній, які можуть бути нашими клієнтами, і ми активно шукаємо можливість виходу на девелоперський проект, шукаємо землевласників, інвесторів, співінвесторів. Ну і що гріха таїти, знаходимося ми поряд, нам просто зручно приїжджати сюди з Москви, щоб працювати.
- Є в Татарстані вільна земля і доступна вона в порівнянні з іншими регіонами?
- Як і скрізь, є перекіс, коли є місце, де всі люблять відпочивати і де платоспроможне населення вже побудувало багато об'єктів. Взяти той же Борове Матюшин. А у землі в Казані в порівнянні з іншими регіонами досить високий рівень вартості, десь навіть близько до Ленінградської і Московської областей.
- Скільки будинків ви побудували в республіці в минулому році?
- Ми противники алгебраїчного підходу. Будинок Honka може бути такого розміру, що у інших домобудівних компаній він би йшов за 10 будинків. Скажу так: ті бюджетні показники, які ми ставили собі для Казані і Татарстану, не можна сказати, що вони чітко виконалися, але ми дуже ясно уявляємо, що ми тут знаходимося на початку шляху. Нас влаштовує, як би висловилися маркетологи, «темпи продажів». Ми задоволені тією кількістю шановних клієнтів, з якими ми зараз працюємо. Вони є не тільки в Казані, але і в Альметьевске, Нижньокамську, інших містах.
- Які у вас плани по Татарстану?
- Завоювати в республіці нормальну клієнтську репутацію. Бути корисними і потрібними людям.
«ПРИРОДНО ДЛЯ ЛЮДИНИ ЖИТИ БЛИЖЧЕ ДО ПРИРОДИ, АЛЕ ПРОЦЕС деурбанізації ПІШОВ ЛИШЕ КІЛЬКА РОКІВ ТОМУ»
- Дайте, будь ласка, загальну оцінку, як в Росії розвивається дерев'яне житлове будівництво?
- Культура життя за містом у нас в цілому сформувалася і стабілізувалася не так давно. Раніше у нас була все-таки високоурбанізірованная країна, і процес деурбанізації пішов лише кілька років тому. Звичайно, це природно для людини жити ближче до природи. Але масової міграції населення з міста за місто немає, тому що немає для цього передумов. Так, ті котеджні проекти, якими ми займаємося, дають хороший ефект, з'являються хороші кластери, коли в архітектурному та стилістичному однаковості з'являється красиве селище. Але це епізоди. Неможливо побудувати будинок в чистому полі, на неоформленої землі, при відсутності інженерних систем і комунікацій. Ми не можемо взяти на себе функцію держави і робити інфраструктуру - інженерну, адміністративну. І в цьому плані нічого екстраудівітельного не відбувається - не можна сказати, що наша країна зі страшною силою освоює інфраструктурні проекти, які створюють передумови для вибухового розвитку житлового будівництва. Так, якимись кластерами освоюються території, але, як правило, все забезпечення інженерними комунікаціями, дорожньою інфраструктурою лягає на плечі забудовника. Тому житлове будівництво розвивається так, як розвивається країна. Розвивається поступово.
- Є відчуття, що в Росії, з огляду на наші масштаби, ресурси, дерев'яне житлове будівництво не отримує той розвиток, який могло б отримати.
- Ну чому ж, галузь розвивається. У Росії багато будують дерев'яних будинків, думаю, десь 30 відсотків. З них на клеєний брус доводиться переважаюча частка.
- Якщо ми говоримо про будинки з клеєного бруса, вони альтернатива чому?
- Тут все відбувається з домобудівних технологій. Технологія з бруса досить зрозуміла, можна заздалегідь прорахувати витрати, вона дуже широка в своєму архітектурному спектрі - можна спроектувати і побудувати будь-який будинок з будь-якими прольотами і шириною вікон. Є кам'яні будинки, вони теж популярні, хтось любить колони, камінь. З іншого боку, ера, коли будували червоні цегляні будинки, не розуміючи, що вийде в підсумку і скільки коштів піде на будівництво, пройшла. Зараз все по-іншому. Є дерев'яні будинки, є кам'яні будинки, є комбіновані технології, наприклад, каркасні, каркасно-панельні. Є CLT-технології, з яких можна будувати багатоповерхові будівлі. Це теж дерев'яні будинки. Далі вже екзотика. Все від архітектури залежить.
- Чи можна в Росії масово будувати соціальні об'єкти з дерева?
- Питання в тому, що є будівельні нормативи, які в Росії досить інертні. Не встигає технічний регламент за домобудівними технологіями. Через «АРХИWOOD», через асоціацію дерев'яного домобудівництва, членами якої є, ми намагаємося взаємодіяти з інститутами, які випускають такого роду норми, з Мінбудом, з Центральним науково-дослідним інститутом будівельних конструкцій імені Кучеренко.
По всьому світу, наприклад в Австрії, в Фінляндії, якщо ви будуєте в певному місці дитячий садок, ви повинні використовувати певну кількість дерев'яних матеріалів. Це законодавчо закріплено. Природно, що в тій же Фінляндії дитячих садків by Honka десятки. Звичайно, дуже виграшно виглядають ресторани з дерева. Ми на сьогодні самі побудували кілька ресторанів під Пітером, на Волзі разом з Олегом Тинькова зводимо «Ля Дача Астрахань», це затребувана ніша. Природно, ми будували об'єкти корпоративного призначення, наприклад, готелі. Ми поступово ламаємо стереотипи, пов'язані з деревом. Забудовник розуміє, що побудувати дерев'яну готель від Honka набагато вигідніше з точки зору подальшої ліквідності процесів. Крім того, при формуванні бізнес-плану зрозуміло, скільки це буде коштувати, і результат прогнозований як по грошах, так і по рядках.
- Але забудовники думають, наскільки дерево довговічне і міцно.
- При чому тут міцність? Ми говоримо про довговічність дитячих садків, і технології виробництва бруса в принципі знімають це питання. Важливі експлуатаційні характеристики: чим діти дихають, що вони бачать. Не треба з дитинства псувати людей. Коли дітлахи сидять в просторі тактильному, візуально содружественном людським біоритмам, це ж здорово. Зростає інше покоління.
За пожежним характеристикам дерев'яні будинки, як не парадоксально, набагато краще, ніж інші. Крім того, ніхто не відміняв сейсміку. Ми працюємо в Казахстані, де, як і в Японії, дерев'яні будинки дуже доречні, тому що вони найбільш сейсмостійкі.
- Наскільки високі будинки з дерева можна будувати?
- Знову ж таки все впирається в регулювання технічного регламенту, який забороняє будувати вище трьох поверхів. Але, отримуючи спеціальні технічні умови, ми будували і більше, наприклад, у нас були великі готелі в Сочі. Можна побудувати і п'ять, і шість поверхів, все залежить від конструктивного рішення. Якщо говорити про індивідуальний будинок, то більше трьох поверхів і не треба.
- Держструктури прислухаються до професійного співтовариства в частині нормативів?
- Якісь руху, звичайно, йдуть, просуваємо питання по сейсміці. Зараз пішло імпортозаміщення по туризму, і як наслідок розвивається Алтай, Сочі, а там сейсмонебезпечні території, треба щось вирішувати з будівельними нормами. Так що обговорюємо ..
- Ви будуєте з клеєного бруса, але який будівельний матеріал, на ваш погляд, є найбільш екологічним? Назвіть трійку лідерів.
- Не можна вирвати із загального контексту тільки матеріал. Сам по собі він, безумовно, може бути екологічним - дерево, цегла. Але при будівництві будинку може бути використано ще безліч оздоблювальних, інженерних матеріалів, певним способом реалізовується теплова, електрична енергія, а сам будинок може стояти в такому місці, де про екологію в принципі говорити не доводиться. Тому це все відносно - поняття про екологію. Взагалі, «ейкос» по-грецьки - це житло. Будинок як таким повинен бути житловим.
Якщо говорити конкретно про матеріали, то в наших будинках вони екологічно чисті самі по собі, тому що це плотноволокнистой фінська сосна - природний матеріал. Ті клеї, які ми використовуємо для ламінування бруса, на водній основі, вони у високому ступені екологічні.
- Ось ці клеї якраз вони і викликають питання у покупців. Чи можна ними дихати в будинку?
- Правильно, що викликають. Ми нічого не приховуємо, завжди гранично чесні і відверті. У нас є сертифікати, патенти на ті склади, що клеять, якими ми склеюємо брус, і це один з найбільш прогресивних швейцарських клеїв. І по виробництву, і за місцем народження. У нього алкідна основа, вода. Так що не в клеї справа, коли ми говоримо про екологію. Коли ви будуєте будинок, ви використовуєте утеплювач - він за визначенням хімія, якщо, звичайно, це не якась природна тема. Ви використовуєте дроти, багато інших різних матеріалів - все це в сукупності і дає поняття «екологічності житла». Але в будь-якому випадку найбільш екологічні будинки - це дерев'яні.
- Будинок з клеєного бруса і колод - в чому різниця?
- Ніякої різниці немає. Виключно стилістичне, архітектурне сприйняття. Дерев'яний - він більш традиційний, казковий, хороший, скажімо, для ресторану або лазні. А брусової - для резиденції, для проживання.
Ми ще робимо клеєна колода. Це наш ексклюзивний матеріал, якого ні у кого немає. Ми задаємо форму, виходить брус, тільки циліндричної форми.
- Звідки «родом» дерево для ваших будинків?
- Стіновий матеріал, всі конструктивні елементи, балки, крокви, а також все, що супроводжує дому - вікна, двері, - все це проводиться на наших заводах у Фінляндії. Але якщо ми робимо фундамент біля будинку, цокольний поверх, звичайно, бетон беремо на місці.
«ЕКОНОМІЧНОГО ЗМІСТУ ВІДКРИВАТИ ВИРОБНИЦТВО В РОСІЇ МИ НЕ ЗНАЙШЛИ. У НАС ВСЕ MADE IN FINLAND »
- Скільки заводів Honka працює в Фінляндії?
- Один високотехнологічний в місті Карстула.
- Скільки людей працює сьогодні в Honka?
- З урахуванням скорочень, витрат близько тисячі чоловік. І ще 700 в Росії.
- Що говорить про значущість російського ринку?
- На сьогодні так, частка значима. Ми займаємо приблизно третину, у нас лідируючі позиції в компанії Honka. Ми збільшили кількість клієнтів, популяризуємо в Росії спосіб життя в наших будинках і добре, якісно будуємо. Людям подобається. Але скажу, що найголовніший ринок для компанії - це внутрішній ринок Фінляндії. Там інша політика банківського кредитування, інші традиції, як не дивно, більше землі (сміється), інфраструктури. Частка Японії і Європи, яка раніше була більш потужним гравцем, зараз трохи поменше.
- Чи не дорого везти продукцію з Фінляндії?
- Дорого, звичайно.
- Чому б не відкрити завод в Росії?
- За 20 років, повірте, ми багато разів думали над цим. Відкрити тут завод, який би робив пиломатеріали, окремі елементи, в той час як завод у Фінляндії робить дуже хороший брус - а навіщо? У нас все made in Finland ( «зроблено в Фінляндії»), 100 відсотків. Економічного сенсу відкривати виробництво в Росії ми не знайшли. І, як вже сказав, в Росії на сьогодні ми даємо найбільша кількість робочих місць з аналогічних гравців галузі. Це оригінальний фінський продукт, який виріс із сімейного підприємства, в якому використовується виключно фінська плотноволокністкая сосна. Honka - це перша компанія, яка 60 років тому вийшла на міжнародний ринок з Фінляндії.
- Але ті ж мита підвищують вартість продукту.
- Але відкрите тут виробництво було б уже не компанією Honka. Так, не виключено, що коли-небудь ми так і зробимо, але завжди в своїй лінійці ми будемо мати чисто фінський продукт.
Якщо говорити про митні збори, то в ринковій ніші нас не можна поставити в один ряд з російськими виробниками - ми будемо дорожче за рахунок імпортної складової. Але якщо її прибрати, то ми зможемо конкурувати і з російським виробництвом.
- Фіни самі вважають за краще жити в дерев'яних будинках?
- Однозначно. Що ж, вони собі вороги?
- У Росії будинку Honka купують люди з достатком вище середнього. А в Фінляндії?
- Я звертав вашу увагу на споживчу політику в Фінляндії. Там дерев'яні будинки від Honka можуть дозволити собі люди навіть з низьким достатком. Крім того, культура життя в будинках там не має на увазі вишуканої обробки. У нас все-таки через будинки самовиражаються. У Фінляндії з цим вже трохи спокійніше. Люди будують для себе, для життя, щоб бути ближче до природи. У Фінляндії є таке поняття, як summer house, це як дача. У такому будинку все по-простому, без зайвих витрат. Наприклад, король Норвегії має такий будинок, теж від Honka. А є дуже гарні будинки-палаци. Такий будинок у пілота «Формули-1» Міхаеля Шумахера від дизайнера Філіпа Старка.
- Для Росії ви розробляєте окремі проекти, ніж для Фінляндії?
- У Фінляндії і в Росії дуже різний архітектурний менталітет. Там більше північний мінімалізм. Фінн, навіть якщо він мільйонер, може побудувати другий поверх з низькими стелями, тому що він там буде просто спати. У нас якщо є другий поверх, то він великий. З іншого боку, і ми, і фіни любимо сонце, дерева, любимо, щоб з вікна був правильний вид.
Але на сьогодні проекти майже не відрізняються. У Росії зараз найкрутіші проекти з точки зору архітектури та краси. У той же час є принцип розумної достатності. Будинки як засіб вираження - це добре, але через п'ять років ти розумієш, що на четвертий поверх ніхто не заходив, можна було будувати два.
«АРХИWOOD» ЗАЙМАЄТЬСЯ такий собі місіонерську діяльність »
- Розкажіть докладніше про ще одне ваше напрямок - «АРХИWOOD».
- Ми виступаємо популяризаторами дерев'яного домобудівництва і хорошою архітектури. 7 років тому ми заснували професійну премію «АРХИWOOD», якій відзначаємо все краще, що є в дерев'яній архітектурі. Зараз це професійне співтовариство, де ми раді бачити всіх архітекторів, навіть частково виробників, хто добре і правильно вміє створювати будинки, ми ділимося досвідом, спілкуємося. Це хороша платформа, на якій можна помріяти про якісь імпортозамінних технологій.
- Від чого і до чого ви прийшли за ці 7 років?
- Від того, що ми змогли витягнути з-за парканів красиві дерев'яні будинки, які були побудовані не обов'язково нашою компанією, але ми їх популяризували. Ми випускаємо каталог, де показуємо кращі будинки, ресторани, малі архітектурні форми - все, що стосується дерева. До «АРХИWOOD» у нас не було професійного співтовариства, яке б направляло молодих архітекторів в потрібну сторону, допомагало з розумінням прикладів, технологій. «АРХИWOOD» займається такою собі місіонерською діяльністю - бореться зі стереотипами, просуває красиве дерев'яне житлове будівництво.
- До чого ми прийдемо в архітектурі дерев'яного домобудівництва завтра?
- Все залежить від гаманця, від технологій. Думаю, що прийдемо до принципу розумної достатності. Дерево само по собі передбачає певну архітектуру. Головне - що немає ніяких шаблонів. Не можна сказати, що це буде, скажімо, стиль шале.
- Сьогодні це популярно в Європі?
- Там швидше розумна недостатність. Питання в вартості землі, в вартості домоволодіння. У Європі борються за кожен євроцент, який витрачений на опалення. У нас же газ дешевше.
- Чи можливо, що клієнт піде від вас з проектом в іншу компанію?
- Звичайно, відкрийте будь-який каталог, будь-якої галузевої журнал - там багато наших проектів. Піратство в музиці ніщо в порівнянні з тим, що ми посіяли навколо себе. Але ми до цього ставимося як до розвитку галузі - більше хороших дерев'яних будинків. Створюємо цивілізований ринок навіть на шкоду собі.
- Прогнози на 2017 рік - наскільки він буде успішний для Honka?
- Як я вже сказав, ми спостерігаємо падіння платоспроможного попиту. Ми будемо робити все зусилля, щоб відповідати можливостям наших клієнтів. Я не можу сказати, що ми будемо продавати два будинки за ціною одного, але будемо намагатися бути ще дешевше, ніж сьогодні. Хоча куди вже. І прогноз мій: все буде добре. І ми виконаємо свою програму, і ситуація в економіці заспокоїться, буде прийматися домобудівний регламент, буде більше інфраструктури для котеджних селищ. У цю сторону все рухається.
«У МЕНЕ ДУЖЕ БАГАТО ВІЛЬНОГО ЧАСУ, БО Я ПЛАНУЮ ЙОГО»
- Коли готувався до інтерв'ю, дізнався, що у вас п'ятеро дітей ...
- Поки що так (сміється).
- І не міг не захопитися. Ви самі росли у великій родині?
- В не дуже великий. Так вийшло. Добре ж, коли багато дітей. У мене дві дівчинки і три хлопчики. З дівчатками, звичайно, простіше, але головне - щоб все було добре.
- У вас взагалі залишається вільний час?
- У мене дуже багато вільного часу, тому що я планую його. Я не якийсь божевільний трудоголік, це завжди помилка, коли у чоловіків і жінок орієнтири - цілодобово працювати. Це означає, вони щось не встигають на роботі, неправильно формують свій графік або просто не хочуть додому. Я додому хочу. Тому моє хобі - це робота, а коли приходжу додому - діти. Звичайно, на роботі буває всяке, багато часу займає управління компанією і стратегічний розвиток, багато їжджу у відрядження по різних місцях. У слові «робота» є частина «раб» - так от не треба цього дотримуватися. Я не працюю - я живу. Все життя займаюся будівництвом, архітектурою, і 20 років свого життя я віддав розвитку Honka в Росії, і це мені подобається. Ми будуємо сімейні цінності - будинки. У них живуть люди, їм подобається, і це добре.
До речі, я з дружиною познайомився на роботі.
- Це правда, що ваш дід Михайло Львівський - автор слів пісні «На Тихорєцьку склад відправиться ...»?
- Так. Авторські права мізерні, якщо ви про це. Нічого з цього не маємо.
- У вас була творча сім'я?
- Цілком звичайна. Всі пам'ятають тільки про «Вагончик ...», а дід багато писав сценаріїв для кіно. «У моїй смерті прошу винити Клаву К.», «Точка, точка, кома», «Я вас любив», дуже багато фільмів. Так що на онуків часу було мало. Та й творчість мені не прищепилося, хоча дочка співає. Так що я не по цій частині. Я, скоріше, творчий економіст.
На правах реклами
Візитна картка компанії
Назва: ТОВ «Росса Ракен СПб», ексклюзивний дистриб'ютор компанії HONKA в Росії, Казахстані та Республіці Білорусь.
Рік створення: 1995-й.
Напрямки роботи: архітектурне проектування та будівництво.
Кількість працівників: 700.
Глава і голова ради директорів компанії: Царьов Олександр Леонідович.
м Казань
420107, вул. Спартаківська, д. 6, ТРЦ «Сувар Плаза», оф. 1212
Тел .: +7 (843) 567-11-10
[email protected]
kazan.honka.ru
Візитна картка керівника
Олександр Миколайович Львівський народився в 1972 році в Москві.
Освіта: вища, закінчив Московський архітектурний інститут (МАРХИ).
З 1998 року очолив московське представництво компанії «Росса Ракен СПб».
Сімейний стан і наявність дітей: ж енат, п ятеро дітей.
У 2015 році у вас було зростання в порівнянні з 2014 роком?
Наскільки зросла вартість вашої продукції?
Як ви знижуєте вартість послуг?
Як ви скоректуєте план по домівках на наступний рік?
На яке ви робите ставку?
Хто ваші конкуренти?
Який розмір будинку сьогодні в Росії популярний?
Скільки коштує побудувати будинок від Honka?
Коли людина будує з вами будинок, його монтують ваші фахівці?