Акт обстеження житлово-побутових умов учня

  1. З якою метою складається акт обстеження сім'ї учня?
  2. Що включити в заповнений акт обстеження житлово-побутових умов сім'ї
  3. Акт обстеження житлово-побутових умов учня: заповнений зразок
  4. Правові колізії, що виникають під час складання акта житлово-побутових умов учнів
  5. Результати складання актів обстеження житлово-побутових умов сімей учнів

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Зміст статті:

Перевірка місця проживання школярів, результатом якої є акт обстеження житлово-побутових умов сім'ї, заповнений відповідно до зразка, виконується класними керівниками для виявлення:

  • фактичного стану житла, в якому живе школяр;
  • дотримання норм кількості громадян, які проживають спільно в рамках даної житлоплощі;
  • фінансового становища сім'ї учня;
  • виконання санітарно-гігієнічних норм, що сприяють збереженню і зміцненню здоров'я домочадців і дитини зокрема;
  • наявності та стану місця для навчання, ігор і відпочинку школяра.

З якою метою складається акт обстеження сім'ї учня?

З якою метою складається акт обстеження сім'ї учня

Завантажити бланк акта обстеження житлово-побутових умов учня
Завантажити в .docx

Врозріз з тенденцією до послідовному поліпшенню матеріальних і соціальних умов в нашій країні зберігається відсоток сімей, які неспроможні забезпечити дитину необхідним мінімумом по ряду причин. Проведення перевірок та складання акту обстеження сім'ї учня покликане стимулювати батьків до перегляду сформованих побутових умов, розпорядку і способу життя сім'ї, відмови від шкідливих звичок.

Проведення перевірки першочергово слід розцінювати як метод профілактики правопорушень , Інструмент захисту прав неповнолітніх, які перебувають під сімейної опікою і не здатних тверезо оцінити умови проживання. Важливо відзначити, що обстеження покликане виявити не тільки поверхневі фактори неблагополуччя (невпорядкованість житлових умов, відсутність речей і предметів першої необхідності), а й факти емоційної нестабільності, які можуть спостерігатися в фінансово забезпечених і зовні благополучних сім'ях (скандали, диктат, накладення несправедливих оцінок і заборон - прояви, що ведуть до придушення ініціативності неповнолітнього, розвитку агресії і формування «бунтарської» позиції).

Процедура оцінювання житлово-побутових умов школяра здійснюється в разі виникнення у педагогів, соціальних працівників, представників правоохоронних організацій підстав вважати, що норми проживання дитини в сім'ї не відповідають загальноприйнятим нормам (у дитини помічені побої, ознаки систематичного недосипу або недоїдання, відсутні речі першої необхідності) .

Приводами для проведення перевірки та заповнення акту житлово-побутових умов сім'ї є:

  1. Регулярне порушення учням норм соціального і суспільної поведінки.
  2. фіксування епізодів вживання неповнолітнім алкоголю , Токсичних або наркотичних речовин.
  3. Факт постановки школяра на облік в комісію у справах неповнолітніх або правоохоронні органи.
  4. Надходження скарг з боку педагогів, родичів, сусідів про невиконання батьківських обов'язків або неналежне поводження з дітьми в сім'ї.
  5. Зміна місця проживання сім'ї, внаслідок чого можуть погіршитися умови проживання неповнолітнього.
  6. При отриманні дитиною травми з метою з'ясування обставин, що супроводжують отримання каліцтв (нещасний випадок, батьківська недбалість, навмисне нанесення фізичної шкоди).

Перевірка житлових умов з подальшим складанням акту також здійснюється в рамках процедури позбавлення батьківських прав або усиновлення школяра.

Склад комісії, що здійснює перевірочні дії за попереднім погодженням з батьками або без нього, може змінюватися відповідно до цілей моніторингу. Залежно від особливостей випадку до складу уповноваженої комісії можуть бути включені педагоги (першочергово - класний керівник), представники соціальних служб, опікунських і правоохоронних органів.

Що включити в заповнений акт обстеження житлово-побутових умов сім'ї

Складання звітного документа за результатами перевірки виконується у вільній формі, але відповідно до вимог до змісту. Для можливості використання заповненого акту обстеження житлово-побутових умов сім'ї в якості доказової бази в бланк важливо включити наступні пункти:

  1. Дати обстеження, яка може збігатися з датою відвідування комісією сім'ї неповнолітнього або не збігатися (але важливо пам'ятати, що акт складається не пізніше, ніж через три дні з моменту обстеження).
  2. Найменування документа.
  3. Список перевіряючих.
  4. Мета проведення обстеження (в рамках планової перевірки або у зв'язку з надійшла скаргою).
  5. Тип (квартира, будинок) і адреса обследуемой житлоплощі.
  6. Склад сім'ї, яка мешкає в обстежуваному житловому об'єкті.
  7. Підписи перевіряючих, що підтверджують згоду з викладеною в акті інформацією.

При обстеженні слід приділити особливу увагу звертайте на рівні забезпечення основних потреб учня в сім'ї, який визначається по ряду параметрів, представлених в таблиці.

Завантажити таблицю параметрів визначення рівня забезпечення основних потреб учня в сім'ї
Завантажити в .docx

Пункти змісту акту На що слід звернути увагу при перевірці Склад сім'ї Хто фактично здійснює нагляд за учням, рівень залученості домочадців в процес сімейного виховання .
Уточнити, хто з близьких родичів проживає в безпосередній близькості і надає посильну допомогу в утриманні і навчанні неповнолітнього. Фінансова забезпеченість сім'ї Загальний рівень доходу, наявність продуктів харчування, одягу, іграшок, канцелярії в необхідній кількості. Стан здоров'я дитини Провести візуальну оцінку на предмет відповідності фізіологічного стану школяра віковими показниками.
Уточнити наявність хронічних захворювань і необхідність постійного медичного спостереження або лікарському обслуговуванні.
Визначити ймовірність епізодів фізичного або психічного насильства над неповнолітнім. Зовнішній вигляд домочадців Охайність і стан дитячого одягу, її відповідність зростом і вагою школяра, віковим параметрам і сезонності.
Наявність коштів для догляду та особистої гігієни (гребінця, рушники, зубної щітки і іншого), що знаходяться у вільному доступі. Рівень соціальної адаптації Адекватність поведінки членів сім'ї під час візиту комісії, характер спілкування неповнолітнього з батьками, близькими родичами, представниками перевіряючих служб. Виховання в сім'ї Форма освоєння обов'язкового освітнього мінімуму, відвідування спортивних секцій, тематичних гуртків , Організація навчання і дозвілля неповнолітнього - наявність освітнього середовища і місця для самостійної навчальної роботи. Дотримання норм безпеки Оцінити можливість доступу школяра до небезпечних предметів побуту (згідно віковим фактором): ліків, хімічних сумішей, електроприладів і т.д. Задоволення емоційних потреб Характер відносин між домочадцями, готовність до спільного проведення часу, рівень взаємодовіри, наявність / відсутність сімейних цінностей і традицій. Фактори ризику Наявність потенційно небезпечних для школяра факторів фізичного та емоційного плану (виявлення фактів зневажливого або зневажливого ставлення до прав дитини, експлуатації, замаху на фізичну і статеву недоторканість).

Акт обстеження житлово-побутових умов учня: заповнений зразок

З огляду на те, що обстеження благополуччя сімей школярів включено в обов'язки класного керівника, для економії часу рекомендується заповнювати акт обстеження житлово-побутових умов учня по заповненому зразком. Завдяки цьому вдасться легко уникнути неточностей, включити в звітну документацію всю необхідну інформацію і уникнути упущення важливих деталей, що дозволяють скласти справедлива думка про умови проживання школяра в сім'ї.

Зразок акту обстеження сім'ї учня класним керівником

Завантажити зразок акта обстеження сім'ї учня класним керівником
Завантажити в .docx

Блоки документа Пояснення Шапка Акт обстеження житлово-побутових умов
учня _______ (П.І.Б.) ________ (класу) ____,
який мешкає за адресою ______________ Тип сім'ї

Благополучна (батьки відрізняються високою моральністю, залучені в шкільне життя, забезпечують сприятливий емоційний настрій в сім'ї).

неблагополучна:

  • морально нестабільна (батьки або родичі, які проживають разом з учнем, ведуть аморальний спосіб життя: зловживають алкоголем, приймають наркотичні або токсичні засоби, відмовляються працювати, виявляють асоціальні якості, а також ігнорують батьківські права і обов'язки );
  • педагогічно некомпетентна (батьки виявляють неузгодженість при озвучуванні вимог до школяра, практикують фізичні міри покарання, не володіють правилами організації навчально-виховного процесу, не цікавляться успіхами і поведінкою дитини в школі);
  • конфліктна (тато з мамою або родичі постійно конфліктують між собою, демонструють приклади жорстокості, рукоприкладства, нетерпимості, емоційного неблагополуччя).

Також слід зафіксувати факт постановки сім'ї на облік у відділі захисту прав неповнолітніх в місцевій адміністрації.

Характеристика батьків П.І.Б. мами і тата, зайнятість, місце роботи, посаду, рівень життя і залучення в процес виховання дитини, рівень педагогічної культури, характер проживання з дитиною (спільно або роздільно).
Інформація про інших близьких родичів (бабусь і дідусів, братів, сестер)
Спільно зі школярем проживає (список родичів).
Вказати, яку участь вони беруть у вихованні та матеріальному забезпеченні неповнолітнього. Статус сім'ї Школяр виховується в ____ (повної, неповної, багатодітній ...) сім'ї або дитину виховує мати-одиначка, в сім'ї є інвалід і т.д.
Рівень доходу (забезпечена, середній достаток, малозабезпечена).
Наявність повноцінного харчування, сезонного одягу за розміром (забезпечується / не забезпечується).
Забезпеченість засобами для підготовки до навчального процесу, канцелярським приладдям. Житлово-побутові умови Учень проживає спільно з членами сім'ї (список) в _____ (квартирі, кімнаті гуртожитку, приватному будинку), кількість кімнат становить ___.
Санітарно-гігієнічний стан житлових і нежитлових приміщень відповідає (не відповідає) нормативам.
У квартирі обладнана дитяча кімната (або зона), укомплектована всіма необхідними предметами меблів (ліжко, шафа для особистих речей). Меблі знаходиться в (відмінному, задовільному, незадовільному) стані.
Є (не маються) умови для підготовки учня до шкільних занять (письмовий стіл з додатковим джерелом освітлення, місце для зберігання підручників і письмового приладдя). Характер взаємин у сім'ї

Відносини батьків і дитини, характер яких слід враховувати педагогу при визначенні особливостей ведення психолого-педагогічної роботи , Будуються відповідно до принципу (вибрати найкращі):

  • батьківський авторитаризм, заперечення свободи вираження думки і дій;
  • придушення проявляються дитиною ініціатив;
  • гіперопіка, яка проявляється через повне огородження неповнолітнього від життєвих труднощів і турбот;
  • пасивність з боку дорослих - явне небажання брати участь в процесі виховання;
  • співробітництво - прояв взаємоповаги і турботи про інтереси один одного.

виховні методи

Вплив на дитину членами сім'ї в виховних цілях здійснюється за допомогою:

  • категоричних висловлювань, наказів, що не підлягають обговоренню;
  • накладення заборон на окремі дії з поясненням причин;
  • докорів, звинувачень у непослуху;
  • загроз накладення покарань, які не здійснюються.

Сімейні обов'язки і організація дозвілля

Неповнолітній надає (не робить) посильну допомогу у веденні домашнього господарства, виконуючи ряд обов'язків (полив квітів, догляд за домашніми тваринами, підтримання чистоти і порядку в своїй кімнаті і т.д.).
Вихідні, святкові дні сім'я проводить (вибрати кращі варіанти):

  • в межах квартири (будинку), кожен займається своїми справами;
  • роздільно;
  • спільно (організовуються активні види відпочинку, вилазки, походи, екскурсії, поїздки тощо).

Ставлення дитини до батьків, домочадцям Учень проявляє шанобливе (неповажне, агресивне) ставлення до батьків, членам сім'ї. Характер контролю за шкільним навчанням і дозвільної діяльністю дитини з боку дорослих Батьки відвідують (не відвідують) шкільні збори, приймають (не приймають) участь в масових шкільних заходах, виявляють (не виявляють) зацікавленість в отриманні неповнолітнім всебічного, в тому числі і позашкільної, освіти . Висновки шкільної комісії Умови проживання учня в сім'ї визнаються задовільними (незадовільними). Дитина забезпечений (не забезпечений) всім необхідним для розвитку і комфортного навчання. У сім'ї спостерігається довірча атмосфера (відносини напружені, домочадці проявляють байдужість). Школяр відноситься (не відноситься) до «Групі ризику» .

Правові колізії, що виникають під час складання акта житлово-побутових умов учнів

Повноваження класного керівника в рамках проведення обстеження умов проживання школярів часто викликають незадоволення як з боку педагогів, так і з боку батьків. Складання акту житлово-побутових і сімейних умов проживання учнів розглядається в нашому суспільстві не стільки як реалізація заходів державного захисту прав неповнолітніх, скільки як міра контролю, результати якої не здатні вплинути на реальний стан справ. Такі судження не позбавлені логіки, але їх слід сприймати критично, з урахуванням реальної ситуації.

Такий підхід дозволить педагогу своєчасно оцінити, чи сприяє атмосфера в будинках школярів для того, щоб вчитися, і чи немає якихось тривожних факторів, і діяти при цьому в рамках правових норм.

  1. При організації обстежень важливо пам'ятати, що відповідно до норм чинного законодавства (ст. 137 Кримінального Кодексу РФ) приватне життя окремих осіб і сім'ї є недоторканною, а тому моніторингове відвідування найкраще попередньо узгодити з батьками, щоб уникнути неприємних сюрпризів. Здебільшого мами і тата йдуть назустріч вимогам педагогів і охоче демонструють, що наявних сімейних ресурсів цілком достатньо для забезпечення школяра всім необхідним.
  2. У разі виявлення фактів насильницького поводження з дітьми (фіксація побоїв, виявлення ознак серйозних психологічних травм) педагог уповноважений (більш того, зобов'язаний!) Звернутися за допомогою до представників шкільної адміністрації, соціальних служб, правоохоронних органів з метою формування комісії та перевірки побутових умов і батьківської опіки. У разі відмови представниками родини забезпечити вільний доступ перевіряючих в межі житлових приміщень і відповідати на питання, що цікавлять членів комісії питання, що дозволяють зафіксувати або спростувати факт порушення прав неповнолітнього, перевірка житла здійснюється під наглядом правоохоронців, як варіант - після видачі судового розпорядження в рамках процедури позбавлення батьківських прав .

Таким чином, неоднозначність обов'язків класного керівника по оцінки умов проживання учнів залишається актуальною. Згідно із законодавчими нормами, педагог не має права вимагати надання безмежного доступу в сім'ї, але може попередньо узгодити зустрічі в рамках індивідуальної роботи з батьками і реалізувати процедуру складання актів. У той же час при виявленні фактів нехтування правами дітей можна заручитися допомогою представників уповноважених служб та активізувати механізми державного захисту неповнолітніх.

Результати складання актів обстеження житлово-побутових умов сімей учнів

За результатами відвідування сімей школярів класний керівник зобов'язаний не тільки скласти звітність встановленого зразка, а й проінформувати про виявлені факти порушень представників уповноважених органів. За цим пунктом також можуть виникати питання, оскільки не всі дані, відображені в актах обстеження житлово-побутових умов учнів, особливо з багатодітних або малозабезпечених сімей, можуть вплинути на коригування ситуації, що склалася.

При складанні звітної документації слід враховувати, що 1 березня 2015 року діє оновлений Житловий кодекс РФ, який, на противагу раніше діючим Житловим кодексом Української РСР, не передбачає визначень норм житлової площі на людину (за винятком норм виділяється житлоплощі) і скасовує дію заборони на проживання в одній кімнаті осіб різної статі старше 9 років (за винятком подружніх пар). Таким чином, скрутність в квадратних метрах, яку відчувають багато сімей, що виражається у відсутності у школяра своєї кімнати, вже не вважається нехтуванням дитячих прав, і батьків важливо повідомити про це. Грамотне зонування, що дозволяє обладнати для неповнолітнього «свій кут», де розташоване спальне місце, зона для навчання та ігор, вважається задовільною мірою, і за умови відсутності інших порушень заповнювати акт з метою передачі даних в органи опіки не слід.

Фіксація емоційної закритості, педагогічної некомпетентності сім'ї, виявлена ​​при обстеженні, повинна стати приводом для проведення з батьками бесід, при необхідності - із залученням шкільного педагога-психолога, включення дорослих в організацію і проведення шкільних заходів спільно з дитиною.

На підставі цього хочеться дійти такого висновку: характер обстежень і складених на їх підставі актів визначає виключно сам педагог шляхом використання або невикористання отриманих даних для визначення індивідуальних особливостей ведення виховно-освітньої роботи в класному колективі (за винятком фактів виявлення грубого порушення прав неповнолітніх).

Читати ще по темі:

З якою метою складається акт обстеження сім'ї учня?
З якою метою складається акт обстеження сім'ї учня?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online