Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Терміни видачі документів затягуються. Через це страждають не тільки приватні особи, а й агентства нерухомості, у яких зриваються угоди
У соціальних мережах пермяки розповіли про величезні черги в МФЦ і кадастрової палаті. За їх словами, в деяких випадках документи про реєстрацію прав та постановці на кадастровий облік об'єктів нерухомості, виписки з Єдиного державного реєстру прав не тільки не видають вчасно, але і зовсім не можуть знайти. «У МФЦ мені позначили термін підготовки документів - 9 робочих днів, слід було підійти забрати їх 9 лютого. Терміни були порушені, тільки 12 лютого біля мого звернення з'явився статус «готове». Але 15 лютого документи так і не з'явилися, і співробітники центру запропонували мені поїхати в кадастрову палату і самостійно розібратися в ситуації. Люди там сидять озвірілі. Все в такому ж становищі, як і я. Один чоловік скаржився, що весь день просидів в кадастрової палаті, але документи йому так і не видали », - розповів Business Class один з жителів Пермі.
У ситуації, що склалася зазнають втрат не тільки приватні особи, а й ріелтори. Через проблеми кадастрової палати і МФЦ у фахівців зриваються угоди з нерухомістю. За словами Поліни Рохин, провідного фахівця з нерухомості агентства нерухомості «Територія», клієнти нервують, деякі з них не готові чекати, тому відмовляються від угод. «Раніше приблизний термін прийняття пакету документів фахівцем МФЦ становив 15-30 хвилин, з кінця січня цей час значно збільшилася. У нинішніх умовах в черзі з 10 осіб можна прочекати до двох годин. Затримки з видачі тепер становлять від 4 до 10 днів. Раніш такого не було. Як правило, клієнти нашого агентства продають один об'єкт і купують замість нього інший, ці зустрічні угоди зараз виявляються під питанням. Ми проводимо бесіди не тільки зі своїми клієнтами, а й з контрагентом. Пояснюємо, що затримки з підготовкою документів не залежать від нас. Доводиться навіть приводити клієнтів в МФЦ і в кадастрову палату, щоб вони переконалися в усьому самостійно », - розповіла Поліна Рохин.
НЕ пропустіть: Аналітики розповіли, скільки потрібно продати квартир в Пермі, щоб купити житло в МосквіЗ'ясувалося, що причина затримок в роботі МФЦ і кадастрової палати криється в зміні формату діяльності та оновлення програмного забезпечення. В Управлінні Росреестра нагадали, що з 1 січня Федеральна кадастрова палата по всій країні закрила свої вікна прийому-видачі документів. Ці повноваження перейшли в офіси багатофункціонального центру. Для підготовки до роботи в новому форматі проводилося широкомасштабне навчання фахівців МФЦ, відкривалися нові вікна прийому.
24 січня всі центри «Мої документи», Кадастрова палата і Управління Росреестра по Пермському краю в рамках всеросійського пілотного проекту перейшли на новий програмний комплекс прийому та видачі документів. У МФЦ пояснили, що збої в роботі системи, що впроваджується не виявлялися при тестуванні, їх виявили пізніше. Неполадки привели до збільшення часу обслуговування клієнтів, зростанню черг, а в ряді випадків - до затримки термінів видачі готових документів. «Всі прийняті від громадян пакети документів ми своєчасно передаємо в реєструючий орган, проте до нас готові документи доставляються з запізненням. В Росреестра пояснюють, що існує проблема з закладом справ в новій програмі прийому / видачі документів. Як результат - в філії МФЦ документи доставляються з запізненням в 3-5 днів », - пояснила начальник відділу по роботі з органами влади КГАУ« Пермський крайовий МФЦ ПГМУ »Ірина Смоленцева.
Фахівці МФЦ відзначили, що зараз отримати інформацію про готовність документів можна, зателефонувавши в контактний центр. Для уточнення готовності необхідно назвати індивідуальний номер звернення. Про хід розгляду документів заявників інформують співробітники Росреестра індивідуально або за допомогою sms, доповнили в управлінні Росреестра по Пермському краю.
Управління Росреестра по Пермському краю:
- Управлінням завжди приділяється особлива увага забезпеченню якості і доступності отримання держпослуг Росреестра в Пермському краї. На кінець 2017 року середній термін надання послуги з державної реєстрації прав через МФЦ не перевищував шести робочих днів, а в рамках єдиної процедури (державна реєстрація прав та державний кадастровий облік) - дванадцять робочих днів. Термін очікування в черзі в офісах МФЦ - в середньому був 12 хвилин. Керівництво Управління Росреестра, кадастрової палати і багатофункціонального центру докладає всіх зусиль для нормалізації ситуації.