Що потрібно знати споживачам послуг, щоб залучити недбайливого виконавця до відповіді

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Лариса Антонівна, м Брест:

- У нашому будинку йде капремонт. Підрядник повідомив, що на каналізацію коштів не виділили, вирішила поміняти її сама. Сантехніки, які ведуть роботи в будинку, запропонували все одним махом зробити і в моїй квартирі. Вони пообіцяли замість металевих труб поставити поліхлорвінілові, запевнивши при цьому, що замінять швидко і якісно. Однак на ділі все вийшло по-іншому. Разом з матеріалами їх послуга обійшлася мені в 370 рублів.

Коли прийшли будівельники робити стяжку підлоги, виявилося, що в місцях з'єднання труб підтікає вода і стоять калюжі. Не раз просила сантехніків усунути недоліки. Але вони, отримавши гроші, мені відповідають: «Давай, до побачення!» Я дала людям заробити, думала, що вони це оцінять і поставляться по-людськи, але не тут-то було. Письмового договору з ними на виконання робіт у мене немає. Як тепер вирішити проблему, розуму не прикладу.

Андрій Пасунько, заступник голови правління Брестського обласного ГО «Захист прав споживачів»: Андрій Пасунько, заступник голови правління Брестського обласного ГО «Захист прав споживачів»:

- Ця ситуація під закон про захист прав споживачів не підпадає. У жінки була домовленість в усній формі з сантехниками як фізичними особами, а не з організацією, яка здійснює капремонт будинку. В такому випадку тільки ці сантехніки і несуть відповідальність за результат виконаних ними робіт. Якби навіть був письмовий договір з ними, то це не змінило б ситуацію кардинально. Наявність такого договору з фізичною особою дає тільки те, що споживачеві не довелося б доводити, хто виконавець.

Потрібно пред'явити до виконавців письмову претензію. Якщо вони після цього не усунуть недоліки в добровільному порядку, то вихід один - звертатися з позовною заявою до суду. Це буде загальногромадянський процес, в якому сторони будуть доводити свої позиції. Зрозуміло, що в цьому випадку споживачеві доведеться заплатити держмито, за судові витрати. Щоб довести, що роботи проведені неякісно з вини виконавців, можливо, знадобиться експертиза, яку споживачеві доведеться робити за свій рахунок. Витрати будуть великими. Шанси домогтися справедливості через суд у жінки є, але зробити це буде нелегко.

Валентин Місюрін, юрисконсульт БООО «Захист прав споживачів»: Валентин Місюрін, юрисконсульт БООО «Захист прав споживачів»:

- Зовсім інша справа, коли в судовому процесі інтереси потерпілого являє товариство захисту прав споживачів. Але це можливо лише в тому випадку, коли роботи велися за договором, укладеним з підприємством, організацією або з ВП. Тоді вже підрядник мав би доводити, що він виконав роботи якісно, ​​і проводити експертизу. За подібних обставин звертатися в міліцію безглуздо. Люди, які робили це, а потім йшли до нас, розповідали, що міліція після проведення перевірки все одно відправляла їх до суду.

Олександр Смирнов, начальник відділу капітального ремонту КУП «ЖРЕД р Бреста»:

- При капремонті будинку інженерні мережі в своїй квартирі громадяни повинні ремонтувати і приводити в порядок за свій рахунок. Для цього вони можуть звернутися в організації, які мають сертифікат на виконання даних видів робіт, до атестованих фахівців. Звичайно, жінці потрібно було офіційно укласти договір, щоб виконавець склав кошторис, надав їй свої розрахунки. З такою проблемою можна також звертатися в ЖЕСи, які надають ці послуги. Тоді договір був би укладений в обов'язковому порядку, а сума за виконані роботи виставлена ​​через жирування. Можлива навіть розстрочка на оплату. Ну а якщо люди ось так домовляються підпільно, то і виникають неприємні ситуації.

З п. 2 постанови пленуму Верховного суду РБ №4 від 24 червня 2010 року "Про практику застосування судами законодавства при розгляді справ про захист прав споживачів»: законодавство про захист прав споживачів не поширюється на договірні відносини між фізичними особами, якщо вони не випливають з здійснення підприємницької, ремісничої діяльності або діяльності в сфері агроекотуризму, на відносини, що виникли в зв'язку з придбанням товарів для здійснення підприємницької діяльності, а також на відносини по при бретенію товарів, виконання робіт і надання послуг для потреб організацій.

Історії про те, як споживачі відстояли свої права

Історія 1

Брестчанин придбав холодильник в одному з міських торговельних центрів. Послугу з доставки покупки йому надав цей же магазин. Будинки, знявши пінопластовий піддон, чоловік виявив вм'ятину в нижній частині холодильника. У той же день він звернувся в торговий центр. Холодильник забрали, провели перевірку якості товару і дали висновок, що мало місце механічне пошкодження. Замінити холодильник ідентичним продавець відмовився, заявивши, що в появі вм'ятини винен споживач. Покупець звернувся до громадського об'єднання по захисту прав споживачів. Було направлено позовну заяву в суд. У справі призначили судову експертизу, метою якої було встановити причину пошкодження. Без розтину холодильника експертиза зробити це так і не змогла. У першій інстанції, суд Московського району Бреста, справа програна.

Після цього була подана касаційна скарга. Обласний суд призначив експертизу повторно, на цей раз з розкриттям холодильника. Встановили, що пошкодження стало наслідком удару і могло статися в процесі транспортування товару. Так як торговий центр був в одній особі продавцем і перевізником, то він і повинен був довести непричетність до виник пошкодження. Але він вказав на нововиявлені обставини і спробував уявити дану ситуацію так, що нібито вм'ятина є конструктивною особливістю даної моделі холодильника. На доказ він доклав лист від офіційного представництва виробника. Однак суд виніс рішення на користь споживача. Відповідач повернув йому гроші, виплатив за моральну шкоду і неустойку за судові тяжби.

Резюме від Андрія Пасунько:

- Величезну роль зіграло те, що покупець перевірив товар відразу після доставки. Розпакувавши його, він не став нічого відкладати на завтра, а звернувся в торговий центр по гарячих слідах. Якби він це зробив через кілька днів, можливо, треба було б доводити непричетність до вм'ятині самого споживача.

З п. 29 постанови пленуму Верховного суду РБ №4 від 24 червня 2010 року "Про практику застосування судами законодавства при розгляді справ про захист прав споживачів»: ... угоду споживача з працівником організації, яка виконує роботи без відповідного оформлення, не породжує прав і обов'язків між споживачем і цією організацією.

Історія 2

Громадянин уклав з будівельною організацією договір на будівництво дерев'яного будинку. По завершенні робіт споживач виявив масу всяких недоліків. Виконавець виправляти їх відмовився. Ще до подання позовної заяви до суду споживачем була проведена експертиза будови. Він зажадав від виконавця здешевити оплату за надані послуги. В результаті сторони уклали мирову угоду, за якою через виявлені експертизою недоліків вартість послуги була пропорційно зменшена. Знижка склала 11 тис. Рублів (110 млн до деномінації - прим. Авт.).

Резюме від Валентина Місюріна:

- Людей, яким послуга була надана неякісно, нерідко зупиняє необхідність проведення експертизи. А дарма! Часто останнє слово саме за нею, адже тільки вона дозволяє визначити якість наданої послуги.

Пам'ятка для споживачів послуг

У споживача повинен бути документ, де прописані сума оплати за послуги та їх перелік. Одного чека про оплату недостатньо. В цьому випадку виникнуть проблеми з доведенням, що послуга виконана не в повному обсязі.

Надійніше укладати договір з організаціями та підприємствами, а не з фізичними особами, на яких дія закону про захист прав споживачів не поширюється. Фізична особа або ІП, які змінили дислокацію, часто потім дуже складно знайти і притягти до відповідальності.

Акт виконаних послуг і робіт потрібно підписувати тільки з зазначенням всіх виявлених при цьому недоліків. А ще краще його не підписувати, а відразу писати претензію із зазначенням всіх недоліків. Претензію необхідно надіслати рекомендованим листом на юридичну адресу виконавця.

Ні в якому разі не варто вестися на обіцянку виконавця усунути недоліки пізніше в добровільному порядку.

Практика показує, що прагнення споживача врегулювати питання мирно, найчастіше не приносить очікуваних результатів. Письмова претензія і письмову відповідь на неї куди дієвіше. Не варто сидіти і нескінченно чекати, поки виконавець виконає обіцяне.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online