Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Плануємо в день відкриття магазину (непродовольчого) дарувати покупцям келих шампанського. Підкажіть, чи можуть у нас в зв'язку з цим бути неприємності. Роздрібної ліцензії на алкоголь у нас немає (так як магазин непродовольчий). Чи можна поширювати листівки / використовувати інтернет з інформацією про це?
Дмитро Шевченко,
партнер юридичного бюро «Замоскворіччя»
На сьогоднішній день відносини в галузі державного регулювання обороту алкогольної продукції встановлені спеціальним законом №171-ФЗ. Згідно з ним ліцензуванню підлягає виробництво алкогольної продукції та її оборот. При цьому під оборотом розуміється закупівля, поставка, зберігання, перевезення і роздрібний продаж алкогольної продукції. Порушення умов ліцензування тягне за собою відповідальність згідно з законодавством РФ.
Таким чином, жоден постачальник не буде ризикувати своєю ліцензією і продавати алкогольну продукцію організації, яка її не має, оскільки закупівля алкогольної продукції і її зберігання підлягає ліцензуванню. Теоретично організація в такій ситуації може придбати алкоголь і через підзвітну особу в роздрібному магазині. Але тут також виникають певні ризики порушення умов ліцензування, пов'язані з тим, що такі дії можуть бути кваліфіковані як закупівля в інтересах організації, яка не має ліцензії.
Терміново перевірте своїх партнерів!
Ви знаєте, що податківці під час перевірки можуть чіплятися до будь-якого підозрілого фактом про контрагента? Тому дуже важливо перевіряти тих, з ким Ви працюєте. Сьогодні, Ви можете безкоштовно отримати інформацію про минулі перевірках Вашого партнера, а головне отримати перелік виявлених порушень!
Дізнатися докладніше >>
Закон про обіг алкогольної продукції допускає виключення в частині того, що не підлягає ліцензуванню закупівля алкогольної продукції в інших цілях, не пов'язаних з виробництвом алкогольної продукції (в даному випадку - в рекламних цілях). Однак Закон про рекламу встановлює, що проведення рекламних акцій, що супроводжуються роздачею зразків алкогольної продукції, допускається з дотриманням вимог, встановлених законодавством РФ про рекламу, тільки в стаціонарних торгових об'єктах, в тому числі в дегустаційних залах таких торгових об'єктів. Незважаючи на те, що в цій нормі немає уточнення, Федеральна антимонопольна служба в Листі від 02.12.2011 N АК / 44977 вважає, що дана вимога відноситься і до рекламної акції.
Оскільки роздрібний продаж алкогольної продукції здійснюється в стаціонарних торговельних об'єктах і здійснюється на підставі ліцензії, то ці положення дозволяють прийти до певного висновку. У організатора рекламної акції, у якого немає ліцензії на роздрібний продаж алкогольної продукції, навіть якщо він в зв'язку з цим не здійснює її продаж, існують ризики адміністративної відповідальності. В силу ч. 1 ст. 14.3 КоАП РФ порушення рекламодавцем, рекламораспространителем або рекламовиробником законодавства про рекламу тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб в розмірі від 2000 до 2500 руб., На юридичних осіб - від 100 000 до 500 000 руб.
Чи можна поширювати листівки / використовувати інтернет з інформацією про це?