Прогалину в законодавстві Казахстану дозволяє водіям багаторазово сідати за кермо «підшофе»

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Необхідно посилити відповідальність автолюбителів за повторне керування автотранспортом «під шафе», вважає суддя Канат Дуйсембіев

Керування транспортним засобом в стані алкогольного та іншого сп'яніння визнається законодавцем одним з найбільш суспільно небезпечних і грубих порушень Правил дорожнього руху. Внесення змін і доповнень в Кодекс РК про адміністративні правопорушення в липні 2008 року посилило відповідальність особи, яка керує транспортним засобом в стані алкогольного та іншого сп'яніння.

Безумовно, дані нововведення призвели до зниження смертності на дорогах і числа дорожньо-транспортних пригод. Позбавлення водійських прав на тривалий термін і адміністративний арешт при повторному порушенні, є дієвими заходами в боротьбі з Безумовно, дані нововведення призвели до зниження смертності на дорогах і числа дорожньо-транспортних пригод пияцтвом водіїв на дорогах.

На думку голови спеціалізованої міжрайонного адміністративного суду міста Астани Каната Дуйсембіева, незважаючи на це необхідно посилити відповідальність автолюбителів за повторне керування автотранспортом «підшофе», для яких є деякі «лазівки» в законодавстві Казахстану.

За його словами, за кордоном керування автомобілем в нетверезому стані є ще й кримінально караним злочином, за яке можна отримати тюремний термін. У 2006 році актор Мел Гібсон був заарештований за керування автомобілем в нетверезому вигляді: він сидів за кермом з відкритою пляшкою текіли. Це був другий арешт за п'янку за кермом; вперше він був затриманий в 1984 році, тоді його оштрафували на 400 доларів США і на три місяці позбавили водійських прав. В останній раз суд засудив його до трьох років умовного позбавлення волі, штрафу (1,3 тисяч доларів США) і направив на курси лікування від алкоголізму. У 2007 році світська левиця Періс Хілтон відбула 23-денний тюремний термін, до якого її засудили за нетверезе водіння без прав. Також згідно із законодавством США, якщо особа в стані алкогольного сп'яніння управляє локомотивом, залізничним складом, автомобілем зі спальними місцями, автобусом, що перевозять пасажирів комерційним рейсом між штатами, водним або повітряним транспортним засобом то він може бути позбавлений волі на строк до 15 років.

У різних країнах покарання, як і стан алкогольного сп'яніння, оцінюється по-різному. Найчастіше, як і в Росії, дозволяється вміст алкоголю в крові в невеликій кількості. При цьому норми варіюються. Нагадаємо, що для російського водія алкогольний межа була - 0,3 проміле при дослідженні крові і 135 мг / м3 при видихання повітря в алкотестер. У Швеції цей показник становить - 0,2 проміле, у Франції - 0,5 проміле, у Великобританії - 0,8 проміле.

Дані відступу закріплені в Європейській угоді, що доповнює Конвенцію про дорожній рух, відкриту для підписання у Відні 8 листопада 1968 роки (Женева, 1 травня 1971 г.) згідно з якою в національному законодавстві повинні бути передбачені спеціальні положення, що стосуються водіння під впливом алкоголю, а також допустимий законом рівень вмісту алкоголю в крові, а у відповідних випадках - у видихуваному повітрі, перевищення якого є несумісним з керуванням транспортним засобом. У всіх випадках максимальний рівень вмісту алкоголю в крові у відповідності з національним законодавством не повинен перевищувати 0,80 г чистого алкоголю на літр крові або 0,40 мг на літр повітря, що видихається.

На Заході рівень вмісту алкоголю в крові вводився для обліку, так званого ендогенного алкоголю, який виробляється природним чином в процесі життєдіяльності людини (у людей він може досягати 0,2 мг на літр повітря, що видихається).

У деяких країнах за аналізований правопорушення передбачені величезні штрафи, які наприклад, в Швейцарії складають від 60 до 120 тисяч євро, в Австрії до 70 тисяч євро, а в Великобританії ця сума досягає і 150 тисяч євро.

Періодично на різних рівнях також пропонується одночасно з кримінальним покаранням ввести і довічне позбавлення прав для любителів поганяти «підшофе». Дані пропозиції, швидше за все, виникають через наявні в деяких країнах принципу складання покарань за ідентичні транспортні правопорушення. Так, наприклад, в Російських ЗМІ описувався рекордний термін позбавлення прав, коли за вироком суду автолюбитель з Барнаула Денис Михайлов за сукупністю був їх позбавлений на 156 років.

Також пропонується ввести «конфіскацію машини» для осіб, які і після позбавлення водійських прав і після декількох багатодобових «відсиджувань» продовжують сідати за кермо.

«В історії вітчизняного правосуддя теж є свої« герої ». Так, наприклад Євген Вайгум спеціалізованим міжрайонним адміністративним судом міста Астани в 2010 році за керування транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння був позбавлений прав керування транспортними засобами на 2 роки ( стаття 467 частина 1 КоАП). Але в подальшому в тому ж році за аналогічні правопорушення він був заарештований спочатку на 10 діб, потім на 15 діб, а на наступний рік ще на 15 діб. За вказаний період він встиг скоїти ДТП і втекти з місця події, за що був позбавлений прав ще на 1 рік.

Але в 2011 році його знову затримують за підозрою в керуванні транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння. І ось тут він, щоб уникнути повторного арешту, використовує одну з «лазівок» наявних в кодексі Республіки Казахстан про адміністративні правопорушення. Він відмовляється від проходження огляду, і співробітники дорожньої поліції вимушено порушують адміністративне провадження тільки по частини 2 статті 471 Кодексу про адміністративні правопорушення, і постановою суду він знову піддається стягненню у вигляді позбавлення право керування транспортними засобами на 2 роки.

Ця прогалина в законі дозволяє таким невиправним правопорушників знову і знову сідати за кермо «підшофе», здійснювати дорожньо-транспортні та інші події. Бо знають, що при повторному затриманні вони можуть відмовитися від проходження огляду і їх не підданий адміністративному арешту, а просто позбавлять водійських прав, яких вони і так позбавлені, ще на 2 роки. І це може тривати до нескінченності », - вважає він.

Велике занепокоєння дана ситуація викликає при здійсненні цими особами ДТП, коли потерпілим не відшкодовуються збитки, так як позбавлений водійських прав правопорушник не проходить техогляд, не страхує автотранспорт і так далі.

Так в період з 2009 року по 2011 рік загальна кількість осіб, які вперше були залучені спеціалізованим міжрайонним адміністративним судом міста Астани до адміністративної відповідальності за керування транспортним засобом в стані алкогольного та іншого сп'яніння, склало 11 672 водія. З цієї кількості осіб, повторно були притягнуті до відповідальності 1868 водіїв. За цей же період за відмову від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного та (або) токсикоманического сп'яніння було залучено 728 осіб.

«Таким чином, виходить, що, незважаючи на посилення законодавцем відповідальності, говорити про тотальне зменшення кількість осіб залучених повторно за керування транспортним засобом в стані алкогольного чи іншого сп'яніння не приходиться.

Для вирішення даної проблеми, на мій погляд, необхідне об'єднання частини 2 статті 471 до статті 467 Кодексу про адміністративні правопорушення. І більш привабливою в даній ситуації є редакція Кодексу про адміністративні правопорушення України, яка звучить як «Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі , що знаходиться в стані такого сп'яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобів м, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції ».

Дані склади об'єднані і в Кодексі про адміністративні правопорушення Республіки Білорусь «Керування транспортним засобом особою, яка перебуває в стані алкогольного сп'яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних засобів, психотропних, токсичних або інших одурманюючих речовин, або передача керування транспортним засобом такій особі, а так само відмова від проходження відповідно до встановленого порядку перевірки (огляду) на предмет визначення стану алкогольного сп'яніння або стану, визванног споживанням наркотичних засобів, психотропних, токсичних або інших одурманюючих речовин ».

При цьому до Кримінального Кодексу, законодавець Білорусі заклав таку ж редакцію, але з додаванням «... вчинені протягом року після накладення адміністративного стягнення за такі ж порушення».

Тоді, позбавлений водійських прав за керування транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння правопорушник, при повторному затриманні і при відмові від проходження огляду вже буде підданий адміністративному арешту.

В ході проведеного аналізу, також встановлено що дані правопорушення відбуваються все більше особами які раніше притягувалися до кримінальної відповідальності або особами, які засуджені до умовної міри покарання. І в цій ситуації, на мій погляд, необхідно задіяти введений на початку поточного року в наше законодавство інститут «служби пробації», покликаний здійснювати контроль за умовно засудженими особами.

Разом з тим стаття 64 Кримінального та стаття 184 Кримінально-виконавчого Кодексу РК, передбачає продовження випробувального терміну, встановлення посиленого пробаціонного контролю і скасування умовного засудження, тільки при здійсненні умовно засудженим адміністративного правопорушення, який зазіхав на громадський порядок і моральність, прав неповнолітніх, на особистість, і в сфері сімейно-побутових відносин. Тоді як керування транспортним засобом водієм, що знаходиться в стані алкогольного сп'яніння є за ступенем не менше суспільно небезпечним, ніж зазначені правопорушення.

Або ж до внесення змін до вищезазначеної статті 184, необхідно опрацювати механізм повідомлення кримінально-виконавчої інспекції про вчинення їх «підопічними» таких суспільно небезпечних адміністративних правопорушень, для вжиття відповідних заходів. Або ж їм слід це питання опрацювати з органами правової статистики.

Таким чином, без прийняття вище пропонованих або інших заходів, що підсилюють відповідальність водіїв за повторне керування транспортним засобом в стані алкогольного чи іншого сп'яніння, поліпшення ситуації на дорогах нашої країни не буде », - вважає К.Дуйсембіев.


Більше новин в Telegram-каналі «Zakon.kz» . Підписуйся!

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online