Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Ущільнюють не тільки житлову забудову міст. Може трапитися так, що вираз «парковка прямо під вікнами» з художнього образу перетвориться в сувору реальність.
Начальник відділу територіального розвитку та містобудування Міністерства архітектури і будівництва Білорусі Тетяна Гавриленко днями зробила заяву, здатне змусити тремтіти багатьох поборників свіжого повітря, зелені і противників глобальної автомобілізації.
Отже, тримайтеся: за словами фахівця, Мінбудархітектури пропонує внести зміни і доповнення в технічні нормативно-правові акти, що стосуються розміщення парковок і стоянок для автомобілів. Це пов'язано з проблемами щодо забезпечення населених пунктів країни об'єктами транспортної інфраструктури.
Що пропонується?
- Збільшити нормований рівень автомобілізації.
- Зменшити нормативні відстані від парковок до громадських будівель і споруд, об'єктів і територій рекреації, майданчиків відпочинку та спорту.
- Щорічно розробляти міські програми по збільшенню місць парковок на внутрішньоквартальних територіях і територіях мікрорайонів, проекти їх благоустрою зі збільшенням паркувальних місць за рахунок нераціонально використовуваних ділянок землі.
- Оптимізувати параметри транспортних проїздів.
У Мінську ж, на думку Тетяни Гавриленко, слід перейти до будівництва багаторівневих парковок і стоянок, оскільки земля в місті дорога. Крім того, потрібно щось вирішувати з нестачею машино-місць у громадських будівель. Зокрема, це стосується Національної бібліотеки, музею Великої Вітчизняної війни, комплексу «Мінськ-Арена».
За прикладами того, що навіть на найсучасніших громадських об'єктах місць для паркування катастрофічно не вистачає, далеко ходити не треба. Ось, скажімо, 21 жовтня в Мінську відбувся концерт групи Scorpions - читачі порталу interfax.by скаржилися на те, що поставити машину у культурно-спортивного комплексу «Мінськ-Арена» було проблематично.
«Їхали на машині заздалегідь, але в зал потрапили з запізненням хвилин на 20, - пише Гість. - Що творилося на проспекті Переможців з боку кільцевої! Страшна пробка, довелося, щоб хоч якось встигнути, повертати направо з другої смуги і кидати машину під знаком «Стоянка заборонена». (Соромно, але ми не одні такі були.) Але це не межа. Коли їхали, машини були припарковані впритул на найближчій автозаправці і по дорозі на Ждановичі. (Дратують наші будівельники, які до людської парковки додуматися не змогли) ».
До речі, буквально днями в одному з інтерв'ю заступник генерального директора з будівництва столичного УП «Гаражі, автостоянки і парковки» Петро Прудников заявив, що норма автомобілізації на сьогоднішній день - 380 автомобілів на тисячу населення - в два рази менше існуючої. Наприклад, в Мінську нині майже 700 000 машин. Місто має в своєму розпорядженні 100 000 машино-місць в гаражно-будівельних кооперативах, ще 30 000 транспортних засобів ночує на автостоянках інших форм власності та на підприємствах. 27 тисяч місць знаходяться в комунальній власності. І що виходить в результаті? Близько 450 тисяч автомобілів не мають «місця прописки».
Ситуацію вирішувати потрібно. Ось тільки як поставляться до пропозиції Мінбудархітектури «безкінні» білоруси?
Олександр Нестеров
І що виходить в результаті?Ось тільки як поставляться до пропозиції Мінбудархітектури «безкінні» білоруси?