- З чого складається зарплата чиновників в Україні 7 листопада 2014 року, 8:51 Переглядів: Зарплата...
- ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
- Орфографічна помилка в тексті:
- ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
- Орфографічна помилка в тексті:
- ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
- Орфографічна помилка в тексті:
З чого складається зарплата чиновників в Україні
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
7 листопада 2014 року, 8:51 Переглядів:
Зарплата держслужбовців в Україні вторе вище їх окладу. Фото з архіву "Сегодня".
Зарплата держслужбовців традиційно є гаряче обговорюваною темою в Україні. Найчастіше про неї говорять як про одну зі статей витрат бюджету, яку потрібно скорочувати. Набагато рідше зарплата держслужбовців згадується в контексті поліпшення якості роботи державних органів. Важливі обидва ці аспекти: ідеальна зарплата повинна одночасно сприяти і економії бюджетних коштів, і підвищенню мотивації держслужбовців, пише ЛІГАБізнесІнформ .
Новий уряд поки, в основному, намагається заощадити бюджетні кошти за рахунок керівних кадрів (президента, депутатів, міністрів та інших). Так, в березні цього року Кабмін обмежив максимальний розмір їх місячної зарплати 15 мінімальними зарплатами (1 218 х 15 = 18 270 грн). А в липні і зовсім до завершення АТО залишив їм тільки оклад.
Добре, що керівництво країни починає економити з себе. Наприклад, президент Литви Даля Грібаускайте на протязі декількох років, поки тривав фінансовий криза , Повертала половину своєї зарплати в бюджет. Погано те, що ці кроки мають мало спільного з комплексної реформою системи оплати праці держслужбовців в Україні, яка враховувала б бюджетну економію, стимулювала підвищення якості роботи держорганів і торкалася всіх 335 000 держслужбовців, а не тільки кілька сотень обраних фігур ", - відзначає економіст дослідницького центру СASE Україна Юлія Шибалкіна.
За її підрахунками, зарплата всіх держслужбовців складається з таких компонентів:
1) оклад,
2) доплати і надбавки,
3) премії,
4) матеріальна допомога.
Примітно, що оклад становить лише близько однієї третини всього доходу (по крайней мере, в ключових державних органах: АП, ВР, Кабмін і центральних апаратах міністерств, співробітників яких опитав Case Україна).
Оклад встановлюється по-різному для керівних кадрів і рядових держслужбовців.
Відправною точкою для розрахунку окладу керівних кадрів є оклад прем'єр-міністра. Наприклад, президент може розраховувати на 140% окладу прем'єра, міністри і депутати (депутати прирівнюються до міністрів) - на 92% і т.д. У свою чергу оклад прем'єра дорівнює 20 мінімальним зарплатам. Тут є одна особливість: з 2005 року перераховувати оклад прем'єра (а значить, і інших) з підвищенням мінімальної зарплати заборонили. Тобто ось уже як десять років він дорівнює 20 х 332 грн (такою була розмір мінімальної зарплати в 2005 році) - 6 640 грн.
Оклад рядових держслужбовців встановлюється Кабміном. Наприклад, для працівників центральних апаратів міністерств він варіюється від 669 грн для фахівців до 2 290 грн для директорів департаментів. Ці цифри не переглядалися з 2007 року, коли мінімальна зарплата становила близько 430 грн (зараз - 1 218 грн).
До окладу існує чимала кількість різноманітних доплат і надбавок:
- за ранг (45-160 грн);
- за вислугу років (10-40% окладу з урахуванням надбавки за ранг);
- за високі досягнення у праці та виконання особливо важливої роботи (50-100% окладу з урахуванням надбавок за ранг та вислугу років);
- за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників (колег - 50% окладу, начальників - різниця між окладами). Ця норма тимчасово припинена;
- за керівництво особливо великими структурними підрозділами (10-20% окладу);
- за знання іноземних мов (10-25% окладу);
- за науковий ступінь (5-10% окладу);
- за почесне звання (5% окладу) та інші.
Також держслужбовцям покладені премії за підсумками роботи та з нагоди свят і ювілейних дат. Порядок і розміри преміювання кожен держорган визначає самостійно. Премії виплачуються з призначеного для цього фонду, який становить не менше 10% всіх окладів плюс гроші, зекономлені на порожніх робочих місцях.
Нарешті, є ще такі поняття, як "тринадцята зарплата" і "оздоровчі" в розмірі середньої зарплати. До речі, подібне існує не тільки в Україні, як багато хто вважає, а й у ряді європейських країн (Німеччини, Греції та інших). Там можуть платити "тринадцяту зарплату" до Різдва і "чотирнадцяту" - навпіл до Великодня і літньої відпустки. Втім, в Європі ця практика потихеньку відходить у небуття, так як вважається недостатньо прозорою.
В результаті зарплата держслужбовців в середньому рази в три більше, ніж їх оклад.
"У такій системі оплати закладено багато ризиків. Виходить, що близько двох третин зарплати держслужбовців залежить від їх керівників, які приймають рішення про застосування доплат і надбавок, а також про преміювання. Подібна ситуація не є поганий за визначенням: вона, наприклад, дозволяє керівникам заохочувати ініціативу і творчість. Ось тільки для цього потрібно, щоб всі керівники були кваліфікованими управлінцями і порядними людьми. в іншому випадку отримуємо нерівне ставлення до службовців і навіть використання їх в особистих ялинках керівництва ", - резюмує Юлія Шибалкіна.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "З чого складається зарплата чиновників в Україні". інші Новини економіки дивіться в блоці "Останні новини"
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
З чого складається зарплата чиновників в Україні
7 листопада 2014 року, 8:51 Переглядів:
Зарплата держслужбовців в Україні вторе вище їх окладу. Фото з архіву "Сегодня".
Зарплата держслужбовців традиційно є гаряче обговорюваною темою в Україні. Найчастіше про неї говорять як про одну зі статей витрат бюджету, яку потрібно скорочувати. Набагато рідше зарплата держслужбовців згадується в контексті поліпшення якості роботи державних органів. Важливі обидва ці аспекти: ідеальна зарплата повинна одночасно сприяти і економії бюджетних коштів, і підвищенню мотивації держслужбовців, пише ЛІГАБізнесІнформ .
Новий уряд поки, в основному, намагається заощадити бюджетні кошти за рахунок керівних кадрів (президента, депутатів, міністрів та інших). Так, в березні цього року Кабмін обмежив максимальний розмір їх місячної зарплати 15 мінімальними зарплатами (1 218 х 15 = 18 270 грн). А в липні і зовсім до завершення АТО залишив їм тільки оклад.
Добре, що керівництво країни починає економити з себе. Наприклад, президент Литви Даля Грібаускайте на протязі декількох років, поки тривав фінансовий криза , Повертала половину своєї зарплати в бюджет. Погано те, що ці кроки мають мало спільного з комплексної реформою системи оплати праці держслужбовців в Україні, яка враховувала б бюджетну економію, стимулювала підвищення якості роботи держорганів і торкалася всіх 335 000 держслужбовців, а не тільки кілька сотень обраних фігур ", - відзначає економіст дослідницького центру СASE Україна Юлія Шибалкіна.
За її підрахунками, зарплата всіх держслужбовців складається з таких компонентів:
1) оклад,
2) доплати і надбавки,
3) премії,
4) матеріальна допомога.
Примітно, що оклад становить лише близько однієї третини всього доходу (по крайней мере, в ключових державних органах: АП, ВР, Кабмін і центральних апаратах міністерств, співробітників яких опитав Case Україна).
Оклад встановлюється по-різному для керівних кадрів і рядових держслужбовців.
Відправною точкою для розрахунку окладу керівних кадрів є оклад прем'єр-міністра. Наприклад, президент може розраховувати на 140% окладу прем'єра, міністри і депутати (депутати прирівнюються до міністрів) - на 92% і т.д. У свою чергу оклад прем'єра дорівнює 20 мінімальним зарплатам. Тут є одна особливість: з 2005 року перераховувати оклад прем'єра (а значить, і інших) з підвищенням мінімальної зарплати заборонили. Тобто ось уже як десять років він дорівнює 20 х 332 грн (такою була розмір мінімальної зарплати в 2005 році) - 6 640 грн.
Оклад рядових держслужбовців встановлюється Кабміном. Наприклад, для працівників центральних апаратів міністерств він варіюється від 669 грн для фахівців до 2 290 грн для директорів департаментів. Ці цифри не переглядалися з 2007 року, коли мінімальна зарплата становила близько 430 грн (зараз - 1 218 грн).
До окладу існує чимала кількість різноманітних доплат і надбавок:
- за ранг (45-160 грн);
- за вислугу років (10-40% окладу з урахуванням надбавки за ранг);
- за високі досягнення у праці та виконання особливо важливої роботи (50-100% окладу з урахуванням надбавок за ранг та вислугу років);
- за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників (колег - 50% окладу, начальників - різниця між окладами). Ця норма тимчасово припинена;
- за керівництво особливо великими структурними підрозділами (10-20% окладу);
- за знання іноземних мов (10-25% окладу);
- за науковий ступінь (5-10% окладу);
- за почесне звання (5% окладу) та інші.
Також держслужбовцям покладені премії за підсумками роботи та з нагоди свят і ювілейних дат. Порядок і розміри преміювання кожен держорган визначає самостійно. Премії виплачуються з призначеного для цього фонду, який становить не менше 10% всіх окладів плюс гроші, зекономлені на порожніх робочих місцях.
Нарешті, є ще такі поняття, як "тринадцята зарплата" і "оздоровчі" в розмірі середньої зарплати. До речі, подібне існує не тільки в Україні, як багато хто вважає, а й у ряді європейських країн (Німеччини, Греції та інших). Там можуть платити "тринадцяту зарплату" до Різдва і "чотирнадцяту" - навпіл до Великодня і літньої відпустки. Втім, в Європі ця практика потихеньку відходить у небуття, так як вважається недостатньо прозорою.
В результаті зарплата держслужбовців в середньому рази в три більше, ніж їх оклад.
"У такій системі оплати закладено багато ризиків. Виходить, що близько двох третин зарплати держслужбовців залежить від їх керівників, які приймають рішення про застосування доплат і надбавок, а також про преміювання. Подібна ситуація не є поганий за визначенням: вона, наприклад, дозволяє керівникам заохочувати ініціативу і творчість. Ось тільки для цього потрібно, щоб всі керівники були кваліфікованими управлінцями і порядними людьми. в іншому випадку отримуємо нерівне ставлення до службовців і навіть використання їх в особистих ялинках керівництва ", - резюмує Юлія Шибалкіна.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "З чого складається зарплата чиновників в Україні". інші Новини економіки дивіться в блоці "Останні новини"
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Спасибі! Повідомлення надіслано.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
З чого складається зарплата чиновників в Україні
7 листопада 2014 року, 8:51 Переглядів:
Зарплата держслужбовців в Україні вторе вище їх окладу. Фото з архіву "Сегодня".
Зарплата держслужбовців традиційно є гаряче обговорюваною темою в Україні. Найчастіше про неї говорять як про одну зі статей витрат бюджету, яку потрібно скорочувати. Набагато рідше зарплата держслужбовців згадується в контексті поліпшення якості роботи державних органів. Важливі обидва ці аспекти: ідеальна зарплата повинна одночасно сприяти і економії бюджетних коштів, і підвищенню мотивації держслужбовців, пише ЛІГАБізнесІнформ .
Новий уряд поки, в основному, намагається заощадити бюджетні кошти за рахунок керівних кадрів (президента, депутатів, міністрів та інших). Так, в березні цього року Кабмін обмежив максимальний розмір їх місячної зарплати 15 мінімальними зарплатами (1 218 х 15 = 18 270 грн). А в липні і зовсім до завершення АТО залишив їм тільки оклад.
Добре, що керівництво країни починає економити з себе. Наприклад, президент Литви Даля Грібаускайте на протязі декількох років, поки тривав фінансовий криза , Повертала половину своєї зарплати в бюджет. Погано те, що ці кроки мають мало спільного з комплексної реформою системи оплати праці держслужбовців в Україні, яка враховувала б бюджетну економію, стимулювала підвищення якості роботи держорганів і торкалася всіх 335 000 держслужбовців, а не тільки кілька сотень обраних фігур ", - відзначає економіст дослідницького центру СASE Україна Юлія Шибалкіна.
За її підрахунками, зарплата всіх держслужбовців складається з таких компонентів:
1) оклад,
2) доплати і надбавки,
3) премії,
4) матеріальна допомога.
Примітно, що оклад становить лише близько однієї третини всього доходу (по крайней мере, в ключових державних органах: АП, ВР, Кабмін і центральних апаратах міністерств, співробітників яких опитав Case Україна).
Оклад встановлюється по-різному для керівних кадрів і рядових держслужбовців.
Відправною точкою для розрахунку окладу керівних кадрів є оклад прем'єр-міністра. Наприклад, президент може розраховувати на 140% окладу прем'єра, міністри і депутати (депутати прирівнюються до міністрів) - на 92% і т.д. У свою чергу оклад прем'єра дорівнює 20 мінімальним зарплатам. Тут є одна особливість: з 2005 року перераховувати оклад прем'єра (а значить, і інших) з підвищенням мінімальної зарплати заборонили. Тобто ось уже як десять років він дорівнює 20 х 332 грн (такою була розмір мінімальної зарплати в 2005 році) - 6 640 грн.
Оклад рядових держслужбовців встановлюється Кабміном. Наприклад, для працівників центральних апаратів міністерств він варіюється від 669 грн для фахівців до 2 290 грн для директорів департаментів. Ці цифри не переглядалися з 2007 року, коли мінімальна зарплата становила близько 430 грн (зараз - 1 218 грн).
До окладу існує чимала кількість різноманітних доплат і надбавок:
- за ранг (45-160 грн);
- за вислугу років (10-40% окладу з урахуванням надбавки за ранг);
- за високі досягнення у праці та виконання особливо важливої роботи (50-100% окладу з урахуванням надбавок за ранг та вислугу років);
- за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників (колег - 50% окладу, начальників - різниця між окладами). Ця норма тимчасово припинена;
- за керівництво особливо великими структурними підрозділами (10-20% окладу);
- за знання іноземних мов (10-25% окладу);
- за науковий ступінь (5-10% окладу);
- за почесне звання (5% окладу) та інші.
Також держслужбовцям покладені премії за підсумками роботи та з нагоди свят і ювілейних дат. Порядок і розміри преміювання кожен держорган визначає самостійно. Премії виплачуються з призначеного для цього фонду, який становить не менше 10% всіх окладів плюс гроші, зекономлені на порожніх робочих місцях.
Нарешті, є ще такі поняття, як "тринадцята зарплата" і "оздоровчі" в розмірі середньої зарплати. До речі, подібне існує не тільки в Україні, як багато хто вважає, а й у ряді європейських країн (Німеччини, Греції та інших). Там можуть платити "тринадцяту зарплату" до Різдва і "чотирнадцяту" - навпіл до Великодня і літньої відпустки. Втім, в Європі ця практика потихеньку відходить у небуття, так як вважається недостатньо прозорою.
В результаті зарплата держслужбовців в середньому рази в три більше, ніж їх оклад.
"У такій системі оплати закладено багато ризиків. Виходить, що близько двох третин зарплати держслужбовців залежить від їх керівників, які приймають рішення про застосування доплат і надбавок, а також про преміювання. Подібна ситуація не є поганий за визначенням: вона, наприклад, дозволяє керівникам заохочувати ініціативу і творчість. Ось тільки для цього потрібно, щоб всі керівники були кваліфікованими управлінцями і порядними людьми. в іншому випадку отримуємо нерівне ставлення до службовців і навіть використання їх в особистих ялинках керівництва ", - резюмує Юлія Шибалкіна.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "З чого складається зарплата чиновників в Україні". інші Новини економіки дивіться в блоці "Останні новини"
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Спасибі! Повідомлення надіслано.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
З чого складається зарплата чиновників в Україні
7 листопада 2014 року, 8:51 Переглядів:
Зарплата держслужбовців в Україні вторе вище їх окладу. Фото з архіву "Сегодня".
Зарплата держслужбовців традиційно є гаряче обговорюваною темою в Україні. Найчастіше про неї говорять як про одну зі статей витрат бюджету, яку потрібно скорочувати. Набагато рідше зарплата держслужбовців згадується в контексті поліпшення якості роботи державних органів. Важливі обидва ці аспекти: ідеальна зарплата повинна одночасно сприяти і економії бюджетних коштів, і підвищенню мотивації держслужбовців, пише ЛІГАБізнесІнформ .
Новий уряд поки, в основному, намагається заощадити бюджетні кошти за рахунок керівних кадрів (президента, депутатів, міністрів та інших). Так, в березні цього року Кабмін обмежив максимальний розмір їх місячної зарплати 15 мінімальними зарплатами (1 218 х 15 = 18 270 грн). А в липні і зовсім до завершення АТО залишив їм тільки оклад.
Добре, що керівництво країни починає економити з себе. Наприклад, президент Литви Даля Грібаускайте на протязі декількох років, поки тривав фінансовий криза , Повертала половину своєї зарплати в бюджет. Погано те, що ці кроки мають мало спільного з комплексної реформою системи оплати праці держслужбовців в Україні, яка враховувала б бюджетну економію, стимулювала підвищення якості роботи держорганів і торкалася всіх 335 000 держслужбовців, а не тільки кілька сотень обраних фігур ", - відзначає економіст дослідницького центру СASE Україна Юлія Шибалкіна.
За її підрахунками, зарплата всіх держслужбовців складається з таких компонентів:
1) оклад,
2) доплати і надбавки,
3) премії,
4) матеріальна допомога.
Примітно, що оклад становить лише близько однієї третини всього доходу (по крайней мере, в ключових державних органах: АП, ВР, Кабмін і центральних апаратах міністерств, співробітників яких опитав Case Україна).
Оклад встановлюється по-різному для керівних кадрів і рядових держслужбовців.
Відправною точкою для розрахунку окладу керівних кадрів є оклад прем'єр-міністра. Наприклад, президент може розраховувати на 140% окладу прем'єра, міністри і депутати (депутати прирівнюються до міністрів) - на 92% і т.д. У свою чергу оклад прем'єра дорівнює 20 мінімальним зарплатам. Тут є одна особливість: з 2005 року перераховувати оклад прем'єра (а значить, і інших) з підвищенням мінімальної зарплати заборонили. Тобто ось уже як десять років він дорівнює 20 х 332 грн (такою була розмір мінімальної зарплати в 2005 році) - 6 640 грн.
Оклад рядових держслужбовців встановлюється Кабміном. Наприклад, для працівників центральних апаратів міністерств він варіюється від 669 грн для фахівців до 2 290 грн для директорів департаментів. Ці цифри не переглядалися з 2007 року, коли мінімальна зарплата становила близько 430 грн (зараз - 1 218 грн).
До окладу існує чимала кількість різноманітних доплат і надбавок:
- за ранг (45-160 грн);
- за вислугу років (10-40% окладу з урахуванням надбавки за ранг);
- за високі досягнення у праці та виконання особливо важливої роботи (50-100% окладу з урахуванням надбавок за ранг та вислугу років);
- за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників (колег - 50% окладу, начальників - різниця між окладами). Ця норма тимчасово припинена;
- за керівництво особливо великими структурними підрозділами (10-20% окладу);
- за знання іноземних мов (10-25% окладу);
- за науковий ступінь (5-10% окладу);
- за почесне звання (5% окладу) та інші.
Також держслужбовцям покладені премії за підсумками роботи та з нагоди свят і ювілейних дат. Порядок і розміри преміювання кожен держорган визначає самостійно. Премії виплачуються з призначеного для цього фонду, який становить не менше 10% всіх окладів плюс гроші, зекономлені на порожніх робочих місцях.
Нарешті, є ще такі поняття, як "тринадцята зарплата" і "оздоровчі" в розмірі середньої зарплати. До речі, подібне існує не тільки в Україні, як багато хто вважає, а й у ряді європейських країн (Німеччини, Греції та інших). Там можуть платити "тринадцяту зарплату" до Різдва і "чотирнадцяту" - навпіл до Великодня і літньої відпустки. Втім, в Європі ця практика потихеньку відходить у небуття, так як вважається недостатньо прозорою.
В результаті зарплата держслужбовців в середньому рази в три більше, ніж їх оклад.
"У такій системі оплати закладено багато ризиків. Виходить, що близько двох третин зарплати держслужбовців залежить від їх керівників, які приймають рішення про застосування доплат і надбавок, а також про преміювання. Подібна ситуація не є поганий за визначенням: вона, наприклад, дозволяє керівникам заохочувати ініціативу і творчість. Ось тільки для цього потрібно, щоб всі керівники були кваліфікованими управлінцями і порядними людьми. в іншому випадку отримуємо нерівне ставлення до службовців і навіть використання їх в особистих ялинках керівництва ", - резюмує Юлія Шибалкіна.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "З чого складається зарплата чиновників в Україні". інші Новини економіки дивіться в блоці "Останні новини"
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Спасибі! Повідомлення надіслано.