Як домогтися переселення, якщо будинок - аварійний

  1. АВТОР:
  2. Орфографічна помилка в тексті:

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

4 вересня 2012, 11:36 Переглядів: 4 вересня 2012, 11:36 Переглядів:   У визнання житла аварійним є як плюси, так і мінуси

У визнання житла аварійним є як плюси, так і мінуси.

З наближенням осені наростає занепокоєння мешканців будинків старої забудови. Більшість з них вже пережили свій термін експлуатації і зараз знаходяться в аварійному стані. Адже, наприклад, ті ж хрущовки зводилися в 1950 роки не більше ніж на 50 років. А зараз у багатьох з них вже порушені системи вентиляції, застаріло обладнання по газо- і водопостачання. Більш того, в деяких вже навіть тріскаються стіни. У тому випадку, коли врятувати будівлю вже неможливо, мешканцям залишається одне - вимагати визнання свого будинку аварійним і таким виділення нового житла. Як це можна зробити, ми розібралися з допомогою юриста ВГО "Захист прав споживачів" Алли Райковський і гендиректора юркомпанії "Правова гільдія" ВікторіАл "Віктора Мороза.

ВАЖЛИВО! Визнання квартири нежитловий, а будинку аварійним, має свій мінус: ви не зможете здійснювати ніяких юридичних дій зі своїм житлом: приватизувати, продати, подарувати, обміняти, прописати в ньому родичів, оформити перепланування.

НА ЩО претендуючи

"Якщо житлове приміщення в аварійному будинку належало вам на правах власності, то згідно із законом у разі знесення вам належить або грошова компенсація, або нове житло в межах вашого району, загальна площа якого повинна бути в 1,5 рази більше вашої старої квартири", - пояснює Алла Райковська.

Якщо влада не може відселити вас з аварійного будинку в нове постійне житло, а вам нікуди з'їхати, вони, згідно статті 132-1 ЖК, повинні виділити вам приміщення для тимчасового проживання в межах вашого населеного пункту. Як розповіли нам в Мінрегіоні, в них вас можуть поселити на рік і більше. А їх площа повинна бути не менше 6 кв. м на людину.

ФОРС МАЖОР

В одному з районів Києва ще в 2001 році з-за непрацюючої системи вентиляції була визнана аварійною багатоповерхівка. Тоді ж місцева влада виділила гроші на покупку нових квартир для її жителів. Переїхати в упорядковане житло змогли більше половини сімей. Решта досі чекають переселення. "Нещодавно нам виділили 12 квартир, але тільки одна з них потрапила нам на відселення, - розповідає мешканка будинку Ніна Аніщенко. - Ми підозрюємо, що гроші на нас були просто списані з бюджету". Чиновники у відповідь на скарги мешканців запевняють, що нові квартири скоро будуть надані.

Тим часом юристи радять не сидіти склавши руки. "Якщо гроші на квартири дійсно були виділені з міського бюджету, а люди не отримали належну їм житло, можливо нецільове використання бюджетних коштів, - наводить приклад Віктор мороз . - Якщо є факти, які підтверджують зловживання, слід звертатися до суду. До позову потрібно додати документи, що підтверджують виділення коштів і розподіл житла. Їх повинні надати вам протягом 10 днів після звернення ".

КРОК 1. ЗБІР ПАПЕРІВ

Пишемо заяву. Воно повинно бути підписано всіма мешканцями. "З ним можуть звернутися всі мешканці будинку, т. Е. Не тільки власники приватизованих, куплених і подарованих квартир, а й ті, хто живе в комунальному житло або знімає його", - пояснює Алла Райковська. Якщо ж будинок знаходиться в комунальній власності, така заява, крім самих мешканців, може подати його власник, тобто місто, селище, район або ЖЕК.

Просимо висновок СЕС та МНС . Також напишіть звернення до санепідемстанції та МНС, в якому попросіть їх фахівців прийти і проінспектувати ваш будинок. Таке обстеження не є обов'язковим, але буде мати додатковий вплив на майбутнє рішення комісії, яка прийде обстежити ваш будинок на предмет аварійності.

Збираємо правовстановлюючі документи. До заяви додайте нотаріально завірені копії правовстановлюючих документів на житло. Це можуть бути ордер на квартиру, свідоцтво про право власності і т. Д. Також подайте план житлового приміщення з його техпаспортом.

КРОК 2. ПОДАЄМО ДОКУМЕНТИ

Всі документи вам потрібно подати в місцеві органи влади (райвиконком, міськвиконком). Вони створять міжвідомчу комісію, яка буде включати чиновників і експертів відповідних контрольних і наглядових органів. Наприклад, туди можуть увійти представники санепідемстанції, Держжитлокомунгоспу та т. П.

КРОК 3. ОТРИМУЄМО УКЛАДАННЯ

Після реєстрації заяви у чиновників, згідно із законом, є місяць для прийняття рішення. За цей час експерти, уповноважені комісією, повинні перевірити фактичний стан житла. Після проведення аналізу комісія повинна винести рішення. У висновку повинно бути зазначено, що багатоквартирний будинок визнаний аварійним і таким, що підлягає знесенню. Якщо ж в результаті з'ясується, що будинок можна відремонтувати, комісія може винести висновок про необхідність проведення капремонту, реконструкції або перепланування.

КРОК 4. ДІЗНАЄМОСЯ ТЕРМІНИ

Винесене рішення комісії передається райадміністрації. Як розповіли нам в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, відселення мешканців аварійних будинків відноситься до обов'язків органів місцевої влади. Райадміністрація (міськадміністрація) приймає рішення про подальшу долю конкретного приміщення або всього будинку. Після чого вона повинна видати вам на руки документ, в якому будуть прописані терміни відселення мешканців. Це рішення виноситься на підставі положень ст. 7 Житлового кодексу і Постанови Ради Міністрів № 189 від 26.04.1984 року. Або ж, якщо будинок виявиться придатним для капремонту, ви отримаєте документ про необхідність його проведення. З ним ви зможете звернутися в жек і вимагати ремонт будинку. За словами фахівців Мінрегіону, капремонт житлових будинків повинен оплачуватися за рахунок коштів бюджету вашого міста.

КРОК 5. ЧЕКАЄМО ПЕРЕЇЗДУ

Після рішення виконкому про необхідність знесення будинку він повинен виділити з підвідомчого йому житла нові квартири для його мешканців. У рішенні повинні бути вказані адреси будинків, в яких нададуть житло. Після чого ви повинні самі контролювати процес переїзду на підставі офіційних документів.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новина "Як добитися переселення, якщо будинок - аварійний". інші Новини нерухомості дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Матичак Тетяна

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Дякуємо! Повідомлення відправлено.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online