Як домогтися переселення, якщо будинок - аварійний

  1. АВТОР:
  2. Орфографічна помилка в тексті:

4 вересня 2012, 11:36 Переглядів: 4 вересня 2012, 11:36 Переглядів:   У визнання житла аварійним є як плюси, так і мінуси

У визнання житла аварійним є як плюси, так і мінуси.

З наближенням осені наростає занепокоєння мешканців будинків старої забудови. Більшість з них вже пережили свій термін експлуатації і зараз знаходяться в аварійному стані. Адже, наприклад, ті ж хрущовки зводилися в 1950 роки не більше ніж на 50 років. А зараз у багатьох з них вже порушені системи вентиляції, застаріло обладнання по газо- і водопостачання. Більш того, в деяких вже навіть тріскаються стіни. У тому випадку, коли врятувати будівлю вже неможливо, мешканцям залишається одне - вимагати визнання свого будинку аварійним і таким виділення нового житла. Як це можна зробити, ми розібралися з допомогою юриста ВГО "Захист прав споживачів" Алли Райковський і гендиректора юркомпанії "Правова гільдія" ВікторіАл "Віктора Мороза.

ВАЖЛИВО! Визнання квартири нежитловий, а будинку аварійним, має свій мінус: ви не зможете здійснювати ніяких юридичних дій зі своїм житлом: приватизувати, продати, подарувати, обміняти, прописати в ньому родичів, оформити перепланування.

НА ЩО претендуючи

"Якщо житлове приміщення в аварійному будинку належало вам на правах власності, то згідно із законом у разі знесення вам належить або грошова компенсація, або нове житло в межах вашого району, загальна площа якого повинна бути в 1,5 рази більше вашої старої квартири", - пояснює Алла Райковська.

Якщо влада не може відселити вас з аварійного будинку в нове постійне житло, а вам нікуди з'їхати, вони, згідно статті 132-1 ЖК, повинні виділити вам приміщення для тимчасового проживання в межах вашого населеного пункту. Як розповіли нам в Мінрегіоні, в них вас можуть поселити на рік і більше. А їх площа повинна бути не менше 6 кв. м на людину.

ФОРС МАЖОР

В одному з районів Києва ще в 2001 році з-за непрацюючої системи вентиляції була визнана аварійною багатоповерхівка. Тоді ж місцева влада виділила гроші на покупку нових квартир для її жителів. Переїхати в упорядковане житло змогли більше половини сімей. Решта досі чекають переселення. "Нещодавно нам виділили 12 квартир, але тільки одна з них потрапила нам на відселення, - розповідає мешканка будинку Ніна Аніщенко. - Ми підозрюємо, що гроші на нас були просто списані з бюджету". Чиновники у відповідь на скарги мешканців запевняють, що нові квартири скоро будуть надані.

Тим часом юристи радять не сидіти склавши руки. "Якщо гроші на квартири дійсно були виділені з міського бюджету, а люди не отримали належну їм житло, можливо нецільове використання бюджетних коштів, - наводить приклад Віктор мороз . - Якщо є факти, які підтверджують зловживання, слід звертатися до суду. До позову потрібно додати документи, що підтверджують виділення коштів і розподіл житла. Їх повинні надати вам протягом 10 днів після звернення ".

КРОК 1. ЗБІР ПАПЕРІВ

Пишемо заяву. Воно повинно бути підписано всіма мешканцями. "З ним можуть звернутися всі мешканці будинку, т. Е. Не тільки власники приватизованих, куплених і подарованих квартир, а й ті, хто живе в комунальному житло або знімає його", - пояснює Алла Райковська. Якщо ж будинок знаходиться в комунальній власності, така заява, крім самих мешканців, може подати його власник, тобто місто, селище, район або ЖЕК.

Просимо висновок СЕС та МНС . Також напишіть звернення до санепідемстанції та МНС, в якому попросіть їх фахівців прийти і проінспектувати ваш будинок. Таке обстеження не є обов'язковим, але буде мати додатковий вплив на майбутнє рішення комісії, яка прийде обстежити ваш будинок на предмет аварійності.

Збираємо правовстановлюючі документи. До заяви додайте нотаріально завірені копії правовстановлюючих документів на житло. Це можуть бути ордер на квартиру, свідоцтво про право власності і т. Д. Також подайте план житлового приміщення з його техпаспортом.

КРОК 2. ПОДАЄМО ДОКУМЕНТИ

Всі документи вам потрібно подати в місцеві органи влади (райвиконком, міськвиконком). Вони створять міжвідомчу комісію, яка буде включати чиновників і експертів відповідних контрольних і наглядових органів. Наприклад, туди можуть увійти представники санепідемстанції, Держжитлокомунгоспу та т. П.

КРОК 3. ОТРИМУЄМО УКЛАДАННЯ

Після реєстрації заяви у чиновників, згідно із законом, є місяць для прийняття рішення. За цей час експерти, уповноважені комісією, повинні перевірити фактичний стан житла. Після проведення аналізу комісія повинна винести рішення. У висновку повинно бути зазначено, що багатоквартирний будинок визнаний аварійним і таким, що підлягає знесенню. Якщо ж в результаті з'ясується, що будинок можна відремонтувати, комісія може винести висновок про необхідність проведення капремонту, реконструкції або перепланування.

КРОК 4. ДІЗНАЄМОСЯ ТЕРМІНИ

Винесене рішення комісії передається райадміністрації. Як розповіли нам в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, відселення мешканців аварійних будинків відноситься до обов'язків органів місцевої влади. Райадміністрація (міськадміністрація) приймає рішення про подальшу долю конкретного приміщення або всього будинку. Після чого вона повинна видати вам на руки документ, в якому будуть прописані терміни відселення мешканців. Це рішення виноситься на підставі положень ст. 7 Житлового кодексу і Постанови Ради Міністрів № 189 від 26.04.1984 року. Або ж, якщо будинок виявиться придатним для капремонту, ви отримаєте документ про необхідність його проведення. З ним ви зможете звернутися в жек і вимагати ремонт будинку. За словами фахівців Мінрегіону, капремонт житлових будинків повинен оплачуватися за рахунок коштів бюджету вашого міста.

КРОК 5. ЧЕКАЄМО ПЕРЕЇЗДУ

Після рішення виконкому про необхідність знесення будинку він повинен виділити з підвідомчого йому житла нові квартири для його мешканців. У рішенні повинні бути вказані адреси будинків, в яких нададуть житло. Після чого ви повинні самі контролювати процес переїзду на підставі офіційних документів.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новина "Як добитися переселення, якщо будинок - аварійний". інші Новини нерухомості дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Матичак Тетяна

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Дякуємо! Повідомлення відправлено.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Как перевести жилое помещение в нежилое правильно
Перевод жилого помещения в нежилое – насущный вопрос. Он может интересовать и многих предпринимателей, которые решили открыть свой бизнес, и собственное помещение в подходящем месте у них для этого есть

Чем сверлить керамогранит, как лучше это сделать?
В современном строительстве все большую популярность приобретает керамогранитная плитка. Изначально этот материал планировался для технического применения, поэтому при его создании акцент делался на такой

Как купить землю под строительство коммерческого объекта?
В любом крупном городе купить земельный участок под строительство – это та еще задача. Свободной земли практически не осталось. Дефицит, в свою очередь, провоцирует рост цен. Впрочем, это обстоятельство

Что такое намеренное ухудшение жилищных условий и как определяется факт его совершения
В 2005 году в ЖК РФ появился новый термин «намеренное ухудшение жилищных условий». В ст 53 он трактуется, как действия, способствующие ухудшению условий проживания. Как показывает практика, основная

Как избавиться от домашних муравьев
Зайдя однажды на кухню, вы вдруг осознаете, что уже не единственные хозяева в своей квартире — ваша законная жилплощадь захвачена полчищами муравьев, одними из самых зловредных домашних паразитов. Первая

Ипотека в Сбербанке — как выбрать, как оформить и как получить
Для многих граждан ипотечный кредит — единственный шанс купить собственное жилье. Оформить ипотеку можно в большинстве российских банков. Однако наибольшей популярностью у заемщиков пользуется Сбербанк,

Как организовать свое дело
Чтобы получить подробное руководство  для открытия своего дела, узнать последовательность этапов и их особенности, необходимо почитать данную статью. Чтобы организовать свое дело, и в случае,

Как корреспондент kommersant.ru делала ремонт в своей новостройке.
Вместе с ключами владельцу новостройки выдают пластиковую ручку. "Вот вам пока одна, откроете с её помощью все окна, проверите, всё ли в порядке. А потом, когда закончите чистовую отделку, мы вам выдадим

Как делится наследство после смерти мужа между женой и детьми?
Сталкиваясь с необходимостью получить и оформить имущество после смерти мужа, жена должна быть осведомлена в том, как это происходит, кому какая доля имущества переходит, кто и на что имеет право, как

Как бороться со стрессом
Стресс — это не то, что с вами случилось, а то, как вы это воспринимаете” . Ганс Селье В стремлении описать неизъяснимый мир человеческой души ученые придумали много новых слов, но тем самым, похоже,

We have 4 guests online