Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
British Telecom позбавляється від збиткових телефонних будок: як показала практика, символ минулої епохи можна використовувати не тільки як арт-об'єкт
Телефонна будка стала занадто великою розкішшю для компанії British Telecom. Фото: PhotoXPress
У рік Діамантового ювілею королеви Єлизавети II компанія British Telecom розпродає партію класичних червоних телефонних будок, випущених до Срібного ювілею її дідуся, короля Георга V у 1936 році. За минулий час червоні будки стали такою ж іконою стилю, як червоні двоповерхові автобуси і червоні поштові скриньки. Однак розвиток сучасних технологій зробило все три британських символу анахронізмом, що, втім, лише збільшує їх ціну в очах колекціонерів.
Будь-який бажаючий з сьогоднішнього дня може взяти участь у розпродажі телефонних будок знаменитої моделі K6. На продаж виставлено партія з 60 телефонних будок, або, як їх правильніше називати по-англійськи, «кіосків». Ціна 1950 фунтів (3 159 дол) не включає податок і вартість доставки. Як повідомляє The Financial Times, якщо продажу першого лота буде супроводжувати успіх, з молотка підуть 11 тисяч будок. Кошти від продажу поділять British Telecom і компанія X2 Connect, що надає послуги поповнення мобільних рахунків.
Це не перша розпродаж червоних будок. У 80-ті роки минулого століття були продані сотні «кіосків» за цінами від 50 до кількох тисяч фунтів.
Всі нині виставлені на продаж «кіоски» пройшли ретельну передпродажну підготовку і заново пофарбовані в червоний колір (в деяких районах Англії їх мали звичай перефарбовувати в більш екологічний трав'янисто зелений).
На південному заході Лондона кілька телефонних будок стали скульптурною композицією. Фото: AP
До речі, автор дизайну телефонних будок сер Жиль Скотт - він будував знаменитий міст Ватерлоо, а також будівля, в якому нині розміщується музей Tate Modern, - вважав, що «кіоски» повинні бути сріблястого кольору в містах та сизого, кольору голубиного крила - в сільській місцевості. Однак британський поштове відомство визнало, що колір телефонних будок, що символізували за часів Георга V технічний прогрес, повинен бути точно таким же, як у старовинних поштових скриньок. В наші дні технічний прогрес зробив і те, і інше прикметами милої старовини.
Будки K6 припинили випускати ще в 1968 році. Всього було вироблено майже 70 тисяч таких «кіосків», повідомляє газета The Guardian.
На що годиться телефонна будка в епоху мобільного зв'язку
Хоча червоні телефонні будки все ще можна зустріти на вулицях британських міст, компанія British Telecom (BT) вже давно шукає їм нове застосування і навіть оголошувала конкурс на цей предмет. Подекуди ентузіасти дійсно вдихнули нове життя в телефонні будки.
У селі Бокс порожню телефонну будку перетворили в міні-бібліотеку. Сільський рада придбала K6 за символічну ціну в 1 фунт, а місцевий бібліотекар Керолін Долан принесла з дому стелажі. Бібліотека була досить швидко укомплектована з домашніх зібрань пенсіонерів Боксу, вони ж є основними користувачами сільської бібліотеки. Будка пустувала з 2008 року, коли її відключила компанія British Telecom, яка підрахувала, що в попередньому році з неї було зроблено всього 30 дзвінків.
Ще більш несподіване застосування BT знайшла червоною телефонній будці в шотландському Аргілл. «Кіоск» переобладнали в пункт швидкої допомоги, в якому встановили куплений на кошти компанії дефібрилятор. Апарат, призначений для надання термінової допомоги при серцевому нападі, розміщений прямо в телефонній будці в яскраво-жовтому сталевому контейнері. Контейнер, забезпечений підігрівом, є антивандальний сейф. Відкрити його можна, зателефонувавши з мобільного телефону на номер 999 шотландської служби швидкої допомоги. Оператор підкаже, як користуватися дефібрилятором.
Слідом за першою будкою «швидкої допомоги» BT обладнав ще чотири. У Британії в рік відбувається 200 тисяч випадків інфаркту. Наявність доступу до дефібриляторів в момент серцевого нападу часто означає різницю між життям і смертю.
З інших застосувань телефонних будок заслуговує на згадку розміщення в них банкоматів і точок доступу Wi-Fi, а також використання «кіосків» як рекламних носіїв.
Класичні параметри: зростання 2,4 м, вага 762 кг
Архітектор сер Жиль Скотт розробив прообраз знаменитої червоної будки в 1924 році. Двома роками пізніше модель K2 ( «кіоск 2») з'явилася на вулицях Лондона і деяких інших британських міст. Вона була більш громіздкою, ніж вдосконалена Скоттом в 1936 році модель K6: при висоті в 2,7 метра важила тонну з чвертю.
Цікаво, що еволюція будки привела до того, що, хоча середнє зростання англійців з роками збільшувався, висота «кіоску» зменшилася. K6 при вазі в 762 кг має «зростання» в 2,4 метра - цілком достатній, втім, щоб в неї міг увійти джентльмен, не знімаючи казанка. Як відомо, тією ж вимогою повинні були відповідати найзручніші таксі в світі - лондонські кеби. Ті самі, що нині виробляють в Китаї.
K6 - не єдині телефонні будки в Британії. Їхня кількість досягла піку в 2002 році і склало 92 тисячі, а потім неухильно знижувався. В даний час в Сполученому Королівстві залишилося близько п'ятдесяти тисяч телефонних будок. Тільки 11 тисяч з них пофарбовані в класичний червоний колір.
У минулому році телефонними будками за прямим призначенням користувалося лише 3% дорослих британців. Телефонний дзвінок коштує 10 пенсів. Дві третини «кіосків» збиткові.
Додати BFM.ru в ваші джерела новин?
Ru в ваші джерела новин?